het leeftijdsverschil topic!

19-02-2007 00:40 869 berichten
Regelmatig duiken hier topics op.... in de trant van Oudere man, jongere vriend, 22 jaar leeftijds verschil e.d. Ik volg die topics omdat ik zelf ook in een leeftijdsverschil situatie zit. Wat me opvalt is dat veel van onze angsten, twijfels en problemen op elkaar lijken. Is het een idee om er een centraal topic van te maken waarin een ieder die met leeftijdsverschil in de relatie te maken heeft en er met 'lotgenoten' over wil kletsen terecht kan?

Als het een suf idee is kan de moderator dit topic weer dichtgooien.

Ik trap wel af. Ben zelf 24 en mn verloofde (yeeeah ben nog steeds blij dat ik dat kan zeggen) is 41. We hebben in het begin problemen gehad die in de acceptatie sfeer lagen (mijn familie was er niet blij mee etc) en nu nog reageert niet iedereen even leuk maar we zitten nu in het stadium dat we daar écht lak aan hebben omdat we heel blij met elkaar zijn.

Ook vind ik wel leuk om te weten hoe je in de relatie terecht bent gekomen, of je het  tegen hebt proberen te houden toen je achter het leeftijds verschil kwam etc.
Alle reacties Link kopieren
Als ik aan mezelf denk toen ik 17 was. Je denk op die leeftijd dat je de wijsheid in pacht hebt, dat je alles al weet. Jaren later komt je erachter dat je eigenlijk niks van het leven wist. Stel dat ik toen tot over mijn oren verliefd was geworden op een veel oudere man. Ik zou hem later verschrikkelijk kwalijk hebben genomen dat hij willens en wetens mij mijn jeugd had afepakt. Je ontwikkelt je nog zo erg en moet nog zoveel ontdekken.

Pas na mijn 30ste wist ik echt wie ik was en wat ik van het leven wilde. Dat ik toen heb gekozen voor een 17 jaar oudere man, was dan ook vol overtuiging dat ik met deze man verder wilde.
quote:kim1988nl schreef op 19 april 2011 @ 16:18:

Ik bedoelde er mee dat ik de kleine kinderen wel opvoed en de grote niet.Knap van je, zo jong en dan al de verantwoordelijkheid over 2 kinderen (en nog jullie eigen?). Wonen ze ook bij jullie of bij hun moeder?
Lila, ben het wel met je post eens. Ik ben dan 23, maar als ik nu al zie wat ik op 5 jaar tijd wijzer ben geworden, wat voor lessen ik heb geleerd...

Kim, ik kan je vanuit mijn computerscherm niet beoordelen. Dus daar ga ik niet op in. Enkel dat ik me niet bedacht heb dat je tijdens het daten dus minderjarig was, iets wat voor je man niet zo heel slim is geweest.
Zij zorgt voor de jonge kinderen uit een eerdere relatie (dus 7 en 9) en voor hun gezamenlijke kind (3).
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:BarbaraAnn schreef op 19 april 2011 @ 16:21:

Lila, ben het wel met je post eens. Ik ben dan 23, maar als ik nu al zie wat ik op 5 jaar tijd wijzer ben geworden, wat voor lessen ik heb geleerd...

Kun je nagaan hoe dat over 10 jaar is .
quote:kim1988nl schreef op 19 april 2011 @ 16:18:

@ beauke

Ten eerste hoef ik op al jou vragen geen antwoord te geven want er bestaat ook nog zo iets van privacy. Ja hij heeft 2 kinderen uit een vorige relatie van 7 en 9 jaar.

Eerder schreef je dat hij vier kinderen had..?

Ja hij heeft 2 grote kinderen en 2 kleine kinderen. Ik bedoelde er mee dat ik de kleine kinderen wel opvoed en de grote niet.

Waar is zijn vorige vrouw?

En verdient hij veel geld ofzo, dat hij al die kinderen en jou onderhoudt?

Ik heb er toch een raar gevoel bij. Juist doordat je je ouders zo jong bent verloren had je veel behoefte aan liefde en aandacht en zo'n oude man maakt daar mooi gebruik van. Hij is nu dus al in de zestig?
De kinderen wonen bij ons en ja onze zoontje ook natuurlijk. Leuk dat je weer even reageert barbareAnn. Ik ben nu 22 jaar, en ik heb vanaf mijn 12e altijd voor mijn ouders gezorgt omdat die ernstig ziek waren, ik heb dan ook het idee dat ik sneller volwassen ben geworden.
En dit zou ik ook nog graag weten:

Stel dat je ouders uit elkaar gingen. En je vader (die is misschien rond de vijftig?) kreeg een relatie met een 18-jarige dame. Dat zou je toch als vreemd ervaren?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
@beauke

Nee wij hebben gewoon een normaal inkomen, dus geld speelt daarin geen rol. Vzijn vorige vrouw dacht dat het gras bij de buren groener was als je snapt wat ik daarmee bedoel.
Nee ik zou dat niet als vreemd ervaren evyblissy, dat is dan zijn eigen keus geweest. Hij is daarin dan oud en wijs zat geweest om die keuze te maken. Helaas is dat geen werkelijkheid voor mij want hij is er niet meer.
quote:kim1988nl schreef op 19 april 2011 @ 16:27:

De kinderen wonen bij ons en ja onze zoontje ook natuurlijk. Leuk dat je weer even reageert barbareAnn. Ik ben nu 22 jaar, en ik heb vanaf mijn 12e altijd voor mijn ouders gezorgt omdat die ernstig ziek waren, ik heb dan ook het idee dat ik sneller volwassen ben geworden.

Meisje, meisje, waar ben jijzelf in dit verhaal? Vreselijk voor je dat je je ouders zo jong bent verloren. Je hebt al veel te jong veel op je bordje gehad.

Ik stel mijn vragen omdat ik zo graag wil horen van je of je begrijpt dat wat jouw man heeft gedaan eigenlijk niet kon. Hij is een relatie begonnen met een jong (minderjarig!) meisje in een kwetsbare positie. Heb jij daar dan helemaal geen mening over?

Meid, je bent nu weer aan het zorgen en verzorgen, terwijl dit de tijd van je leven zou moeten zijn. Ontdek de wereld, volg je dromen, wees vrij! Dat is waar ik me boos over maak, niet op jou, integendeel, ik heb enorm veel bewondering voor je , maar op die man van bijna 60 die het nu weer goed voor elkaar heeft.
quote:Banba schreef op 19 april 2011 @ 13:49:

@kim1988: ik vind mezelf ruimdenkend, maar een man van 53 die een relatie heeft met een meisje van 17 vind ik echt niet kunnen. Als je 17 bent, ben je nog nagenoeg een kind, ik kan me niet voorstellen waarom iemand van 53 interesse heeft in een relatie met een 'kind'. Nou ja, ik kan wel een reden bedenken, maar dan kom ik ook niet veel verder dan gedver, sorry.Ik vind het ook niet kies, dus blijkbaar ben ik niet zo ruimdenkend dan. Je vader is van die leeftijd als je 18 bent, middelbare mannen met meisjes, jonge meisjes. Gewoon echt een dikke NEE. Ik kan ergens nog wel inkomen dat middelbare mannen jonge vrouwen willen scoren (midlife crisis), maar zulke jonge minderjarige meisjes? Het heeft iets incestueus. Hij zou zeer waarschijnlijk niet blij zijn als zijn dochter met 16 jaar thuis komt met een kerel van 50.
quote:lila01 schreef op 19 april 2011 @ 16:33:

[...]

Meisje, meisje, waar ben jijzelf in dit verhaal? Vreselijk voor je dat je je ouders zo jong bent verloren. Je hebt al veel te jong veel op je bordje gehad.

Ik stel mijn vragen omdat ik zo graag wil horen van je of je begrijpt dat wat jouw man heeft gedaan eigenlijk niet kon. Hij is een relatie begonnen met een jong (minderjarig!) meisje in een kwetsbare positie. Heb jij daar dan helemaal geen mening over?

Meid, je bent nu weer aan het zorgen en verzorgen, terwijl dit de tijd van je leven zou moeten zijn. Ontdek de wereld, volg je dromen, wees vrij! Dat is waar ik me boos over maak, niet op jou, integendeel, ik heb enorm veel bewondering voor je , maar op die man van bijna 60 die het nu weer goed voor elkaar heeft.Mooi verwoord!
quote:_avril_ schreef op 19 april 2011 @ 16:37:

[...]

Het heeft iets incestueus. .Helaas ben ik het daarmee eens .
quote:kim1988nl schreef op 19 april 2011 @ 16:30:

@beauke

Nee wij hebben gewoon een normaal inkomen, dus geld speelt daarin geen rol. Vzijn vorige vrouw dacht dat het gras bij de buren groener was als je snapt wat ik daarmee bedoel.En waarom zijn de kinderen niet bij haar? Nu zorg jij voor ze.
quote:EvyBlissy schreef op 19 april 2011 @ 16:29:

En dit zou ik ook nog graag weten:

Stel dat je ouders uit elkaar gingen. En je vader (die is misschien rond de vijftig?) kreeg een relatie met een 18-jarige dame. Dat zou je toch als vreemd ervaren?Als haar vader er nog zou zijn, zou ze dat verschrikkelijk vinden! Al zegt ze nu van niet, wat moet ze anders zeggen? Dan zou ze zichzelf veroordelen. Als ze dan de pijn van haar moeder had gezien, en van broers en zussen, haar eigen pijn. Vanuit haar positie kan ze niet zien, dat het gewoon echt niet kan, en hoeveel mensen er hiermee ook nog eens gekwetst zouden worden. Nee, ze zou het echt niet begrijpen als haar eigen vader dat gedaan zou hebben.
quote:lila01 schreef op 19 april 2011 @ 16:33:

[...]

Meid, je bent nu weer aan het zorgen en verzorgen, terwijl dit de tijd van je leven zou moeten zijn. Ontdek de wereld, volg je dromen, wees vrij! Dat is waar ik me boos over maak, niet op jou, integendeel, ik heb enorm veel bewondering voor je , maar op die man van bijna 60 die het nu weer goed voor elkaar heeft.

Helemaal eens. Als je niet oppast Kim moet je straks voor je man zorgen ipv dat je je studie af kunt maken.

Voor wie heb je dan geleefd?
quote:Beauke schreef op 19 april 2011 @ 16:41:

[...]

Helemaal eens. Als je niet oppast Kim moet je straks voor je man zorgen ipv dat je je studie af kunt maken.

Voor wie heb je dan geleefd?Dit zal zij echt niet zo zien. Simpelweg omdat ze nog te jong is om dat te kunnen overzien en ten tweede omdat ze niet anders weet. Dit is 'normaal' en veilig, dit leven met een vaderfiguur als man en voor haar een verzorgende rol. Logisch dat Kim zichzelf heel gelukkig noemt, zo voelt het waarschijnlijk ook.
Alle berichten nog maar eens goed gelezen, en nagedacht wat ik er op kan antwoorden. Want bijna iedereen heeft een andere mening of inzicht op mijn relatie met een man die 37 jaar ouder is dan mij en ik hem heb leren kennen toen ik 16 was en 17 was toen ik een relatie met hem kreeg.

ik zie mijn man niet als vaderfiguur, mijn vader is er niet meer en daar is geen vervanger van. hij mag misschien de leeftijd hebben van mijn vader maar gevoelsmatig zit daar een heel groot verschil in. Ik zie hem als mijn man, mijn maatje en de vader van ons kind.

gelukkig zijn is een kunst tegenwoordig, kijk in de wereld wat er allemaal gebeurd, en kijk om je heen wat je ziet veranderen. Ik ben blij dat ik nu gelukkig ben, en ook echt gelukkig. mocht mijn dochter ooit zelf met een man van 50 thuis komen, ben ik daar ook niet gelijk heel erg blij mee, maar mocht zij gelukkig zijn bij deze persoon wil ik het een kans geven.

Mijn vader heeft 2 en half jaar van mijn relatie mogen mee maken en hij was er ook in eerste instantie niet blij mee, maar heeft mij duidelijk gemaakt dat ik alles in mijn leven er uit moet halen wat er in zit. Misschien is dit wel de veilige kant van leven maar mocht het zo zijn dat ik de verkeerde keuze's in mijn leven heb gemaakt, kom ik daar later vanzelf achter.

toch wil ik iedereen bedanken want dit forum heeft mij toch al enkele dagen aan de computer gehouden hahaha

.
quote:kim1988nl schreef op 19 april 2011 @ 17:34:

Vind jij het normaal dat een man van 54 geinteresseerd is in meisjes van 16?

Dit was de vraag en ik merk dat je daar geen antwoord op wilt geven.
@ Kim nou respect voor je dat je, je leven leidt zoals jij dat wilt. Maar ik begrijp niet dat je voor zo'n leven kiest op die jonge leeftijd. Je man is 59 en jij bent 22, hoe reageren mensen in je omgeving daarop? Het moet overduidelijk te zien zijn dat hij veel ouder is dan jou. Over 11 jaar is hij 70 en ben jij 33, ik vraag me af hoe jullie relatie er dan uit zal zien. Ik hoop voor je dat hij dan nog fit en gezond is ipv oud en veel minder vitaal dan mensen van jouw leeftijd.
@lila01

Ik was 17 toen ik een relatie met hem kreeg, ik was 16 toen ik hem en zijn ex-vrouw leerde kennen. Als ik op jou vraag zou antwoorden, Nee ik vindt dat niet kunnen, zou ik mijn eigen relatie niet goed keuren??

@lempicka

De mensen om mij heen reageren goed er op, in het begin kreeg ik natuurlijk opmerkingen en vragen, maar dat is nu niet meer. zelfs in mijn familie niet meer. ik hoop natuurlijk ook dat over 11 jaar alles nog goed is met zijn gezondheid!! ook mijn gezondheid kan achter uitgaan op jonge leeftijd, dat kunnen we niet van te voren weten.
Zo zijn er altijd (ongeacht leeftijdsverschillend) zaken die je niet kunt voorzien, zoals onder andere de gezondheid. Als ik met alles rekening zou moeten houden in het 'wat als', dan ga ik nooit het geluk meer vinden vrees ik.
quote:kim1988nl schreef op 20 april 2011 @ 12:37:

@lila01

Ik was 17 toen ik een relatie met hem kreeg, ik was 16 toen ik hem en zijn ex-vrouw leerde kennen. Als ik op jou vraag zou antwoorden, Nee ik vindt dat niet kunnen, zou ik mijn eigen relatie niet goed keuren??

Mijn vraag was simpel:

Vind jij het normaal dat een man van 54 geinteresseerd is in meisjes van 16?

En daar durf je dus (ook voor jezelf) geen antwoord op te geven.

Ik stop ermee, want ik kom er toch niet doorheen. Het is voor jou waarschijnlijk te moeilijk om eerlijk te zijn, ook naar jezelf toe, want dat zou betekenen dat je hem zou afvallen en dat wil je niet.

En nogmaals, ik gun je je geluk en niemand kan in de toekomst kijken, daar heb je helemaal gelijk in.
dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven