Niet mogen plassen

27-04-2011 15:32 180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was vanochtend even aan het winkelen voor nieuwe lingerie. Ben nu 26 weken zwanger en ik blijf nieuwe bh's kopen dus ik dacht ik laat me even informeren.

Er stonden twee verkoopsters, een daarvan hielp me en bleef bh's aandragen in mijn hokje. Op zich een vriendelijke verkoopster, alleen een beetje aan de norse kant. Af en toe ging ik zelf ook even de winkel in om een leuk setje bij elkaar te zoeken. (nou ja leuk, zo leuk mogelijk) Ik bukte en toen ik opstond voelde ik mijn blaas ineens helemaal vollopen. Ik voelde het echt niet aankomen, schrok er erg van, mijn blaas stond dus op knappen.

Ik vroeg of ik misschien even gebruik mocht maken van het toilet. Ik schaamde me rot, ik zou normaal gesproken zoiets nooit maar dan ook nooit vragen. Vraag me niet waarom, maar ik durf dat gewoon niet. Vind het genant.

De mevrouw vroeg zich zuchtend af waarom ik dan eerst helemaal uitgebreid ging winkelen, zoiets voel je toch aankomen?

Ik begon me te verdedigen, want ik schaamde me ervoor en voelde me er al heel vervelend over. (Normaal voel ik het inderdaad aankomen, voordat ik zwanger was ging ik zo'n 3 of 4 keer per dag naar de w.c en kon ik het uren ophouden.)

Ik voelde me zo rot en moest zo nodig plassen. Ik kreeg er harde buiken van en het deed echt écht zeer.

Ik stond wiebelend met het schaamrood op mijn kaken te smeken of ik van het toilet gebruik mocht maken en dat ik zoiets echt niet zomaar zou vragen als het niet nodig was.

Uiteindelijk (met een aantal vermoeide blikken naar collega) zei ze dat ze hier niet aan beginnen en dat er alleen een personeelstoilet is. (Ze zag toch dat het menens was, schandalig!!)

Ik hield het niet meer, dus heb strompelend mijn tas gepakt en alle b.h's in het pashokje laten liggen. Ik kon het echt niet meer opruimen.

De verkoopster was erg geirriteerd. (De helft lag op de grond en van de haakjes af omdat ik nog bezig was met passen) Ze vond me onbeschoft en dat riep ze me nog even na. En of ik op z'n minst even mijn zooi op kon ruimen. Ik kon wel janken..

En een aantal andere klanten stonden erbij en keken ernaar..

Een aantal weken terug stond ik in een erg lange file en toen moest ik ook ontzettend nodig plassen, had het al 2 uur opgehouden en er zat ook een baby op mijn blaas. Dit voorval heeft al zoveel indruk op me gemaakt omdat ik dit normaal gesproken niet heb en het makkelijk kan ophouden. Nu lukt dit minder lang en na dit vervelende voorval van vanochtend ben ik ontzettend bang dat dit dus nog een keer gebeurd.

Ik durf bijvoorbeeld morgen al niet naar mijn werk te rijden, want wat als ik moet plassen..?

Nou ja goed, kan er uren over zeiken (haha) maar ik voelde me zo vreselijk vernederd vanochtend.

Ik kon er echt niks aan doen en ik weet dat het kleedhokje een chaos was, maar ik hield het niet meer.

Ik schaam me nu nog zo ontzettend dat ik het even van me af moest schrijven.

Ik maak me echt zorgen over de rest van mijn zwangerschap, ik heb er dus blijkbaar niet zoveel controle over (als ik nu moet, moet ik ook echt) en ben echt bang dat dit nog een keer gaat gebeuren. Dat ik moet als het niet kan.

Hoe kan ik dit voorkomen? Ik durf nu amper de deur meer uit als ik aan vanmorgen denk.

En het is toch niet heel raar dat ik de spullen niet opgeruimd heb in die winkel?

Ik kom daar iig nooit meer..
quote:charlottew88 schreef op 27 april 2011 @ 15:43:

[...]

Nee joh ze moet die naam van die winkel noemen en dan gaan we massaal in het pashokje van de winkel plassen. Dat zal die wijven leren. Egenlijk had ze dat moeten doen. Een groot kledingstuk pakken en daarop gaan zitten en het laten lopen, en daarna snel wegwezen natuurlijk.
Weigeren van toilet gebeurd vaak hoor!

Ik ben nu expert in het vinden van openbare toiletten. Weet precies waar ze zitten of in welke winkels je gratis kan, in welke je 20 cent moet betalen en waar 50 cent. Ik ga zoveel mogelijk als het kan. Dus van te voren loop ik bewust langs McDonalds ofzo (en dan niet voor eten). Daarmee voorkom je niet alles, maar wel een aantal "situaties"
Heel netjes gezegd is het niet zo netjes van die verkoopster, dat ze je geen gebruik wilde laten maken van het toilet.

Grof gezegd: wat een %^&*-wijf . . . . .

Ga je ajb niet schuldig voelen, die zooi opruimen daar wordt ze voor betaald!!!!! Dat heet werken!!!!!

En, mocht je nog een keer de stad in willen? Misschien niet leuk maar wel een noodmaatregel: een incontinentie-luier doet wonderen!!!! Die gooi je thuis vol weer weg als er wel een ongelukje is gebeurd, en als je m niet nodig had, heb je geluk gehad! Iets om uit te proberen????

Ik heb ergens anders door weinig controle over blaas, heb laatst ook zo'n geval gedragen toen ik onder narcose moest. Bleef leeg maar voelde wel een stuk veiliger!!!!!
Ik heb ook in een winkel gewerkt en dat heb nu nog nooit geweigerd aan iemand. Als je moet, dan moet je. Dan kan je iemand toch niet zomaar wegsturen???

Jij bent niet raar en zeker niet dat je de BH's hebt laten liggen. Daar staat zij voor om die op te ruimen.

Ik had denk ik daar in mijn broek gaan staan plassen, zitten op hun paskrukje...zo!

Dien een klacht in bij hun hoofdkantoor! Schandalig!
Nope
quote:Snormel schreef op 27 april 2011 @ 15:46:

Dat klanten niet naar de wc mogen is in sommige winkels best te begrijpen (omdat de wc in een ruimte is waar klanten echt niet mogen komen bv), maar er is geen reden om onbeschoft te doen.

Het is hoog tijd dat in NL wat meer openbare (nette) toiletten komen, in beschaafdere landen kan dat nl wél.Ze weigeren meestal omdat de garderobe in de buurt van de toiletten is, sommige mensen schijnen portemonnees in hun zakken te laten zitten of hun tas er achter te laten, niet iedre winkel heeft kluisjes voor het personeel. Dat er in Nederland zo weinig openbare toiletten zijn is belachelijk, je bent afhankelijk van warenhuizen of de horeca en waar word je vaak geweigerd als je niets gebruikt, dat is overigens verboden maar daar storen maar weinig uitbaters zich aan. Ze mogen in dat geval wel een kleine bijdrage vragen maar je bent beslist niet verplicht iets te gebruiken.
verba volant, scripta manent.
Je hebt heel goed gehandeld, wat een muts. Hele herkenbare situatie overigens. Toen ik hoogzwanger was, mocht ik niet plassen op mijn werk van de schoonmaakster. Ze was bezig, dat zag ik toch. De dichtstbijzijnde toiletten waren meer dan vijf minuten lopen; ik kon ook niets gevats bedenken, dus ik heb maar een ouderwets potje staan janken en ben daarna het hele gebouw maar doorgesjokt naar de volgende wc. Gelukkig voor haar was het mijn laatste dag voor mijn verlof, anders had ik haar op een minder labiel moment de mantel uitgeveegd.
Wat gemeen Marianne, het is echt gemeen.

Ik begrijp nogmaals dat ze het liever niet hebben, maar je kunt toch wel een uitzondering maken? Als ze me vriendelijk had verteld dat ik daar niet naar het toilet kon was dat natuurlijk beter geweest, maar dan nog vind ik het raar.

Moonlight voorheen hoefde ik hier nooit over na te denken maar misschien idd goed om nu vaker te gaan ook al hoef ik niet echt. Hoop niet dat ik er dan nog meer mee bezig ben en het psychisch gaat worden in plaats van lichamelijk echt een volle blaas.
Ok, morgen gaan we dus met zijn allen plassen in hokjes. Ik noteer het in mijn agenda.

Luna, echt hoor, voel je niet schuldig, en jehoeft je al helemaal NIET te schamen. Je moest plassen, iedereen moet plassen, is heel normaal en dat dat wief zo belachelijk doet is haar probleem, niet dat van jou!
Luna, komende weken wordt het misschien 'plannen' maar na de bevalling wordt het vast weer normaal. Totdat je kind zindelijk moet worden inderdaad

Je blaas is nu gewoon een stuk kleiner.

Ik heb met plassen ook bijna nooit dat ik het niet meer op kan houden, dus die situaties ken ik niet echt.

Maar bij mij kan het door mijn darmklachten zijn dat ik ineens moet en dan ook geen tijd heb om eerst een keuze te maken uit de BH's en te gaan afrekenen etc.

(en het lullige daarvan is dat je soms echt net geweest bent maar na 5 minuten weer kan)
Dankje yellow.

Ik weet dat ik me niet hoef te schamen als ik moet plassen, maar ik heb dit al van kinds af aan. Komt denk ik door mijn moeder, zij riep altijd moet je nog plassen ergens anders kan het NIET hoor en ik ga er niet voor stoppen. Durfde het vroeger ook niet te zeggen als ik moest, bang dat ze dan boos werd dus ik hield het op. Dit is bijna altijd goed gegaan.

Plassen doe je thuis op je eigen wc en nergens anders. Vind het al rot om bij iemand thuis te gaan.

De stap om te vragen of ik gebruik mocht maken van hun toilet was voor mij al zo ontzettend groot en dan die afwijzing en vernedering.. Ik kon wel janken.

O en het was de livera in lutjebroek.
Luna wat ontzettend lullig zeg. Ik zou ook een klacht indienen bij de winkel. Of ze even aanmelden voor Radar idd.

Heb het zelf ook een keer gezien bij holliday on ice daar was het toilet bovenaan een trap. Een hoogzwangere vrouw deed zichtbaar moeite om zo snel mogelijk bovenaan de trap te komen en de toiletjuf liet haar niet door omdat ze geen 50 cent had . Nog altijd spijt dat ik die toiletjuf niet flink de waarheid heb gezegd, maar was nog er jong.
quote:LunaSter schreef op 27 april 2011 @ 15:59:

Dankje yellow.

Ik weet dat ik me niet hoef te schamen als ik moet plassen, maar ik heb dit al van kinds af aan. Komt denk ik door mijn moeder, zij riep altijd moet je nog plassen ergens anders kan het NIET hoor en ik ga er niet voor stoppen. Durfde het vroeger ook niet te zeggen als ik moest, bang dat ze dan boos werd dus ik hield het op. Dit is bijna altijd goed gegaan.

Plassen doe je thuis op je eigen wc en nergens anders. Vind het al rot om bij iemand thuis te gaan.

De stap om te vragen of ik gebruik mocht maken van hun toilet was voor mij al zo ontzettend groot en dan die afwijzing en vernedering.. Ik kon wel janken.

O en het was de livera in lutjebroek.Ik zou dan zelf wel gaan werken aan het niet meer raar vinden om ergens te plassen Het is de normaalste zaak van de wereld. Iedereen gaat naar de WC. Ook mensen die bijv. een stoma hebben, want die moeten het zakje ook gewoon legen. Normaler kan écht bijna niet! Het "inplannen" van toiletbezoek is even lastig, maar als je er eenmaal aan gewend bent, is het geen enkele extra moeite meer, dan wordt het gewoon een tweede natuur!
Nou Luna, ik denk dat het goed is om de komende tijd te wennen om wel op andere plaatsen naar de wc te gaan.

Ook dat zal straks met je kind ook wel moeten soms (over een jaar of 2,5)

Het scheelt al als je weet waar ze zitten in winkelcentra en welke grote winkels een toilet hebben. Ga er gewoon heen na een half uurtje winkelen, dan kun je nog even door zonder verrassingen of ongelukken.
Je vraagt toch niet voor de lol of je ergens naar het het toilet mag waar het niet gebruikelijk is. (in winkels)

Vind het belachelijk dat dat geweigerd wordt als het echt menens is. En kleine kinderen dan?

Denk dat ik morgen toch even langs ga. Even bedenken wat ik precies wil zeggen.
quote:Moonlight82 schreef op 27 april 2011 @ 15:57:

Maar bij mij kan het door mijn darmklachten zijn dat ik ineens moet en dan ook geen tijd heb om eerst een keuze te maken uit de BH's en te gaan afrekenen etc.

(en het lullige daarvan is dat je soms echt net geweest bent maar na 5 minuten weer kan)

*herkenbaar herkenbaar*

Zit je daar in berm van de weg omdat je het tankstation niet meer gaat halen
@Luna, Je hebt niks op ons topic verteld!

Ik zou denk zelf zeker na zo'n grote bek van haar in het hokje piesen. Maarja, of ik het echt doe als ik het mee maak..

Kon ze niet met je mee gaan en achter de toiletdeur wachten op je. Dan zou ze kunnen zien of je in de zakken ging neuzen van de werknemers. Goed dat je alle zooi heb laten liggen. Doe ik ook als ik klaar ben met passen. Nouja hang het op zo'n daar voor b=estemd rek of geef het af bij de werknemer/kassa. Ga niet alles terug hangen, daar werken hun toch voor. En bovendien moet alles ook volgens hun wensen weer op de hangertjes. Dat weten ze met een kledingwinkel. Er wordt niet altijd na het passen wat gekocht.

Misschien kan je tijdens het winkel een inlegkruisje dragen en idd ervoor en tijdens het winkelen regelmatig ergens een toilet bezoeken.

Maar jeeh, wat een mutsen in die winkel zeg. Kom je zeker nooit meer nu?

Wisten/zagen ze bovendien niet dat je zwanger bent?
Wat ontzettend onbeschoft!

Je komt toch naar die winkel om (waarschijnlijk) na het passen iets te kopen! Goed dat je gewoon bent weggelopen! en niet schuldig voelen hoor!!

Ik heb zelf een keer op een boot gezeten op vakantie, met 50 andere toeristen en het duurde inmiddels 2 uur... ik moest zooo nodig plassen! Uiteindelijk hebben ze de boot stilgelegd, zodat ik het water in kon!! Ik heb me nog nooit zo erg geschaamd!!

Inmiddels merk ik dat nog steeds en is het volgens mij psychisch! Als ik op een begrafenis ben, of in de auto zit kan ik me van tevoren al druk maken! wat als....

Gelukkig wordt het steeds minder en helpt het wel als ik van tevoren gewoon even ga plassen!

Dus niet druk maken hoor! zoals iedereen al zegt; iedereen moet weleens plassen!

En ik zet het ook in mijn agenda! Wat een nare winkelmedewerksters zeg! BAH!
LIVERA DUS , met z'n alles, wie heeft er pek en veren ?

Ik begrijp het wel, dat je geleerd is dat je alleen thuis naar het toilet hoort te gaan en daarom voel je je dan nu extra naar Maar echt, het is echt niet raar om ergens anders te moeten gaan, echt niet, helemaal niet als je zwanger bent. Gewoon de deur uitblijven gaan, en er zijn ook normale mensen die in winkels werken en je wel gewoon naar het toilet laten gaan.

As for the livera woman:

quote:LunaSter schreef op 27 april 2011 @ 15:59:

O en het was de livera in lutjebroek.

Meid, wat enorm lullig voor je! Maar niet schamen hoor, laten zij dat lekker doen, stelletje domme dozen.
This is not kosher!
Net wat Hanneke zegt dus
quote:LunaSter schreef op 27 april 2011 @ 16:03:

Je vraagt toch niet voor de lol of je ergens naar het het toilet mag waar het niet gebruikelijk is. (in winkels)

Vind het belachelijk dat dat geweigerd wordt als het echt menens is. En kleine kinderen dan?

Denk dat ik morgen toch even langs ga. Even bedenken wat ik precies wil zeggen.

Nee, je vraagt het niet voor je lol, maar je wordt bijna overal geweigerd hoor Bij jou kan je nog zien dat je zwanger bent, maar aan mij zien ze niks. Probeer ze dan maar eens uit te leggen dat je écht écht écht naar het toilet moet

Die vrouw is gewoon een debiele hork
Ik weet het Hanneke en moonlight.. Maar tot nu toe is het voor mij nog nooit echt een probleem geweest omdat ik het altijd nog kan ophouden zodat ik thuis kan.
quote:hanneke000 schreef op 27 april 2011 @ 16:03:

[...]

*herkenbaar herkenbaar*

Zit je daar in berm van de weg omdat je het tankstation niet meer gaat halen

Ik rijd geen auto maar heb wel begrepen dat de toiletten in de trein niet meer zijn wat ze geweest zijn. Hoe ik dat ga oplossen weet ik nog niet

Heb wel vorig jaar tijdens een speurtocht nog een tijdje in de bosjes gezeten. Ik moest een spel begeleiden maar toen er even geen groepjes waren heb ik een bosje opgezocht
quote:Heupje schreef op 27 april 2011 @ 16:03: Goed dat je alle zooi heb laten liggen. Doe ik ook als ik klaar ben met passen. Nouja hang het op zo'n daar voor b=estemd rek of geef het af bij de werknemer/kassa. Ga niet alles terug hangen, daar werken hun toch voor.Bijzonder. Ik hoor studenten ook wel eens zeggen dat ze hun afval niet op hoeven te ruimen, daar zijn de schoonmakers toch voor.
quote:Heupje schreef op 27 april 2011 @ 16:03:

@Luna, Je hebt niks op ons topic verteld!

Nee, ik moest er nog even van bijkomen.

Ik zou denk zelf zeker na zo'n grote bek van haar in het hokje piesen. Maarja, of ik het echt doe als ik het mee maak..

Kon ze niet met je mee gaan en achter de toiletdeur wachten op je. Dan zou ze kunnen zien of je in de zakken ging neuzen van de werknemers. Goed dat je alle zooi heb laten liggen. Doe ik ook als ik klaar ben met passen. Nouja hang het op zo'n daar voor b=estemd rek of geef het af bij de werknemer/kassa. Ga niet alles terug hangen, daar werken hun toch voor. En bovendien moet alles ook volgens hun wensen weer op de hangertjes. Dat weten ze met een kledingwinkel. Er wordt niet altijd na het passen wat gekocht.

Misschien kan je tijdens het winkel een inlegkruisje dragen en idd ervoor en tijdens het winkelen regelmatig ergens een toilet bezoeken.

Nou k zal je vertellen dat een inlegkruisje niet echt genoeg was, volgens mij heb ik wel 2 liter geplast uiteindelijkMaar jeeh, wat een mutsen in die winkel zeg. Kom je zeker nooit meer nu? never.

Wisten/zagen ze bovendien niet dat je zwanger bent?Zagen ze wel en dat was ook de reden van mijn bezoek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven