het psyche forum

18-03-2011 21:03 606 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier in het psyche forum nogal wat "toestanden" .

vaak van mensen die lichamelijk prima in orde zijn en dus eigenlijk gezegend zijn met het leven dat ze gekregen hebben.

toch raar dan eigenlijk dat ze psychische problemen hebben met bijvoorbeeld de rouwverwerking van hun overleden cavia die ze als kind verloren hebben.

Ik zou tegen diegene willen zeggen. kijk naar de andere kant van de wereld of dichterbij naar de invalide buuf/buum en besef hoe SCHATrijk je bent en zeik niet zo.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 maart 2011 @ 02:15:

[...]

Nee, da's hier niet kwetsend. Da's eerlijk.

Ik snap dat jij denkt dat het kwetsend is, hoor, maar zo is het niet.

Puisten zijn rot en dat wordt beaamd. En daar dóen we dan ook wat aan met medicijnen en smeerseltjes etc. Over puisten práten we; we geven ze namen : " kijk, ma, vanmorgen zag ik dat een Gerard op mijn neus had......is Kees net vertrokken...... " Als je een beugel krijgt word je er ook niet knapper op. Is niet leuk, maar wel zoals het is.

Doet niemand moeilijk over. Als ik aangekomen ben kan dat gewoon gezegd worden. Niemand hier in dit huis is wat dat betreft achterlijk of teergevoelig. Het is zoals het is.Heeel handig instrument om eea minder beladen te maken en werkt als een tiet.
quote:Floks schreef op 19 maart 2011 @ 02:15:

[...]

Ghè.... zie je het voor je? Eén van de meiden komt 's morgens de kamer binnen stormen en of man of ik zet in;

'ze kwam binnen zonder kloppen......'

En dat doen we vervolgens 2stemmig. Echt reuze grappig! Vooral omdat ze daarna heel snel afhaken! egwel

en die aftocht wordt waarschijnlijk vergezeld door een nouhou, jullie zijn flauw!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Julus schreef op 19 maart 2011 @ 02:04:

[...]

Helpt het niet als je -wanneer je in een minder goede bui bent- om dat aan je kinderen te zeggen. Stel dat jij in een rotbui bent, dat je dan zegt jongens, ik ben een beetje chagrijnig, heeft niks met jullie te maken maar laat me maar even. Dan ben je het voor.

Ik ben veel meer kortaangebonden als ik migraine heb, of dreigende migraine. Dan zeg ik wel dat ik niet zoveel kan hebben. Echt chagrijnig ben ik niet zo snel, eerder afwezig of in mezelf gekeerd. Het komt voor dat ik zeg dat afwezigheid niet met hen te maken heeft, en ik moet me ook meermaals verontschuldigen omdat ik met een half oor een belangrijke mededeling niet heb gehoord.

Ze laten mij ook wel. Maar ze laten elkaar niet. Er zijn dus heel veel akkefietjes, die steeds weer in dezelfde vorm terugkeren. Dat frustreert, de ene keer meer dan de andere.
quote:Zanne schreef op 19 maart 2011 @ 02:16:

[...]

. Juist omdat je als puber zo onzeker bent.

.Onzeker? Die van ons? Ha!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

[...]

Ik had ook wel eens puistjes, niet veel, maar ik heb ze wel gehad.

Als mijn ouders daar grapjes over hadden gemaakt had ik dat echt héél erg gevonden. Juist omdat je als puber zo onzeker bent.

Ik vind zulke grapjes niet leuk. Maar dat kan ook komen omdat ik at niet gewend ben van thuis uit.Als iets heel erg gevoelig ligt en ik merk dat zoon het vervelend vindt, hou ik er direct mee op. Dan is het inderdaad niet meer grappig. Maar het zijn van die vertrouwdheden tussen moeder en zoon in mijn geval, waarvan we allebei weten dat het liefkozend is bedoeld.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 maart 2011 @ 02:15:

[...]

Nee, da's hier niet kwetsend. Da's eerlijk.

Ik snap dat jij denkt dat het kwetsend is, hoor, maar zo is het niet.

Puisten zijn rot en dat wordt beaamd. En daar dóen we dan ook wat aan met medicijnen en smeerseltjes etc. Over puisten práten we; we geven ze namen : " kijk, ma, vanmorgen zag ik dat een Gerard op mijn neus had......is Kees net vertrokken...... " Als je een beugel krijgt word je er ook niet knapper op. Is niet leuk, maar wel zoals het is.

Doet niemand moeilijk over. Als ik aangekomen ben kan dat gewoon gezegd worden. Niemand hier in dit huis is wat dat betreft achterlijk of teergevoelig. Het is zoals het is.

Het is zoals het is.

Maar je hoeft het niet te benoemen. Benoem jij alles? Ik niet. Waarom moet er worden gezegd dat je bent aangekomen? Welk nut heeft dat als je er niet zelf om vraagt?
quote:Julus schreef op 19 maart 2011 @ 02:18:

[...]

Als iets heel erg gevoelig ligt en ik merk dat zoon het vervelend vindt, hou ik er direct mee op. .uiteraard.

[...]

Ik had ook wel eens puistjes, niet veel, maar ik heb ze wel gehad.

Als mijn ouders daar grapjes over hadden gemaakt had ik dat echt héél erg gevonden. Juist omdat je als puber zo onzeker bent.

Ik vind zulke grapjes niet leuk. Maar dat kan ook komen omdat ik at niet gewend ben van thuis uit. ik denk dat als je er voor kunt zorgen dat het niet beladen is, het wel kan.
quote:rosanna08 schreef op 19 maart 2011 @ 02:17:

[...]

egwel

en die aftocht wordt waarschijnlijk vergezeld door een nouhou, jullie zijn flauw!Denk het ook, maar ondertussen zijn ze maar wat blij met ouders die zo gek doen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 maart 2011 @ 02:18:

[...]

uiteraard.Wat in antwoord op Zanne's posting, just in case
quote:mamzelle schreef op 19 maart 2011 @ 02:08:

Quote Dubio:

Daar geloof ik helemaal niets van.

Waarom niet? Wat precies niet?

Ik heb nog even teruggelezen en zie dat ik je verkeerd heb begrepen. Je schreef dat een van je kinderen geen last heeft van dit soort uitbarstingen: ik meende dat je jouw uitbarstingen bedoelde. Maar je bedoelt dus dat je andere twee zoons ook zulke uitbarstingen hebben? (ook buitenshuis?)
Ga in therapie!
Ik vind dat van die puistjes wel grappig en ik denk idd dat het ervoor kan zorgen dat het een minder zwaar beladen onderwerp is waardoor ze er misschien naar leeftijdsgenootjes toe ook minder mee zitten.
quote:Julus schreef op 19 maart 2011 @ 02:18:

[...]

Als iets heel erg gevoelig ligt en ik merk dat zoon het vervelend vindt, hou ik er direct mee op. Dan is het inderdaad niet meer grappig. Maar het zijn van die vertrouwdheden tussen moeder en zoon in mijn geval, waarvan we allebei weten dat het liefkozend is bedoeld.

Oke, dat is mooi

Ik was als puber wel onzeker en als mijn ouders hadden gezegd 'Ja maar jij hebt ook een dikke kont', ook al was dat grappig bedoeld, dan zou ik echt zó gekwetst zijn.
quote:mamzelle schreef op 19 maart 2011 @ 02:17:

[...]

Ik ben veel meer kortaangebonden als ik migraine heb, of dreigende migraine. Dan zeg ik wel dat ik niet zoveel kan hebben. Echt chagrijnig ben ik niet zo snel, eerder afwezig of in mezelf gekeerd. Het komt voor dat ik zeg dat afwezigheid niet met hen te maken heeft, en ik moet me ook meermaals verontschuldigen omdat ik met een half oor een belangrijke mededeling niet heb gehoord.

Ze laten mij ook wel. Maar ze laten elkaar niet. Er zijn dus heel veel akkefietjes, die steeds weer in dezelfde vorm terugkeren. Dat frustreert, de ene keer meer dan de andere.Begrijpelijk, ken het ook. Maar het gaat dus om de interactie tussen de kinderen waardoor jij soms gefrustreerd raakt. Ik zou dan toch het trucje met het vervangende "scheldwoord" gaan proberen.
quote:Julus schreef op 19 maart 2011 @ 02:19:

[...]

Denk het ook, maar ondertussen zijn ze maar wat blij met ouders die zo gek doen. precies
quote:Zanne schreef op 19 maart 2011 @ 02:18:

[...]

Het is zoals het is.

Maar je hoeft het niet te benoemen. Benoem jij alles? Ik niet. Waarom moet er worden gezegd dat je bent aangekomen? Welk nut heeft dat als je er niet zelf om vraagt?

Moet alles nut hebben?

Een constatering van de feiten. That's all.

Als mijn zoon met een bierpens uit pak-'m-beet Salou terugkomt wordt dat ook benoemd, hoor. Waarom niet?

En als we het dan over nút hebben; dan kan ik niet doen alsof ik nog héél goed best wel in die spijkerbroek pas, bijvoorbeeld.

Ik vind dat niet kwetsend.
quote:Zanne schreef op 19 maart 2011 @ 02:20:

Oke, dat is mooi

Ik was als puber wel onzeker en als mijn ouders hadden gezegd 'Ja maar jij hebt ook een dikke kont', ook al was dat grappig bedoeld, dan zou ik echt zó gekwetst zijn.Maar ik denk dat een dikke kont wel net wat anders is dan een puistje... puistjes krijgt bijna iedereen en kan je weinig tegen doen op de smeersels na. Een dikke kont benoemen daarintegen dan lijk je indirect ook iets te zeggen over iemand gedrag, namelijk dat je te veel eet, of lui bent en niet sport of de combinatie...

[...]

Oke, dat is mooi

Ik was als puber wel onzeker en als mijn ouders hadden gezegd 'Ja maar jij hebt ook een dikke kont', ook al was dat grappig bedoeld, dan zou ik echt zó gekwetst zijn.Ik denk ook wel dat het afhankelijk van het soort kind is, of je dit kunt doen. Maar in mijn ervaring helpt humor enorm om te relativeren, al moet je uitkijken om te bagatelliseren idd.
quote:herfstblaadjes schreef op 19 maart 2011 @ 02:20:

Ik vind dat van die puistjes wel grappig en ik denk idd dat het ervoor kan zorgen dat het een minder zwaar beladen onderwerp is waardoor ze er misschien naar leeftijdsgenootjes toe ook minder mee zitten.Denk dat het ze ook weerbaarder maakt inderdaad. En een realistisch zelfbeeld krijgen en dus zekerder.

[...]

Oke, dat is mooi

Ik was als puber wel onzeker en als mijn ouders hadden gezegd 'Ja maar jij hebt ook een dikke kont', ook al was dat grappig bedoeld, dan zou ik echt zó gekwetst zijn.Maar als je moeder zou zeggen; ik zou die ándere broek kopen, daar lijkt je kont kleiner in. Dan ook?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 maart 2011 @ 02:22:

[...]

Moet alles nut hebben?

Als mijn zoon met een bierpens uit pak-'m-beet Salou terugkomt wordt dat ook benoemd, hoor. Waarom niet?

En als we het dan over nút hebben; dan kan ik niet doen alsof ik nog héél goed best wel in die spijkerbroek pas, bijvoorbeeld.

Ik vind dat niet kwetsend.

Ik ben dat niet gewend. Ik zeg tegen vriendinnen ook niet dat ze is aangekomen.Of dat ze vettig haar heeft. Alleen als ze er zelf om vraagt zeg ik dat ik kan zien dat ze aangekomen is.

Ik snap dat niet en vind dat wel kwetsend. Maar goed, verschil van mening.
Half 3 vind ik wel laat zat. Trusten.
Ga in therapie!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 maart 2011 @ 02:22:

[...]

Moet alles nut hebben?

Ik vind dat niet kwetsend.Dat is realistisch en helpt ze verder in de maatschappij. Want mensen kunnen keihard zijn en daarvoor moet je stevig in je schoenen staan, weten wat je waard bent.
quote:Julus schreef op 19 maart 2011 @ 02:23:

[...]

Denk dat het ze ook weerbaarder maakt inderdaad. En een realistisch zelfbeeld krijgen en dus zekerder.

Ja, daar ben ik van overtuigd.

Stel dat je kind knalrood haar heeft en je hebt van jongs af aan - liefkozend - vuurtoren tegen hem gezegd, dan is dat toch geen erg woord meer?

Als je als moeder roept " hoera! je eerste puist! Nou,.......... je wordt een échte kerel! " hoe beladen is het dan nog, zeg?
quote:herfstblaadjes schreef op 19 maart 2011 @ 02:22:

[...]

Maar ik denk dat een dikke kont wel net wat anders is dan een puistje... puistjes krijgt bijna iedereen en kan je weinig tegen doen op de smeersels na. Een dikke kont benoemen daarintegen dan lijk je indirect ook iets te zeggen over iemand gedrag, namelijk dat je te veel eet, of lui bent en niet sport of de combinatie...

Ook als ze hadden gezegd 'Ja maar jij hebt ook heel veel puistjes' was ik echt gekwetst geweest.

Maar nogmaals, ik ben dat soort grapjes niet gewend. Is niet mijn humor.

Kan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven