Hét Viva Boekentopic - deel 4
vrijdag 7 augustus 2009 om 22:45
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.
Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.
Klik hier voor het vorige topic.
Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.
Klik hier voor het vorige topic.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
maandag 4 april 2011 om 20:50
Gisteren De plek van de verloren dingen van Cecilia Ahern uitgelezen. Zij is de schrijfster van P.s. Ik hou van jou(het boek waarop mijn zus uitriep "ik leen nooit meer boeken van jou, het eindigt er altijd mee dat ik moet janken")
Wel een aardig boek, maar voor mij met een onbevredigend eind. Er had nog meer ingezeten. Het concept vond ik erg leuk.
Wel een aardig boek, maar voor mij met een onbevredigend eind. Er had nog meer ingezeten. Het concept vond ik erg leuk.
I choose happy!
dinsdag 5 april 2011 om 13:31
quote:sasati schreef op 31 maart 2011 @ 21:12:
Ik lees Lelieblank Scharlakenrood. Tot zover erg leuk, maar een flinke pil dus ik ben nog wel even bezig.
Oh, heerlijk! Ik vond dit boek geweldig!
Ik lees nu toevallig twee boeken in min of meer dezelfde sfeer: Tale of two cities van Charles Dickens en Jonathan Strange and Mr. Norrell van Susanna Clarke.
Ik lees Lelieblank Scharlakenrood. Tot zover erg leuk, maar een flinke pil dus ik ben nog wel even bezig.
Oh, heerlijk! Ik vond dit boek geweldig!
Ik lees nu toevallig twee boeken in min of meer dezelfde sfeer: Tale of two cities van Charles Dickens en Jonathan Strange and Mr. Norrell van Susanna Clarke.
woensdag 6 april 2011 om 00:21
quote:sasati schreef op 31 maart 2011 @ 21:12:
Ik lees Lelieblank Scharlakenrood. Tot zover erg leuk, maar een flinke pil dus ik ben nog wel even bezig.Dit is mijn favoriete boek! En vanaf woensdag als serie op BBC TWo, om 22:00. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat worden, want het boek is zo filmisch geschreven dat ik het echt allemaal voor me zag. Hoop dat het er nog op lijkt.
Ik lees Lelieblank Scharlakenrood. Tot zover erg leuk, maar een flinke pil dus ik ben nog wel even bezig.Dit is mijn favoriete boek! En vanaf woensdag als serie op BBC TWo, om 22:00. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat worden, want het boek is zo filmisch geschreven dat ik het echt allemaal voor me zag. Hoop dat het er nog op lijkt.

woensdag 6 april 2011 om 08:16
Heb toevallig (nou ja, eigenlijk helemaal niet toevallig natuurlijk) maandag ook Lelieblank, Scharlakenrood meegenomen uit de bieb, na jullie enthousiaste recensies. Nog niet begonnen. Ga maar niet kijken op BBC, eerst het boek maar. Komt daarna vast nog wel op NL of België. Eerst begonnen in Ten Zuiden van de Grens van Haruki Murakami. Had nog niets van hem gelezen en was al een tijdje erg nieuwsgierig, maar alles was steeds uitgeleend. Nu stond Kafka op het strand er ook, maar die is dik en ik wilde eerst even weten of de schrijfstijl me aansprak. Vandaar dat ik eerst deze heb meegenomen. Ik ben nu halverwege en ik zit er helemaal in. Dus ik verwacht wel dat ik hierna meer van hem ga lezen. Maar goed, eerst deze maar eens uitlezen.
woensdag 6 april 2011 om 09:55
@Fiorah: Mooi is die he, Wit als melk rood als bloed... Vond hem echt prachtig.
Lees nu Murakami - After dark. Hiervoor heb ik Annabel Pitcher - Mijn zus woont op de schoorsteenmantel in één ruk uitgelezen.
Echt een aanrader voor degenen die ook houden van 'Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht' van Mark Haddon en 'Extreem luid en ongelooflijk dichtbij' van J. Safran Foer!! Zeker lezen!
Lees nu Murakami - After dark. Hiervoor heb ik Annabel Pitcher - Mijn zus woont op de schoorsteenmantel in één ruk uitgelezen.
Echt een aanrader voor degenen die ook houden van 'Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht' van Mark Haddon en 'Extreem luid en ongelooflijk dichtbij' van J. Safran Foer!! Zeker lezen!
woensdag 6 april 2011 om 10:19
@GB, ik geloof dat de boeken van Murakami nogal wisselend zijn. Mensen die zijn ene boek heel leuk vinden vinden zijn andere boek niet altijd even leuk.
Ik vond Kafka op het strand echt heel gaaf, compleet onrealistisch, maar ik geloofde alles!
@Leuntje: Jonathan Strange & Mr. Norrel vond ik gaaf. Hele goede herinneringen aan dat boek (leerde mijn vriend kennen toen ik het boek aan het lezen was een paar jaar geleden in het voorjaar, we studeerden allebei nog dus heel veel tijd om samen in het park te liggen lezen, heerlijk)
Ik vond Kafka op het strand echt heel gaaf, compleet onrealistisch, maar ik geloofde alles!
@Leuntje: Jonathan Strange & Mr. Norrel vond ik gaaf. Hele goede herinneringen aan dat boek (leerde mijn vriend kennen toen ik het boek aan het lezen was een paar jaar geleden in het voorjaar, we studeerden allebei nog dus heel veel tijd om samen in het park te liggen lezen, heerlijk)
woensdag 6 april 2011 om 11:36
@Kaaatje: ja, ik kan me voorstellen dat je dan fijne herinneringen hebt aan het boek. Klinkt romantisch ook; samen in het park liggen lezen.
Ik vind Jonathan Strange and Mr. Norrel tot nu toe een grappig boek dat goed in elkaar zit, bijna als een wetenschappelijk boek over geschiedenis. Clarke creeert een wereld die raakvlakken heeft met het werkelijke verleden, maar die toch geheel anders is. Dat bevalt me erg goed. Aanrader weer dus!
Ik vind Jonathan Strange and Mr. Norrel tot nu toe een grappig boek dat goed in elkaar zit, bijna als een wetenschappelijk boek over geschiedenis. Clarke creeert een wereld die raakvlakken heeft met het werkelijke verleden, maar die toch geheel anders is. Dat bevalt me erg goed. Aanrader weer dus!
donderdag 7 april 2011 om 17:02
Ik heb net verloren zoon van Lieneke Dijkzeul uit,tsja het is eigenlijk hetzelfde als de andere boeken van haar het gaat gewoon verder.Niet bijzonder spannend.
Ga straks beginnen in Marit Hofland Onderbewust.
Ongelezen gaan terug naar de bieb Marion Bloem Meer dan mannelijk en Rachel Shukert Schaamteloos,geen tijd voor gehad en ze moeten terug.
Vandaag de nieuwe Jean Auel meegenomen maar dat is wel een erg dikke pil maar ben wel nieuwsgierig hoe het afloopt...
Ga straks beginnen in Marit Hofland Onderbewust.
Ongelezen gaan terug naar de bieb Marion Bloem Meer dan mannelijk en Rachel Shukert Schaamteloos,geen tijd voor gehad en ze moeten terug.
Vandaag de nieuwe Jean Auel meegenomen maar dat is wel een erg dikke pil maar ben wel nieuwsgierig hoe het afloopt...
vrijdag 8 april 2011 om 19:45
Ik ben nu bezig in het tweede boek van stieg larsson, de vwouw die met vuur speelde. Erg leuk en spannend, het 1ste deel mannen die vrouwen haten heb ik al uit.
Ik lees meestal s'avonds tijdens die nutteloze reclames op tv haha, zo lees je stiekum heel wat weg.
Ikzelf heb een e-reader en heb al mijn boeken snel bij de hand, ook als ik ergens naar toe moet want degene die ik aan het lezen ben staan ook op mijn telefoon (smasung galaxy s) waar ik een e-reader app op heb staan.
Ik lees meestal s'avonds tijdens die nutteloze reclames op tv haha, zo lees je stiekum heel wat weg.
Ikzelf heb een e-reader en heb al mijn boeken snel bij de hand, ook als ik ergens naar toe moet want degene die ik aan het lezen ben staan ook op mijn telefoon (smasung galaxy s) waar ik een e-reader app op heb staan.
We live in a free world
zaterdag 9 april 2011 om 10:15
hallo boekenwurmen, even n vraagje over het boek Alles is altijd fictie, van Daphne Huisden als ik het goed heb: Na een paginaatje of 40 is me niet duidelijk of de hoofdpersoon een jonge man of vrouw is. Wordt dit in de loop van het verhaal nog duidelijk gemaakt of houdt de schrijfster dit in het midden? (of heb ik niet goed opgelet, kan ook)
zaterdag 9 april 2011 om 18:12
zaterdag 9 april 2011 om 19:10
Ik ken het boek ook niet tijgermeisje maar heb even gegoogeld :
Het duurt vijftig pagina’s voor ik het mij realiseer, maar het hoofdpersonage uit Alles is altijd fictie, het debuut van de opvallend jonge debutante Daphne Huisden (1988), heeft geen naam. Noch heeft ze een (exacte) leeftijd, kleur huid of haar, maatschappelijke positie of opleiding.
Ze dus een meisje.Ook nog even op bol gekeken en ook daar staat dat het over een meisje gaat.
Vanmiddag lekker in de zon gezeten en in 1 ruk Joy Fielding Blind vertrouwen uitgelezen,niet dat dat nou zo spannend was maar ik had hem snel uit(heb wel sommige pagina's meer gescand dan helemaal goed gelezen maar dat maakt voor het verhaal niet veel uit).Was wel ok,niet super.
Kan nu dus beginnen aan de nieuwe Jean Auel of een van Cornelia Funke.
Het duurt vijftig pagina’s voor ik het mij realiseer, maar het hoofdpersonage uit Alles is altijd fictie, het debuut van de opvallend jonge debutante Daphne Huisden (1988), heeft geen naam. Noch heeft ze een (exacte) leeftijd, kleur huid of haar, maatschappelijke positie of opleiding.
Ze dus een meisje.Ook nog even op bol gekeken en ook daar staat dat het over een meisje gaat.
Vanmiddag lekker in de zon gezeten en in 1 ruk Joy Fielding Blind vertrouwen uitgelezen,niet dat dat nou zo spannend was maar ik had hem snel uit(heb wel sommige pagina's meer gescand dan helemaal goed gelezen maar dat maakt voor het verhaal niet veel uit).Was wel ok,niet super.
Kan nu dus beginnen aan de nieuwe Jean Auel of een van Cornelia Funke.