Man steekt zichzelf in brand op de dam

06-04-2011 13:48 1145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in mijn lunchpauze mijn boterhammen op te eten als ik onderstaand bericht hoor op de radio. Verschrikkelijk, denk ik, en wat erg voor de omstanders. Je zal het maar zien. Nu kom ik net op nu.nl, en daar staan dus foto's/video's online. En daar wordt ik toch een beetje onpasselijk van. Nieuws, oke, maar ik hoef toch niet geconfronteerd te worden met een meneer die zichzelf in de fik steekt (voorpagina) en 2 minuten blijft branden? (filmpje) (Nee, ik heb het filmpje niet aangeklikt, maar het feit dat het kan maakt me al heel boos).

Ik hoop oprecht dat de meneer hulp krijgt- als hij dit overleefd, en dat voor de omstanders indien gewenst slachtofferhulp wordt aangeboden.

AMSTERDAM - Op de Dam in Amsterdam heeft een man zich woensdagmiddag in brand gestoken. Dat bevestigt de politie. De man, van wie de identiteit onbekend is, is met zeer ernstige verwondingen afgevoerd naar het ziekenhuis.

Hulpdiensten waren snel ter plaatse. De man stond bij het monument op de Dam ten tijde van zijn daad. De omgeving rondom het monument is afgezet met linten.

Een verslaggever van de NOS meldt dat de man schreeuwde voordat hij zichzelf in brand stak.

Verwarde indruk

Volgens omstanders maakte de man een verwarde indruk en sprak hij, met een buitenlands accent, over zijn kinderen. De brand is gedoofd met hulp van omstanders, meldt de politie. Zij bevestigen dat het om een poging tot zelfdoding gaat.

De man stond ongeveer 2 minuten in brand, meldt AT5. Het motief van de man is bij de politie nog niet bekend. De man is inmiddels afgevoerd. Politiewagens staan nog op de Dam.
Mumia, ik vind jou hier geen boeman!
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Vind ik ook niet hoor, kan me best voorstellen dat je een beetje cynisch wordt als je bij de IND werkt en al die kulverhalen langs ziet komen.
quote:malu3 schreef op 15 april 2011 @ 16:04:

[...]

Vergat nog te melden dat ik dit ook bevestigd kreeg van iemand uit mijn directe omgeving die bij de IND werkt en dossiers moet beoordelen.En wat te denken van Somalische asielzoekers die het nemen van vingerafdrukken onmogelijk maken door het verminken van hun vingers?
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
quote:mumia12 schreef op 15 april 2011 @ 15:36:

[...]

Tja ik merk het ook, ben de grote boeman hier! Ach, laat ze maar naief zijn denk ik dan. Niks aan te doen want de waarheid is soms moeilijk voor bepaalde mensen!

Je bedoelt dus Shahla en mij.

Best flauw dus, want zoals je kunt lezen zeggen we allebei dat we spreken over de schrijnende gevallen. Mensen die politiek vluchteling zijn. Mensen die in hun thuisland bedreigd worden. Die zouden wij graag een verblijfsvergunning geven.

Ik heb het niet over Jan-en -alleman maar toelaten.
quote:mumia12 schreef op 15 april 2011 @ 15:29:

[...]

Was ff druk met ander dingen zoals van de zon genieten bv.

Maar het is zo afgelopen voor mijn voorbeelden.

1: De afghaanse mevrouw is helaas overleden en haar familie heeft een verblijfsvergunning gekregen op humanitaire gronden omdat zij hier begraven is.

2: De Russchische is teruggestuurd.

3: De Ghanese man is op medische gronden hier 1 jaar toegelaten in afwachting van zijn operatie.

4: Het stel uit Burundi is vertrokken met onbekende bestemming.

5: De Ethiopische is nog steeds aan het procederen.Dankje.
quote:hollebollegijs schreef op 15 april 2011 @ 14:51:

[...]

De tegenstanders van het asielbeleid hebben

het alleenrecht op de waarheid en o wee als een

forum genoot er anders over denkt.

Dan ben je naief, heb je oogkleppen op en worden

ze persoonlijk.Zo kreeg ik hier ergens in deze draad te horen dat

het "logisch was dat ik vorig jaar gescheiden ben"

"geen vrouw houd het met jou uit"

Over een ding hoef je je geen zorgen te maken, dat ze

inhoudelijk voorzien van cijfers op het asielbeleid ingaan.

Dat gebeurt hier ook hoor.

Malu en Mumia zijn het met Shahla, mij en misschien nog andere 'bepaalde mensen' niet eens en noemen ons naief.

Niet dat mij dat wat interesseert, maar wees dan consequent HBG en heb het dan niet alleen over de tegenstanders die anderen naief noemen en persoonlijk worden, maar heb het dan ookover de voorstanders.
De IND moet meer mogelijkheden krijgen, het is toch godsgeklaagt dat asielcrimmineel Alasam Samarie met een strafblad niet terug gestuurd kan worden naar zijn land omdat hij niet wil zeggen waar hij vandaan komt.

En als dank voor de gastvrijheid in ons land vermoord hij 2 mensen in Baflo.

De IND moet de mensen gewoon net zolang achter slot en grendel zetten tot ze zich weer herinneren waar ze van daan komen.
quote:Zanne schreef op 15 april 2011 @ 20:03:

[...]

Je bedoelt dus Shahla en mij.

Best flauw dus, want zoals je kunt lezen zeggen we allebei dat we spreken over de schrijnende gevallen. Mensen die politiek vluchteling zijn. Mensen die in hun thuisland bedreigd worden. Die zouden wij graag een verblijfsvergunning geven.

Als jij je aangesproken voelt, ja dan bedoel ik jou ook!

Ik vind het erg knap dat schrijnende gevallen alleen politiek vluchtelingen zijn in jouw ogen. Dus ernstig zieke mensen die totaal geen behandeling kunnen krijgen in land van herkomst mogen terug? Want die zijn niet politiek hier en dus niet schrijnend als ik jou goed begrijp.

Vrouwen die besneden worden of uitgehuwelijkt zijn ook geen politiek vluchteling dus ook niet schrijnend?

Trouwens de politieke vluchtelingen die ik heb meegemaakt kunnen altijd keurig weerleggen wie ze zijn en wat er gebeurt is.En zijn ook erg uitgebreid en detailistisch in hun verhaal.

Degene die beweert politiek vluchteling te zijn heeft vaak een vaag verhaal en weinig tot geen onderbouwing om het te staven en blijft ook vaak erg lang in procedures hangen.

De echte politieke vluchteling weet namelijk zijn hele leven al dat er een moment kan komen dat hij of zij zal moeten vluchten omdat ze vaak functies bekleden die die waakzaamheid van hun deed verwachten.

Ik heb het niet over Jan-en -alleman maar toelaten.
quote:Pakmehardaan schreef op 16 april 2011 @ 11:45:

De IND moet meer mogelijkheden krijgen, het is toch godsgeklaagt dat asielcrimmineel Alasam Samarie met een strafblad niet terug gestuurd kan worden naar zijn land omdat hij niet wil zeggen waar hij vandaan komt.

En als dank voor de gastvrijheid in ons land vermoord hij 2 mensen in Baflo.

De IND moet de mensen gewoon net zolang achter slot en grendel zetten tot ze zich weer herinneren waar ze van daan komen.

Ik vermoed dat die Alasem in vaktaal noemen we dat een Liegeriaan is.

Een Liegeriaan is een Liberiaan of een Nigeriaan die liegt over zijn afkomst om zodoende een vergunning af te dwingen.

Begin 2000 had je hier heel veel van, dan kwamen jonge Afrikanen als zogenaamd AMA, en met het verhaal dat ze kindsoldaat waren geweest ind e oorlog in Sierra Leone.

De meesten gaven een leeftijd tussen de 15 en de 17 jaar omdat ze wisten dat ze dan een vergunnning kregen als MInderjarige.

Er werden altijd botonderzoeken gedaan bij deze jongemannen en bijna altijd kwam hier een leeftijd tussen de 21-25 uit.

Zodra deze Ama dan 18 werd , kregen ze geen verlenning van hun verblijfsvergunnig meer en bleven ze procederen en volhouden dat ze daar vandaan kwamen. maar taalanalyses liet ze meestal door de mand vallen.

Van deze groep mannen zijn bij degenen die in aanmerking kwamen voor de Pardonregeling gegevens veranderd zodra dat kon.

Tijdens de uitreiking van de Pardon kreeg iedereen van justitie nog 1 maal de kans om een leugen in hun procedure om te zetten in waarheid.

Heel veel voormalig Sierra Leoners waren ineens eind 20, begin 30 en afkomstig uit Nigeria , Liberia of Guinnee.

De jongen uit Baflo valt vermoedelijk ook onder deze groep mannen en is waarschijnlijk doordat hij een strafblad had , buiten de boot gevallen bij de Pardonregeling en zoals de Telegraaf mooi schreef afgelopen weekend, hij was op zoek naar liefde ( verblijfsvergunning).

Heel erg triest deze gebeurtenis in Baflo.
quote:Francelle schreef op 15 april 2011 @ 16:14:

[...]

En wat te denken van Somalische asielzoekers die het nemen van vingerafdrukken onmogelijk maken door het verminken van hun vingers?

Of het faken van een psychische ziekte?

Of gekleurde lensen dragen omdat je dan denkt dat de irisscan je ogen niet herkend?

Of steeds zwanger worden op het moment dat je een brief krijgt dat je het land uit moet?

Of constant je verhaal veranderen zodat het niet meer te achterhalen is?
quote:shahla schreef op 15 april 2011 @ 15:57:

[...]

Wie had het over verzinnen? Ik wilde er alleen wat over lezen dus daarom vroeg ik naar bronnen. Die heb je nu gegeven. Daar kan ik verder niks mee behalve dan aannemen. Prima, klaar.

=====================================

Ik ga er trouwens nu vandoor en ik keer hier in dit topic ook niet terug.

Jij laat je wel kennen zeg! je krijgt je zin niet en hup, wegwezen!

Ik hoop voor jou niet dat je ook zo in je dagelijks leven bent.

Je beweert in een reactie van jouw , op 15 april, dat je graag leest en praat met mesnen die in de praktijk werken.

Nou dan spreek je jezelf aleen maar tegen want ik werk al jaren in de praktijk en jij gelooft geen bal van wat ik jou vertel!

Lekker leerbare opstelling heb je dan!

Jij denkt dat mensen hun papiern niet kwaadwillig weg doen in het vliegtuig? hoe naief ben je dan? Met wat voor bedoeling zullen ze dan hun papieren wegdoen voordat het vliegtuig de grond weer raakt?

Zijn ze ineens allemaal zo vergeetachtig? Pms?

Nog even voor jou informatie , die je toch niet wilt aannemen van mij. Alle economische vluchtelingen hebben geen identeitspapieren bij aankomst!

Politieke wel!

Dus wie zit er lang in procedure en worden de zogenaamd schrijnende gevallen waar jij over praat??

Juist ja , de economische!

En bovenstaande info vind je in geen enkel boekje hoor!

Maar check het maar bij de mensen die er mee werken, de rechters, de politie, de ind, dt&v , coa, marechaussee etc.

Die zullen deze info beamen!
quote:malu3 schreef op 15 april 2011 @ 16:12:

Vind ik ook niet hoor, kan me best voorstellen dat je een beetje cynisch wordt als je bij de IND werkt en al die kulverhalen langs ziet komen.

Haha , ja je krijgt wel een hele andere kijk op de mensheid in mijn vak.

Kan wel een boek schrijven over alles.

En dan nog zullen er mensen blijven beweren dat het niet klopt wat ik zeg, maar ach ja, dromers heb je ook nodig op de wereld toch?
Wel opvallend dat de dromers zich uiteindelijk niet meer laten horen hier ......
quote:malu3 schreef op 18 april 2011 @ 07:59:

Wel opvallend dat de dromers zich uiteindelijk niet meer laten horen hier ......Die hebben het te druk met dromen.........................
Nee, die hebben wel wat beters te doen dan zich hier constant te laten afzeiken. Ik ga dus niet in gesprek met mensen die zich zo opstellen zoals jij Mumia. Gek hè, dat ze dan nergens meer op ingaan en zich terugtrekken.

Stel je eerst maar eens anders op, (toon, persoonlijke insinuaties) dan kunnen we inderdaad in gesprek. Anders niet.

Ben ik duidelijk zo of gaan we het weer geheel op eigen wijze uitleggen waarom ik hier niet terug kom?
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:shahla schreef op 18 april 2011 @ 08:41:

Nee, die hebben wel wat beters te doen dan zich hier constant te laten afzeiken.

Je voelt je wel meteen aangesproken zeg!

Ik ga dus niet in gesprek met mensen die zich zo opstellen zoals jij Mumia.

Hoe is mijn op stelling dan?

Omdat ik weeet waar ik over praat staat mijn opstelling jou niet aan?

Gek hè, dat ze dan nergens meer op ingaan en zich terugtrekken.

Ja heel zwak vind ik dat!

Stel je eerst maar eens anders op, (toon, persoonlijke insinuaties) dan kunnen we inderdaad in gesprek.

Kijk maar eerst naar je eigen schrijfstijl en insinuaties schat voordat je een ander beschuldigd!

En ik ben niet de eerste op dit forum die jou hierop wijst!

Anders niet.

dan niet toch?

Ga je lekker verder met lezen en dromen!

Ben ik duidelijk zo of gaan we het weer geheel op eigen wijze uitleggen waarom ik hier niet terug kom?Waarschijnlijk doe ik dat al in jouw ogen want begrijpend lezen heb je nooit geleerd volgens mij.

Jij dwingt nog steeds erg jouw eigen maniertjes af en je kunt totaal niet omgaan met weerstand!

Misschien moet je daar eens over gaan lezen!
Dit zijn precies de reacties die ik bedoel.

Dit is niet de manier om in gesprek te gaan.

Ik vind weerstand príma maar dan gebaseerd op het onderwerp en dat is hier totaal niet het geval. Je bent de hele tijd bezig mij dingen aan te wrijven. Daar doe ik niet aan mee.

Je hebt echt geen enkele clue wie ik ben, wat ik wel of niet geloof, waar ik wel of niet toe bereid ben maar je blaast heel hoog van de toren over mij. Op een wijze die níks te maken heeft met praten over dit onderwerp.

En het dan raar vinden dat ik af taai.

Dus als je zo graag in gesprek wilt, prima, dan zul je me anders moeten benaderen. Wil je dat niet, ook meer dan prima, maar dan ook niet verbaasd zijn dat het onderwerp dood loopt.

Dit onderwerp dreef niet alleen op mij. Vraag je eens af waar de anderen dan gebleven zijn. Die vonden dit topic misschien ook allang niet zo prettig meer.

En ja, ik weet wel zeker dat ik me óók aangesproken moest voelen. Ga nou niet doen alsof ik niet onder andere ook bedoeld werd, we zijn gekke Henkie niet hè.

Als we toch bezig zijn elkaar ergens op te wijzen.

Jouw schrijfstijl is veel agressiever dan de mijne.

Dat jij dat niet ziet en een paar gevonden medestanders ook niet, wil niet zeggen dat ik me dat aangelegen moet laten liggen. Ik ben het er niet mee eens, klaar.

En ik denk dat het gros hier op het forum mij prima te pruimen vindt dus nee, ik ga hier niks mee doen. Ik wens je verder veel succes in je werk en ik hoop dat je de juiste beslissingen neemt.
quote:shahla schreef op 18 april 2011 @ 09:07:

Dit zijn precies de reacties die ik bedoel.

Dit is niet de manier om in gesprek te gaan.

Dat dacht ik al omdat dat niet in jouw straatje past.

Ik vind weerstand príma maar dan gebaseerd op het onderwerp en dat is hier totaal niet het geval. Je bent de hele tijd bezig mij dingen aan te wrijven. Daar doe ik niet aan mee.

Ik wrijf niks. Ik ben heel feitelijk bezig maar jij reagert elke keer verwijtend en alsof ik debiel ben hier.

Je hebt echt geen enkele clue wie ik ben, wat ik wel of niet geloof, waar ik wel of niet toe bereid ben maar je blaast heel hoog van de toren over mij. Op een wijze die níks te maken heeft met praten over dit onderwerp.

En het dan raar vinden dat ik af taai.

Ik geef heel duidelijke feitelijke informatie over het onderwerp maar elke reactie van jou terug is over hoe erg het wel niet is voor een asielzoeker om zulke menesen( warmee je op mij doelt) tegenover zich te hebben en dat die mensen ( waarmee je mij bedoelt) moet oordelen over diegene zijn procedure.

Wie valt dan wie aan?

Dus als je zo graag in gesprek wilt, prima, dan zul je me anders moeten benaderen.

met fluwelen handschoentjes?

Wil je dat niet, ook meer dan prima, maar dan ook niet verbaasd zijn dat het onderwerp dood loopt.

Dit onderwerp dreef niet alleen op mij. Vraag je eens af waar de anderen dan gebleven zijn. Die vonden dit topic misschien ook allang niet zo prettig meer.

ach , en dat komt door mij? Hou op zeg!

Misschien zijn ze minder geinteresseerd in dit onderwerp en het mooie weer speelt misschien ook mee...

Whatever..

En ja, ik weet wel zeker dat ik me óók aangesproken moest voelen. Ga nou niet doen alsof ik niet onder andere ook bedoeld werd, we zijn gekke Henkie n

Als we toch bezig zijn elkaar ergens op te wijzen.

Jouw schrijfstijl is veel agressiever dan de mijne.

Ja en hoe komt dat denk je? door jou eigen liefdevolle benadering naar mij toe? Ik wordt beschuldigd van bepaald gedrag naar asielzoekers terwijl je mij helemaal niet kent en de inhoud van mijn werk neit eens weet.Steek je hand ook eens in eigen boezem zeg!

Dat jij dat niet ziet en een paar gevonden medestanders ook niet, wil niet zeggen dat ik me dat aangelegen moet laten liggen. Ik ben het er niet mee eens, klaar.

Dat laat je ook luid en duidelijk merken maar inhoudelijk weet je in mijn ogen echt te weinig sorry!

En je wilt ook niks aannemen van een ander.

En ik denk dat het gros hier op het forum mij prima te pruimen vindt dus nee, ik ga hier niks mee doen. Ik wens je verder veel succes in je werk en ik hoop dat je de juiste beslissingen neemt.

Nou dank je wel maar ik neem , voor de 1000 x geen beslissingen en werk niet bij de IND ( waaruit wederom blijkt dat je niet goed leest)
Je leest zelf niet goed. Ik zeg niet dat je bij de IND werkt.

Heb ik ook nooit beweerd. Geen idee waar je werkt, interesseert me ook geenszins. Wat heb ik daarmee nodig?

Dat is wederom, net als al je reacties naar mij weer een aanname.

Net als Francelle. Ik zou volgens haar ook niet goed lezen.

Over niet méér inhoudelijk worden. Blijkbaar was het te moeilijk om te begrijpen dat ik in mijn reactie daarop het doortrok naar het algemene. Als lezen niks toevoegt in het algemeen, waarom zou je dat dan überhaupt nog doen.

Inhoudelijk weet ik te weinig? Weer zo'n aanname.

Nog een aanname: dat mijn Iran fascinatie recent gestart is.

Nee, meid, die bestaat al minstens tien jaar.

En zo kan ik nog wel heel wat langer doorgaan, want je hebt véél aannames gedaan.

Wat denk je daarmee nou te bereiken? Dat ik ophoud met me druk maken om de schrijnende gevallen? Mijn mening en mijn stem in het geheel met zulke reacties doodslaan? Nou, dat is wel gelukt dan, chapeau. Maar enkel op dit topic, hoor. Gelukkig zijn er meer wegen die naar Rome leiden.
quote:shahla schreef op 18 april 2011 @ 09:38:

Je leest zelf niet goed. Ik zeg niet dat je bij de IND werkt.

Heb ik ook nooit beweerd. Geen idee waar je werkt, interesseert me ook geenszins. Wat heb ik daarmee nodig?

Dat is wederom, net als al je reacties naar mij weer een aanname.

Net als Francelle. Ik zou volgens haar ook niet goed lezen.

Over niet méér inhoudelijk worden. Blijkbaar was het te moeilijk om te begrijpen dat ik in mijn reactie daarop het doortrok naar het algemene. Als lezen niks toevoegt in het algemeen, waarom zou je dat dan überhaupt nog doen.

Inhoudelijk weet ik te weinig? Weer zo'n aanname.

Nog een aanname: dat mijn Iran fascinatie recent gestart is.

Nee, meid, die bestaat al minstens tien jaar.

En zo kan ik nog wel heel wat langer doorgaan, want je hebt véél aannames gedaan.

Wat denk je daarmee nou te bereiken? Dat ik ophoud met me druk maken om de schrijnende gevallen? Mijn mening en mijn stem in het geheel met zulke reacties doodslaan? Nou, dat is wel gelukt dan, chapeau. Maar enkel op dit topic, hoor. Gelukkig zijn er meer wegen die naar Rome leiden.

Tjonge en dan beschuldig je mij van agressief schrijven????

Lees je je eigen reacties weleens terug?[/b

]Jij wenst mij succes met beslissingen nemen. Wat denk je dan dat je daarmee bedoelt?

Ik beweer dat je net een Iranfascinatie hebt? Kan mij dat nou boeien hoelang je het hebt...Dat is toch jouw ding , vooral niet het mijne.

Jij geeft inhoudelijk heel slecht je argumenten weer waardoor je de indruk wekt niet te weten waar je het over hebt.

Dat valt blijkbaar niet alleen mij op.

Als jij je wilt blivjen inzetten voor schrijnende gevallen dan wens ik je alle succes want mensen zoals jij moeten er ook zijn!

maar ik probeerde gewoon aan te geven , met feitelijke info, dat niet alle verhalen zijn zoals ze klinken.

Er zitten altijd meerder kanten aan ( en vaak meer dan 2).

maar goed, het enige wat je doet is tegen mij tekeer gaan en niet inhoudelijk reageren dus ik vind je erg vermoeiend worden en totaal zonde van mijn tijd!
En ik denk dat het gros hier op het forum mij prima te pruimen vindt dus nee, ik ga hier niks mee doen.

Dat vraag ik me af of het gros hier op het forum je wel te pruimen vind.

Ik heb meegelezen met het topic over het hoofddoekjbij de Hema en dan zie ik bij jou dezelfde manier van reageren tegen mensen die niet in jouw straatje denken..

Dan reageer je erg gepikeerd en opgefokt.

En dat je re niks mee wilt doen geeft wederom aan dat je je niet leerbaar opstelt. dit is vast weer een foute aanname van mij in jouw ogen maar als je zelf als jouw reacties eens terug leest dan kun je het zien.
quote:mumia12 schreef op 18 april 2011 @ 10:15:

En ik denk dat het gros hier op het forum mij prima te pruimen vindt dus nee, ik ga hier niks mee doen.

Dat vraag ik me af of het gros hier op het forum je wel te pruimen vind.

Ik heb meegelezen met het topic over het hoofddoekjbij de Hema en dan zie ik bij jou dezelfde manier van reageren tegen mensen die niet in jouw straatje denken..

Dan reageer je erg gepikeerd en opgefokt.

En dat je re niks mee wilt doen geeft wederom aan dat je je niet leerbaar opstelt. dit is vast weer een foute aanname van mij in jouw ogen maar als je zelf als jouw reacties eens terug leest dan kun je het zien.

Ik vind jou prima te pruimen omdat jouw posting voorzien

zijn van feiten materiaal, al dan niet uit de praktijk.

Jouw tegenstanders hier presteren het hier om deze draad te vullen met veronderstellingen en aannames zoals "wat denk je dat deze man te wachten staat in Iran" en "denk je dat hij zich zomaar in brand steekt"

Verder veel algemeenheden als 10 jaar is lang wachten

het subjectieve begrip de IND is streng.

Wat is streng? Wat is lang? Voorbijgaand aan de vraag

waarom duurt het 10 jaar en tegen wie is de IND streng

en vooral waarom?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Nou, ik ga ervan uit dat de IND niet over 1 nacht ijs gaat alsvorens ze mensen gaat uitzetten......
quote:evelynsalt schreef op 18 april 2011 @ 14:22:

Nou, ik ga ervan uit dat de IND niet over 1 nacht ijs gaat alsvorens ze mensen gaat uitzetten......

Nou dat is dus precies wat ik probeer uit te leggen!

Je slaat de spijker op zijn kop!

En trouwens de medewerkers die de daadwerkelijke uitzetting moeten doen zijn daar ook niet gelukkig om.Maar ze proberen dit nog wel op een zo menswaardige en nette manier te doen!
quote:mumia12 schreef op 18 april 2011 @ 09:49:

[...]

Tjonge en dan beschuldig je mij van agressief schrijven????

Lees je je eigen reacties weleens terug?[/b

Volgens mij schrijf ik héél normaal. Hooguit wat pittig her en der maar zeker niet agressief en al helemaal niet persoonlijk, wat jij overigens wel geregeld doet!

Ik vind het echt heel typisch wat mij hier aangewreven wordt terwijl ik, zeker in mijn beleving, veel 'harder' terug benaderd wordt.

Gek dat dát niet gezien wordt maar andersom, mijn manier van schrijven zou zo agressief zijn en wat er ook allemaal van gezegd is. Sorry maar daar klopt echt helemaal niks van hoe dat hier gebracht wordt. En inderdaad, daarvan wil ik zeker niks aannemen. Dit is een forum. Mensen schrijven op hun eigen wijze en zolang er niet gescholden wordt, zolang je persoonlijke leven er niet bij gesleurd wordt op zeer negatieve wijze of daarin geen foutieve aannames gedaan worden, is het oké. Ik doe die dingen niet dus ik zie absoluut het issue niet dat ik niet goed bezig zou zijn.

quote:]Jij wenst mij succes met beslissingen nemen. Wat denk je dan dat je daarmee bedoelt?

Weet je zeker dat jij dat niet zelf voor mij in wilt vullen?

Dat ging de hele tijd al zo goed vanaf jouw kant.

quote:Ik beweer dat je net een Iranfascinatie hebt? Kan mij dat nou boeien hoelang je het hebt...Dat is toch jouw ding , vooral niet het mijne.

Ja, dat beweerde je zeker. Je schreef zelf dat ik vast net ergens een Iraans vriendje had opgeduikeld en om die reden onlangs in de materie gedoken was.

quote:Jij geeft inhoudelijk heel slecht je argumenten weer waardoor je de indruk wekt niet te weten waar je het over hebt.

Dat valt blijkbaar niet alleen mij op.

Vraag dan eens verder in plaats van het allemaal af te kraken. Geldt ook voor die páár anderen die net als jij denken.

quote:Als jij je wilt blivjen inzetten voor schrijnende gevallen dan wens ik je alle succes want mensen zoals jij moeten er ook zijn!

Dat vond ik nou ook.

quote:maar ik probeerde gewoon aan te geven , met feitelijke info, dat niet alle verhalen zijn zoals ze klinken.

Er zitten altijd meerder kanten aan ( en vaak meer dan 2).

Ik heb echt nergens beweerd dat elke asielzoeker schrijnend is of altijd de waarheid voorschotelt. Ik snap werkelijk waar niet hoe je bij het idee komt dat ik dat denk. Ik ben juist een realistisch type.

Ondertussen echt wel door de wol geverfd. Naïef door het leven gaan, heb ik allang afgeleerd. Ik weet best hoe de wereld in elkaar kan steken.

quote:maar goed, het enige wat je doet is tegen mij tekeer gaan en niet inhoudelijk reageren dus ik vind je erg vermoeiend worden en totaal zonde van mijn tijd!

Kijk, hier klopt ook weer niks van. Ik ga helemaal niet tegen je te keer. Tegen iemand tekeer gaan, zou er voor mij heel anders uitzien, hoor. Echt, als we onze berichten naast elkaar zouden leggen, kun je echt zien dat jouw manier van benaderen echt veel pittiger wordt gedaan dan mijn manier. Die paar keer dat ik zelf fel was, was puur om jou te laten zien hoe het overkomt voor mij hoe jij mij benadert. Jij haalt alles wat ik schrijf neer, je legt alles negatief uit, ik heb geen argumenten, of ik leg ze slecht uit. Zo kan ik nog wel even doorgaan of wat quotes van jou terughalen. Ik vraag me ook echt af waar je het allemaal vandaan peutert.

Jij vindt mij vermoeiend, dat mag maar in principe doe je het allemaal zelf, hoor. Blijkbaar werk ik als een rode lap op een stier op je, figuurlijk gezien en kun je daarom niet helemaal meer mij objectief benaderen.

Want in wezen heb ik niet heel veel anders hier aangedragen dan je bijvoorbeeld in dit laatste bericht aandraagt over wat jij wil overdragen.

Mijn bedoeling is puur een wat positiever geluid laten klinken voor de schrijnende gevallen. Ik vind de mening van heel veel mensen over deze schrijnende gevallen zeer negatief. En of deze nou Economisch, Politiek of Medisch zijn, dat maakt me niet uit. Het gaat mij er om dat die gevallen hier zouden moeten kunnen blijven. En dat is helaas niet zo! Ik vind dat het niet altijd juist ingeschat wordt. Ik heb nergens gezegd dat ik de IND altijd slecht werk af vindt leveren of dat ik vind dat het systeem op dit vlak 0% deugt of dat de mensen die in dat systeem werken slechte mensen zijn. Als je zou denken of zou beweren dat ik zo wel denk, lees je me echt niet goed. Dat is alles wat ik er op dit moment van kan zeggen.

Op dit moment ga ik ook weinig in op de materie. Dat ontken ik niet maar jij kunt niet ontkennen dat ik het geprobeerd heb.

Dat doe je ergens echter wel en ja, dan geef ik het op. Als je dat niet kunt begrijpen, is dat jammer maar dan laten we het er gewoon bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven