Man steekt zichzelf in brand op de dam

06-04-2011 13:48 1145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in mijn lunchpauze mijn boterhammen op te eten als ik onderstaand bericht hoor op de radio. Verschrikkelijk, denk ik, en wat erg voor de omstanders. Je zal het maar zien. Nu kom ik net op nu.nl, en daar staan dus foto's/video's online. En daar wordt ik toch een beetje onpasselijk van. Nieuws, oke, maar ik hoef toch niet geconfronteerd te worden met een meneer die zichzelf in de fik steekt (voorpagina) en 2 minuten blijft branden? (filmpje) (Nee, ik heb het filmpje niet aangeklikt, maar het feit dat het kan maakt me al heel boos).

Ik hoop oprecht dat de meneer hulp krijgt- als hij dit overleefd, en dat voor de omstanders indien gewenst slachtofferhulp wordt aangeboden.

AMSTERDAM - Op de Dam in Amsterdam heeft een man zich woensdagmiddag in brand gestoken. Dat bevestigt de politie. De man, van wie de identiteit onbekend is, is met zeer ernstige verwondingen afgevoerd naar het ziekenhuis.

Hulpdiensten waren snel ter plaatse. De man stond bij het monument op de Dam ten tijde van zijn daad. De omgeving rondom het monument is afgezet met linten.

Een verslaggever van de NOS meldt dat de man schreeuwde voordat hij zichzelf in brand stak.

Verwarde indruk

Volgens omstanders maakte de man een verwarde indruk en sprak hij, met een buitenlands accent, over zijn kinderen. De brand is gedoofd met hulp van omstanders, meldt de politie. Zij bevestigen dat het om een poging tot zelfdoding gaat.

De man stond ongeveer 2 minuten in brand, meldt AT5. Het motief van de man is bij de politie nog niet bekend. De man is inmiddels afgevoerd. Politiewagens staan nog op de Dam.
quote:Zanne schreef op 09 april 2011 @ 12:02:

[...]

Ik heb het gezien. Gelukkig dat er nog mensen zijn die in opstand komen. Al is het in het geheim.

Dank je voor de moeite. Ik denk dat je één van de weinigen bent die het aangeklikt heeft én het heeft uitgekeken.

De meesten hier op het forum interesseren zich helemaal niet zo bijzonder veel voor Iran. Tenzij het is om te hakken op het systeem, wat ook terecht is maar ze vergeten daarbij dat Iran ook heel veel mooie dingen te bieden heeft. Het systeem verpest het. Dat is het probleem.

De beelden uit de clip waren dan van 2009 toen het echt massaal tot een publieke opstand kwam. Dat gebeurt nu natuurlijk niet zo massaal meer maar demonstraties zijn er nog steeds. Op kleinere schaal is het nog steeds publiekelijk maar je wéét dat je enorme risico's loopt. Je wéét dan dat je waarschijnlijk op een lijst komt en op een dag 'aan de beurt' bent. Dan word je opgehaald van huis, op een dag neergeschoten tijdens een demonstratie o.i.d.

De bevolking vecht inderdaad juist heel hard voor de vrijheid. Ze vertrekken niet (zomaar) uit hun land als het ff moeilijk wordt. Dat is gewoon pertinente onzin dat mensen dat maar blijven beweren. Ze blijven het liefst in het land waar ze van houden en waarvan ze niet kunnen aanzien dat het kapot gemaakt wordt. Ze zijn juist positief chauvinistisch. Dat gevoel voor het moederland kennen wij Nederlanders niet in die mate.

Ze komen alleen hierheen als ze echt geen andere uitweg meer hebben of zien. Bijvoorbeeld omdat ze gewaarschuwd zijn dat ze op het punt staan opgepakt te worden of omdat ze al járenlang niet meer aan de bak komen om wat voor reden dan ook.

quote:De bevolking heeft hulp nodig. Die paar burgers kunnen een heel systeem niet veranderen. Er gaan jaren overheen om een land tot een democratie te maken.

Die hulp krijgen ze niet. We zijn getuige zoals de eerste zin in de clip al aangeeft maar verder zijn en doen we niks goeds voor hen.

quote:Tot die tijd zal de wereld mensen in nood moeten opvangen. Politieke vluchtelingen aan hun lot overlaten kan gewoon niet.

Mensen terugsturen omdat hun land vol is en 'vol is nou eenmaal vol' kan niet zou je zeggen. Maar helaas blijkt dat het in Nederland wel kan. Wat dat betreft schaam ik me dood dat ik een Nederlander ben.

Inderdaad, dat is de enige manier waarop wij écht kunnen helpen maar wat doet ons systeem? We laten ze vallen als een baksteen of helpen ze nog verder de shit in.

Ik schaam me niet voor het feit dat ik Nederlander ben. We hebben vrijheid, we hebben heel veel goede dingen hier die we zouden kunnen aanbieden aan mensen die het niet hebben! Maar in plaats daarvan zijn we nu onderhand heel rigide bezig het niet meer te willen delen. Terwijl die mensen vaak getraumatiseerd zijn, echt onze hulp nodig hebben.

Ik ben het niet eens met hoe het systeem op dat vlak nu is en dat laat ik weten door organisaties te helpen die er net zo over denken en die mensen wél willen helpen. Dat doe ik door het op dit forum het aan te kaarten. Mensen bewust ervan te maken. Dat is ook onderdeel ervan. Begrip proberen te kweken of in elk geval rigide mensen er op te wijzen dát ze rigide zijn.

Dat doe ik door te doneren.

Dat doe ik door contacten te onderhouden met mensen in Iran. Misschien is het niet veel maar het is beter dan dit soort mensen aan de kant te schoppen als stukken oud vuil. Ze te beschouwen als egoïstische golddiggers, als criminelen. Dan heb je in mijn ogen een koud hart als je het enkel negatief benadert. En dan vind ik je ook narrow minded. Zo denk ik er over en dat steek ik niet (meer) onder stoelen of banken.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:werkverbod schreef op 09 april 2011 @ 12:05:

[...]

Voor jou ligt ook de mogelijkheid open om te emigreren als het je hier niet meer bevalt.Voor jou ligt ook de mogelijkheid te emigreren als je niet mee wilt werken aan medemenselijkheid, verbetering van bestaande systemen.
quote:werkverbod schreef op 09 april 2011 @ 12:24:

[...]

Dat beleid moet ook veranderen. Daar is in hoofdzaak Links voor verantwoordelijk. Ook de advocatuur heeft hier nooit op aangedrongen, want het is immers grotendeels hun inkomen.

De asielindustrie kost klauwen met geld.

Hierin moet ik je tegenspreken. Advocaten welke gemachtigd zijn om voor een asielzoeker te spreken krijgen veelal de kosten vergoed natuurlijk maar daar zijn grenzen aan verbonden.

Bij veel hoorzittingen moet de asielzoeker zelf de legeskosten betalen die soms echt honderden euro's zijn. (en voor de duidelijkheid: dit geld wordt samen opgehoest door de asielzoekers onderling, niet door de belastingbetaler)

De asielindustrie zou helemaal niet veel hoeven kosten. Snellere beoordeling, snellere inburgering zodat de mensen snel aan het werk kunnen, want dat willen ze graag hoor. (het gros dan)
quote:werkverbod schreef op 09 april 2011 @ 12:10:

[...]

Ja jij moet dan geen dubbele moraal handhaven. Als men er met gemak in mag, moet je ook met gemak er uit kunnen.

Met gemak er in.

Ik zou zeggen, ga even bij VluchtelingenWerk langs, haal dat tijdschrift even op, het is gratis en lees dat artikel waar ik het eerder over had. Dan zul je zien hoe 'makkelijk' het nog is in een Europees land binnen te komen.
quote:Zanne schreef op 09 april 2011 @ 12:23:

[...]

Daarom zei ik ook dat het systeem daar radicaal anders moet. .

Precies en daar moeten onderhandelingen voor gestart worden. We leven op een planeet. Maar Olie heeft veel dictators de gelegenheid gegeven om de burger te onderdrukken. Kijk naar het M.O. je ziet daar dagelijks de bewijzen.

Maar de JetSet, houdt elkaar de handen boven het hoofd.

Onze zeer gewaardeerde bea gaat ondanks alle schermutselingen toch even een glaasje drinken bij een andere dictator.

De burgertjes van achterstandswijken krijgen de negatieve resultaten op hun bordje gepresenteerd.
quote:Kier_V schreef op 09 april 2011 @ 12:13:

[...]

Klopt, en daar moet beter naar gekeken worden, naar de individuele oorzaken waarom iemand hier naartoe vlucht en dat dan niet minstens 4 jaar laten voortduren om iemand een antwoord te geven.

Vier jaar is soms zelfs nog relatief kort.

Je zou al die mensen te eten moeten geven die er tien jaar op hebben moeten wachten.
quote:shahla schreef op 09 april 2011 @ 12:29:

[...]

Met gemak er in.

Ik zou zeggen, ga even bij VluchtelingenWerk langs, haal dat tijdschrift even op, het is gratis en lees dat artikel waar ik het eerder over had. Dan zul je zien hoe 'makkelijk' het nog is in een Europees land binnen te komen.Italie geeft met gemak een doorreisvisum af. Krant gelezen?
quote:shahla schreef op 09 april 2011 @ 12:31:

[...]

Vier jaar is soms zelfs nog relatief kort.

Je zou al die mensen te eten moeten geven die er tien jaar op hebben moeten wachten.

Of zelfs nog langer. Ik weet exact hoe het gaat in dat 'wereldje' en het is in en intriest hoe mensen zo in de wacht worden gezet in letterlijk een kamertje van 3 bij 3 die ze dan vaak ook nog moeten delen met anderen.

Ik denk weleens dat het een ontmoedigingsbeleid is van de regering: We gaan kijken wie de langste adem heeft en blijkt de asielzoeker dat te zijn? jammer, je hebt verloren, je gaat toch terug
quote:Kier_V schreef op 09 april 2011 @ 12:29:

[...]

Hierin moet ik je tegenspreken. Advocaten welke gemachtigd zijn om voor een asielzoeker te spreken krijgen veelal de kosten vergoed natuurlijk maar daar zijn grenzen aan verbonden.

Bij veel hoorzittingen moet de asielzoeker zelf de legeskosten betalen die soms echt honderden euro's zijn. (en voor de duidelijkheid: dit geld wordt samen opgehoest door de asielzoekers onderling, niet door de belastingbetaler)

De asielindustrie zou helemaal niet veel hoeven kosten. Snellere beoordeling, snellere inburgering zodat de mensen snel aan het werk kunnen, want dat willen ze graag hoor. (het gros dan)

Nog even en dan zeg je dan de advocatuur er geld bij moet leggen.

Echt niet. Dat het beleid moet veranderen, zeker. Maar snap jij waarom dit jaren duurt eer het gebeurt? Het zijn net braadlapjes, sudderen en nog eens door sudderen tot de mensen gaar zijn.
quote:werkverbod schreef op 09 april 2011 @ 12:13:

[...]

Ik zou een ontvangst brief naar de Iraniërs schrijven, hen alle 40 miljoen uitnodigen. Want het is natuurlijk heel triest hoe zij moeten leven.

Ah, daar hebben we weer zo'n drogreden.

Als ik open wil staan met de grens voor mensen die uiteindelijk de keuze (moeten) maken hierheen te komen, moeten ze ineens allemaal maar komen? Als om aan te tonen dat als je een aantal binnen laat je meteen het hele land binnen moet laten?

Dat is echt een zinloos argument.

Als ze daar niet hoeven, wíllen ze hier echt niet eens heen.

Denk je nou echt dat ze Nederland sowieso verkiezen boven hun eigen land? Joh, krab jezelf nou eens even op het hoofd en verdiep je eens echt wat meer in de Iraniërs zelf. Hoe ze zijn, waar ze voor staan. Onderschat niet hun gevoel voor hun éigen land. Jij blijft maar aan de oppervlakte krabben. Graaf eens wat verder. Ik zou het je zelfs vriendelijk willen verzoeken.

Misschien helpt dat om dat hele negatieve bij jou eens wat te verminderen.
quote:shahla schreef op 09 april 2011 @ 12:25:

[...]

Dank je voor de moeite. Ik denk dat je één van de weinigen bent die het aangeklikt heeft én het heeft uitgekeken.

De meesten hier op het forum interesseren zich helemaal niet zo bijzonder veel voor Iran. Tenzij het is om te hakken op het systeem, wat ook terecht is maar ze vergeten daarbij dat Iran ook heel veel mooie dingen te bieden heeft. Het systeem verpest het. Dat is het probleem.

De beelden uit de clip waren dan van 2009 toen het echt massaal tot een publieke opstand kwam. Dat gebeurt nu natuurlijk niet zo massaal meer maar demonstraties zijn er nog steeds. Op kleinere schaal is het nog steeds publiekelijk maar je wéét dat je enorme risico's loopt. Je wéét dan dat je waarschijnlijk op een lijst komt en op een dag 'aan de beurt' bent. Dan word je opgehaald van huis, op een dag neergeschoten tijdens een demonstratie o.i.d.

De bevolking vecht inderdaad juist heel hard voor de vrijheid. Ze vertrekken niet (zomaar) uit hun land als het ff moeilijk wordt. Dat is gewoon pertinente onzin dat mensen dat maar blijven beweren. Ze blijven het liefst in het land waar ze van houden en waarvan ze niet kunnen aanzien dat het kapot gemaakt wordt. Ze zijn juist positief chauvinistisch. Dat gevoel voor het moederland kennen wij Nederlanders niet in die mate.

Ze komen alleen hierheen als ze echt geen andere uitweg meer hebben of zien. Bijvoorbeeld omdat ze gewaarschuwd zijn dat ze op het punt staan opgepakt te worden of omdat ze al járenlang niet meer aan de bak komen om wat voor reden dan ook.

Inderdaad, dat is de enige manier waarop wij écht kunnen helpen maar wat doet ons systeem? We laten ze vallen als een baksteen of helpen ze nog verder de shit in.

Ik schaam me niet voor het feit dat ik Nederlander ben. We hebben vrijheid, we hebben heel veel goede dingen hier die we zouden kunnen aanbieden aan mensen die het niet hebben! Maar in plaats daarvan zijn we nu onderhand heel rigide bezig het niet meer te willen delen. Terwijl die mensen vaak getraumatiseerd zijn, echt onze hulp nodig hebben.

Ik ben het niet eens met hoe het systeem op dat vlak nu is en dat laat ik weten door organisaties te helpen die er net zo over denken en die mensen wél willen helpen. Dat doe ik door het op dit forum het aan te kaarten. Mensen bewust ervan te maken. Dat is ook onderdeel ervan. Begrip proberen te kweken of in elk geval rigide mensen er op te wijzen dát ze rigide zijn.

Dat doe ik door te doneren.

Dat doe ik door contacten te onderhouden met mensen in Iran. Misschien is het niet veel maar het is beter dan dit soort mensen aan de kant te schoppen als stukken oud vuil. Ze te beschouwen als egoïstische golddiggers, als criminelen. Dan heb je in mijn ogen een koud hart als je het enkel negatief benadert. En dan vind ik je ook narrow minded. Zo denk ik er over en dat steek ik niet (meer) onder stoelen of banken.

Geen dank. Jij neemt de moeite om een linkje te plakken, ik neem de moeite om dat filmpje te bekijken.

Het lastige van in opstand komen vind ik dat je, als je vermoord wordt, ( je weet inderdaad dat dat gaat gebeuren) jouw stem weg is. Je gezin blijft achter. Oke, er komen nieuwe mensen in opstand. En dan? Worden ook vermoord. Op die manier blijft de sitautie zoals het is.

Pas als miljoenen mensen in opstand komen en de wereld er aandacht aan besteedt zal er iets veranderen zoals in Egypte is gebeurd.

De mensen met wie jij in contact ben in Iran,zijn dat mensen die in opstand komen? Mensen die demonstreren? Hebben ze hoop of illusies of hebben ze zich er bij neer gelegd dat ze nu eenmaal in Iran zijn geboren?
quote:Kier_V schreef op 09 april 2011 @ 12:34:

[...]

Of zelfs nog langer. Ik weet exact hoe het gaat in dat 'wereldje' en het is in en intriest hoe mensen zo in de wacht worden gezet in letterlijk een kamertje van 3 bij 3 die ze dan vaak ook nog moeten delen met anderen.

Ik denk weleens dat het een ontmoedigingsbeleid is van de regering: We gaan kijken wie de langste adem heeft en blijkt de asielzoeker dat te zijn? jammer, je hebt verloren, je gaat toch terugWaarom gaat men dan wel met vakantie, terug naar eigen land?
quote:werkverbod schreef op 09 april 2011 @ 12:36:

[...]

Nog even en dan zeg je dan de advocatuur er geld bij moet leggen.

Echt niet. Dat het beleid moet veranderen, zeker. Maar snap jij waarom dit jaren duurt eer het gebeurt? Het zijn net braadlapjes, sudderen en nog eens door sudderen tot de mensen gaar zijn.

Ik durf niet enkel te zeggen dat advocaten er geld bij leggen, kan je een mail doorzenden waarin letterlijk staat dat voor bepaalde gedane handelingen er niet betaald wordt, maar dat deze advocaat het toch doet omdat deze de misstanden ook niet kan aanzien.

En waarom het jaren duurt?

Zeg ik het nogmaals: Omdat de IND totaal het spoor bijster is en niet meer weet waar ze mee bezig zijn
quote:werkverbod schreef op 09 april 2011 @ 12:37:

[...]

Waarom gaat men dan wel met vakantie, terug naar eigen land?

Dat zijn de goudzoekers en die moeten we vooral niet verwarren met de vluchtelingen die echt niet terug kunnen maar zo graag zouden willen.

En daar ligt dus het punt!

Wanneer worden de zaken eens goed bekeken en wordt de goudzoeker onderscheiden van de man/vrouw die echt asiel zoekt?
quote:shahla schreef op 09 april 2011 @ 12:36:

[...]

Ah, daar hebben we weer zo'n drogreden.

Als ik open wil staan met de grens voor mensen die uiteindelijk de keuze (moeten) maken hierheen te komen, moeten ze ineens allemaal maar komen? Als om aan te tonen dat als je een aantal binnen laat je meteen het hele land binnen moet laten?

Dat is echt een zinloos argument.

Als ze daar niet hoeven, wíllen ze hier echt niet eens heen.

Denk je nou echt dat ze Nederland sowieso verkiezen boven hun eigen land? Joh, krab jezelf nou eens even op het hoofd en verdiep je eens echt wat meer in de Iraniërs zelf. Hoe ze zijn, waar ze voor staan. Onderschat niet hun gevoel voor hun éigen land. Jij blijft maar aan de oppervlakte krabben. Graaf eens wat verder. Ik zou het je zelfs vriendelijk willen verzoeken.

Misschien helpt dat om dat hele negatieve bij jou eens wat te verminderen.Er was gisterennacht rond 1.50 een man op de radio 1 die is opgegroeid met een Iraanse stiefvader. Misschien moet je dat fragment een beluisteren. Als iedereen wegloopt uit Iran, wie gaat het dan opknappen? Ja Jan met de korte achternaam.
quote:Kier_V schreef op 09 april 2011 @ 12:39:

[...]

Dat zijn de goudzoekers en die moeten we vooral niet verwarren met de vluchtelingen die echt niet terug kunnen maar zo graag zouden willen.

En daar ligt dus het punt!

Wanneer worden de zaken eens goed bekeken en wordt de goudzoeker onderscheiden van de man/vrouw die echt asiel zoekt?Precies en dan is er ruimte genoeg voor een echte vluchteling.

Die wacht tot de problemen in zijn thuisland opgeknapt zijn. Doet me erg denken aan Kon. Familie die uitweek naar Canada.
quote:werkverbod schreef op 09 april 2011 @ 12:16:

[...]

Volgens de pers had hij al jaren een antwoord, alleen het antwoord was hem niet welgevallig. Misschien heeft hij daar ook gelijk in.

Of heeft hij gedacht het zelfde effect te scoren als de man in Tunesië die de Revolutie aangewakkerd heeft door zichzelf in brand te zetten.

Hij had geen definitief antwoord. Het is pas afgelopen als je legale mogelijkheden uitgeput zijn. En ik weet met een slag om de arm bijna wel zeker dat hij gelijk had hier te willen blijven.

Ik weet zijn bedoeling achter het in brand steken niet.

Misschien wilde hij op die manier aan andere mensen zijn wanhoop laten zien. Laten weten hoe hard dit immigratiebeleid is. Als niemand een lans breekt en meestal moet je tot iets drastisch overgaan kan de wereld zich het ook lekker langs zich heen laten trekken. En zelfs nu nog zijn er mensen die zijn boodschap niet willen zien, die het naast zich neerleggen, die het hem kwalijk nemen.

Nou, ik was me er al elf jaar bewust van hoe hard dit systeem kan zijn maar deze actie van deze man heeft mij in elk geval doen besluiten dat ik actief ga helpen. Actiever dan ik was.

Als er maar één iemand is die hierdoor in actie komt, heeft hij het niet voor niks gedaan. Zo denk ik er over.
quote:Kier_V schreef op 09 april 2011 @ 12:38:

[...]

Ik durf niet enkel te zeggen dat advocaten er geld bij leggen, kan je een mail doorzenden waarin letterlijk staat dat voor bepaalde gedane handelingen er niet betaald wordt, maar dat deze advocaat het toch doet omdat deze de misstanden ook niet kan aanzien.

En waarom het jaren duurt?

Zeg ik het nogmaals: Omdat de IND totaal het spoor bijster is en niet meer weet waar ze mee bezig zijnPersonen zoals Bram en Spong doen echt zulke zaken niet.
quote:Kier_V schreef op 09 april 2011 @ 12:18:

[...]

Daarin ligt ook het grote probleem denk ik; Waarom steeds weer een procedure opstarten? Prima dat je in verweer gaat tegen een beslissing, maar laat het dan niet 5x voorkomen.

Dat laat toch echt zien dat de IND in deze totaal geen sjoege heeft van waar ze mee bezig zijn. Wanneer ze meteen grondig te werk zouden gaan, zijn alle extra rechtszaken en kosten niet nodig.Ik snap wat je bedoelt maar als je hun kansen inkrimpt om in verweer te gaan, hebben ze nog minder kansen te ontkomen aan een ellendig lot in eigen land. Ik denk dat het antwoord eerder ligt in de aanpak van het huidige systeem en niet in de aanpak van het in verweer kunnen gaan.
quote:werkverbod schreef op 09 april 2011 @ 12:37:

[...]

Waarom gaat men dan wel met vakantie, terug naar eigen land?

Een politiek vluchteling zal dat echt niet doen. Die weet namelijk dat hij nooit meer terug kan naar Nederland.

Jij verwart gastarbeiders uit de jaren zestig die elke vakantie terug gingen naar hun gezin, met politieke vluchtelingen die hun leven niet zeker zijn als ze 'voor vakantie' terug gaan naar land van herkomst.
quote:werkverbod schreef op 09 april 2011 @ 12:41:

[...]

Precies en dan is er ruimte genoeg voor een echte vluchteling.

Die wacht tot de problemen in zijn thuisland opgeknapt zijn. Doet me erg denken aan Kon. Familie die uitweek naar Canada.

Wanneer een asielzoeker een al dan niet tijdelijk verblijfsvergunning krijgt aangeboden, is de clausule/ voorwaarde 9 van de 10 keer dat het op voorwaarde is dat wanneer de situatie veilig is, hij/zij dan vrijwillig weer terugkeert. En dat willen ze ook heel graag, niemand zit graag jarenlang in een vreemd land waar je verder niets mag, behalve jezelf melden dagelijks. Dat zijn erg lange dagen dan hoor.

Maar daarentegen, je kunt ook niet iemand die hier is opgegroeid of een (financieel) zelfstandig leven heeft opgebouwd incl gezin terug sturen na 10 jaar.

Ook deze mensen hebben naar mijn idee het volste recht om te blijven wonen, daar waar ze een leven hebben opgebouwd met vaak heel veel vechten en vooroordelen.
quote:shahla schreef op 09 april 2011 @ 12:45:

[...]

Ik snap wat je bedoelt maar als je hun kansen inkrimpt om in verweer te gaan, hebben ze nog minder kansen te ontkomen aan een ellendig lot in eigen land. Ik denk dat het antwoord eerder ligt in de aanpak van het huidige systeem en niet in de aanpak van het in verweer kunnen gaan.

Dat is toch wat ik al eerder zei?

IND moet in beginsel al de zaken goed nalopen.

In verweer gaan is prima na een 1e uitspraak, maar het zegt toch alles over de IND dat er soms 5 hoorzittingen nodig zijn alvorens de IND een beslissing kan nemen?
quote:shahla schreef op 09 april 2011 @ 12:42:

[...]

Hij had geen definitief antwoord. Het is pas afgelopen als je legale mogelijkheden uitgeput zijn. En ik weet met een slag om de arm bijna wel zeker dat hij gelijk had hier te willen blijven.

Ik weet zijn bedoeling achter het in brand steken niet.

Misschien wilde hij op die manier aan andere mensen zijn wanhoop laten zien. Laten weten hoe hard dit immigratiebeleid is. Als niemand een lans breekt en meestal moet je tot iets drastisch overgaan kan de wereld zich het ook lekker langs zich heen laten trekken. En zelfs nu nog zijn er mensen die zijn boodschap niet willen zien, die het naast zich neerleggen, die het hem kwalijk nemen.

Nou, ik was me er al elf jaar bewust van hoe hard dit systeem kan zijn maar deze actie van deze man heeft mij in elk geval doen besluiten dat ik actief ga helpen. Actiever dan ik was.

Als er maar één iemand is die hierdoor in actie komt, heeft hij het niet voor niks gedaan. Zo denk ik er over.

Ik geloof zeker dat jij het goed bedoelt.

Maar je kunt de politiek problemen die in Iran zijn niet op ieder Hollandse bordje neerleggen. Want het is niet alleen Iran, maar nog zoveel andere landen die er een zooitje van maken.

Dat moet dan allemaal in Nederland opgelost worden.

Dat kan en mag je niet van iedere burger verwachten.

Maar als ik hier enig tegenwicht geef wil dat nog niet zeggen, dat ik het niet verdrietig vind voor al die mensen die onderdrukt worden.

Toch is het aan henzelf om op te staan, vertrek naar betere oorden dan ben je egoïstisch wat ook in de mens zit. Maar van solidairiteit is absoluut geen sprake.
quote:werkverbod schreef op 09 april 2011 @ 12:44:

[...]

Personen zoals Bram en Spong doen echt zulke zaken niet.

Nee, die hanteren een honorarium waar je bang van wordt en daarbij komen ze er niet mee op televisie :-)

Zonder gekheid, elke advocaat zijn eigen rechtsgebied en neem maar van mij aan dat er ook advocaten in Asielzoekers-land zijn die een tarief hanteren waar een hele week voor gewerkt moet worden. Helaas kan niet iedereen dat betalen.

Een advocaat wordt aan een asielzoeker toegewezen en het is maar net welke advocaat je treft. (of een contactpersoon kan een advocaat benaderen met de zaak en vragen of hij/zij er heil inziet om deze zaak te verdedigen) Heeft de beste man/vrouw er eigenlijk geen tijd voor omdat er met een andere reguliere zaak meer te verdienen is, dan gaat die andere zaak voor. Zo werkt dat.

Dat helpt dus ook al niet om de procedure te bespoedigen.

Maar toch, vanuit de advocatuur hoor ik toch echt bijna wekelijks dat het de IND is die krijgsheer is in deze toestand en de mensen te lang laat wachten
quote:Kier_V schreef op 09 april 2011 @ 12:46:

[...]

Wanneer een asielzoeker een al dan niet tijdelijk verblijfsvergunning krijgt aangeboden, is de clausule/ voorwaarde 9 van de 10 keer dat het op voorwaarde is dat wanneer de situatie veilig is, hij/zij dan vrijwillig weer terugkeert. En dat willen ze ook heel graag, niemand zit graag jarenlang in een vreemd land waar je verder niets mag, behalve jezelf melden dagelijks. Dat zijn erg lange dagen dan hoor.

Maar daarentegen, je kunt ook niet iemand die hier is opgegroeid of een (financieel) zelfstandig leven heeft opgebouwd incl gezin terug sturen na 10 jaar.

Ook deze mensen hebben naar mijn idee het volste recht om te blijven wonen, daar waar ze een leven hebben opgebouwd met vaak heel veel vechten en vooroordelen.

heel veel vechten ? Wat bedoel je daarmee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven