Meisjesnamentopic!
zaterdag 26 maart 2011 om 11:17
Nolleke; Ik vind Saar juist leuker dan Lisa. Saar vind ik ook meer een verwijzing naar Sam dan Lisa. Wel ben ik het met Cejo eens dat twee lettergrepen net iets mooier is bij een eenlettergrepige achternaam...
Nog wat suggesties:
Lize/Lise
Nine
Juul/Sjuul
Noor
Sam (ook heeel gaaf voor een meisje!)
San
Sanna
Fee
Len/Lenne
Linne
Nog wat suggesties:
Lize/Lise
Nine
Juul/Sjuul
Noor
Sam (ook heeel gaaf voor een meisje!)
San
Sanna
Fee
Len/Lenne
Linne
zaterdag 26 maart 2011 om 16:44
zaterdag 26 maart 2011 om 23:46
maandag 28 maart 2011 om 12:20
ik heb even advies nodig, ben nu 24weken zwanger en we zijn er uit, maar nu hebben we nog beetje meningsverschil over hoe we de naam moeten schrijven.
de eerste naam wordt Hanna of Hannah
de tweede naam Debora of Deborah
wat zouden jullie doen?
we hebben dus 4 opties...
Hanna Debora
Hannah Debora
Hanna Deborah
Hannah Deborah
ben benieuwd wat jullie vinden...
de eerste naam wordt Hanna of Hannah
de tweede naam Debora of Deborah
wat zouden jullie doen?
we hebben dus 4 opties...
Hanna Debora
Hannah Debora
Hanna Deborah
Hannah Deborah
ben benieuwd wat jullie vinden...
maandag 28 maart 2011 om 13:18
Drie van de vier zijn nu gekozen... ik snap opeens weer waarom man en ik er ook niet helemaal uitkomen...
Nee ik ga niet vernoemen. Wel heb ik al twee kinderen. (Graag hun namen niet quoten maar verkorten naar eerste letter) ik kan dan over een uurtje ofzo de namen weer weghalen i.v.m. herkenbaarheid.
roepnamen zijn alleen de eerste maar voor de volledigheid ook even de tweede naam erbij.
*knip*
Nee ik ga niet vernoemen. Wel heb ik al twee kinderen. (Graag hun namen niet quoten maar verkorten naar eerste letter) ik kan dan over een uurtje ofzo de namen weer weghalen i.v.m. herkenbaarheid.
roepnamen zijn alleen de eerste maar voor de volledigheid ook even de tweede naam erbij.
*knip*
maandag 28 maart 2011 om 18:42
maandag 28 maart 2011 om 19:55
@Nynke haar roepnaam wordt Hanna(h).
zelf neig ik ook naar Deborah met een h en Hanna met of zonder, man zou gaan voor Hanna Debora.
ik vind de H's op het einde wel mooi, zeker bij Deborah maar bij Hanna/Hannah maakt het voor mij ook net af... Man vind ze overbodig dus zou ze niet doen...
Moeilijk dit... ik ga ook steeds meer twijfelen of ik Debora(h) Hanna(h) niet leuker vind dan Hanna(h) Debora(h).....
zelf neig ik ook naar Deborah met een h en Hanna met of zonder, man zou gaan voor Hanna Debora.
ik vind de H's op het einde wel mooi, zeker bij Deborah maar bij Hanna/Hannah maakt het voor mij ook net af... Man vind ze overbodig dus zou ze niet doen...
Moeilijk dit... ik ga ook steeds meer twijfelen of ik Debora(h) Hanna(h) niet leuker vind dan Hanna(h) Debora(h).....
maandag 28 maart 2011 om 20:19
Ik zou niet voor allebei hetzelfde doen (dus allebei met h), ik zou 1 met h doen en 1 zonder, en ik zou de beslissing af laten hangen van wat je voor de eerste naam het mooist vindt. Dus: als de eerste naam Hanna(h) wordt en je vindt Hannah mooier dan Hanna, dan zou ik Hannah Debora doen. En andersom dus .
En ik denk eigenlijk dat ik zelf voor Hannah Debora zou gaan om de simpele reden dat ik verwacht dat mensen automatisch Hannah schrijven omdat dat volgens mij gebruikelijker is. Maar zeker weten doe ik dat niet.
En ik denk eigenlijk dat ik zelf voor Hannah Debora zou gaan om de simpele reden dat ik verwacht dat mensen automatisch Hannah schrijven omdat dat volgens mij gebruikelijker is. Maar zeker weten doe ik dat niet.
maandag 28 maart 2011 om 23:12
Ik zou het zelf ook Hanna schrijven, maar meer omdat ik dat mooier vind! Vind Hanna ook stuk mooier dan Deborah, dus zou ook voor Hanna gaan. Vind het bij twee namen ook mooier als de eerste naam minder lettergrepen heeft dan de tweede naam...
Wat vinden jullie van Milou? Wat voor associaties hebben jullie erbij??

dinsdag 29 maart 2011 om 13:18
quote:Nynkexx schreef op 28 maart 2011 @ 23:12:
Ik zou het zelf ook Hanna schrijven, maar meer omdat ik dat mooier vind! Vind Hanna ook stuk mooier dan Deborah, dus zou ook voor Hanna gaan. Vind het bij twee namen ook mooier als de eerste naam minder lettergrepen heeft dan de tweede naam...
Bij Milou denk ik ook aan poes Minous
Wat vind je van Lilou, vind ik zelf zo leuk!
Bij Milou denk ik ook aan poes Minous

Wat vind je van Lilou, vind ik zelf zo leuk!
dinsdag 29 maart 2011 om 14:39
@1twee3 - Ik zou eigenlijk altijd Hannah schrijven, hoewel ik me nu realiseer dat Hanna Verboom en Hanna Bervoets allebei zonder h op het eind zijn... maar eerder kende ik alleen Hannah's. Maar ach, 'Hanna zonder h op het eind' of 'Hannah met h op het eind' is ook niet zoveel moeite. Dat krijg je toch al snel (Nynke vs Nienke, Carolien vs Caroline, Rosa vs Roza....).
Heb je zelf helemaal geen voorkeur wat betreft de spelling?
@MsShopping - Lilou is leuk, dat had ik nog nooit gehoord. Ik vind Malou ook wel wat hebben. Milou vind ik niet heel mooi, maar ook niet lelijk. Gewoon, normaal.
Heb je zelf helemaal geen voorkeur wat betreft de spelling?
@MsShopping - Lilou is leuk, dat had ik nog nooit gehoord. Ik vind Malou ook wel wat hebben. Milou vind ik niet heel mooi, maar ook niet lelijk. Gewoon, normaal.