Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
vertel!!!!
BABY-NIIEUWS!!!!!!!!!!!

Wij hebben er een zoon en broertje bij!

Hij heet Myrddin (met dank aan ik geloof dat het zoyla was, die deze naam opperde op het jongensnamen-topic).

3600gram

50 cm lang.

Bevalling even in het kort:

vliezen gister al gebroken.'s nachts rond half vier eerste weeen. Rond vijf uur heel heftige weeen. Half zes was de verlos er, drie cm ontsluiting. Half zeven volledige ontsluiting en om 5 voor zeven hadden wij een prachtig jongetje in onze armen. So far so good....

Na een uur geen placenta dus met ambulance naar het ziekenhuis waar het ding onder volledige narcose verwijderd is. Eerst hebben ze nog een uur op mijn buik staan duwen en trekken aan de navelstreng, zonder succes. Wel helse pijnen, ik dacht nog dat een bevalling pijn deed maar dit sloeg echt alles. Was blij dat ik mijn narcose toegediend kreeg. Uiteindelijk ben ik twee liter bloed verloren en voel me nog wat slapjes maar gelukkig mochten we om half vijf wel lekker naar huis. Nu moet ik een aantal dagen in bed blijven allen douchen en plassen mag verder lekker vertroeteld worden door N-man en kraamzorg.

Myrdinn doet het goed maar drinken is nog niet echt een topper omdat het mannetje heel misselijk is. En bijna elk half uur slijm en vruchtwater spuugt. Is normaal maar dat was bij Kyran niet dus ik ben toch ietwat bezorgd. En zeker omdat ik niet uit bed mag moet N-man nu bij elk geluidje gaan kijken. Hahahaha houd hem lekker bezig.

Kyran is vannacht nog lekker even bij mijn ouders. Dus kunnen wij ons volledig bezig houden met ons nieuwste spruitje.

Meiden morgen meer maar ik ga nu echt even slapen want dat is vandaag nog niet echt gebeurt.
Haha krokus nee hoor maar het is toch netjes om eerst mensen te feliciteren en dan pas over jezelf te beginnen?
Gefeliciteerd meis. Een heftige bevalling dus. Of vooral het stukje erna dan. Ga lekker uitrusten (voor zover dat kan met zo'n spruitje.)
Jaaaaa gefeliciteerd met jullie zoon...mooie naam en past super bij Kyran.

Snelle bevalling, alleen kreeg het dus jog een staartje.

Rust maar goed uit, 2 liter bloed verliezen is niet niks. En Myrdin ook maar even laten bijkomen. Wel benieuwd wat kyran ervan vindt,,,,haha en foto's...
Niniane, van harte!!
Ja, Niniane, van harte met je nieuwe menneke!!!

De zoon van Zoyla heet idd ook Myrdinn of Myrdin, op de blog over haar dochter Iris staan superschattige foto's van hem, een naam die past bij een stoer en lief joch, prachtig!!!

Wel een heftig verhaal hoor, gelukkig gaat het nu weer beter. Geef je BV eigenlijk?

Goh, Barbara en Niniane, ik ben superblij voor jullie!!!! Eng idee dat ik de volgende ben, gelukkig duurt het nog even!

Truste!
Niniane, GEFELICITEERD! Wat leuk dat je je zoon Myrdinn genoemd hebt (ik neem aan met 2 n'en, je typte het eerst met 2 d's namelijk), zoals het zoontje van Zoyla zelf ook heet...past perfect bij Kyran! En je voorgevoel was toch terecht: een tweede jongen! Super dat je nu lekker thuis bent. Betekent het dat je dan vandaag bevallen bent, de 15e dus? En FF op de 14e... jullie hebben allebei niet overtijd hoeven lopen dus, lekker! Haha, het is maar goed dat je tussendoor niet hier gekomen bent, het was hier een gekkenhuis op de tribune, iedereen kwam illegaal op het werk langs enzo om te horen hoe ver jij al was. Maar super leuk nieuws, en alles weer gezond, daar gaat het toch om!

@Pebbs: Wij hebben het witte huis met rose dak van MP gehaald. Erg leuk is 'ie. Jasmijn speelt er al weken mee en is er nog niet op uitgekeken. Mijn vriendin heeft de nieuwe, die nu in de winkel te koop is, die kan volgens mij niet opengeklapt worden en die van mij vind ik dan ook veeeeel leuker (hihi). De onze heeft ook veel geluidjes: wasmachine, computer, telefoon, babybedje, speelkleedje...maken allemaal 2 verschillende geluiden, erg leuk!

@Mirjam: Leuk, zo'n trouwe tribunezitster hier

@Werk: Hoe mijn werk eruit ziet lijkt me best logisch; ik heb een lokaal dat niet echt enorm groot is en de kinderen zitten daarin in groepjes van 5 of 6. Ik heb 29 leerlingen dus is het best wel vol. Verder staan er mijn bureau, een instructietafel met 6 krukken, 2 pc's op een verrijdbare tafel met 2 krukken, 4 kasten en nog wat kleine rommeltafeltjes enzo. Ik heb Floddertje als thema dit jaar, is wel heel leuk. Hangen platen van in de klas enzo. Verder is de klas kleurrijk maar dat komt vooral omdat er pas nieuwe sinaasappeloranje marmoleum ligt. Vonden we eerst allemaal spuuglelijk (directeur had het uitgezocht) maar nu we er aan gewend zijn is het toch wel vrolijk...

Nu ga ik slapen! Morgen moet ik op die kleine meid van mijn broer passen, Eva, die is nu ruim 6 maanden dus wordt druk dagje! Eind van de dag ga ik op kraamvisite bij een vriendin van vroeger, samen met mijn moeder en mijn vader past dan op Jasmijn, leuk! Ik kom tussendoor nog wel even langs denk ik.

Doei!!!!
Ik móest echt ff komen kijken en maar goed ook!

NINIANE!!! VAN HARTE MET MYRDINN (ik wist meteen dat het van Zoyla afkwam haha). Past goed bij Kyran!

Klinkt wel zwaar heftig allemaal met die placenta, dat bloed en dat je nu niks kunt.

Hopelijk kun je toch lekker genieten van je 2 knullen!

(toen FF hier gepost had dat Tessa geboren is, dacht ik bij mezelf "zo, nu nog even wachten op de zoon van Niniane" Maf he!)
HOERA!!!!!!!!!!!!!!!!! Nog meer babynieuws.

Niniane en man en Kyran heel erg gefeliciteerd met jullie kersverse zoon en broertje Myrddin (hoe is 't nou? Myrddin, Myrdin of Myrdinn voor ik het verkeerd in de tabel zet).

Vooral het stuk na de bevalling klinkt heel heftig. Ga maar lekker uitrusten en genieten van het nieuwe mannetje.

En ik had net als Ris ook het idee dat jullie weer een zoon zouden krijgen.

@mmmoi: ik vind dat openklap huis dus ook leuker maar die is bijna niet meer nieuw te krijgen en manlief wil graag een nieuwe. Die nieuwe leek me al minder leuk maar dat is zo moeilijk te zien van een plaatje.

Ik had trouwens niet verwacht dat Floor het zo leuk zou vinden want voor mijn gevoel is het niet zo heel bijzonder maar hier speelt ze ook constant met de auto met moeder en baby die ze voor haar verjaardag heeft gekregen.

Ik heb er trouwens nog over nagedacht en het lijkt me toch makkelijker als we de meiden niet meenemen naar de HHbeurs. Dan spreken we later nog wel een keer af op een plek waar ze lekker ruimte hebben om te spelen enzo.

Moeten we alleen even kijken wanneer we gaan, als we overdag doordeweeks gaan moet ik (en jij waarschijnlijk ook) oppas zoeken.

De schoonmaakster komt hier zo weer lekker poetsen en daarna mag ik voor de eerste afspraak naar de VK. Gek hoor om daar weer heen te gaan.

Niniane en mannen, GEFELICITEERD met jullie zoon Myrdinn!!!! Heftig einde van de bevalling zo te lezen. Kom maar lekker bij en laat je goed verwennen!

(Enne, sorry dat ik stiekem ben voorgegaan, ik was tenslotte de dag na jullie uitgerekend....)
Ik mis trouwens volgens mij nog wat gegeven voor de tabel. Van Mats was er volgens mij een nieuw gewicht en lengte die ik zo snel niet meer terug kan vinden en er zijn wat mensen jarig geweest.

Als jullie even willen kijken of alles klopt en het anders doorgeven, dan zal ik hem aanpassen. Tessa staat er al in en Myrddin wilde ik erin zetten maar de site waar ik de tabel altijd heb staan ligt er even af dus dat komt nog.
Hier een kort verslag van de geboorte van ons meisje. Het kan ook niet anders dan kort, aangezien het maar een korte bevalling was.

Rond kwart over zes gebeld naar het ziekenhuis en we konden komen. Rond half acht in de verloskamer. Eerst een half uur CTG maken. Rond acht uur hebben ze mijn vliezen gebroken. Heel licht groen kleurtje, dus op mijn zij gaan liggen om het voor Tessa prettiger te maken. Geen weeën te bekennen. Rond negen uur is het infuus aangesloten en ben ik nog even naar het toilet gegaan. Overigens was het wel weer een vruchtwaterzwembad! Bed twee keer verschoond en weer een natte verloskamervloer, net als bij Max. Ik ben naast het bed blijven staan, dat was prettiger. Wel aangesloten aan alle apparatuur. Rond half tien zei ik dat het wel op weeën begon te lijken. Om een uur of tien werd ik duizelig, dus terug op bed. Langzaam kwam er persdrang om de hoek kijken. Dus iedereen in de kamer geroepen. De weeën hadden twee minuten pauze ertussen en dat was aangenaam. Het werd steeds meer persen en in eertse instantie moest ik wegpuffen. Tot de gyn keek en het hoofdje al zag komen. Ik kom mijn gevoel volgen en twee weeën later (om 10.55 uur) was ons dametje er al. Tot ieders verbazing, want dit was wel heel erg snel en daarbij kon ik tussen de weeën door nog lekker commentaa leveren LOL. Tessa moest naar de kinderarts, ze was behoorlijk paars/blauw. Maar ze werd al snel goedgekeurd. Placenta duurde iets lnger, maar na wat prikken en duwen (Niniane, inderdaad, dat doet zowat nog meer pijn dan bevallen dat geduw) kwam het toch nog. Wel een megastolsel gehad wat de boel even vertraagde. Baarmoeder kon niet goed samentrekken daardoor, dus dat gaf wat bloedverlies. We moesten een nacht blijven vanwege een GBSbacterie. En Tessa moet nu vier keer bloed prikken voor haar schildklier, aangezien die van mij niet werkt. Doordat ik medicatie gebruik kan het zijn dat haar schildklier niet vanzelf gaat werken. Dus in de gaten houden. Daarbij ben ik reshusneagtief en zij positief, dus ook haar billirubinegehalte moet gecheckt. Ze is vannacht twee keer geweest voor voeding en heeft verder als een roosje geslapen. Helemaal goed dus. Het is een rustig en tevreden meisje!

Dag meiden, later meer...
Bar, volgens mij geniet jij wel he!! Drinkt Tessa haar flesjes goed? En jouw bevalling klinkt heel relaxt. Heb je ook niet teveel pijn gehad tijdens de weeën?
@FF: Behalve het placenta verhaal klinkt het als een super bevalling (zover als een bevallilng super kan zijn). Voor dat je doorhebt dat het echt begonnen is, is het alweer voorbij.

En ondanks de onderzoeken voor schildklier, bacterie, rhesusfactor en het paars zijn is ze dus helemaal goedgekeurd en mochten jullie snel weer naar huis.

Max zal er nog wel niet zoveel van mee krijgen maar wat vinden Ian en Des ervan?
Nininane: gefeliciteerd!!! lekker in je bed blijven hoor!!

dat van dat slijm en vruchtwater had Mees ook. heeft wel een week geduurd voor dat over was. hij was er misselijk van. bij de eerste idd ook niet gebeurd.

FF; jee wat een snelle bevalling! voel je je denk ik ook snel weer wat lekkerder?

ik ga een hele vieze stinkende poepbroek verschonen ;(
Ah.... wat een mooi meisje!!!
Oh Barbara, wat een superbevalling! Geweldig, daar teken ik voor! En wat is ze mooi zeg!!! Niniane, kom jij ook snel met foto's van je menneke?

Pebbles, Mats was de laatste keer 9430 gram en 76 CM

Hier gaat verder alles goed, ik heb zo zin in wat lekkers (chips) maar dat eet ik doorgaans niet op doordeweekse dagen. Hmmmmm!
@FF: Wat een lekker meisje!!!! Je moet je adres nog even op de groep zetten, of mail het me anders even, ik heb een kaartje voor je klaar liggen maar weet niet waar die heen moet

@Pebbs: Gelijk heb je; we gaan zonder de meiden. Moeten we idd wel op een dag gaan dat we allebei oppas kunnen regelen of een keer 's avonds?!? Dat nieuwe huis van LP heeft mijn vriendin voor haar dochtertje maar Jasmijn vindt daar beduidend minder aan. Waarom wil manlief persé een nieuwe? Je kunt alles afwassen en het scheelt zooooo'n boel geld! O ja, er zit trouwens ook nog een geluidje van een magnetron in Enne, ik ben morgen jarig, dus wacht nog ff met die tabel...

Ik ga zo even winkelen, moet een cadeautje hebben voor een kennis, daar ga ik straks op kraamvisite. Mijn vader past dan even op Jasmijn en die komt haar zo uit zijn werk vandaan al halen (werkt ook in het onderwijs; handig!!!). Dus ik moet rennen en vliegen want ik moet nog van alles inpakken enzo...

Ben hier vanavond wel weer ff!!!
He Mmmoi, word je morgen dan 28? Dan ben je toch niet de jongste? Ik wordt in maart 28?
Potverdorie, ben ik mij bericht weer kwijt omdat Floor mee wil helpen met knopjes drukken.

@FF: AAAAH, wat een schatje.

@mmmoi: ik had je leeftijd stiekem al aangepast (niet boos worden). Dat roze huis vind ik ook leuker dus er zit niks anders op dan tweedehands. Ik zal eens op MP gaan zoeken naar een netjes en compleet exemplaar.

De avond zou ik eventueel vrijdag kunnen, dan kunnen we ook nog wat eten (of is daar genoeg eten). Anders zou het woensdag of vrijdag overdag kunnen als ik oppas kan regelen wat ook wel gaat lukken. Dan is het wel wat rustiger verwacht ik. Ik moet nog even kijken of ik met de trein of auto ga. Trein kost 15 euro (speciale actie) maar ik moet wel 3 keer overstappen en ben ruim 2 uur onderweg. Auto kost 20 euro parkeren (of 13 euro en dan met busje naar de RAI) en dat kan in 1,5 maar kan ook best langer duren als het druk is.

@annie: mmmoi is dus wel de jongste maar ik had uit luiigheid de tabel al aangepast.

Alles was goed bij de VK, er was ook weinig wat fout kon zijn want alleen mijn bloeddruk is gecontroleerd. Verder weer tassen vol leesmateriaal. 30 januari heb ik de 1e echo dus dat is al over 2 weken. De VK raadde aan om rond de 11, 11,5 week te gaan maar dan konden ze alleen op mijn werkdagen dus toch maar iets eerder en dan met 10,5 week. Ik hoop wel dat het deze keer van buiten kan want vorige keer had ik 10 weken een inwendige echo.

Ze vond me trouwens een heel weldekend mens dat lichamelijk ook goed in staat is om kinderen te baren. En een dikke pluim voor de borstvoeding kreeg ik er ook nog bij. Ik zat dus wel te glimmen aan het eind (zegt manlief door de telefoon:" dat zeggen ze natuurlijk tegen elke vrouw", en bedankt).

Ze denkt trouwens dat het inwendige onderzoek wat om half 1 heeft plaatsgevonden bij de bevalling niet goed gemeten is (3 a 4 cm)omdat ik een uur daarna al volledige ontsluiting had. Ze heeft dus al gezegd dat als het begonnen is ze niet meer weg gaat omdat ze verwacht dat het nu nog sneller gaat.
AAARRRGGHHH Heb ik gewoon de naam van mijn eigen kind een keer verkeerd geschreven zeg. Ik zag net ik mijn post dat het een keer goed en een keer verkeerd gespeld had. Zit nu dus met het schaamrood te lezen...

Maar het moet dus zijn Myrddin (dubbel d, een n). Ik gooi het maar even op slapte en bloedverlies....

Ik moet in ieder geval de hele week bedrust houden en heb staalpillen voorgeschreven gekregen. De bevalling of in ieder geval het staartje ervan heeft me geen goed gedaan. Ik weet nog dat ik bij Kyran best snel weer op de been was. Nu moet ik er toch minstens een paar weken voor uitrekken zei de verlos voordat ik me weer redelijk fit ga voelen. Balen dus.

Myrddin doet het goed, wel nog steeds misselijk en hij drinkt dus niet zo heel veel. Maar verder een rustig mannetje.

Vandaag bezoek gehad van mijn ouders. Die kwamen ook Kyran terug brengen maar dat was niet zo'n succes. Hij snapt het allemaal nog niet zo goed. Als die mensen in de slaapkamer een bb waar niet in geprikt en geknepen mag worden (het aaien van de kat heeft hij inmiddels door, schattig dus). Was dus brullen, huilen, brullen. Ik ook huilen alle spanning van gister kwam eruit, bevalling, ziekenhuis, geen fit gevoel, slechte moeder want kan niet eens voor kind zorgen (daar ben ik dus echt te duizelig voor). Hoop aanstelleritis B maar het lucht wel op. Mijn ouders hebben Kyran dus nog maar mee terug genomen voor de rest van de dag en nacht en dan zien we morgen wel weer verder. Weer huilen want het geeft toch geen goed gevoel. Kyran is tenslotte al een jaar alles en nu lijkt het net of ik hem wegdoe of zo. Maar het is even beter zo.

@Annie:Ik geef gelukkig (door borstverkleining) in dit geval geen borstvoeding dus dat scheelt een aanslag op mijn beperkte energie voorrad.

En foto,s ... Ja we hebben er al een heleboel maar ik mag bed niet uit dus weer illegaal op laptop van N-man en daarmee kan ik geen foto's plaatsen. Dus nog even geduld.

@FF Wat een mooie meid hoor. En grappig ze heeftecht een heel ander neusje dan Myrddin. Die heeft echt een mopsneusje.

Ook nog commentaar leveren tijdens de bevalling, hahaha. Nou dat ging bij mij dus niet ik ben dan echt helemaal van de wereld. In ieder geval tot het persgebeuren dan kom ik weer een beetje bij.

@Pebbles Fijn dat alles goed was bij de verlos. En mannen... Volgens mij zeggen ze dat echt niet bij elke vrouw hoor want volgens mij zijn er niet veel die zo lang vol houden met borstvoeding.

Voor de tabel:

Ik ben inmiddels 33.

Kyran weegt nu 12 kilo en is 75 cm lang.

Myrddin weegt 3600 gram en is 50 cm lang.
Jeetje he, gisteravond dus het hele verhaal van NIniane gemist!

Meis van harte gefeliciteerd met je mannetje. en heel goed dat je nu ff voor jezelf kiest. Kyran weet het toch niet meer als hij straks groter is en kan dan alleen maar super trots zijn op zijn broertje! Jeeeeetje he.......vind het dan toch wel mega bijzonder dat jullie het nu al weer voor de 4e en 2e keer achter de rug hebben!

Pebs al weer naar de vlos geweest (wat gek dat je de vorige keer met de eerste echo een inwendige echo kreeg, ik kreeg bij 9 1/2 week gewoon een uitwendige en meisje was prima te zien, foto staat nu nog in de boekenkast) Annie die spruit 2 ook al voelt omwentelen in haar binnenste........(en idd de eerst volgende die weer aan de bak mag)

Krokus die een brief op de bus heeft gedaan.....meiden ik vind jullie allemaal stuk voor stuk Geweldig!

Ga ff naar boven, samen met Lief meisje in bad doen.....lekker ding (beide:-))
Haha, ik word in één dag 2 jaar ouder, dat gaat snel... @Annie: Ik word morgen dus 27...en ben en blijf daardoor de jongste hier, hahi!

@Pebbs: Ik zal wel met de auto moeten komen naar de HHB, maar dan moet ik die ook wel even regelen. Hier is geen station dus auto is veel makkelijker. Volgens mij is parkeren goedkoper hoor. We kunnen evt. ook met elkaar mee rijden vanaf bepaald punt ofzo?

@Niniane: Ik ben net bij kennis op kraamvisite geweest en die vertelde ook al dat ze zo moest huilen dat ze zichzelf een slechte moeder vond. Ze had een keizersnede gehad en kon daardoor de eerste paar dagen in het zkh haar eigen kindje niet uit het wiegje pakken... normale hormoonkwestie dus, denk ik zo! Wel grappig dat je kindje Myrddin heet, sorry maar op je kaart staat het nu dus verkeerd. Komt ook een beetje omdat Zoyla's zoon volgens mij Myrdinn heet, verwarrend dus

Verder geen nieuws hier. Kraamvisite was leuk. Ik had een heel leuk stelletje bij de Hema gekocht vanochtend; er was weer wat nieuwe collectie binnen. De meiden dingen tot maat 74 waren heel erg leuk maar de grotere vielen me wat tegen. De jongensdingen vond ik wel heel leuk, ik heb een leuk geruit broekje met bijpassend shirtje voor ze gekocht. Toch weer erg leuk, zo'n klein babietje hoor!!!!

Manlief heeft een vergadering, Jasje ligt zojuist in bed, dus mijn luieravond kan gaan beginnen. Morgen dus mijn verjaardag maar wordt hele drukke dag; man is vrij dus gaan we schoonmaken, boodschappen doen..enz. 's Avonds komt de familie en zondag onze vriendenkring. Ik kom hier ook nog wel ff langs denk ik. NIETS OVER DE MOL VERTELLEN dat kijk ik dus vrijdag pas.

Doei!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven