Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
Fijn CD, geniet lekker van het uitgeruste gevoel en probeer het vast te houden!!!

Nou, Balpen heeft uitgeslapen hoor! Manlief kids naar kdv gebracht, hij probeerde er gisteravond nog onderuit te komen, maar ben er niet ingetrapt! Rol nu net mijn bedje uit, straks eens even uitgebreid douchen en een lekker ontbijtje gaan halen voor mezelf op de markt. Hoef niet zoveel te poetsen/wassen/strijken/doen vandaag, dus ga heerlijk rustig aan doen.

Jammer alleen dat het zonnetje weer verdwenen is, want wat was het héérlijk weer gisteren. Heb uren doorgebracht bij de waterspeeltuin hier om de hoek (foto's hyves) en heb dan echt geen omkijken naar de kinderen. Heb zowaar een paar tijdschriftjes kunnen lezen daar op het bankje. En zo lief, ik kreeg van mensen uit de seniorenwoning daar tegenover, koffie met een koekje aangeboden, die zeiden dat ze zo genoten van hoe mijn kindjes samen aan het spelen waren.

LB en CD, mijn ervaring was dat er idd bij de tweede veel minder kraambezoek kwam. Was bij ons natuurlijk ook wel de situatie toen, maar toch. Wel meer kaarten had ik het idee bij de tweede. Ach, de mensen die er echt toe doen die komen toch wel.
nou, het is definitief. ben mijn baan kwijt..

zojuist de mededeling gehad, morgen gesprek over sociaal plan enzo. datw as het dan.. ook al zag ik het aankomen, leuk is het NIET!
voor Miss.
Miss, dikke
lang geleden, maar toch even reageren: Miss...een hele dikke knuffel! Weet je al hoe lang he teea nog gaat duren?

Verder snap ik echt neits van jullie nieuwe namen, duslopen alle verhalen voor mij door elkaar, sorry dat ik niet reageer.

Wel leuk de verhalen over de bios, een nieuwe hond etc.

Ego:

hier weinig nieuws.....alles is nog het zelfde: nu 18 wkn zwanger (jippie, lekker druk in mijn buik), erg moe en last van bekken. Ik krijg nu zelfs al opmerkingen dat ik vreemd loop...lekker dan, doe zo mijn best normaal te bewegen

Ik ben dus wel de hele dag thuis, maar hang ik bed, op de bank op in de tuin. Verder komt er niets uit mijn handen. Heb besloten het te accepteren en probeer vooral te genieten van deze laatste keer. En ik moet mijn werk af gaan slutien zodra lg daar opdracht toe geeft...vreemd mens maar dat weten jullie al.

groetjes
Dikke voor Miss! K*t is het. Nu dus heel hard uithuilen, chocola eten en je door je kids laten knuffelen en donderdag begint je nieuwe leven. Het komt echt goed.

Sanloes, wat fijn dat het zo druk is in je buik. Weet je tenminste waar je het voor doet. Je instelling klinkt goed. Die lg is gek maar dat wisten we idd al. Geniet van je zwangerschap!
Wow, balpen, is dat een waterspeeltuin bij jullie om de hoek?! Ik zag je foto's op hyves en dacht dat het vakantiefoto's waren :-) Wat cool zeg! En ik had ook het idee dat we nu bij de 2e meer kaarten gekregen hadden, maar bij het natellen, bleek dit niet het geval

Miss, wat ontzettend balen zeg! Hopelijk vind je snel iets anders en veel leukers!

Sanloes, ook voor jou een Vervelend dat je zo moe bent en last hebt van je bekken. Gelukkig gaat het met de baby wel goed. Hou vol!
wat een rare dag zo.. gelukkig allemaal lieve collega's die lieve mailtjes stuurden, een arm om me heen sloegen en lekker met me gingen shoppen (emo-shoppen is fijn, heb weer een mooi jurkje erbij ). maar mijn gevoelens gaan van hoog naar laag en ben nog niet klaar ermee.. (hoeft ook nog niet)

heb morgen nog een afspraak, maar die eikel van een manager plant dat precies in de tijd dta het mij erg slecht uitkomt (had ik ook aangegeven). heb het geweigerd.. lekker gedoe weer!

verder bekaf.. hoop dat ik vannacht een beetje kan slapen.
voor Miss. Of het nu wel of geen verassing was, het blijft gewoon K*T. Die eikel van een manager kan zeker wel blijven he? Als ze die nou eens wieberen, misschien komt het met het bedrijf dan weer goed...
Ach wat ontzettend rot voor je Miss.

Klopt je hoeft nog helemaal niet klaar te zijn met emoties. Is er ook al een datum?

Sterkte.
Er zullen ongetwijfeld nog heel wat dipjes komen de komende tijd Miss, helemaal nu je nog in die confronterende afrondende fase zit. Maar ik denk, en volgens mij weet je dat stiekum zelf ook wel, dat je hier véél beter en sterker uit gaat komen. Hoeft niet meteen, eis niet te veel van jezelf, ben niet te streng voor jezelf. Maar voor je eens een jaartje verder bent..... Probeer dat voor ogen te houden en gebruik de tussentijd voor Rust in je leven en in je gezin, bedenken wat je écht leuk vindt en af en toe een troost-shoppsessie.

Sanloes, wat leuk jou hier weer te lezen! 18 weken alweer, tjee time flies, hoewel je daar zelf wellicht anders over zal denken nu je zo veel op jezelf aangewezen bent. Ik hoop echt voor je dat je je nog iets beter gaat voelen ergens de komende maanden. Kom je verder de dagen nog wel een beetje door? Anders roep maar hoor, zullen we met z'n allen eens een flinke stapel leesvoer die kant op sturen! Met pruttel en lief verder alles ok? (haha voor Pruttel moeten we ook eens een andere naam gaan bedenken pruttelen doet ze allang niet meer denk ik!)

Vanavond eindelijk de verf uitgezocht voor zoonliefs nieuwe kamer! Het is de kleurenlijn van flexa carribean geworden. Linkje lukt niet, stomme vivasite soms. Anyway, de felaqua voor zijn bed en een kastje, en ik kon niet kiezen tussen lichtaqua en middenaqua voor de muur, dus nu de kleur daar weer tussenin (die man bij de gamma zuchtte eens heel diep, weer zo'n vrouw die niet kan kiezen ) Heb ook een mooie lamp gezien met aquakleurige rand, verder lichthout laminaat en witte kledingkast die ik (we) nog moeten gaan kopen komend weekend. Helemaal zin in nu, om het kamertje weer mooi te gaan maken! Zaterdag dus oude kamertje weg, gek hoor. Vandaag (na het poetsen!) paar mooie foto's van het kamertje gemaakt in oude staat. En na het weekend hopelijk nieuwe foto's van zijn stoere jongenskamer!
Ach Miss wat zwaar balen zeg. En tuurlijk komt het hard aan ook al wist je het al. Maar zoals al gezegd is wie weet geeft het leven je nu een kans die je anders nooit had gekregen. Dit soort dingen zijn altijd ergens goed voor. En ik kan het toch weten Neem inderdaad rustig de tijd om alles te verwerken. Sleep er het maximale uit wbt regeling en ga lekker even genieten van je gezin (mist financieel haalbaar)

Sanloes: leuk weer van je te horen. Die nieuwe namen is even wennen maar dat komt vanzelf. Balen van je bekkenpijn, ik ken het, begon bij Muk bij mij ook rond de 18 weken geloof ik. Rust is heel goed maar loop je ook al bij een bekkenfysio hiervoor? Echt doen hoor.

Wij zijn vandaag heerlijk naar de Efteling geweest. Het weer was alleen niet echt lekker (In de vroege ochtend regen en in de late middag, daartussen was het wel aardig). We waren ook met opa en oma en twee tantes en neefje en nichtje. Ze hebben allemaal optimaal genoten. Ben wel helemaal kapot nu haha. hard werken zon pretpark.
Leuk Scuba, de Efteling!!! Hoe ging het met Muk, vond die het ook al leuk? Sliep ze in de buggy tussendoor of heeft ze de hele dag rondgebanjerd zonder te slapen. Wil dit jaar ook nog een keer (al een keer geweest) en twijfel of ik zoonlief dan ook mee zal nemen.

FLEXA CARRIBEAN
We hoorden trouwens vandaag, dat 'ons' kdv vanaf 2012 ook buitenschoolse opvang gaat verzorgen! Dus dikke kans dat wij alsnog gaan wisselen van BSO. Moeten we wel boete betalen bij die ander als we opzeggen, maar verder zie ik alleen maar voordelen daar. Blijft ze op d'r vertrouwde plekje zolang we hier nog wonen, ziet ze haar broertje ook op de BSO-dagen, en wij hoeven natuurlijk maar naar een plek te rijden ipv eerst de ene ophalen en dan de ander (en idem met wegbrengen 's morgens natuurlijk).

Trusten! Miss niet piekeren vannacht, probeer 'gewoon' te slapen, als je uitgerust bent kun je veel meer aan!!!
Huh Balpen, als je nu al opzegt moet je een boete betalen? Wat is dat nou voor onzin, je staat toch alleen nog maar ingeschreven? Dochter zit toch nog niet op school? Da's makkelijk cashen zeg voor zo'n instantie. Oplichters.

Hoe is het nu met je Miss?
goeiemorgen..

heb redelijk geslapen, werd alleen wakker met migraine (zou het stress zijn?? ). nu met pil en nog een paar uurtjes slaap gaat het wel weer. de zon schijnt en vanmorgen overheerst de boosheid meer dan het verdriet.. (wel ok, want heb straks met 3 (!) man een gesprek over het sociaal plan waarvan ik de inhoud eerder wist dat die drie heren bij elkaar...: de precieze tijd van dat gesprek is me nog niet medegedeeld trouwens.. ook fijn!)

ga nu even boodschappen doen, lekkere taartjes kopen denk ik
Miss, toch balen van die migraine in zo'n situatie, dan voel je je ook niet helemaal helder natuurlijk. Apart zo'n gesprek waarover jij eigenlijk meer weet dan je gesprekspartners. Succes!

Balpen, leuk hoor om met kamertje aan gang te gaan. Mooi kleurtje!

Wij moeten nodig vazen gaan kopen.... Allemaal mooie bossen roze bloemen, o.a. van onze beide werkgevers. Erg vrolijk!

Scuba, leuk de EFteling. Ook benieuwd of Muk er al wat aan had? Hansje vond laatst die speeltuin in Duitsland helemaal geweldig, heeft alleen in auto geslapen, maar dat is echt voor kleine kindjes.

Vandaag is de kraamzorg er voor het laatst. Eigenlijk hebben we morgen ook nog recht op een kort dagje maar dan heeft deze kraamhulp verplicht vrij en zou er een ander moeten komen. Dus die vijf uurtjes heeft ze afgelopen dagen al extra gewerkt. Ook wel lekker om huis weer helemaal voor jezelf te hebben. Vandaag krijgt Pansje de hielprik en morgen mogen we voor het eerst met Pansje naar buiten. We hebben gisteren de wagen maar weer omgebouwd in kinderwagenstand.
miss heel veel succes zo meteen! En alleen lekker taartjes voor je zelf!!!! En je weet dan je welkom bent, bel maar!

Balpen (het wordt me langzaam duidelijk): pruttel is nu meer een babbelbox....."sara waaaar ben je nouuuuuuuu????" als madam bijv. haar pop zoekt, alhoewel ze tegenwoordig alles op dit toontje roept en zoekt. (paarden, knuffels, mama, lepels etc)

Die kamer klinkt stoer. Ben benieuwd naar de foto's.

Wij twjfelen nog erg tussen een peuterbed of een 2meter bedbank (leuke hoge achterkant voor kussens en knuffels). kleur wordt denk ik rood, maar lief gaf aan toch wel inspraak te willen . Dat zullen wel hormonen zijn, bij pruttels zwangerschap heb ik op een middag ineens alle wc-muren aubergine geschilderd...lief was even minder blij, maar ze zijn nog steeds die kleur en erg leuk vinden we nu beiden.

Leesvoer is altijd welkom hoor, begin nu weer wat concentratie te krigjen om een antikeltje uit de wij te lezen bijv.

Vreemd van die boete idd. Ze kunnen ook maar alles maken.

Wij moeten uitgaan zoeken hoe het zit met de opvangtoeslag volgend jaar. anders wordt het een erg dure bezigheid.

Scuba, is de efteling alleuk voor een bijna 2 jarige? wij komen nog neit verder dan de speeltuin en dierentuin.

LB (jij bent misschien even het makkelijkst te plaatsen ): wat leuk en lief al die bloemen. Heerlijk zo'n huis voor. Kun je anders neit bij een kringloop kijken? Ik haal daar vaak leuke vazen vandaan.

Sterkte met het prikje van Pansje, en idd morgen lekker naar buiten, het wordt heerlijk weer! En je huis weer voor jezelf (en lekker schoon door die extra uurtjes afgelopen dagen?) is ook heel fijn.

zo...nu een bak thee!
Zo nu eerst even lunchen, want ik heb een gesprek om 13:00 en dus nu alvast even eten. En bij de lunch horen jullie

Neemt een hap brood en begint te typen.

Voor Muk was de Efleting ook wel leuk. Geloof ik, want ze heeft de hele dag alleen maar enthousiast heen (nog een hap) en weer gerend, niet geslapen, niet in de buggy en om half 5 ging ze helemaal knock out eindelijk in de buggy slapen. Zes uur bij de Mac (want dat hoor er natuurlijk ook bij) was ze weer wakker en gelukkig sliep ze wel gewoon om half 8 toen we thuis waren.

Toch zou ik met een alleen 2 jarig hier niet heen gaan. Veel te duur in mijn ogen (nog een hap) want ze genieten volgens mij net zo van de speeltuin. Ik ben toen met Puk ook pas heen gegaan toen ze iets van 3 was ofzo. (broodje op, begint aan tweede broodje) Tuurlijk is het sprookjesbos helemaal goed maar om nu 32 euries neer te leggen voor alleen een sprookjesbos vind ik een beetje veel.(slok melk). Of je moet inderdaad gaan met meer fam en oudere kindjes dan is het natuurlijk weer wat anders. (oh telefoon, ben er niet ben aan het lunchten, oh, ok ,toch maar opnemen dan)

Balpen: Goed zeg van die BSO en ik neem aan dat medio 2012 betekent dat je wisselt en dus een boete moet betalen omdat je er al gebruik van maakt toch? (nog een hap en nog een)

(Begint aan tweede broodje)

Miss: Niet zo raar dat je daar migraine van krijgt natuurlijk, wel balen uiteraard. Aaprt zon gesprek. Bedoel je dat je ook al beter weet wat er in het sociale plan staat? Dus je weet al precies wat je kunt verwachten en wat ze je gaan meegeven enz enz? het grote voordeel van je baan kwijt zijn is wel dat je jou eikelmanager eens lekker de waarheid kunt gaan zeggen. Lijkt me heerlijk (nog een hap en een slok)

LB: Ohhhh leuk naar buiten. Je hebt het wel goed getroffen met het weer toch? Niet te koud en niet te warm. Heerlijk, geniet er van. Dat met die kraamzorg en kaarten enzo herken ik ook met de tweede en ik vond dat helemaaaaal niet leuk. Alsof de tweede er minder toe doet ofzo. Ik snap het wel waarom het gebeurd maar vond het nog steeds niet leuk. (ondertussen heb ik me er overheen gezet hoor haha maar kan me die gevoelens nog goed herinneren)

(Laatste hap, broodjes op)

Sanloes: Klinkt ook wel leuk zon bank en aubergine deuren zou ik ook niet heel blij mee zijn hahahahaha.

Gaan jullie allemaal nog een beetje leuke dingen doen de komende dagen? Ik bedoel: hebben de meeste ook as vrijdag verplicht ATV of een vrije dag genomen en hebben jullie nog iets leuks gepland?

(Alles op. Lunchpauze voorbij, an die Arbeit)
Creatief stukje zo, Scuba! Klinkt goed dat dagje Efteling!

LB, gaat snel he, de kraamweek alweer voorbij? De vorige keer heb ik staan janken toen onze kraamverzorgster vertrok. Ze was ook zo leuk. Deze keer had ik er helemaal geen moeite mee en was ik blij dat ik mijn eigen gang weer kon gaan. Net als Scuba, vind ik het ook helemaal niet leuk dat er voor de 2e veel minder belangstelling is. Minder kraambezoek vind ik niet zo erg, maar minder kaarten, minder kado's, minder interesse, vind ik toch wel jammer. Zeker omdat ik zelf wel hartstikke trots en blij ben met mijn ukkie.

Heerlijk dat je nu naar buiten kunt. Lekker genieten van het mooie weer (doe ik ook )

Balpen, klinkt goed al je plannen voor het kamertje van je mannetje. Ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Ga je voor hem ook nog iets fröbelen?

Sanloes, ik ben benieuwd waar jullie uiteindelijk voor kiezen qua bed. Wij zijn gegaan voor een peuterbedje en dat bevalt prima.

Vannacht weer een zwaar nachtje. Ukkie deed het prima. Ze sliep van 22.30 tot 4.30, dus toch al 6 uurtjes achter elkaar. Alleen uk was 2x wakker. Ze is momenteel zwaar aan de diarree, heeft weer gruwelijk rode billen en had om 00.30 en 5.30 een vieze luier, het arme schaap.
Balpen, ik heb meteen Hansje maar ingeschreven voor de BSO. Dat geldt dan pas vanaf dat hij 3 jaar is, maar dan kan ik het niet meer vergeten...

CD, sneu voor uk, hopelijk heeft ze niks onder de leden? Gaan de nachten over het algemeen wel redelijk? Hier is Hansje de laatste dagen zo moe, dat hij later dan gebruikelijk wakker wordt (tegen achten i.p.v. tegen zevenen). Zullen alle indrukken wel zijn. Pansje meldt zich elke vier uur.

Hier inmiddels wel wat kraambezoekjes in de agenda staan. Ook wel weer lekker om niet elke dag en ieder weekend vol te zitten. Gisteren en vandaag ook een stapel kaarten ontvangen.
LB, weet jij nu al voor welke dagen je BSO nodig hebt tegen die tijd?. Ik heb nog geen idee hoe ik dat ga doen. Nu ben ik elke maandag vrij en om de vrijdag. Die eens in de 2 weken op vrijdag ben ik vrij vanwege ouderschapsverlof. Maar als uk naar school gaat, is ze op woensdag- en vrijdagmiddag vrij. Dan moet ik mijn rooster dus sowieso omgooien, want dan wil ik de woensdag en vrijdag thuis zijn. Dan zou ik voor maandag, dinsdag en vrijdag BSO moeten regelen, maar is dat niet wat veel?

Hoe doen anderen dit?
Om heel even in te springen op het eftelingverhaal van Scuba; in Enkhuizen heb je het sprookjesbos, echt super leuk.

Voor prijzen waar je nog om kan lachen; en buiten het terrein op 3 minuten loopafstand nog gratis parkeren; er is ook een strand aan het Ijsselmeer, ligt ook tegen hetzelfde parkeerterrein aan. Voor kinderen t/m 6 is dit sprookjesbos echt fantastisch; met speeltuin, kinderboerderij etc...

Verder nog even een knuffel voor MIss!!
Daar ga ik ook binnenkort heen Samzoen. Ben er nooit geweest, zus wel (want die woont dichterbij) en is ook altijd heel enthousiast. We hebben dan wel weer de muziek hiervan op een CD en dat zijn echt grappige liedjes.

CD: 3 dagen BSO is niet veel hoor. Dat is vrij normaal. Hier ook drie dagen. Hier is Puk ivm continuerooster op woe middag vrij en de hele vrijdag vrij. En dus heb ik Muk ook op woe en vrijdag thuis en dus heb ik ook 3 dagen BSO nodig op ma, di en do. De populaire dagen dus waar dus geen plek voor is. Hou er ook rekening mee dat je BSO met vakantieopvang wil hebben. Dan heb je nl BSO ook als ze schoolvakantie hebben. Heb je nodig of het kost je heel veel vrije dagen in de schoolvakanties.

Ook kun je aanvragen om VSO te krijgen. Dat is voorschoolse dus voor mensen die om 0900 op hun werk moeten zijn, reistijd hebben en dus niet de kinderen om half negen pas kunnen afleveren op school. Dus je hebt: VSO, TSO, BSO (met vakantieopvang) en NSO. Snappie het nog? Het verschil tussen NSO en BSO weet ik eigenlijk niet precies. In mijn ogen is dat hetzelfde. TSO is tussentijdse en overblijven en heb je natuurlijk nodig als er geen continue rooster is.

Ik zou me dus voor de dagen die je zegt meteen inschrijven. Dagen veranderen kan altijd nog zolang je op de wachtlijst staat. Het gaat in eerste instantie om het feit dát je staat ingeschreven.

Ben je nu nog meer in de war of heeft de spoedcursus geholpen? Het heeft mij ook even gekost voordat ik het doorhad. Ze zouden dat toch eens beter moeten uitleggen
CD, ik sta mede om reden die jij noemt bij kdv al sinds Hansjes geboorte voor ma en do ingeschreven zodat ik straks als hij naar school gaat, op wo en vrij thuis kan zijn. Maar dat wil iedereen, dus wachtlijst is enorm en waarschijnlijk komt er nooit plek, is mij al gezegd.

Dan zou ik ma, di en do BSO nodig hebben, dat is wel de max. Misschien dat vriend dan op ma of di kan ophalen want dan werkt hij op dit moment thuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven