Gewoon een leuke gesprekspartner?

14-04-2011 22:21 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een collega van mij erg leuk, ik ken hem ondertussen meer dan een jaar. Direct vanaf het allereerste moment had ik al interesse in hem. Maar, via een ander hoorde ik dat hij een vriendin heeft. Dus dat was direct van oke, punt dus.

Eerst zat hij op een andere afdeling, dus was de afstand makkelijk te houden. Nu werkt hij echter al tijden bij mij op de afdeling, dus kom je meer met elkaar in contact. Er is een leuk contact ontstaan, en ja ik vind hem nog steeds leuk. Maar die vriendin is er nog. Dus ik doe aardig en that's it.

Alleen de laatste tijd is het contact zo veranderd en verbeterd dat hij mij steeds meer dingen verteld. Over zn priveleven, wat hij wil en niet wil. Ik hou me bewust op de vlakte, omdat ik er gewoon vanuit ga dat die relatie goed zit. Begon hij er echt totaal out of the blue zelf over. Dat het niet goed zit, dat het mogelijk straks uit is. Echt totaal ongevraagd begon hij erover.

Hij had tijden terug al eens gevraagd of ik een vriend heb. Hij wist van niet, en kort nadat hij dat vertelde over zn vriendin, wilde hij weten op wat voor type ik val. Bleef er maar over doorgaan, want ik gaf geen rechtstreeks antwoord (ja wat moet ik zeggen? jij?).

Zoekt me echt om de haverklap op, om niks. Om een praatje te maken, vragen hoe het gaat, wat mn plannen zijn van het weekend of gewoon die avond na het werk. Zit vaak even aan me, moet altijd om mn (soms erg flauwe) grappen lachen. Kortom echt dat ik soms denk van ja, waar ben je mee bezig?

Is dit nou een gevalletje van ik vind het fijn om even alles bij je uit te storten. Fijne gesprekspartner, wat hebben we het toch gezellig. Of wat moet ik hiervan denken? Ik raak ervan in de war. En ik weet ook niet zo goed hoe ik erop moet reageren. Tips?
Oke, ik had net mn bericht geplaatst dat ik die van jou lees Madhe...

Je hebt een punt hoor.... Maar goed, voor mij is het dubbel.
Met het gevaar dat jullie te close worden of hij het verkeerd opvat: kan je niet vragen (als hij weer klaagt over z'n vriendin of zegt dat het bijna over is) hoe dat dan precies zit. Wat zij van de situatie vindt. Wat ze samen proberen te veranderen of te verbeteren?
quote:Madhe schreef op 15 april 2011 @ 21:27:

Wat een sukkel die collega van je. Eerst een nieuwe zoeken voordat ie zijn vriendin dumpt. Je weet meteen waar ie zijn ballen heeft zitten, ergens tussen zijn stinksokken lijkt me.

Helemaal mee eens. En dat ie peilt waar jij op valt ( andere collega's, eigenschappen van hem, enz) wat een enrome afknapper.

Mijn god, waar heeft die vent zijn fatsoen zitten? In zijn vuile onderbroek.
Hoe meer je schrijft, hoe kinderachtiger hij klinkt. "Op wat voor type val je daaaan?" "Val je op die en die colleeeega?" Hallo zeg, hoe doorzichtig. Hoe oud is ie eigenlijk?

Meid, zet je roze bril af. Dan zie je ook waar idd zn ballen hangen.

En wie weet zoekt ie gewoon een verzetje en is ie helemaal niet van plan z'n vriendin aan de dijk te zetten. Weet jij veel.

Hoe je het ter sprake kan brengen? "Joh, waarom heb je het er eigenlijk niet met je vriendin over? Ik kan hier weinig zinnigs op zeggen".
quote:emaille schreef op 15 april 2011 @ 22:54:

Hoe meer je schrijft, hoe kinderachtiger hij klinkt. "Op wat voor type val je daaaan?" "Val je op die en die colleeeega?" Hallo zeg, hoe doorzichtig. Hoe oud is ie eigenlijk?

Meid, zet je roze bril af. Dan zie je ook waar idd zn ballen hangen.

En wie weet zoekt ie gewoon een verzetje en is ie helemaal niet van plan z'n vriendin aan de dijk te zetten. Weet jij veel.

Hoe je het ter sprake kan brengen? "Joh, waarom heb je het er eigenlijk niet met je vriendin over? Ik kan hier weinig zinnigs op zeggen".Helemaal mee eens. Mes, ik snap dat aandacht fijn is maar toch niet van zo'n ei. Ik zou hem niet eens meer sympathiek vinden na dit geneuzel, laat stáán aantrekkelijk.
@ hekje,

Ja dat is inderdaad wel een goeie... Mocht het weer ter sprake komen dan kan ik inderdaad wel die kant op gaan..

@ emaille,

Alleen het laatste wat je schreef heb ik wat aan.. De rest is allemaal leuk en aardig dat je me wilt wakkerschudden wat voor een ei het is. Maar iets genuanceerder zou ik wel prettig vinden.

@ Zamirah,

Ergens snap ik je reactie wel hoor. Maar het is allemaal niet zo zwart/wit... Hij heeft toch nog niet écht iets gedaan dat niet kan?
In zo'n geval kan je beter de waarheid lezen zoals ie is - vind ik. En je weet toch echt niet wat zijn doel is? Een verzetje wellicht?

En ja: hij heeft al wel iets gedaan wat niet door de beugel kan. Ik zou me als vriendin iig behoorlijk belazerd voelen.
Lekker dan, dat je vent met een vrouwelijke collega zijn relatie bespreekt in termen van "bijna over" en zo.

Terwijl jij zelf denkt dat alles okay zit.
Ja oke, dat punt is ook gewoon iets wat hij niet had moeten zeggen. Want dat is iets tussen hun.

En nee, ik weet niet wat zijn doel is. Ik denk alleen dat als hij een verzetje had gewild, hij dat wel bij een andere collega had gezocht... Of bij wie dan ook.
Ik zie het niet zo zwart/wit en ik vind hem geen eikel. Hij vindt je gewoon leuk en nu polst hij of jij hem ook leuk vindt. That's all.

Ik zou hem dus subtiel laten blijken dat ik hem ook leuk vind en dan wachten tot hij het uitmaakt. Aan een affaire zou ik niet beginnen.

Ik heb overigens samengewoond met een collega die eerst ook bezet was, maar op mij verliefd werd en daarom zijn relatie verbrak en met mij verder ging.
@ iris1969,

Dank je voor je reactie. Ik wil ook absoluut geen affaire, ik wil ook echt niets van hem als hij zijn vriendin gewoon nog heeft. Pas als hij dat heeft afgerond vind ik het oke.

Ik zit alleen wel met het 'subtiel laten blijken dat ik hem leuk vind'. Ten eerste weet ik niet goed hoe (wellicht dat dat nog wel komt) en ten tweede blijf ik me geremd voelen door die vriendin (misschien dat dat ook nog wel wegzakt).
Gewoon met hem flirten, hem aankijken, zijn hulp vragen, om zijn grapjes lachen, hem ook opzoeken, hem subtiel aanraken en als hij vraagt op wie je valt iemand beschrijven waar hij zelf op lijkt.

Zolang je niets doet hoef je je niet schuldig te voelen over zijn vriendin, want niet alle relaties zijn voor eeeuwig, dus waarom zou jij zijn nieuwe vriendin niet kunnen worden?

Duik er niet te vol in als het uit is, want dan gaat de vlam vaak net zo snel weer uit als hij aangegaan is. Speel het spel gewoon rustig mee en geef hem ook echt de kans om verliefd op je te worden.
quote:Mesmerized schreef op 15 april 2011 @ 21:31:

Oke, ik had net mn bericht geplaatst dat ik die van jou lees Madhe...

Je hebt een punt hoor.... Maar goed, voor mij is het dubbel.

Het is alleen dubbel voor je als je gebruikt wil worden als vervanging. Anders zou je je hier vanzelfsprekend veel te goed voor voelen.

Wat je moet zeggen tegen hem? Tja, wat zeg je tegen andere collega's? Goedemorgen, jij ook koffie, vanmiddag even lunchen? (bij hem niet zo'n goed idee), leuke schoenen heb je aan waar heb je die gehaald?, wat een dag, hopelijk is het vanavond nog zo warm, heb jij de notulen van de vorige vergadering zien liggen, weet je waar Pietje zit want die zit niet op zijn plek, fijne avond verder en tot morgen.

Waarom zou je in godsnaam moeten nadenken over wat je tegen hem zegt, als het bij al je andere collega's vanzelf gaat en hij idioot bezig is?

Ik heb trouwens veel interessantere gesprekken op mijn werk, even voor de duidelijkheid.
quote:Mesmerized schreef op 16 april 2011 @ 20:57:

En nee, ik weet niet wat zijn doel is. Ik denk alleen dat als hij een verzetje had gewild, hij dat wel bij een andere collega had gezocht... Of bij wie dan ook....dat kan jij dus ook zijn
@ iris1969,

Dank je voor je antwoord weer! Ik doe ook niet veel anders dan dat, dus ik geloof dat ik dan niks verkeerd doe. Bedankt voor je tips in ieder geval! Die zal ik in m'n achterhoofd houden.

@ Madhe,

Sorry maar ik denk dat als jij echt gevoelens voor iemand hebt, dat het voor jou ook niet zo makkelijk is als dat je het nu doet overkomen. Wat ik kan zeggen, leuk allemaal wat je schrijft. Maar dat bedoelde ik helemaal niet. Ik weet gerust wel wat ik allemaal tegen hem kan zeggen. We praten genoeg. Het ging meer over wanneer hij over zn relatie begint. Wat ik kan zeggen. Omdat ik dat gewoon een lastig punt vind, waar ik tot nu toe weinig respons op heb gegeven bij hem!

@ emaille,

Nee, dat ben ik niet. Sorry maar ik weet hoe ik zelf ben en ik heb toch wel enige mensenkennis.. Ik ben niet van veel dingen overtuigd bij mezelf, maar wel van dat puntje.
quote:Mesmerized schreef op 17 april 2011 @ 09:41:

@ emaille,

Nee, dat ben ik niet. Sorry maar ik weet hoe ik zelf ben en ik heb toch wel enige mensenkennis.. Ik ben niet van veel dingen overtuigd bij mezelf, maar wel van dat puntje.'Enige mensenkennis' is niet genoeg. Er zijn altijd mensen die er meer van hebben en/of die wel varen bij de blinde vlek die jij hebt als gevolg van je overtuiging van eigen mensenkennis. Wist je dat al? Nee he.
@Frankie33,

Sorry hoor... Maar het enige dat nu even omhoog komt bij mij is 'gaat het niet?'.

Ik snap deze botte antwoorden even niet hoor... Ik antwoord toch ook elke keer netjes op welk antwoord dan ook. Waarom moet jij dan zo reageren?
Het is maar wat je ervan maakt. Daar ga jij over, niet ik.
Want werkelijk alle collega's daar zijn in voor een verzetje behalve jij? En dat staat op je voorhoofd? Wauw.
Jammer dat het topic nu zo'n toon moet gaan krijgen...

Ik ben niet zo'n losbandig type in ieder geval, dat straal ik ook totaal niet uit. En dat weet hij.

Maar daarnaast is er helemaal niks gaande nu, als in dat hij iets doet dat op vreemdgaan lijkt. En dat gaat ook gewoon niet gebeuren.

Nogmaals ik heb dit topic geplaatst omdat ik wilde weten wat ik erop kan zeggen als het nogmaals gaat over zn vriendin. Als hij aangeeft dat dat niet lekker gaat etc. Dingen die hij met haar moet bespreken en niet met mij.

Dus ik heb helemaal geen zin in discussies over of ik wel of niet genoeg mensenkennis heb, en of er wel of niet van mij valt af te lezen of ik in ben voor een verzetje... Eigenlijk. En of het hem daarom gaat.

Kijk ik kan nooit weten wat er allemaal in zijn hoofd omgaat. Net zo min als dat jullie dat weten. En dan kan het naief van mij zijn dat ik denk dat hij het niet zo verkeerd bedoeld. Maar het kan ook wantrouwig zijn (en mannen die dit soort dingen zeggen over een kam scheren) van degene die zeggen dat het een ei is.

De enige die weet wat zijn bedoelingen zijn is hij.

Ik wilde alleen tips wat ik ermee moet en hoe ik ermee om zou kunnen gaan. En natuurlijk mag je je mening geven over deze man, op basis van wat ik schrijf. Maar het is alsnog op basis van wat ik schrijf en er zijn zoveel meer kanten gewoon. Het is niet zwart/wit.
Klopt helemaal. Wij kunnen dat ook niet weten. Maar we hebben misschien wel een objectievere blik op basis van wat je schrijft én we dragen die roze bril niet. En je weet toch zelf ook hoe die dingen kan kleuren? Dat zie je zelf vaak pas achteraf.

Er zijn best nuttige tips gegeven hier, dus doe er je voordeel mee. Succes!
quote:emaille schreef op 15 april 2011 @ 22:54:Hoe je het ter sprake kan brengen? "Joh, waarom heb je het er eigenlijk niet met je vriendin over? Ik kan hier weinig zinnigs op zeggen".Vind dit de beste tip die ik tegengekomen ben.
Mesmerized, ik vind wat hekje zegt ook een goed idee.

Het komt op mij apart over dat hij het naar iedereen (inclusief zijn vriendin) laat overkomen dat het okee zit met zijn relatie, behalve naar jou. Of begrijp ik dat verkeerd? Want als dit zo is, waarom zou hij het dan uitgerekend met een collega bespreken en niet met een goede vriend of voor mijn part zijn moeder. Een vrouwelijke collega is niet de meest logische persoon om je hart bij te luchten, zeker niet als hij verder erg gesloten is zoals jij aangeeft. Ik denk toch dat hij hier zelf belang bij heeft, helemaal in combinatie met de andere dingen die je schrijft.

Je kunt je afvragen of het echt zo slecht zit met zijn relatie als hij laat overkomen. Misschien is hij zijn relatie werkelijk zat, maar voor hetzelfde geld is hij gewoon in voor een verzetje en is dit zijn tactiek. Ook al laat jij hem niet met zoveel woorden weten dat je hem leuk vindt, andersom besteed jij natuurlijk ook aandacht aan hem door het contact wat je met hem hebt. Uit je houding e.d. zou hij wellicht ook het een en ander kunnen opmaken.

Als je het gesprek aanpakt op een manier zoals hekje aangeeft, dan krijg je in elk geval een beter beeld van hoe de situatie met zijn vriendin is en stel je je toch neutraal op.

En mocht hij nu nog eens vragen op welk type man je valt, dan zou ik zeggen dat je op mannen valt die monogaam zijn en ook dat je het belangrijk vindt dat ze hun relaties op een eerlijke en nette manier afronden

Wat vind je eigenlijk zo leuk aan hem? (gewoon interesse, niet beschuldigend bedoeld)
emaille,

Ja, daar ga ik je echt geen ongelijk in geven. Dat is ook zo, en achteraf heb ik wel eens gehad dat ik de dingen pas helder zag haha. Maar argwaan heb ik toch altijd wel, ik ben ook niet van plan om iets ondoordachts te gaan doen ofzo.

En ga ook zeker proberen wat met de tips te doen die er zijn gegeven!

sachi,

dat wat hekje als tip gaf ga ik ook wel proberen te gebruiken... Mocht de situatie zich wel weer voordoen.

Maar nee, je begrijpt het niet verkeerd. Het zit echt zo. En dat is ook iets wat ik niet zo goed snap. Want inderdaad, doe dat met een goede vriend. Of met iemand die er daadwerkelijk naar vraagt ofzo.

En wat had ik toch graag eerder je berichtje willen lezen... Aangezien het weer die kant op is gegaan, dat hij het toch die kant op heeft weten te sturen om te kijken waar ik op val. Alhoewel ik het best confronterend zou vinden om zoiets er in te gooien. Omdat hij het op een bepaalde manier daarop lijkt te brengen, dat ik ook niet veel kanten op kan. Ik wil ook niet zo heel veel details hier neerzetten.

Maar wat ik eigenlijk zo leuk aan hem vind? Nou, allereerst om oppervlakkig te blijven: zijn uiterlijk staat me totaal aan. Nee het is geen type waar iedere vrouw voor valt.

Voor de rest klinkt het misschien zwaar, maar zo zwaar is het niet als dat het klinkt. Maar het ging even niet zo bij mij, en op een gegeven moment zijn we erover gaan praten. De dingen die hij heeft gezegd hebben me echt geholpen. En vanaf dat moment kan ik eigenlijk onverwacht heel goed met hem praten. Ik vind het gewoon fijn dat ik zo goed met hem kan praten. En dat het daarnaast dus niet altijd serieus hoeft te zijn. We delen ook wel een bepaald soort humor.

Dus nouja, uiterlijk in combinatie met dat ik goed met hem kan praten, maar ook zijn humor. Dat dus kortgezegd.

Het is bij andere mannen altijd of/of/of. Maar nooit en/en/en.
Mesmerized, wat antwoord je nu als hij vraagt op welk type man je valt? Is hij een dominant type dat hij hier zo dwingend op aan blijft sturen? Het komt op me over alsof hij je nogal in verlegenheid brengt en kan overdonderen met dingen. Ik kan me wel indenken dat dit je een ongemakkelijk gevoel geeft. Wellicht merkt hij dat ook en vindt hij dat aandoenlijk of iets duidelijk maken. Misschien kun je gewoon in het algemeen wat eigenschappen noemen als hij er weer eens over begint, dingen die niet direct betrekking hoeven te hebben op hem. Of misschien moet je eens vragen waarom hij dit zo graag wil weten. Wat ik in mijn vorige post schreef was eigenlijk een grapje en ik kan me indenken dat je dit te direct vindt. Laat hij ook nog op andere manieren blijken dat hij je leuk vindt, door middel van complimenten of zo?

Je klinkt trouwens verliefd . Besef wel dat als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dat dit dan meestal ook zo is. Een vriendin hebben en op deze manier met een andere vrouw omgaan verdient in mijn ogen geen schoonheidsprijs. Ik snap dat jij hem er niet minder leuk om vindt omdat het verder zo goed klikt, maar ik zou toch een beetje alert zijn op dit soort dingen. Hoe lang is hij al samen met zijn vriendin? En mocht hij zijn relatie beeindigen en jullie krijgen iets met elkaar, is het niet bezwaarlijk dat jullie op dezelfde afdeling werken?

Het is niet dat ik je verliefde gevoel de grond in wil trappen en als je er gewoon van kunt genieten is er ook niets mis mee, maar ik zou toch proberen te achterhalen wat zijn bedoelingen zijn. Voordat jij in een zwak moment je laat verleiden tot dingen en hij je alleen als een leuk verzetje zag. Vrouwen die niet zo makkelijk overstag gaan kunnen juist een uitdaging zijn. Of hij wil gewoon zijn ego opkrikken met de aandacht van een leuke vrouw, kan ook nog. Maar voor hetzelfde geld heeft hij echt diepere gevoelens voor je.

Als ik lees dat zijn houding jou nogal in verwarring brengt, dan lijkt het me niet iets waar je lang in moet blijven hangen zonder te weten welk doel hij hiermee heeft. Zomaar luchtig een beetje flirten kan geen kwaad, maar brengt het risico met zich mee dat het steeds verder gaat. Het klinkt alsof je heel doordacht met de situatie omgaat en dat je je niet zomaar ergens in zult storten. Maar verliefdheid kan rare dingen met je doen en het zou zonde zijn als het voor jou op een teleurstelling uitloopt of voor problemen op je werk zorgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven