Gezondheid alle pijlers

Diabetes-topic

14-03-2007 15:30 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Zijn er mensen hier die diabetes hebben of waarbij het vermoedt wordt dat ze het hebben en daarmee in onderzoek zijn?

Om bij mezelf te beginnen: ik heb momenteel last van lichamelijke klachten die kúnnen wijzen op diabetes. In overleg met de arts heb ik me vandaag laten testen daarop en krijg daar morgen de uitslag van.

De reden dat ik dit topic open is dat ik hier geen topic hierover kan vinden, terwijl diabetes toch een ziekte is waar je veel over hoort en ik informatie/ervaringsverhalen zocht van mensen met (een vermoeden van) diabetes.

Misschien zijn er mensen hier die iets willen en kunnen vertellen over diabetes in algemene zin en/of hoe ze het zelf ervaren. Wellicht kunnen we elkaar daarmee ondersteunen.

Alvast bedankt!

Groetjes Luciel.
Alleen als jij me vasthoudt, Teddeke

aan iedereen, geniet van het mooie weer vandaag!
Lief! Halloooo Lief... ben je er weer? Lief... geef nou antwoord!! We missen je. Ik ben ook zo benieuwd voor wat voor verschrikkelijke actie je die ban hebt gekregen. Rutte uitgescholden voor m**tje? Reclame gemaakt voor shampoo? Een paaldansfoto geplaatst?

Kom maar gauw terug!
....
Ik heb een complimentje overgebracht, sri

Kben er weer dus! Hebben we allemaal van het prachtige weer genoten? Ik wel! Bij gebrek aan betere tijdsbesteding :puke:

*gaat op zoek naar after sun... wisnie dattie al zo sterk is...*
Ik moet eigenlijk ook aftersun gaan smeren maar ik heb geen zin. Maar je hebt gelijk Lief, die zon is inderdaad knap sterk voor de tijd van het jaar. Ik heb ook al zo'n tomatentoet.

De vorm had ik al, de kleur nu ook
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Met groen haar, setter?
Huh, wat, hoezo BAN? Ben ik even een weekendje niet online, dan gebeurt dit weer. Ik kan jullie ook niet alleen laten hè?
quote:lief_29 schreef op 20 maart 2011 @ 22:23:

Met groen haar, setter? Nee, alleen maar groen achter mijn oortjes
Volgens mij heb ik het topic dood laten slaan. Mag ik nu nog wel mee?
Alleen als je eerst je haar (en achter je oren) roze verft!

Ik zag ineens dat ik donderdag naar de dvk moet... en ik heb geen boekje bijgehouden. Had me nog zó voorgenomen dat te doen, drie weken voordat ik zou gaan! Waarom stond dat dan niet in mijn agenda?

Nou ja, dan moet ze mijn spuitbulten maar even bekijken.
He jasses Lief, spuitbulten???

Serieus? Arme jij...
-
anoniem_16044 wijzigde dit bericht op 23-03-2011 14:57
Reden: Dat was wel heel veel littekenweefsel bij elkaar
% gewijzigd
Hoe denk jij dat mijn benen eruit zien na 28 jaar spuiten... Dat is één en al littekenweefsel
quote:lief_29 schreef op 23 maart 2011 @ 14:57:

Hoe denk jij dat mijn benen eruit zien na 28 jaar spuiten... Dat is één en al littekenweefsel

Ja logisch, dom van mij dat ik daar niet bij nadacht.

Ik heb ook maar 3 jaar gespoten en toen kreeg ik een pomp. En met een pomp heb je geen spuitbulten.

Wat vervelend voor je joh. Jemig, en dan te bedenken hoeveel jaar je nog moet blijven spuiten

Stel dat je 88 wordt! Brrr....
Ik moet zeggen dat ik daar gelukkig nog geen last van heb, maar ik spuit dan ook nog maar 5 jaar dus wie weet hoe het bij mij over 23 jaar is. Maar mijn dvk controleert het ook elke keer als ik bij haar ben, da's op zich wel goed.
quote:setter schreef op 23 maart 2011 @ 17:29:

Ik heb ook maar 3 jaar gespoten en toen kreeg ik een pomp. En met een pomp heb je geen spuitbulten.

Wat vervelend voor je joh. Jemig, en dan te bedenken hoeveel jaar je nog moet blijven spuiten

Dat is dan zowaar een reden om over een pomp te gaan denken! Maar het is al te laat denk ik...
Nee hoor, gewoon op de pomp gaan, kan je lijf herstellen (maar ik weet er niks van hoor!) PCLE creme gebruiken? Heb ik gedaan bij mijn keizerlijke sneeën, duurt wel ff, maar het wordt wel minder rood, strak, stram enzo.

Verder niet veel te melden..... wel leuk banen nieuws by the weg.... op 5 april mag ik op gesprek komen! (nu maar hopen dat hier geen bekende ouders meelezen )
Ris, ik duim voor je!

Meiden, allemaal een dikke en een . Ik ben er niet veel op het ogenblik, maar ik denk natuurlijk wel aan jullie.

Heel veel sterkte met enge spuitbulten en andere narigheid!
quote:lief_29 schreef op 23 maart 2011 @ 14:57:

Dit nodigt uit tot rekenen:

28 jaar x 365 dagen = 10.220 dagen x 4/daags = 40.880 keer een naald in je lijf

Djiezzzz, en dan te bedenken dat ik mijn dik drieduizend keer al een verschrikking vond...

Ik heb respect voor je, serieus. Dat je dit volhoudt zeg...pffff.... ik moet er níet aan denken.

Volgend rekensommetje:

ervan uitgaand dat je nog eens 40 jaar moet spuiten, dan komen er dus nog eens 40 x 365 dagen x 4/daags spuiten = 58400 naaldenprikken bij

Ik moet er bijna van huilen

Brrrr......
Ris, wat spannend! Succes volgende week!
Setter, wat een gruwelijke rekensommen! Ik hoop dat het ons allemaal bespaard mag blijven voor zover mogelijk. Lief, petje heel diep af voor jou.

Aan de andere kant... er is iemand aan wie ik een niet te beschrijven gigantische hekel heb. Die figuur heeft een doodangst voor spuiten, krijgt al een week voor hij moet bloedprikken de zenuwen en gaat gegarandeerd op het moment suprème onderuit. Als hij nou eens.... nou ja, het is maar een idee. Ik zei toch dat ik helemaal geen aardig mens ben

Sorry, ik begin een beetje sjaggie te worden
Damn, ik ga voor de 100.000! Krijg ik dan een medaille?

Het is trouwens niet helemaal eerlijk, ik heb van mij 6e tot mijn 12e 2x daags gespoten. En in de zomer, in het begin, maar 1x daags, want dan speelde ik zo hard buiten dat die lullige 2eh niet nodig waren voor het eten

Conclusie: Ik moet meer buitenspelen. Effe rekenen:

Destijds compenseerde 2uur buitenspelen voor 2eh. Dus als ik spuitvrij in de benen wil worden, dan moet ik nu (14+(10+20+ want buik) 16=) 30 uur buitenspelen. Of, als ik dubbel zo intensief doe, 15 uur per dag. Zou paaldansen voor 4x intensiever tellen? 7,5 uur per dag aan de paal dus Dat levert zelfs mij schrikbeelden op.

Het is niet echt littekenweefsel zoals van een operatie hoor. Het is gewoon bobbelig en gevlekt. Gaat geen creme tegen helpen. Ik zal het trots laten zien met de meet. Ik moet zeggen dat ik tegenwoordig wel vaker ook een rode warme plek aan het spuiten overhoud in de benen. En dat hindert me wel, dat maakt het spuiten op den duur pijnlijk in die geirriteerde velletjes. Als dat zo blijft, toch maar eens met de internist om de tafel, die vindt het nu niet nodig, een pomp (want prachtig ingeregeld), maar ik vind dit ook niet fijn. Nu moet wel bekennen dat die benen er ook flink van langs krijgen door dat paaldansen (effe serieus nu hè), ze zijn vaak blauw of beurs en dat helpt ook niet natuurlijk.

Maar aan de andere kant, de gedáchte alleen al, aan zo'n ding aan je lijf
Spuiten in je bil? Ik vond spuiten in mijn been echt VER-SCHRIK-KE-LIJK met hoofdletters. Daarom liet ik mijn man de insulatard in mijn bil zetten. Leuke handeling net voor de sex
Intrigerend hoe verschillend mensen kunnen denken over spuit of pomp.

Sinds ik mijn pomp heb ben ik weer gelukkig. Ik ben echt drie jaar lang hartstikke ongelukkig geweest alleen maar door de gedachte 'het is weer bijna etenstijd, dan moet ik die gore rotnaald weer in mijn buik zetten gatverdegatver'. Echt, het beheerste mijn leven in dusdanige mate dat ik er echt ongelukkig van werd. Verdrietig ook.

Die pomp (bijna) 24 uur per dag aan mijn lijf, ik heb er totáál geen last van. Bandje om mijn been, pomp erin en klaar is kees. Heerlijk vind ik hem. Ik wil nooit meer zonder pomp. En als het ooit zou moeten dan schaf ik me een SQ-pen aan. Is dat misschien een idee voor jou Lief? Dan heb je in ieder geval geen spuitbulten meer! Naalden: bah.

Ris, waarom vond je het spuiten in je been zo vreselijk dan? Gewoon interesse hoor! Vond je het in je buik minder erg?

En hoe ervaar jij je pomp? Hoe lang heb je die eigenlijk al?
Spuiten in mijn been deed gewoon zeer. Of ik nou ontspande of niet... daar zag ik altijd zo tegenop!

Pomp heb ik nu 7,5 jaar (db 8,5 jaar) en het bevalt me echt super! Ik zou niet meer anders willen, ik heb zoveel vrijheid terug gekregen. En ik heb maar 1 jaar gespoten ook nog he!

Ben wel aan de pomp gegaan ivm zwangerschapswens, had mijn zw.schappen ook niet kunnen handelen zonder pomp (met die afschuwelijk hoge suikers steeds; met een pomp met een paar klikken weer bij te stellen).

Moet even mijn dochter en d'r speeldate van school gaan halen. De meisjes zijn allebei op de fiets..... mijn knulletje ligt net in bed, dus die wordt voorlopig niet wakker, kan ik rustig aan doen? (echt niet... )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven