Werk & Studie alle pijlers

HBO-V deeltijd

30-12-2005 15:59 2194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zit eraan te denken de HBO-V opleiding in deeltijd te doen, omdat ik eigenlijk niets wil met mijn huidige studie. Ik heb helemaal geen ervaring in deze richting. Wie kan me hier iets meer over vertellen? Want ik heb al ff gekeken bij de school waar ik die wil volgen en daar hoef je 1 dag in de week naar school. Maar ik neem aan dat je ook stages moet lopen etc. Alle ervaringen zijn welkom.
Hey Medestudenten en andere lotgenoten,

Ik heb effe een Mega-blunder gemaakt gisteren op stage. Ik was gevraagd zwarte piet te spelen. Van de bewoners komen dan kinderen en een enkel kleinkind, alles bij elkaar 100 volwassenen en 10 kinderen. 

Samen met andere stagiaire als Zwarte Piet en ook nog een Sinterklaas erbij. Wij kwamen een beetje melig en huppelend de zaal binnen. Ik had in mijn ene hand het boek van sint en in de andere hand een juten zak met wat strooigoed. Hupel de huppel, huppel de huppel en toen viel mijn pruik van mijn hoofd :@  Ik ben als een speer weer weg gerend de zaal uit en durfde me amper te vertonen meer. Uiteindelijk heeft een van de activiteitenbegeleidsters gezegd dat ik op tijd weg was en dat ze mij niet eens gezien hadden. Ik geloofde het maar half en ben dus zoals gevraagd teruggegaan. Ik schaamde me kapot, ik voelde me helemaal niet happy.

We kregen ook nog een klein kadootje als bedankje, maar ik vind helemaal niet dat ik dat verdiend heb, ik had echt het gevoel dat ik gefaald had.

Pas toen ik vandaag een collega gesproken had, was ik een beetje overtuigd. Ik was een beetje over haar dochtertje aan het praten en toen vervolgens dat ik me zo rot voelde over die stomme actie met die pruik. Zegt ze: wat was er dan mee? Ik haar verteld wat er gebeurd was en ze zei heel eerlijk dat ze het echt niet eens gemerkt had. Enige opluchting was er wel.

Ondertussen ben ik nog harder aan het aftellen tot mijn volgende stage gaat beginnen. Deze stage duurt tot en met 12 januari, dan heb ik 2 weken vakantie ;) (maar ik heb dan geen kerstvakantie).

na die 2 weken ga ik beginnen in het ziekenhuis, een stage van 20 weken. Ik weet nog niet op welke afdeling of hoe en wat. Ik weet alleen dat mijn reistijd heel veel korter gaat worden, dus meer tijd voor mezelf, voor A (die lijdt er nu wel onder) en andere leuke dingen.

Ik heb vanochtend nog effe uitgeteld hoeveel stagedagen ik nog te gaan heb...

Ik had al mijn vakantiedagen nog staan, feestdagen zijn we vrij, weekenden hoef ik niet te werken, ivm reistijden ;) blijft er nog over....19 stagedagen!!!!

Liefs MDF

ps. A heeft vandaag in zijn beoordelingsgesprek bij zijn huidige werkgever laten weten dat hij daar uit dienst gaat om bij het bedrijf in dienst te treden waar hij nu als gedetacheerde zit. Spannend is het al wel, vind ik!
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Hoi dicovery,

Bedankt voor je aanbod, maar wij gebruiken het Engelse boek Introduction to Psychology van Atkinson en Hilgard's voor psycholgie. Dat is wel ff een harde dobber om door te komen omdat het in het Engels is, maar we zullen doorgaan.Gaaf hoor de ziekenhuisstage. Ik hoop volgend jaar in het ziekenhui terecht te komen. Wil volgend jaar ook stagelopen bij de thuiszorg. Maar eerst straks mn gesprek bij de ggz. Gister bij die gehandicapten was heel maf. Ik belde aan werds de deur opengedaan door een oude vriend van me die ik al een paar jaar uit het oog verloren was. Heel dwaas, maar wel een grappige wending aan een sollicitatie gesprek.

Nou ja ik hou jullie op de hoogte. Groetjes, Scheepje
PS MDF, ik kan me voorstellen dat je je na zo'n actie best flink lullig kan voelen. Het zou zal ik je vertellen ook wel een actie voor mij zijn geweest. Hopelijk kan ik je hiermee een beetje geruststellen? En ik hoop dat je het op je volgende stage een beetje beter kan vinden.
Hoi Scheepje en de rest,

Weet je ik heb gewoon geen lekkere start gehad en in alles merk je dat nog wel. En dat van die pruik... tsja een typische MDF-actie hoor, moet mij dan weer gebeuren.. Ik ben dan nu ook erg opgelucht dat Sinterklaas voorbij is, hebben we dat tenminste gehad....

Ik kijk nu al uit naar de kerstdagen (al is het omdat ik dan 5 dagen vrij ben (23 tot en met 27 dec.)!! Heb er zoveel zin in. Gezellig dagje bij schoonouders (dag voor kerst), dagje bij mijn ouders en ook nog een dag (verplicht) werken in de horeca (bijbaantje, daar stellen ze dat ik minimaal 1 kerstdag kom werken).

Ik kom altijd tijd tekort voor leuke dingen en als ik iets doe, zorg ik wel dat ik de leukste dingen te doen krijg :) (niet dat ik dan de rot-klusjes laat liggen voor een ander hoor!) Zo sluit ik bijv. met mijn vriend A altijd een compromis; Hij doet de afwas, ik de was enzo (ik heb een hekel aan afwassen, afdrogen is dan nog wel ok).

Op dit moment gaat het wel lekker op stage, ik heb echt wel mijn draai gevonden, ik weet wat ik mag, wat ik kan, wat ik wil. En nu het eindpunt in zicht is, leef ik daar dan ook wel na. Ik wil nog effe de puntjes op de i zetten voordat ik daar mijn laatste dag heb. En op dit moment ben ik erg tevreden over hoe het gaat.

Liefs MDF
En...... ggz gaat het worden voor het komende half jaar. Vanaf eind feb juni oid, 2 dagen per week. Heb er erg zin in. Wordt begeleid wonen op kleine groepen.

Kan alle leerdoelen daar bereiken, alle disciplines zitten op hetzelfde terrein, alles in de buurt. En goede begeleiding. Echt weer heel anders dan de vorige stage. En ik kan het op de fiets bereiken, 20 min fietsen.

Nou fijn weekend allemaal. Groetjes, Scheepje
En...... ggz gaat het worden voor het komende half jaar. Vanaf eind feb juni oid, 2 dagen per week. Heb er erg zin in. Wordt begeleid wonen op kleine groepen.

Kan alle leerdoelen daar bereiken, alle disciplines zitten op hetzelfde terrein, alles in de buurt. En goede begeleiding. Echt weer heel anders dan de vorige stage. En ik kan het op de fiets bereiken, 20 min fietsen.

Hey Scheepje,

3x stage bij de GGZ?? ;)

Fijn weekend allemaal!

Liefs MDF
Dag dames,

Daar was ik ook weer eens!

Scheepje, stagelopen in de ggz is leuk!! Ik heb dat ook 4 maanden gedaan in het 2e jaar...en daarna heb ik nog 2,5 maand vakantiewerk gedaan in de ggz.

het is eigenlijk vooral veel observeren, rapporteren, en het verpleegplan afstemmen daarop. De ene psychiatrische patient is de andere niet dus je moet het bij iedereen anders aanpakken.

MDf, kan me voorstellen dat je al aan het aftellen bent... in het verpleeghuis liggen denk ik toch wat minder uitdagingen ook voor hbo-v' ers.

Weet je al op welke afdeling in het ziekenhuis je gaat stagelopen?

Discovery, je meeloopstage klinkt goed, je mocht al veel zelf doen zeg! Sja tis idd ff een soort van barriere waar je doorheen moet met mensen wassen en zo. Je komt toch in de intieme zone van de patienten. Na een tijdje denk je daar eik niet meer aan, das eik niet goed want je moet altijd goed in de gaten blijven houden dat het voor die mensen heel vervelend is dat ze afhankelijk zijn van een ander. Ik moet er zelf ook niet aan denken dat ik in het ziekenhuis lig en nix meer zelf kan en dat een ander mijn billen aan het wassen is.:(

Hier gaat het ook goed op stage. Ik heb nu 11 weken er op zitten, nog 12 te gaan dus... biiijna op de helft!

Ik heb vrijdag mijn eerste schoolonderzoeken zelf gedaan zonder dat er dus een begeleider bij was. heeeerlijk!! Eeens niet iemand die de hele tijd op je vingers aan t kijken is. Het ging verder ook gewoon goed dus.

Ik plan nu mijn eigen tijd in. Soms wel een beetje eenzaam hoor, mja daar doe je weinig aan. Ik ga nog 3 scholen doen voor de kerstvakantie.

Verder ben ik bezig met het maken van een protocol/procesbeschrijving en dat moest ik verantwoorden tegenover de grote baas, en dat ging ook supergoed, ik wist ook wel goed waar ik mee bezig was maar dat gesprek was echt een topper!

Verder heb ik er dus ok onderwijs naast, differentiatie kraam- kind en jeugd. Ik ga nu een artikel schrijven over cyberpesten, een preventieve activiteiten draaiboek maken voor hoofdluisuitbraak en voorlichting geven aan ouders over hoe ze hoofdluis kunnen voorkomen. Verder moet ik nog een essay gaan schrijven over iets maar dat moet samen met iemand anders.

Half januari moeten we praktijktoetsen afnemen bij eerstejaars. We moeten ook zelf de casussen bedenken die we af gaan nemen.

Verder heb ik zelf ook een proefassessment... dan moet ik voor bepaalde kerncompetenties kunnen bewijzen door allerlei bewijsmateriaal in mn portfolio dat ik het niveau voor een afgestudeerde hbo-v'er gehaald heb. In maart is de echte assessment. In maart ben ik ook klaar met mn stage en dan begin ik met mn afstudeerproject. Ik weet nog niet hoe of wat.

Ik ben eerst heel hard toe aan vakantie haha!:)
Hoi Medestudenten en andere lotgenoten,

Effe een bericht(je) van MDF. Ben effe niet happy, zit sinds maandag al ziek thuis.... Ik heb een nierbekkenontsteking. Hoe ik eraan kom? Precies weet ik het niet, maar ws een blaasontsteking niet opgemerkt (omdat ik die al vaker heb gehad) en dus te lang doorgelopen.

In het kort is het dit:

Pyelonefritis

Een nierinfectie is een ernstige ziekte gekenmerkt door hoge koorts, rillingen en doffe pijn in de nierstreek. Het is meestal een bacteriële infectie die opstijgt vanuit de blaas, omdat de bacterie zeer agressief (virulent) is, omdat de gastheer (dat is de patiënt) verzwakt is, omdat er geen tijdige of goede behandeling werd voorgeschreven of ingenomen of omdat er een voorbestemmende afwijking is van de urinewegen. Welke afwijking dat ook is, bijna altijd gaat het hem om een obstructie, een hindernis op de normale urineafvoer vanuit de nieren. En om dat na te gaan en op te lossen is de uroloog uitstekend geplaatst. Omdat een miskende pyelonefritis zo ernstig ziek kan maken en meer nog omdat de combinatie van een nierinfectie met obstructie kan lijden tot verlies van de nier beschouwen we ze als een noodsituatie. Het is absoluut noodzakelijk om zo snel mogelijk dergelijke obstructie uit te sluiten, dat kan door een eenvoudige echografie van de nieren. De behandeling zal alleszins bestaan uit breedspectrumantibiotica, die in het begin best langs intraveneuse weg gegeven worden.

Op dit moment heb ik dus een antibiotocakuur. Dat is op zich nog niet zo erg. Wat erger is, is dat ik pas weer naaar stage mag als ik van die kuur af ben. Ofwel ik zit nu enigszins gedwongen thuis. En daar baal ik wel van. Stage is dan niet mijn favo-stageplek, maar ik wil het wel goed afsluiten (nog maar een maandje, waarvan 14 dagen stage).

Over mijn volgende stage is nog niet bekend op wat voor afdeling ik stage ga lopen, al heb ik wel duidelijk mijn voorkeur laten horen (de kraamafdeling)........ nu gewoon duimen en afwachten.... Ik hou jullie op de hoogte!!

Liefs van MDF
Sinds een half jaar ga ik 1 dag in week naar school en werk ik de overige tijd in de GGZ, ik doe de MBO V (nivo4). Ik moet zeggen dat ik het vreselijk pittig vind en het behoorlijk tegenvalt. Mijn eerste toets over verpleegplannen niet een gehaald terwijl ik ze voor nivo 3 wat ik hiervoor deed zo uit mijn mouw schudde.

Ik ben nu aan het leren voor volgende week woensdag het gaat over chronisch zieken en het is enorm veel.

Hoe verdelen jullie je tijd en wat is jullie druk gevoel bij de opleiding?
Hoi MDF en alle anderen natuurlijk,

Tjeempie, jij hebt ook wel echt pech, nou(sorry is Friesisme). Ik wens je wel heel veel sterkte en beterschap. En ik hoop dat het je snel beter gaat. Hier gaat alles wel ok. Ben druk met maken van verslagen, reflectieverslagen en andere studie dingen bezig. Maar moet wel zeggen dat ik de laatste dage erg last heb van studie ontwijkend gedrag. Dat studeert niet echt fijn.

Verder heb ik vorige week een gesprek met mijn coach gehad over leerproces bewaking en studie voortgang.... Allemaal van die typische HBO termen geloof ik. En hij heeft me wederom gevraagt wat ik las beppe in een groep vool kuikentjes deed (hij zei dat iets suptiler dan ik nu doe hoor, maar jullie begrijpen me wel, nou?). Hij heft me er wel mee aan het denken gezet. Want wat hi zei was dat ik het lesgeven voor hem wel makkelijker maakte omdat als mn groep iets niet begrijpt wat hij zegt komen ze dat aan mij vragen, lekker laagdrempelig namelijk. En nu vroeg mn coach mij eens aan wie ik me dan in de groep kan optrekken. Ja eigenlijk geeneen. Kwam hij weer met zn deeltijd groep aan die wat ouder en wijzer zijn. En niet, zoals ik altijd dacht, allemaal van het MBO-V komen. Ik zou daar dan veel meer tot mn recht kunnen komen. Plus dat het dan maar 1 dag per week naar school is en ik dan meer tijd thuis voor zelfstudie overhoud. Nu heb ik hem na een paar dagen overleggen en overdenken maar gemailt dat ik het er wel mee eens ben met zn beredenering en dat ik het aanbod met de semesterwisseling wil gaan uitvoeren. Ik zou dan op papie waarschijnlijk wel voltijd student blijven ofzo ivmstuffie geloof ik. Nou ja verder zullen mn kuikentjes het misschien niet leuk vinden. Maar ja ik moet ook aan mijzelf denken. Iets wat ik vaker niet dan wel doe.

Loesepoes, tja wat zal ik zeggen, ik ben sinds september begonnen met de HBO-V, en de druk valt me nu nog wel mee. Maar ben nu al 2 weken klaar met stage. Tijdens de tijd dat ik stage liep vond ik het ook best zwaar. 2 dagen in de week naar school en 3 dagen stage. Voor mijn volgende stage heb ik dan ook afgesproken om 2 dagen in de week te komen, maar dan wat langer. Ik heb nu nog niet meer uren nodig. En dan kan ik de druk wat beter verdelen. En met mn voornemen om deeltijd te gaan studeren... Ik houd straks nog tijd over (ahum)

Goed weer een eind aan een lang verhaal breien, want het is weer eens tijd om wat te gaan doen aan de studie. Veel groetjes allemaal, scheepje
Hey Allemaal,

MDF krabbelt weer een beetje naar boven....

Ik heb nu de 1e antibioticakuur achter de rug, maar de klachten zijn nog niet helemaal weg. Ik verwacht een 2e kuur nodig te hebben.. Morgen een urinemonster inleveren en dan zien we wel weer verder. Hopende dat het toch al wel weg is.

Gisteren ben ik naar Bodies The Expedition geweest, die is echt super. Als je de tijd hebt, moet je echt es gaan kijken. Is de moeite waard!! Je krijgt er hele bijzondere beelden te zien van het menselijk lichaam. Deze tentoonstelling is in Amsterdam, Beurs van Berlage. Je kunt er terecht met OV, studentenkaart of CJP voor korting. Ik heb er ruim 2,5 uur rondgelopen en naar stukjes van mensen gekeken. En het was zo indrukwekkend!! Voor mensen die meer willen weten: effe googlen op: Bodies the expedition, amsterdam, dan vind je heel makkelijk de goede site.

Vandaag heb ik lekker gewerkt bij mijn werkgever, effe een dagje horeca, met de liefste collega! En eigenlijk zou ik vandaag niet met haar werken, maar in een andere tentje van het park. Bij toeval kunnen ruilen met collega en zo kwam ik op mijn eigen stekkie terecht. En ik was blij, ik heb geen zwaar werk hoeven doen, alleen een wat lange dag gemaakt.

Het allerbeste nieuws kwam gisteren met de post. Ik kreeg een brief van het ziekenhuis en ik mag stage gaan lopen bij Obstetrie & Gynaecologie  Toen ik dat gelezen had, ben ik echt door de huiskamer gaan springen. Mijn ouders en A hebben mij eerst heel raar staan aankijken. Pas toen A gelezen had waar het om ging, snapte hij het ook.

Ik ben zo blij, hier had ik om gevraagd!!

Nu ga ik slapen, morgen om 5.15 uur de wekker!

Liefs MDF
Jeetje we waren al gezakt naar pagina 2.

Joepie!!!! Ik heb vakantie, heerlijk. Moest eigenlijk morgen nog naar school, maar vriendin van mij krijgt morgen haar diploma en vond dat ff belangrijker, dus ga morgen niet naar school.

Ik ga lekker ontspannen en weer een beetje bijwerken, dat moet helaas ook gebeuren, maarja heb er nu wel even de tijd voor.

Na kerst met m'n vriendje ook een lang weekend weg nar Antwerpen, even relatiebuilding want die wordt er niet beter op nu ik het zo druk heb met school.

Maar goed ik ga de komende twee weken dus lekker genieten en uitslapen.

Hebben jullie ook lekker vakantie straks???

En MDF hoe is het met je, weer een beetje opgeknapt en leuk dat je die stageplek in het ziekenhuis hebt.

Scheepje ook alles goed, al een keus gemaakt of je naar deeltijd gaat overstappen???

En hoe is het met Soulie en van Fay hebben we volgens mij al heel lang niks meer gehoord.

Nou fijne vakantie (?) allemaal en hele fijne feestdagen!!!!

Liefs Discovery
Hoi Loezepoes nog even een reactie op jou.

Ik kan eigenlijk niet echt zeggen hoe het is gecombineerd met werken, dat ga ik pas vanaf augustus, dus weet ook niet echt of ik je een tip kan geven.

Ik zou zeggen probeer zoveel mogelijk alles gelijk te doen en niet uit stellen naar een week later.

Als ik iets niet afkrijg qua leeswerk ofzo, dan laat ik het wel even zitten en ga dan de week erop gewoon verder met wat ik voor die week moet doen en dan werk ik later nog wel bij wat ik nog niet heb gedaan. Maar wij hebben dan altijd nog een week 'vrij' voor de tentamens.

En verder ga ik vaak als ik laat moet beginnen op school ook al vroeger naar school en daar leren, dan raak ik niet afgeleid en kan ik zo drie uur aan een stuk bezig zijn met school.

Verdere tips weet ik eigenlijk niet, in ieder geval veel succes.

Vind je het wel leuk? Eerste jaar verpleegkunde of heb je nou hiervoor al niveau 3 gedaan?

Groetjes Discovery
Hoooi!

Ik zag dat ik gemist werd? :P 10 december heb ik nog wat gepost.

Maar hier ben ik weer.

Tjeetje wat een gedoe met die nierbekkenontsteking MDF, ik ken helaas je ellende. En gezellig is anders. Ik hoop dat een nieuwe kuur bij jou wel aanslaat. Bij mij sloegen die ook niet meer aan omdatb ik die te vaak had gehad en ik ben daar nu dus resistent tegen en overgevoelig ook (furantoine).

Daarna iets anders gehad wat wel goed werkte.

Discovery, lekker vakantie!!! geniet er van!! Ook van je relatiebuilding, dat is heel belangrijk!;)

Ik zit een beetje in dezelfde situatie als Disco. Kheb sinds vandaag vakantie!! Maar ook ik moet veel bijwerken in de vakantie :(

Ik heb nu 13 weken van de 23 erop zitten bij de GGD. Het gaat echt heel goed. Ik heb vandaag ook tussenevaluatie gehad en ik moet alleen nog de puntjes op de i zetten. Ze zijn heel tevreden. Ik kan weer rustig slapen vannacht :D

Van de week was het wel vrij heftig. Ik ging weer naar een school om onderzoeken te doen en toen was er net in die klas een kindje wiens vader afgelopen weekend zelfmoord had gepleegd en die moeder kwam in de klas vertellen wat er was gebeurd. Superknap van die vrouw. Ik stond wel ff met mn mond vol tanden maar het was een mooie leersituatie. Ik heb voor alle kinderen extra tijd uitgetrokken en met hen ieder apart nog even daarover gepraat. Vonden ze wel fijn volgens mij.

Met mijn gezondheid gaat het eik ook al weken niet goed, maar dat had ik nog niet gemeld. Ik loop al vanaf september elke dag met hoofdpijn. Nja heel gedoe. Toen kwamen we dr in oktober achter dat het spierspanningshoofdpijn was EN dat ik voorhoofd- bijholte ontsteking had. Sinds die tijd 2 keer per week fysio en een speciaal hoofdkussen. En een spray voor die ontsteking. Mja ik heb dat vaker gehad en die sprays werken gewoon niet dus het is chronisch verklaard :( Daarna nog een anti biotica kuur die ook niet hielp en waarvan ik alleen maar uitslag kreeg. Tis algemeen bekend dat veel middeltjes eik niet helpen bij mij en dat ik er uitslag van krijg...dus tis altijd een beetje uitproberen hoe of wat. Ook had ik een hoge bloeddruk, onderdruk van 100. Het gaat nu wel wat beter maar tis nog steeds aanmodderen. Ik heb er voor gekozen de laatste weken om mij vooral op stage te richten en de rest ff los te laten. In de vakantie ga ik me dus op school richten.

Komt allemaal goed, eerst lekker genieten van de feestdagen! Kheb dr zin in! Bij deze wil ik ook iedereen fijne feestdagen en een knallend uiteinde van 2006 wensen!!
Hoi allemaal,

Een heel gelukkig nieuwjaar... hebben we allemaal de kater van de eeuw achter de rug of valt het wel wat mee? Waarschijnlijk komen de tentamens er bij jullie ook weer aan. In ieder geval hoop ik dat jullie ook net zo'n lol hebben gehad met de jaarwisseling als dat ik dat heb gehad. En nu weer studeren.

Voor de rest, ja ik ga met de semesterwisseling, begin februari, over naar een deeltijdgroep. Ik ben er voor de vakantie al een keer geweest en de sfeer in de groep en zo was wel veel relaxter dan met mijn kuikentjes.

En ik ga in januari ook naar Bodies, hebben jullie die website gezien... mijn compu kon em bijna niet aan, maar ziet er wel indrukwekkend uit...

Veel groetjes en beterschap voor die die het nog nodig hebben, Scheepje
Hoi Allemaal,

Ik wens jullie een gezond, gelukkig, succesvol en verpleegkundig 2007 toe!! :D Hopelijk hebben jullie fijne dagen gehad en zijn jullie het nieuwe jaar goed begonnen.

Is alweer effe geleden dat ik mijn neus hier ben laten zien...

Ik ben ondertussen weer aardig opgeknapt. Voel me nog niet fit, maar dat komt wel over 1,5 week....

Laat ik het nieuwe jaar met positief nieuws beginnen: Nog 6 dagen stage en dan is die voorbij!! En jawel ik ben echt nog steeds aan het aftellen. Het is er wel om vol te houden, maar ik denk dat iedereen zou aftellen als de eindstreep in zicht is.

Het mindere is wel dat ik van mijn begeleidster de vraag kreeg waarom ik zo graag verpleegkundige wil worden. Toen ik haar vroeg waarom ze mij die vraag stelde zei ze: Ik denk niet dat dit het juiste beroep is voor jou :o

Enigszins verbaasd was ik wel, maar ook wel beetje boos, hoe durfde ze dat te zeggen, terwijl ik al sinds eind augustus hard mijn best doe om een verpleeghuis leuk te houden (vooral voor mezelf) en ik haar verteld heb dat mijn hart in het ziekenhuis ligt. En dan denk ik weer: ach, nog effe volhouden, het is bijna voorbij.

Morgen moet ik effe een afspraak maken om mijn beoordeling te laten invullen door het afdelingshoofd. Alleen zij is een niv. 5 verpleegkundige. Mijn collega's zijn eigenlijk allemaal niv. 3 verzorgenden. Ik voel me dan ook echt alsof ik onder mijn niveau heb moeten presteren en dat ik daar dan ook weinig uitdaging in gevonden heb, is dan niet vreemd.

Nog 6 dagen.... still count down... (en op de afdeling maar denken dat ik aan het aftellen was tot aan de jaarwisseling, hihi).

Liefs MDF
HEy Allemaal,

Druk bezig met studeren of stage? We waren al naar de 2e pagina gezakt, dus ik haal ons effe op en vertel meteen effe hoe het met mij is.

Hier is de druk van de ketel... Ik heb gisteren mijn beoordeling gehad en vandaag mijn evaluatie met mijn praktijkopleidster. Mijn beoordeling was vooraf al wel doorgesproken. Ik had samen met mijn begeleidster dingen op papier staan, kritische dingen, leerpunten, maar ook dingen waar ik juist al wel heel goed in ben.

Toen het tijd was voor mijn beoordeling, had ik het spaans benauwd, ik ben dan echt zenuwachtig, ook al weet ik wat er komen gaat enzo.

De uiteindelijke beoordeling is mij wel tegengevallen en ik weet niet goed hoe ik daar mee om moet gaan. Enerzijds baal ik gigantisch, omdat ik hoopte dat ik wel zou voldoen aan iemand die zijn 2e stage zou doen. Anderzijds zou ik de lat niet zo hoog moeten leggen voor iemand die 6 jaar weg is geweest, die niks met het vak gedaan heeft. En dan zou ik dit moeten zien als een 1e stage. Heel complex en ik weet me er geen houding aan te geven.

De evaluatie was erg kort en zakelijk, of mijn begeleiding voldeed aan mijn verwachtingen enzo. Of ik iets gemist had, of dat er iets moet verbeteren, etc.

Nog 3 dagen te gaan. Morgen is het relatief rustig, ik verwacht weinig bijzonderheden, al komt er wel een crisis-opname. Ben heel benieuwd....

Donderdag ga ik afscheid nemen van mijn begeleidster, dat is de laatste dag dat ik met haar werk. Heb vandaag gauw een afscheidscadeautje gekocht voor haar, een verwensetje van de etos (onder het mom van nu tijd voor zichzelf en geen stagiaire meer).

Vrijdag ga ik alleen de leukste dingen doen. Ik wil een bewoner in bad doen, een andere bewoner meenemen naar de friettent voor een patatje met, bij de volgende bewoner ga ik de haren wassen, en zo heb ik voor alle 9 bewoners iets bedacht om afscheid te nemen.

Uiteraard tracteer ik ook wat lekkers, voor zowel de bewoners als collega's.

En dan 2 weken relaxen!!! Ik kijk zo uit naar die tijd, hopelijk is A die 2e week ook vrij, hij heeft erom gevraagd

Groetjes MDF
Hoihoi,

Is ook wel weer even geleden dat ik hier wat heb gepost, dus bij deze maar weer eens een update over mij.

Tja eigenlijk gaat het allemaal wel goed. heerlijk vakantie gehad, ging veel te snel voorbij en heb niet heel veel aan school gedaan, maar toch wel wat, dus kan een klein beetje trots zijn op mezelf:D

Eerste weekje school na de vakantie zit er al weer bijna op, ben druk bezig met voorbereiden op de tentamens.

Heb volgende week weer vrij, maar dan wel om te leren, want de week daarna heb ik dus tentamens. Mag leuk gaan rekenen en moet een tien halen, fouten mogen we niet maken, daarnaast heb ik ook nog tentamen medicijnleer, medische kennis en psychopathologie. Praktijktoets vaardigheden en een verpleegplan uitwerken voor klinisch redeneren. En als ik dit allemaal heb gedaan zit mijn tentamenweek voor blok 2 erop.

Dus in tegenstelling tot MDF, die lekker twee weken kan relaxen (heb je verdiend!), mag ik twee weken keihard werken. (en dan ben ik ook nog eens in de tentamenweek jarig:()

Verder heb ik een hele leuke klas met (bijna) allemaal hele lieve meiden, we motiveren en helpen elkaar echt enorm, dus dat is wel super.

Nog 1 dagje MDF, lekker hoor! Ik las dat je allemaal leuke plannen had om de bewoners eens lekker te verwennen, leuk hoor, heel veel plezier en geniet van je twee weken rust, hopelijk is je vriendje vrij!

Verder met de rest ook alles goed?

Kus Discovery
Hoi Allemaal,

Even een kort berichtje van mij. Hier gat het ook goed. Volgende week tentamens. Druk aan t leren zoaqls jullie zien. Verder daarna druk met het afronden van de laastse dingen voor de semester afsluiting en op naar het eerste intergraal assesment. Datum nog onbekent. Maar goed concreet houdt dit in dat ik de laatste producten aan t schrijven ben, hierover feedback aan t vragen ben en reflecieverslagen aan t schrijven ben om dit dan allemaal op te kunnen nemen in mijn portfolio. Daar wordt op t i.a. ook over gesproken. Vragen zoals wat heb je geleerd en hoe heb je dat gedaan ed. Net een sollicitatiegesprek geloof ik wat ik begreep van ouderejaars. En dan ga ik een weekje logeren bij een vriendin in Amsterdam. Lekker ff weg uit Friesland....

Nou suc6 allemaal met tentamens e.d.

Veel groetjes, Scheepje
Hooooi

Scheepje en disco: Veel succes met jullie tentamens!!

MDF is klaar volgens mij, nou geniet van je vakantie!! Ik neem aan dat je je stage wel gehaald hebt toch?

Hier gaat het qua school en stage ook wel goed. Nog 9 weken stage te gaan. Maandag ga ik groepsvoorlichting aan ouders geven over hoofdluis. En verder heb ik weer aan aantal scholen gepland waar ik onderzoeken ga doen. Ik weet nu alleen al uit betrouwbare bron dat ik te maken ga krijgen met kids die een hele hoop problemen achter de rug hebben en die wellicht seksueel misbruikt zijn. Tis aan mij om dat een beetje uit te zoeken. Wel heftig.

Voor school heb ik me helemaal kapot gewerkt in de vakantie... Ik heb dus ook niet echt lekker uit kunnen rusten of zo.:( Daarom ben ik nu dus ook hartstikke moe.

Ik heb mn proefeindassessment gehad en dat ging wel aardig, ik weet alleen niet of ik het gehaald heb, maar dat hoor ik pas over 2 weken.

Pff ik vind het echt zwaar, de stage gecombineerd met school. Normaal gezien zou ik het al aankunnen maar nu loop ik ook nog met gezondheidsklachten die steeds erger worden. Mijn manueelfysio en de huisarts denken aan of overwerkt of een ziekte. Ik heb bloedonderzoek laten doen maar daar heb ik nog geen uitslag van. Buiten school en stage heb ik gewoon echt geen puf meer om nog iets leuks te doen.
Hey Allemaal,

Mijn laatste dag is idd voorbij.

Ik heb nu lekker 2 weken vrij! En ik heb een boel plannen. Helaas kreeg A geen vrij van zijn werkgever, dus dat is ietsje minder. Dan ga ik hem gewoon verwennen. Blijf ik een paar dagen bij hem logeren, zijn huis opfrissen, zorgen voor een warm huiselijke sfeer als hij thuis komt na een dag werken. Beetje huisvrouwtje zijn en dan samen de leuke dingen doen in de avonden.

Mijn laatste dagen waren erg leuk. Ik heb idd met die bewoner een frietje gegeten. Ik heb rummicub gespeeld met een andere man, de haren gewassen van een ijdeltuitje, fruit gegeten met een bewoner met een energie beperkt dieet, muziek geluisterd met weer een andere bewoner, etc etc. De tijd vloog boorbij.

Vanaf woensdag was er nog een crisisopname (onhoudbare thuissituatie). Die man nam veel tijd en aandacht in beslag door zijn onrust. maar ik vond het niet zo zeer mijn taak, omdat ik juist aan het afronden was en de anderen juist nog een aantal weken en mogelijk langer met die man zullen werken.

Gisteren hadden we nog een cameraploeg van de tv op bezoek. Een van de bewoonsters (het ijdeltuitje) werd gefilmd, omdat zij juist een echt eigen plekje heeft (eigen eettafel in eigen hoekje) en nog wat over de leefmilieus van de afdeling. Ik ben benieuwd of ik nog op de tv kom. Ze hebben mij gefilmd toen ik met een andere bewoner rummicub aan het spelen was.

Toen mijn dienst voorbij was, ben ik nog wat bewoners gedag gaan zeggen. Ik was net een van hen aan het knuffelen, toen de rest van het team zich achter mij verzamelde en in koor een aaaaaahhhhhh geluid produceerde. Ze hadden nog een cadeautje voor mij. Ik ben weggegaan met een traan in mijn oog en toch ook erg opgelucht dat het voorbij is.

29 januari begin ik in het ziekenhuis op de afdeling obstetrie en gynaecologie!! Ik heb er zin in!!

Groetjes MDF
Hallo,

Leuk om te lezen hoe het met jullie gaat! In het begin schreef ik wel eens en als het topic bovenaan staat kijk ik ook meestal even. MDF, lekker dat je stage erop zit. Ookal gaat het met ups en downs, het is toch vaak jammer om weg te gaan. Vooral als je echt een band hebt met de bewoners vind ik.

En Ô&G lijkt me echt gaaf!! Ik zal dus zeker dit topic blijven volgen.

Succes allemaal!
Hey Leoleo,

Leuk dat je effe reageert! *; Lang niks van je gehoord, alles goed met je?

Ik heb ook erg zin in mijn stage bij O&G, het zou voor mij ook wel een afdeling zijn, waar ik later wil blijven werken. Ik ga dus heel erg mijn best doen om alles op eindniveau te halen (is mijn doelstelling) en te zorgen dat ik daar voor de zomervakantie kan blijven, en mogelijk na mijn afstuderen??

A krijgt iig een vaste baan in Helmond. Over de datum wordt nog onderhandeld. Zodra ik dan ook een vaste baan als verpleegkundige heb, wordt het hoogste tijd voor huisje-boompje-beestje en alles wat dan volgt...

Het is natuurlijk niet voor niks dat ik graag naar O&G wil. :D

Nu ga ik mijn bed in, ik heb nog een klein feestje voor te bereiden morgen. Dan komen wat vriendinnen gezellig gourmetten. Ik heb toch maar die (zelfmoord)vriendin uitgenodigd, vond het wel heel hard om haar niet te vragen. heb wel de voorwaarde gesteld dat het gezellig moet worden en dat ik dus geen ongezellige dingen wil horen, dat zijn verboden onderwerpen. beetje hard misschien, maar ik wil een leuke avond.

Liefs MDF

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven