13 jaar en highlights

23-05-2011 22:14 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter, ruim 13, wil graag highlights in haar haar... Persoonlijk vind ik het onzin, maar goed.. dat heeft meer te maken dat ik op haar leeftijd daar helemaal niet mee bezig was..

Zij is 13, best wel "jong" in haar doen en laten, gebruikt heel beschaafd en weinig make up (mascara en wat lipgloss)..in haar klas zitten wat meisjes die al wat verder zijn en dus ook highlights hebben...

Nu wil zij ze ook.. en ik neig sterk naar nee.. maar is dat terecht? Hoe erg zijn een paar highlights ? Ze heeft lang donker haar.. ze wil geen enorme blonde strepen maar een paar lichte lokjes..

Moet ik mijn poot stijf houden omdat IK het vroeger ook niet had , of moet ik niet zo ouderwets zijn en het haar laten proberen..
Gewoon laten proberen. Als het niet bevalt groeit het vanzelf weer uit. Haar gedrag zal er heus niet opeens door veranderen.

Volgens mij had ik zelf ook rond die tijd voor het eerst highligts of iets ververigs. Weet niet meer precies wat het was.
Lekker proberen. Probeer alleen zo lang mogelijk uit te stellen dat ze alles gaat verven (daar kom je nl. bijna niet meer vanaf of met veeschrikkelijke uitgroei - wat natuurlijk ondenkbaar is tussen je 13 e en 20e)
Ik vind highlights nou niet zo schokkend, dus ik zou er zelf geen probleem van maken, hoort ook bij het ontwikkelen van een eigen identiteit.

Pas als ze onomkeerbare verminkingen willen toebrengen, er bij lopen als een straatprostituee, of opgemaakt zijn als 1 van de bandleden van Kiss, zou ik me zorgen gaan maken.
Gewoon laten proberen. Zij is niet jou, het is niet gevaarlijk of bedreigend wat ze wil en het past volkomen bij haar leeftijd om zaken uit te proberen. Als zij of jij het kunnen bekostigen waarom niet?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Op die leeftijd kleurde ik mijn haar ook al.

Wat subtiele lokjes kunnen toch geen kwaad?
het gaat me op zich ook niet zo zeer om gedrag.. ze valt best mee als puber zeg maar..

Ze wil het heel graag en aan de ene kant snap ik dat ook wel.. maar ik ben denk ik wat ouderwets
Als je er het geld voor over hebt zou ik het doen. Leuk voor haar toch?
Mijn twaalfjarige heeft het al drie keer geverfd van blonde strepen naar mahoniebruin en soms gebruikt ze mijn gekke kleurtjesverf.

Leuk toch?

Snap het probllem niet?
Ik zou het ook toestaan.

Ik had op mijn dertiende mijn eerste permanent, gezet door mijn moeder.

Dát was pas erg
Ik denk dat het niet verstandig is. Na highlights komt natuurlijk verven en je wilt niet weten hoeveel klasgenoten ik al niet gehad heb die zeggen: ik had nooit zo veel/vroeg moeten verven want mijn haar is zo dun/breekbaar/lelijk van kleur geworden. Hoe later hoe beter. Verder vind ik 13 wel een beetje jong, maar misschien ben ik gewoon oud aan het worden
mijn moeder heeft toegestaan dat ik een poedelpermanent nam op mijn 13e... had ze me maar tegengehouden

Ik zie niet zo waarom niet. Je kunt het ook zelf thuis doen met een kruidvat pakketje, gezellig dochter/moeder tut moment.
veel te jong...
quote:Lotte35 schreef op 23 mei 2011 @ 22:18:

Ik zou het ook toestaan.

Ik had op mijn dertiende mijn eerste permanent, gezet door mijn moeder.

Dát was pas erg
Ik zie hier ook geen probleem in.
Ach joh, als dat kind dat nu leuk vindt? Gewoon doen.
Ha, een lotgenoot Lotte! Grappig is wel dat ik stijl haar had tot het permanent, en ik sindsdien een bos krullen heb gehouden...
quote:poldervrouw schreef op 23 mei 2011 @ 22:18:

het gaat me op zich ook niet zo zeer om gedrag.. ze valt best mee als puber zeg maar..

Niet om de spirit te verpesten, maar eh.. met 13 vind ik haar nog geen puber.

Ontopic: zie geen probleem in highlights overigens.
Echt, ik had een string erger gevonden.
quote:Ksenija schreef op 23 mei 2011 @ 22:19:

veel te jong...Jij zou ook eens wel iets een goed idee vinden...
13 nog geen puber? Ik ken meisjes van 11 die al echt flink puberaal zijn
ja verven daarvan heb ik gezegd niet doen .. die hightlights twijfelde ik .. vooral denk ik omdat ik een beetje een ouderwetse muts ben ha ha.. En idd .. wat kan het kwaad.. het gaat maar om een paar lokjes. ik laat het dan wel doen bij een bevriende kapster dus ik heb wel invloed op de hoeveelheid en kleurintensiteit.....Ik ga niet zelf klooien.. Ik laat zelf mijn haar ook verven (maar ik ben dan ook ernstig grijs)
quote:chrissiy schreef op 23 mei 2011 @ 22:21:

[...]

Niet om de spirit te verpesten, maar eh.. met 13 vind ik haar nog geen puber.

Ontopic: zie geen probleem in highlights overigens. Das mooi maar pfffffff dat kunnen ze op die leeftijd wel zijn hoor!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
laat ik mijn mond maar houden, mijn dochter van 5 is al puber...

On topic: highlight ja of nee
13 jaar geen puber ? Wanneer zijn ze dan puber ? Ik vind haar soms heerlijk puberaal.. Lekker mopperen op alles wat naar haar idee niet naar zin is, mopperen op die irritante broertjes van haar

.. lekker rommelen met kleding en make upjes..

volgens mij al lekker op weg.. maar goed.. in verhouding met andere meisjes valt ze dus mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven