Minnaar deel 14

06-03-2011 20:18 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
We kunnen ook afspreken dat we huisspoken en dergelijke gewoon negerenquote:stewardess schreef op 26 april 2011 @ 23:05:

Suus, ik verbaas me niet zo snel hoor, en ik zal de laatste zijn om te oordelen. Het was meer dat ik me afvroeg of jij zelf geen bindingsangst hebt, maar eigenlijk geef je in de laatste zin al antwoord. Waarom ben je daar zo bang voor?

Tja stwe, als ik dat wist...

En het rare is misschien dat ik best soms verlang naar het meest truttige huisjeboompjebeestje-leven dat er kan zijn.

En ik laat ook wel mensen heel dichtbij komen, niet veel en niet vaak maar ik laat het wel toe.

Ik ben er voor in therapie geweest omdat ik ook wel zag dat het mezelf belemmerde. Is weinig uitgekomen behalve dat het idd zo is.

Zie ook niet iets uit het verleden wat ervan de oorzaak kan zijn.

Controle foto van kapot kind was goed, 4 weken gips volhouden :o)
Je bent zelf een theepot
ik ben PRO huisspoken (VC, ik mis je: waar zít je vrouwke?)!!! Er worden geen huisspoken genegeerd hier hoor!

Onheuse bejegening, flauwekulletjes e.d., dat dan weer wel. Maar goed: ook daarop hóeven we niet te reageren
Inderdaad Bkstr, één VC is genoeg. En ik reageer al helemaal niet op humorloze mensen.

SuzanneSuus, jammer dat je in die therapie alleen maar geleerd hebt dat het zo is. En niet om het te veranderen.
@SuzanneSuus: heb je dat "burgerlijke leventje" (huisje, boompje, beestje) niet gehad met de vader van je kinderen? Begrijp ik uit bovenstaande stuk dat je 2x gescheiden bent (laatste scheiding)? Had je naast dat/die huwelijken altijd een minnaar erbij (ik kan je verhaal niet helemaal duidelijk krijgen)?Even wat vraagjes dus aan jou ;-):

Ik vraag me af hoe je je leven buiten mannen om invult en beleeft. Heb je tot nu toe altijd een man nodig of "(sv)relatie" mee gehad (nr 1 of 2 doet er ff niet toe)? Heb je een relatie gehad waarin je je veilig en geborgen voelde (al dan niet tijdelijk)? Zijn er ook periodes dat je niemand had en je in je eentje ook prettig en compleet voelde? Hoe vind je het om zelf (grotendeels?) je kinderen groot te brengen, heb je daarnaast genoeg armslag om dingen te doen (als vrouw) die je je speciaal doen voelen, waar je in opgaat, interesseren, voldoening en zelfwaardering uit haalt (zoals misschien je werk of andere uitdagingen)? Waardering uit contacten met familie, vriendinnen, collega's, enz?

Zelf vind ik het (na jaren binding, trouw, loyaliteit, comfort) naast een hele uitdaging ook vaak een verademing om vrij te zijn. Ik was van het pleasende type, had de neiging verwachtingen van anderen in te vullen en bij mij is het nu niet zozeer bindingsangst, maar dat ik me zonder binding beter kan concentreren op mijn eigen verwachtingen en uitdagingen. Ik sluit een relatie met alle commitment zeker niet uit voor mezelf, maar dan zal ik wel heel verliefd moeten zijn en het soort relatie dat je elkaar zeer vrij kan laten. Allebei dus onafhankelijk ook lekker in je vel zit en niet (emotioneel) afhankelijk van een partner of "nodig" zijn/hebben.

Misschien ligt er idd een uitdaging voor je om te ontdekken wie jij bent zonder de afleiding van (ingewikkelde) relaties die door elkaar heen lopen en jezelf/ je leven op de rit te hebben? Dat is niet eenvoudig, maar misschien kan je die depressieve gevoelens als signaal zien en aangrijpen om bij jezelf echt te rade te gaan en te kijken wat je echt nodig hebt/mist in het leven..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Hoeveel contact hebben jullie met je minnaar eigenlijk?

Of hebben jullie alleen contact om af te spreken?
Haha, ik had beter hier in therapie kunnen gaan.......

Overigens geen naar gevoel erover, maar het leek/lijkt wel of het niet een gevolg van iets is. Vandaar de conclusie 'hety is zo'.

@Suzy65

Ik heb een prima eigen leven.Klein maar hecht sociaal netwerk. Mensen met en zonder kinderen, mensen om mee te gaan stappen, kinderuitjes, uit eten, musea, etc.

leuk werk met fijne collega's van wie er ook 2 goede vrienden zijn.

Heb nooit het idee gehad dat ik een relatie miste, het nodig had.

ben misschien wel erg op mezelf en vond al snel dat de single mannen te dichtbij kwamen.

Met mijn ex heb ik niet dat huisje-boompje-beestje gehad. Hij had, heeft, een eigen bedrijf en werkte veel. Was er genoeg voor de kinderen, is nog steeds een leuke vader met tijd voor ze maar bijv, uitjes wilde hij niet, op bvakantie e=betekende ook werken, soms kwam hij later dan wij op de plek e/o ging ook weer eerder weg.

Het was zo in die tijd, ik miste het wel maar soms zijn dingen ook gewoon zo.

Ik zorg net zo veel voor de kinderen als hij, heb ook genoeg tijd voor mezelf. Die verdeel ik met lekker alleen zijn, vrienden en lief.

Ik kan nog steeds moeilijk naar happy familiies kijken als ik ergens ben ook al weet ik dat dat maar een buitenkant is, het zegt niets over hun geluk.

De gebonden mannen wilden weinig van me, het was meestal niet alleen sex maar ze bemoeiden zich niet veel met mijn leven. Dat voelde denk ik heel veilig. Tot hier en niet verder?

omdat ik al heel veel jaren weet dat ik het prima alleen kan, vind ik misschien al snel dat iemand zich met me bemoeit. Maar samen zijn is natuurlijjk ook wel leuk....

Nu lief en ik elkaars nummer 1 zijn, is dat erg wennen, de juiste modus is nog niet gevonden voor onszelf en naar elkaar.

Maar we hebben wel besloten ervoor te gaan en het mag best moei;lijk zijn soms vinden we.

We proberen een beter evenwicht te vinden in de LAT. Ligt toch ook in de communicatie.

De spanning met mijn ex nummer 2 was wel even heel erg leuk, dat was anders dan toen ik ongebonden was. Nu kwam er een stukje stiekem bij, al wilde ik dat eigeblijk niet, maar het had wel wat. Iemand die zo ongeremd blind voor je gaat op gestolen momenten, het had wel wat en was zeker verslavend in de tijd dat het duurde.
Je bent zelf een theepot
quote:anooniem schreef op 28 april 2011 @ 10:44:

Hoeveel contact hebben jullie met je minnaar eigenlijk?

Of hebben jullie alleen contact om af te spreken?

Volgens mij zijn alle opties hier mogelijk onder de diverse mensen die meeschrijven. Ik heb zelf elke dag contact met mijn minnaar, hetzij over de telefoon, email, sms of chat.. er gaat geen dag voorbij zonder dat hij wat van zich laat horen..

Ik zou het zelf niet kunnen om elkaar alleen te spreken om een afspraak te maken.. Maar er zijn er die zich daar prima bij voelen.

Waarom wil je dat weten? Heb je zelf geen goed gevoel bij hoe vaak jij contact hebt?
well, geluncht met MrC, en vanavond nog even gesekst een gezellige ontmoeting gehad. Was goed, maar ook raar. Lijkt erop dat mijn gevoel een beetje afstand aan het nemen is, wat denk ik ook prima is. Ik ga eerst maar eens naar de zon, besloten ff geen contact op te nemen, en wel te zien na terugkomst. Maar die gezellige ontmoeting, die is dan toch maar binnen
Bkstr, maar hebben jullie ook echt gesproken met elkaar?
niet gesproken over het gedoe vorige week: had ik ook helemaal geen zin in. Klinkt als een smoes, maar t is echt zo: super drukke werkweek gehad, donderdag ook crisis na crisis en tijdens lunch besloten even te ontspannen en geen moeilijke dingen te doen (daar zat de week al vol mee) en gisteravond vakantie ingedronken (1 wijntje, ik moest nog rijden) en na de gezellige ontmoeting was ik wel helemaal ontspannen. Nu geen behoefte om hem te bellen of smsen, gezegd dat ik m na de vakantie wel weer zie, en dat is ook prima. Vond hem tijdens de seks ook wat egoistisch, hoewel hij wel erg zijn best voor me deed hoor, maar ik maakte teveel geluid blijkbaar, en nog wat (wordt te plastisch) dus ik had er een apart gevoel over. Dubbel. Nu snel nog wat doen, en dan spullen pakken voor de vakantie!
@Bkster: fijne vakantie! Neem het er ff van, enjoy!

@SuzanneSuus: eea klinkt bekend (qua ex). Ook al ken je die vrijheid binnen een samenwoonrelatie (maar dat vrijlaten kan idd ontaarden in weinig/geen betrokkenheid, langs elkaar heen leven, onverschilligheid) en nu een lat-relatie willen lijkt me prima optie..

Het gaat er volgens mij om de betrokkenheid bij elkaar, de connectie, de niet hoe vaak je bij elkaar bent.

Ik moet zo de deur uit, wens iedereen een fijne zonnige dag vandaag!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Bkstr, het klinkt alsof jullie langzaam maar zeker afscheid aan het nemen zijn, in elk geval jij van hem. Ik merk aan jou een het-komt-zoals-het-komt houding en ik denk dat dat een hele goede is op het moment.

Geniet heerlijk van je vakantie, Bkstr..en al dat andere komt wel weer!'

Anooniem, minnaar en ik "spreken" elkaar eigenlijk dagelijks wel even. Mailtje.. chat... forum.
Hee Roossje, ja daar lijkt het op he? Geeft niks, het loopt zoals het loopt. Hij zei gisteren: misschien loop je wel een vakantieliefde tegen het lijf. Ik zei: dat zou mooi zijn Ik ga helemaal genieten van mijn vakantie lieve Rooss, eerst vandaag even ontstressen, morgen shoppen en inpakken, en dan zien wat ik nog ga doen, om vervolgens heerlijk in het vliegtuig te stappen! Heb er zin an!
@Bkstr: Ha, lekker op vakantie, dat klinkt goed zeg. Vakantieliefde, klinkt nog veel beter trouwens.

Ik heb van de zomer ook een paar weken vrij maar ik heb toch echt geen idee hoe ik dat zou moeten doen, nu als single.

Eigenlijk ook geen single vriendinnen voor handen om mee te gaat, dus... dat zal wel thuis wat rommelen worden.

Voordeel is dan dat minnaar wel af en toe lekker langs kan komen.

@Anooniem: ik spreek minnaar door de week dagelijks op het werk en s'avonds vaak even telefonisch. In het weekend alleen soms even sms en bellen. Dit alles kan alleen maar als het bij hem thuis mogelijk is (hij is getrouwd) dus ik kan hem nooit als eerste sms-en. Mailen doen we nooit.

Minimaal 1 keer in de 2 weken staat er bij ons beiden een "kruisje" in de agenda.
Fijne vakantie bkstr,schud al het gedoe van je af en geniet!
quote:catootje71 schreef op 29 april 2011 @ 21:25:

Fijne vakantie bkstr,schud al het gedoe van je af en geniet!

shakin' it off allready

itsyou: ik ben het afgelopen jaar ook niet weg geweest, maar merkte nu dat ik er aan toe was. Gelukkig (klinkt niet zo aardig) heb ik een vriendin die ook net als ik ruim een half jaar single is, en konden we nu samen gaan. Ik was me al aan het oriënteren op single vakanties, maar dat trok me nog niet echt.
Hi Bkstr, fijn dat je met een vriendin op vakantie kan. Nee, single vakanties lijkt me ook nog even niets!

Geniet er van.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2011 11:48
Reden: hengelen
% gewijzigd
Ik geniet, als jij geniet
Nee
eensch met bestwelmooieman
ja dat kan superlover: mail naar forum@viva.nl en zij zullen je wel verwijderen verder op weg helpen... op jou heeft iedereen al sinds tijden zitten wachten!
pfff, die MrC: smstie vannacht een keer of 5 achter elkaar. De goede man weet ook niet wattie wil! (jajajaja, dan moet ík bepalen wat ik wil, ik weet het) Heb van 'oude lexameneer' niet veel meer vernomen, heb wel sinds een paar dagen een nieuwe mailerT gevonden. Is best leuk! Dus wie weet hoe de sterren ervoor staan als ik terug kom van vakantie

Verder merk ik dat ik opzie tegen mijn vakantie: eerst vakantie zonder exnr1, en dat doet me veel, blijkbaar. Alsof ik steeds meer afsluit: me realiseren dat ik niet meer met hem op vakantie ga, daar word ik nog steeds verdrietig van. Maar goed; lang leve de koningin!!!
Lieve bkstr,

Ik denk dat ik precies weet wat je voelt (klinkt stom he), ook dit is weer een deel van je proces en afscheid nemen doet altijd pijn. Zal denk ik ook steeds zijn dat met elke "nieuwe" stap die je normaal met exnr1 deed en nu alleen, je pijn zal doen...

Een hele fijne vakantie en geniet ervan, laat even weten waar je heen gaat dan kan ik alvast de locale mannelijke bevolking op de hoogte stellen van jouw komst.

JJ
Leve de Koningin, leve Bkstr! Je weet toch meestal hoe het gaat, eerst zie je er tegen op, maar achteraf blijkt het de vakantie van je leven te zijn. Geniet ervan, en van vandaag, gezelligheid!!
JJ: klinkt helemaal niet stom! Ben blij te horen dat ik niet gek ben, en dat het normaal is. Weet ik ergens ook wel, maar het kan me soms nog echt overvallen, dat verdrietige gevoel. Het kan er in mijn hoofd nog niet in, dat ik nooit meer met hem weg zal gaan. Alle oude toekomstdromen moeten eruit, en nieuwe huidige plannen zijn moeilijk erin te plaatsen. Pas op het moment dat het echt zover is (ik ga al bijna op vakantie) merk ik het; 'hits me right in the face'. En ik weet dat het goed is, dat het zo hoort te gaan, maar iets in mij wíl het gewoon niet. Misschien ben ik niet sterk genoeg, misschien kan ik het gewoon niet, ik weet het niet. Kan er iig dus heel erg verdrietig van worden...

Stew: je hebt ook gelijk ook. Ik ben zonet een prachtige, veel te dure maar echt in mijn opinie noodzakelijke tas gaan kopen (handbagage he ) en kopen helpt! Zonnebrand, reistabletjes en bodylotion in reisverpakking, de voorpret begint! Ik ga vandaag niet echt stappen denk ik, ik heb zulke drukke weken gehad op het werk dat ik eerst goed gepakt wil zijn, mijn huis aan kant wil hebben (de butler zijn voorschot heb betaald, de dieren onderbreng bij vrienden en de kingsize yard laat onderhouden door de tuinmannen komende week) voordat ik nog 'los kan'! Vannacht ook goed ziek geweest: stress slaat op mijn ingewanden, en blijkbaar pas als er ruimte voor is.

Maar goed, ik gaatervoor, en hou jullie op de hoogte, natuurlijk Thnx lieverds

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven