Man steekt zichzelf in brand op de dam

06-04-2011 13:48 1145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in mijn lunchpauze mijn boterhammen op te eten als ik onderstaand bericht hoor op de radio. Verschrikkelijk, denk ik, en wat erg voor de omstanders. Je zal het maar zien. Nu kom ik net op nu.nl, en daar staan dus foto's/video's online. En daar wordt ik toch een beetje onpasselijk van. Nieuws, oke, maar ik hoef toch niet geconfronteerd te worden met een meneer die zichzelf in de fik steekt (voorpagina) en 2 minuten blijft branden? (filmpje) (Nee, ik heb het filmpje niet aangeklikt, maar het feit dat het kan maakt me al heel boos).

Ik hoop oprecht dat de meneer hulp krijgt- als hij dit overleefd, en dat voor de omstanders indien gewenst slachtofferhulp wordt aangeboden.

AMSTERDAM - Op de Dam in Amsterdam heeft een man zich woensdagmiddag in brand gestoken. Dat bevestigt de politie. De man, van wie de identiteit onbekend is, is met zeer ernstige verwondingen afgevoerd naar het ziekenhuis.

Hulpdiensten waren snel ter plaatse. De man stond bij het monument op de Dam ten tijde van zijn daad. De omgeving rondom het monument is afgezet met linten.

Een verslaggever van de NOS meldt dat de man schreeuwde voordat hij zichzelf in brand stak.

Verwarde indruk

Volgens omstanders maakte de man een verwarde indruk en sprak hij, met een buitenlands accent, over zijn kinderen. De brand is gedoofd met hulp van omstanders, meldt de politie. Zij bevestigen dat het om een poging tot zelfdoding gaat.

De man stond ongeveer 2 minuten in brand, meldt AT5. Het motief van de man is bij de politie nog niet bekend. De man is inmiddels afgevoerd. Politiewagens staan nog op de Dam.
Maar geeft niks hoor, uiteraard mogen Shala en jij die mening hebben en mag ik dat dan weer op mijn beurt naief en goedgelovig vinden.
quote:malu3 schreef op 15 april 2011 @ 14:38:

[...]

Jij bijvoorbeeld.

Dat vermoedde ik al maar ik dacht, ik check het nog even.

Maar hier ben je toch mis. Ik ben het namelijk volkomen ermee eens dat mensen die op een gegeven moment op Economische gronden teruggestuurd worden rustig terug kunnen. Zoals ik eerder al aangaf, het gaat mij om de schrijnende gevallen. De mensen die aangeven, en in een x aantal gevallen zal dat terecht zijn, niet terug te kunnen, op ernstige medische of politieke gronden, tóch op de nominatie staan terug te moeten. Die gevallen, daar maak ik me druk om.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:malu3 schreef op 15 april 2011 @ 14:45:

Maar geeft niks hoor, uiteraard mogen Shala en jij die mening hebben en mag ik dat dan weer op mijn beurt naief en goedgelovig vinden.Dat vind jij in álle gevallen zo? Jij gelooft niet dat er daadwerkelijk een groep is die zeer gegrond niet terug kan?
quote:malu3 schreef op 15 april 2011 @ 14:45:

Maar geeft niks hoor, uiteraard mogen Shala en jij die mening hebben en mag ik dat dan weer op mijn beurt naief en goedgelovig vinden.

Malu, de tegenstanders van het asielbeleid hebben

het alleenrecht op de waarheid en o wee als een

forum genoot er anders over denkt.

Dan ben je naief, heb je oogkleppen op en worden

ze persoonlijk.

Zo kreeg ik hier ergens in deze draad te horen dat

het "logisch was dat ik vorig jaar gescheiden ben"

"geen vrouw houd het met jou uit"

Over een ding hoef je je geen zorgen te maken, dat ze

inhoudelijk voorzien van cijfers op het asielbeleid ingaan.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:shahla schreef op 15 april 2011 @ 14:48:

[...]

Dat vind jij in álle gevallen zo? Jij gelooft niet dat er daadwerkelijk een groep is die zeer gegrond niet terug kan?Nee dat vind ik niet in alle gevallen zo. Mensen die echt niet terug kunnen, zijn welkom. Maar ik denk wel dat er veel 'vluchtelingen' zijn die met papieren vertrekken en zonder papieren hier binnen komen, dat vind ik zeer verdacht.
quote:hollebollegijs schreef op 15 april 2011 @ 14:51:

[...]

ze persoonlijk.

inhoudelijk voorzien van cijfers op het asielbeleid ingaan.Dat is inderdaad een hele minne opmerking en een van de weinige keren dat ik gestaft heb.
quote:malu3 schreef op 15 april 2011 @ 14:57:

[...]

Nee dat vind ik niet in alle gevallen zo. Mensen die echt niet terug kunnen, zijn welkom. Maar ik denk wel dat er veel 'vluchtelingen' zijn die met papieren vertrekken en zonder papieren hier binnen komen, dat vind ik zeer verdacht.Dat kan inderdaad verdacht overkomen. Ik zou me ook direct afvragen wat de reden daarvan is. Ik zou er daarentegen niet puur van uitgaan dat het kwaadwillend is. Het kan wel maar het lijkt mij niet een gegarandeerd gegeven.

[...]

heb je oogkleppen opDie was van mij. Dat heb ik geschreven. Ik wil je er echter wel even op wijzen dat ik niet in het rijtje thuis hoor van mensen die persoonlijk werden. Ik zou nooit een dergelijke opmerking maken als die jij scheef gedrukt plaatste. Daar houd ik niet van en daar bedien ik mij zeker niet van. Ik heb mijn woorden puur geschreven m.b.t. het onderwerp. Dáár leek mij niks mis mee. Vind ik nog steeds maar het moet niet zo zijn dat je persoonlijke leven erbij gesleept wordt. Dat is vals. Dat wil ik wel even benadrukken.
quote:shahla schreef op 15 april 2011 @ 15:00:

[...]

Dat kan inderdaad verdacht overkomen. Ik zou me ook direct afvragen wat de reden daarvan is. Ik zou er daarentegen niet puur van uitgaan dat het kwaadwillend is. Het kan wel maar het lijkt mij niet een gegarandeerd gegeven.En dat bedoel ik dus met naief zijn.
quote:malu3 schreef op 15 april 2011 @ 15:04:

[...]

En dat bedoel ik dus met naief zijn.

In dat geval ben ik graag naïef.

Er kunnen best eens andere redenen zijn dan kwaadwillende waarom iemand geen papieren heeft.
Als iemand met papieren in een vliegtuig stapt en ze op Schiphol plots kwijt zijn, sorry maar daar geloof ik niet in. Zo iemand zou ik zonder pardon terug willen sturen.
Had dat er even bij gezegd. Je gaf eerst niet dat voorbeeld.

Je stelde het slechts als met papieren vertrekken en zonder aankomen. Dan denk ik niet meteen aan het voorbeeld dat je nu geeft. Als je ze nog had op het moment dat je in een vliegtuig stapt en bij uitstappen ineens niet meer, tja, dat lijkt me overduidelijk. Niet iedereen komt echter met het vliegtuig aan of vertrekt überhaupt mét papieren. Vandaar dat ik aanvoerde dat er meerdere redenen voor kunnen zijn.
Oke misverstand dus. Toch schijnt het veel te gebeuren, instappen met in het vliegtuig en bij aankomst zijn ze door de plee gespoeld verdwenen
quote:Zanne schreef op 15 april 2011 @ 14:13:

[...]

Jij verwijt Shahla dat ze niet ingaat op jouw post, maar je gaat ook niet in op mijn post over die voorbeelden.

Welke mensen hebben een verblijfsvergunning gekregen?

Was ff druk met ander dingen zoals van de zon genieten bv.

Maar het is zo afgelopen voor mijn voorbeelden.

1: De afghaanse mevrouw is helaas overleden en haar familie heeft een verblijfsvergunning gekregen op humanitaire gronden omdat zij hier begraven is.

2: De Russchische is teruggestuurd.

3: De Ghanese man is op medische gronden hier 1 jaar toegelaten in afwachting van zijn operatie.

4: Het stel uit Burundi is vertrokken met onbekende bestemming.

5: De Ethiopische is nog steeds aan het procederen.
quote:shahla schreef op 15 april 2011 @ 14:25:

[...]

Praat me geen dingen aan die ik niet zeg.

Ik verwacht helemaal niks bij jou. Ik verwacht echter ook niet dat als jij een discussie binnen komt vallen met commentaar op mijn manier van discussiëren, het ging niet eens over wat ik over het onderwerp zei, je dan later bij mij hetzelfde gaat doen wat je mij in beginsel verwijt.

Nee ik moest jou stroop om je mond smeren en je gelijk geven en mee boehoeeen over hoe slecht het allemaal is.Dan had he mijn reacties tof gevonden! Nu niet!

[...]

Inderdaad. Je hebt hele typische uitspraken over mij die helemaal niks met het onderwerp te maken hebben.

Haha, jij noemt mij dat soort mensen en zelfs het woord , bah, wordt naar mijn hoofd geslingerd!

Wie doet nou typisch?[...]

Zeker doet het je wat, want bijna elke keer als ik wat gepost heb, ben je er als de kippen bij om even wat lulligs te zeggen. Kan ik ook hoor, ben er vanmorgen ook maar mee begonnen.

Vervelend hè, dat het niet meer over het eigenlijke onderwerp gaat. Dat vond ik nou ook.Jij geeft jezelf veel te veel eer! Ik reageerde zo snel omda ik lekker achter de computer zat met n bakkie koffie!
quote:shahla schreef op 15 april 2011 @ 14:46:

[...]

Dat vermoedde ik al maar ik dacht, ik check het nog even.

Maar hier ben je toch mis. Ik ben het namelijk volkomen ermee eens dat mensen die op een gegeven moment op Economische gronden teruggestuurd worden rustig terug kunnen. Zoals ik eerder al aangaf, het gaat mij om de schrijnende gevallen. De mensen die aangeven, en in een x aantal gevallen zal dat terecht zijn, niet terug te kunnen, op ernstige medische of politieke gronden, tóch op de nominatie staan terug te moeten. Die gevallen, daar maak ik me druk om.En er zijn natuurlijk geen Iraniers die economisch hier komen?

[...]

ze persoonlijk.

inhoudelijk voorzien van cijfers op het asielbeleid ingaan.Tja ik merk het ook, ben de grote boeman hier! Ach, laat ze maar naief zijn denk ik dan. Niks aan te doen want de waarheid is soms moeilijk voor bepaalde mensen!
quote:malu3 schreef op 15 april 2011 @ 15:21:

Oke misverstand dus. Toch schijnt het veel te gebeuren, instappen met in het vliegtuig en bij aankomst zijn ze door de plee gespoeld verdwenen

Ik heb geen idee of het vaak gebeurt.

Heb je artikelen of cijfers of voorbeelden die dat idee ondersteunen?
[quote]shahla schreef op 15 april 2011 @ 15:40:

[...]

Heb je artikelen of cijfers of voorbeelden die dat idee ondersteunen?[/qu

Dit is wederom de dagelijske werkelijkheid die jij toch niet geloofd!

Vraag het na bij de marechaussee op schiphol en dan hoor je de feiten.

De paspoorten gaan niet alleen door de plee maar worden ook vaak terug gegeven in het vliegtuig, aan de smokkelaar, die meereist want die gebruikt ehm weer voor de volgende klant!
never mind.
quote:mumia12 schreef op 15 april 2011 @ 15:45:

[quote]shahla schreef op 15 april 2011 @ 15:40:

[...]

Heb je artikelen of cijfers of voorbeelden die dat idee ondersteunen?[/qu

Dit is wederom de dagelijske werkelijkheid die jij toch niet geloofd!

Mag ik zelf even bepalen wat ik wel of niet geloof? Dank u.

En ik vroeg jou niks.
quote:shahla schreef op 15 april 2011 @ 15:40:

[...]

Heb je artikelen of cijfers of voorbeelden die dat idee ondersteunen?Ik heb die info van een aantal bekenden die bij de marechaussee op Schiphol werken. Zou niet weten waarom zij dit zouden verzinnen.
quote:malu3 schreef op 15 april 2011 @ 15:53:

[...]

Ik heb die info van een aantal bekenden die bij de marechaussee op Schiphol werken. Zou niet weten waarom zij dit zouden verzinnen.

Wie had het over verzinnen? Ik wilde er alleen wat over lezen dus daarom vroeg ik naar bronnen. Die heb je nu gegeven. Daar kan ik verder niks mee behalve dan aannemen. Prima, klaar.

=====================================

Ik ga er trouwens nu vandoor en ik keer hier in dit topic ook niet terug.
quote:shahla schreef op 15 april 2011 @ 14:38:

[...]

Tuurlijk wil jij graag even reageren. Ik snap heel goed waarom, hoor. Ik had mijn mening daar niet aangepast aan de jouwe. Maar hier gaat het niet over hoofddoeken. Dus als je nog even een score komt settelen, weet ik niet, lijkt het op, bespaar je de moeite. Daar heb ik geen boodschap aan.

Ik weet niet waarom jij denkt dat jij jouw mening zou moeten aanpassen aan de mijne?? Nee hoor, ik reageerde omdat ik een bepaald herhalend patroon zag, verder niets.

[...]

Nee, want men leert natuurlijk helemaal níks van je ergens in verdiepen. Helemaal gelijk hoor, Francelle. Laten we maar nooit meer een boek openslaan. Laten we maar nooit meer met mensen over een bepaald onderwerp praten in de praktijk en daar iets leren. Heeft toch allemaal geen nut. Je wordt er niet meer inhoudelijk van.

Need I say more, wederom lees jij niet goed, ik zei dat jouw posts daar niet inhoudelijker van worden.

Echt het wordt met het uur frappanter hier.

Nou laat ik ineens de discussie ondersneeuwen.

Tot voor kort was ik anders voortdurend bezig inhoudelijk te blijven. Dat is niet gelukt omdat men meende mij iets te moeten bijbrengen over discussietechnieken. Als ik daar iets over wil leren, volg ik wel een cursus of open daar een topic over.

En ga nou niks voor mij invullen want je kent me helemaal niet.

Je denkt dat je me zo goed weet te analyseren.

Maar het enige wat je doet is projecteren.

En nou ben ik wel klaar hier. Kies nu maar weer een ander uit om het één en ander, wat dan ook, op te botvieren. Heb me er even voor laten lenen maar nou is het mooi geweest.Precies, het is mooi geweest, iets aannemen doe je toch niet.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
quote:shahla schreef op 15 april 2011 @ 15:57:

[...]

Wie had het over verzinnen? Ik wilde er alleen wat over lezen dus daarom vroeg ik naar bronnen. Die heb je nu gegeven. Daar kan ik verder niks mee behalve dan aannemen. Prima, klaar.

=====================================

Ik ga er trouwens nu vandoor en ik keer hier in dit topic ook niet terug.Vergat nog te melden dat ik dit ook bevestigd kreeg van iemand uit mijn directe omgeving die bij de IND werkt en dossiers moet beoordelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven