aargghhh

20-04-2011 10:38 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik moet dit even van mij afschrijven, ben ik nou echt zo'n moeilijk mens, als ik gewoon verwacht met een 40 urige werkweek dat man lief ook eens wat in huis doet! en als ik dan doodmoe thuis kom en flip van de rotzooi en alles zelf nog moet doen, was deruit halen boodschappen uitruimen koken , ondertussen stofzuigen is dit dan onterecht? pffff moest dit even kwijt..weet niet zo goed wat ik hier mee wil maar zit me gewoon ff hoog, en nu krijg ik de hele dag een boos gezicht omdat ik zeur om niks
Nee, jij bent geen moeilijk mens.

Je kerel is een lapzwans! Feitelijk een standaard man die al die rommel / was / etc niet eens ziet....

Deze is voor jou:

en deze ook:
Kijk eens naar buiten en zing; elke morgen wakker met een wijsje in mijn hoofd loop de hele dag te zingen en te fluiiiiiiiten!!!!!

Lekker laten liggen die troep of alles op zijn kant van het bed dumpen Hihi
NEE, lijkt mij van niet, als je beiden een baan hebt, en ik begrijp

een volledige baan, dan is het niet meer dan NORMAAL dat je

alletwee in redelijk gelijke mate je handjes laat wapperen.

En niet dat je als vent dan lekker op de bank kan gaan hangen

en wachten tot alles gedaan is in huis en er gekookt is en ja kan

aanschuiven om te eten. KOM OP MAN we leven niet meer in

1960, dat de vrouw lekker thuis is en het dan kan doen

SAMEN AANPAKKEN

schop onder zijn jeweetwel en aan de slag met die vent in t huis
Ga een keer in het weekend om de tafel zitten, als je allebei uitgerust en niet boos en geergerd bent, en maak een taakverdeling en een schema. Ga daarbij uit van wat je allebei leuk en minder leuk vindt om te doen, en ook wat je belangrijk vindt. ( Bijvoorbeeld, als jij wilt dat de WC iedere dag wordt schoongemaakt en hij vindt 1x per week genoeg, dan doet hij het dus ws nooit, omdat het voor hem altijd schoon genoeg is. Dan kun jij boos worden, maar je ook realiseren dat je die 5 minuten werk voor je eigen gemak doet en niet voor het zijne). Als je beide fulltime werkt zou ik het ook nogal oneerlijk vinden als alleen jij het huishouden er ook nog eens bij doet. Maar : Zeuren lost niks op, en als je altijd commentaar zou leveren/hebt geleverd op zijn manier van huishouden of als hij maar lang genoeg wacht zelf weer zuchtend en steunend aan de gang gaat, heb je m ook zelf "opgevoed" om niks te doen.
En, zoals velen waarschijnlijk gaan roepen: heb je dit al besproken met je man?
quote:Butterfly14 schreef op 20 april 2011 @ 10:38: en alles zelf nog moet doen

Je Moet natuurlijk niks....

Ik heb gemerkt, dat bij mannen zo concreet mogelijk zijn echt werkt. Niet van je af mopperen of zeggen dat hij Niks doet.

Maak concrete afspraken. Vanaf nu kookt hij op 3 dagen en jij ook en dag 7 haal je wat (weet ik het). Of hij verschoont 1x per week het bed. Of is Mr Badkamer.

En veel zeggen Hoe goed hij het kan.... :puke:
-
Alles komt goed..........
hahaha septembergirl zit met een big smile hier op t werk hahah dat plaatje mijn god!,

ja ik verwacht echt niet dat hij huisvrouw speelt ofzo maar elkaar een klein beetje helpen...dat is alles wat ik vraag
breek me de bek niet open. Ik had gisteren avonddienst en kwam dus pas om 23.00 uur thuis. Was hij nog te beroerd geweest om de vaatwasser aan te zetten....

Nou is dat het werk niet dus heb ik het zelf maar gedaan, maar ik vind het wel lekker stom weer, want als het niet gebeurd...wie staat dan 's ochtends vroeg de broodtrommeltjes en drinkbekers voor op schoool nog snel af te wassen??
Beetje herkenbaar is het wel, dus nee...ik vind niet dat je zeurt! Maar ziet hij het gewoon niet? Of doet hij het ook niet als jij het aan hem vraagt?

Want dat is het bij mij...het is van hem geen onwil...hij ziet het niet en (zo mogelijk nog belangrijker) maakt zich er niet zo druk om!
Neem een schoonmaakster
quote:Butterfly14 schreef op 20 april 2011 @ 10:44:

ja ik verwacht echt niet dat hij huisvrouw speelt ofzo maar elkaar een klein beetje helpen...dat is alles wat ik vraag

Ik denk dat jij ook wel een denktfout maakt.

Hij moet jou niet helpen, hij moet zijn deel doen.

Ga eens samen om tafel zitten en bespreek dit.

Wij werken ook beide full-time en ik ben bezig met het regelen an een huishoudster want wij houden het ook niet bij.
Mijn moeder zegt altijd: 'de man mag, en de vrouw moet'. En ondanks dat het inderdaad geen 1960 meer is, geldt het volgens mij nog wel. Tuurlijk, er zijn mannen bij die uit zichzelf veel doen, maar de meesten helaas niet.
quote:Butterfly14 schreef op 20 april 2011 @ 10:44:

hahaha septembergirl zit met een big smile hier op t werk hahah dat plaatje mijn god!,

Ik zou uitgaan van een gelijke verdeling. Als hij alleen zou wonen zou hij ook boodschappen moeten doen, moeten koken en moeten schoonmaken. Nu doe je het samen, dus kun je het eerlijk verdelen. Dat maakt hem geen huisvrouw en jou ook niet. Jullie doen het samen. Bij mij zou hij het heel, heel slecht hebben met een houding dat het niet zijn verantwoordelijkheid is.

Ik pak bijna elke morgen de was van mijn man op en doe die in de wasmand. Louter en alleen omdat hij weer andere dingen elke dag doet die ik niet doe. En omdat hij het lief van me vindt en niet verwacht. Mijn tijd is net zo kostbaar als zijn tijd.
Wat vlinder zegt.
quote:fladder schreef op 20 april 2011 @ 10:52:

Wat vlinder zegt.

Met een schoonmaakster los je het probleem niet op.

Je was doen en opruimen zal je nogsteeds zelf moeten doen, net als koken en boodschappen doen.
Neem een schoonmaakster! Dat was bij ons de oplossing.
quote:Maja82 schreef op 20 april 2011 @ 10:55:

[...]

Met een schoonmaakster los je het probleem niet op.

Je was doen en opruimen zal je nogsteeds zelf moeten doen, net als koken en boodschappen doen.

Klopt, maar dat valt allemaal nog mee. En die verdeling gaat bij ons goed EN we hebben daar beide niet zo'n hekel aan. Aan de rest wel.

Oh en het helpt ook als je van jezelf minder 'moet'.
Hij ziet het gewoon niet, en ziet er tevens het nut volgens mij niet van in. ik moet het echt 10 x vragen en dan doet hij het wel, maar alleen bepaalde dingen echt geen was aanzetten of eruithalen of koken no way kan ik echt vergeten zeg maar....
Hij ziet het gewoon niet, en ziet er tevens het nut volgens mij niet van in. ik moet het echt 10 x vragen en dan doet hij het wel, maar alleen bepaalde dingen echt geen was aanzetten of eruithalen of koken no way kan ik echt vergeten zeg maar....
Ik neem aan dat je het al eerder met hem besproken hebt, maar dat hij het niet oppikt. Of er gewoon geen zin in heeft, kan ook natuurlijk.

Doe het eens niet. Kijk eens wat de reactie dan is. Stap eens over die stapel kleding heen, stofzuig niet. Doe geen boodschappen en vooral niet strijken. Na een paar dagen zijn zijn gestreken overhemden op, en dan?
Praat met hem. Waarom zou hij niks in huis moeten doen?

Wat een ouderwetse gedachten dat de vrouwen dat maar moeten regelen... zeker als jij ook nog een 40 uur werkt..
zo hij blijft hangen volgens mij :S

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven