Relationship Problems.. HELP!

02-07-2011 22:05 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik heb mij net aangemeld, omdat ik echt wat goede raad van jullie moet! Ik zal mijn situatie hieronder even uitleggen..

Ik ben nu net 22 en heb al ongeveer 4 jaar een vriend (het is tussendoor 5 maanden uitgeweest).

Het laatste jaar heeft hij in de weekenden totaal geen tijd voor mij en gaat hij liever met zn vrienden stappen. Doordeweeks daarentegen vind hij het maar al te leuk om af te spreken en istie super lief! In t weekend gaat hij vervolgens weer stappen en zo gaat t maar door.. Het is niet zo dat er andere meisjes in het spel zijn, hij vind het gewoon echt heel gezellig met zijn vrienden. Ze hebben een grote vriendengroep, waarbij iedereen elk weekend meegaat.

Uiteraard vind ik dit natuurlijk helemaal niet leuk! Ik heb het al zo vaak tegen hem gezegd en tuurlijk hij weet wel dat hij fout zit, maar hij veranderd niet. Ik gun het hem natuurlijk ook om dingen met zn vrienden te doen, maar er is geen 1 weekend voor mij!

Ik heb in mijn hoofd al mijn leven met hem uitgestippeld en ik weet ook zeker dat ik gelukkig met hem zou kunnen worden. Ik ga goed met zn zusje en zn ouders om! Ga vaak naar zn oma en oom en tante.. Allemaal heel veel om op te geven.

Verder wil ik er nog bijzeggen dat hij niet weet wat hij wil in zijn leven qua werk/leren.. Hij is al 3 keer een opleiding gestopt en weet echt niet wat hij wil..

Ik twijfel nu dus of ik het uit moet maken of niet. In t weekend denk ik vaak wat heb ik aan jou? ik hoef jou niet meer.. Maar vervolgens door de weeks maakt hij mij erg gelukkig! en denk ik weer het valt wel mee.. Ik heb nu ook de mogelijkheid om misschien nog een jaartje te gaan studeren in het buitenland en ik zie ook wel in dat er nog heeel veel andere leuke jongens zijn.

Wat vinden jullie ervan?

Groetjes,

Kim
Heus hij heeft vrijheid want ik laat hem iedere week stappen en kom opdagen wanneer hij wilt hoor!;) Dus hij heeft niets te klagen..
quote:Bubbly schreef op 02 juli 2011 @ 22:58:

Ik krijg het gevoel dat jij aan een nieuwe fase in je leven toe bent...dus zeg maar, richting huisje boompje beestje... maar je beseft door alles dat hij nog niet in die fase zit.... klopt dat?

t Kind is 22. Volgende fase lijkt me een beetje snel.
quote:kimberly010 schreef op 02 juli 2011 @ 23:11:

Hij wil ook graag dat ik meega! maar ik heb er soms gewoon geen zin in! Ik heb geen zin om iedere zaterdag 05.00 thuis te zijn en vervolgens heel de zondag op bed te liggen..

Omdat jij niet wil mag hij ook niet. Leuk type ben je.

Leer alleen zijn en leer een ander loslaten. Alsjeblieft zeg. Mag hij ook een leuk leven hebben en zelf dingen doen?

Daarnaast wil hij ook wel samenwonen bijvoorbeeld hoor.. Dus dat is het ook niet echt.. En verder bestaat die groep echt uit 12 mannen en ben is mijn vriend echt de enige die een vriendin heeft.. Soms heb ik dus ook geen zin om met die 12 mannen weg te gaan. En het zijn inderdaad ook niet mijn beste vrienden, dus dat scheelt ook al.

Thanks voor alle reacties!En nu?
quote:kimberly010 schreef op 02 juli 2011 @ 23:16:

Heus hij heeft vrijheid want ik laat hem iedere week stappen en kom opdagen wanneer hij wilt hoor!;) Dus hij heeft niets te klagen..

Dat zeggen moeders ook wel eens over hun pubers als die ageren tegen de regels. Wist je dat?

Al zeggen die dan (ook); "Het is hier geen hotel!"

Een beetje zoals jij zegt; " Hij is geen vrijgezel ".
Haha ja hij doet toch ook wat hij wil! De laatste 51 weken is hij geen 1 weekend bij mij geweest.. Ik verbied hem niets, hij moet doen wat hij zelf wilt. Maar ik vind het alleen niet leuk:)
quote:kimberly010 schreef op 02 juli 2011 @ 23:20:

Haha ja hij doet toch ook wat hij wil! De laatste 51 weken is hij geen 1 weekend bij mij geweest.. Ik verbied hem niets, hij moet doen wat hij zelf wilt. Maar ik vind het alleen niet leuk:)Dan rest alleen nog de vraag of je op deze manier je relatie wil voortzetten.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:kimberly010 schreef op 02 juli 2011 @ 23:20:

Haha ja hij doet toch ook wat hij wil! De laatste 51 weken is hij geen 1 weekend bij mij geweest.. Ik verbied hem niets, hij moet doen wat hij zelf wilt. Maar ik vind het alleen niet leuk:)

Bedenk samen iets voor een zaterdag avond in de maand wat jullie ALLEBEI leuk vinden. Dat zal hij misschien al meer zien zitten. EN anders;

accepteren en samen verder

toch accepteren maar alleen verder.

(en ik zet bewust neer; toch accepteren, want al ga je op je kop staan, hij wil dit en kiest dit en daar ga je niets aan veranderen. Moet je niet eens willen veranderen. Zo is hij).
Ja klopt hij vind het ook leuker om wat met zn vrienden te doen dan met mij.. Ik wil ook niet dat hij iets met mij gaat doen terwijl die liever bij hun is..
Tuurlijk kan hij een keer niet gaan stappen, maar als hij niet weet dat vriendin dat graag zou willen, wordt het een beetje lastig he? Al dat raden dat je tegenwoordig moet doen om er achter te komen wat mensen willen, kom zeg.
Nee tuurlijk weet hij dat! Ik zeg bijna iedere zaterdag zullen we wat leuks gaan doen? Dat zou ik wel een keer leuk vinden..

Zijn antwoord: Nee ik ga naar de stad.
Heeft hij GEZEGD dat hij liever iets met zijn vrienden gaat doen? En zo ja, is dat omdat jullie elkaar al 4x per week zien en hij zijn vrienden niet zo vaak ziet? Of is het omdat hij zijn vrienden altijd liever ziet dan jou? Vrij relevant lijkt me.
Maar heb je dan ook gezegd dat je het niet leuk vindt en hoe je je er door voelt? Ik ken mannen niet veel anders dan dat je dit soort dingen moet uitspellen namelijk.

Wat ik bedoel te zeggen: Als hij weet dat jij het heel vervelend vindt en hij alsnog altijd maar met zijn vrienden de stad in gaat, dan is hij een sukkel. Als hij niet weet dat je het heel vervelend vindt en jij steeds hints geeft maar niet duidelijk bent, dan snap ik dat hij het ziet als optie ('zullen we samen op de bank zitten of ga jij de stad in'.
Ik vraag bijna ieder weekend zullen we wat leuks doen? Hij zegt altijd nee ik ga stappen.

We zien elkaar ongeveer 2x per week.. Hij gaat overigens op zondagmiddag voetbal kijken.. Dinsdag trainen met zn vrienden.. Woensdag soms voetbal kijken bij zn vrienden.. Donderdag trainen en soms stappen.. Vrijdag overdag naar een vriend en savonds stappen.. Zaterdag voetballen, ergens wat eten met vrienden en stappen.. Ik zie hem meestal maandag en soms woensdagavond!
Hmm, dat klinkt eigenlijk best lullig als hij dat zo zegt... Als jij 51 zaterdagen achter elkaar (min of meer) accepteert dat hij op stap gaat, mag je ook van hem verwachten dat hij jou een keertje tegemoet komt.

En nee: ik vind dat niet veel gevraagd! Je hebt een relatie en daarin moet je soms op zoek naar compromissen.

Maar de belangrijkste vraag is: zien jullie de toekomst hetzelfde en willen jullie hetzelfde in het leven?
quote:kimberly010 schreef op 02 juli 2011 @ 22:05:

Hoi allemaal!

Ik heb mij net aangemeld, omdat ik echt wat goede raad van jullie moet! Ik zal mijn situatie hieronder even uitleggen..

Ik ben nu net 22 en heb al ongeveer 4 jaar een vriend (het is tussendoor 5 maanden uitgeweest).

Het laatste jaar heeft hij in de weekenden totaal geen tijd voor mij en gaat hij liever met zn vrienden stappen. Doordeweeks daarentegen vind hij het maar al te leuk om af te spreken en istie super lief! In t weekend gaat hij vervolgens weer stappen en zo gaat t maar door.. Het is niet zo dat er andere meisjes in het spel zijn, hij vind het gewoon echt heel gezellig met zijn vrienden. Ze hebben een grote vriendengroep, waarbij iedereen elk weekend meegaat.

Uiteraard vind ik dit natuurlijk helemaal niet leuk! Ik heb het al zo vaak tegen hem gezegd en tuurlijk hij weet wel dat hij fout zit, maar hij veranderd niet. Ik gun het hem natuurlijk ook om dingen met zn vrienden te doen, maar er is geen 1 weekend voor mij!

Ik heb in mijn hoofd al mijn leven met hem uitgestippeld en ik weet ook zeker dat ik gelukkig met hem zou kunnen worden. Ik ga goed met zn zusje en zn ouders om! Ga vaak naar zn oma en oom en tante.. Allemaal heel veel om op te geven.

Verder wil ik er nog bijzeggen dat hij niet weet wat hij wil in zijn leven qua werk/leren.. Hij is al 3 keer een opleiding gestopt en weet echt niet wat hij wil..

Ik twijfel nu dus of ik het uit moet maken of niet. In t weekend denk ik vaak wat heb ik aan jou? ik hoef jou niet meer.. Maar vervolgens door de weeks maakt hij mij erg gelukkig! en denk ik weer het valt wel mee.. Ik heb nu ook de mogelijkheid om misschien nog een jaartje te gaan studeren in het buitenland en ik zie ook wel in dat er nog heeel veel andere leuke jongens zijn.

Wat vinden jullie ervan?

Groetjes,

Kim

Ik vind dat jij eerst maar eens volwassen moet worden. Aan de manier waarop je over je relatie denkt/spreekt, kan ik heel duidelijk merken dat je nog erg jong bent. Maar daar moet je gewoon lekker zelf achter gaan komen. Een aantal steekwoorden om je te helpen: communiceren, loslaten en waardering.

Succes!
quote:Cici25 schreef op 02 juli 2011 @ 23:35:

[...]

Ik vind dat jij eerst maar eens volwassen moet worden. Aan de manier waarop je over je relatie denkt/spreekt, kan ik heel duidelijk merken dat je nog erg jong bent. Maar daar moet je gewoon lekker zelf achter gaan komen. Een aantal steekwoorden om je te helpen: communiceren, loslaten en waardering.

Succes!Dankje!
Jullie zijn nog hartstikke jong, je vriend lijkt duidelijk niet toe aan een echte relatie. En misschien terecht qua leeftijd. Ik zou lekker een jaartje naar het buitenland gaan als je die kans hebt! Als je eenmaal samenwoont en/of kinderen hebt doe je dat niet meer zo makkelijk
Als hij trouwens echt in een vriendengroep zit waarin zoveel gestapt wordt, is het blijkbaar hun grootste hobby en heel belangrijk voor ze. Dat kan je hem ook niet afnemen en zal inderdaad niet veranderen.

* mompelt iets van help en hobby en mijn man *

En: hij weet heus wel dat hij fout zit, klinkt een ietsiepietsie belerend, maar dat is al eerder gezegd.
Ga lekker een jaar naar het buitenland! Je ziet hem een hooguit twee avonden per week . Jullie zijn nog jong. Zo te lezen is hij nog lang niet toe aan vastigheid. Ga lekker die studie volgen meid en als je terug bent zie je wel weer.
Ik ben even oud als jij en woon inmiddels samen met mn vriend. Wij zien elkaar ook lang niet elk weekend, sowieso nooit op vrijdagavond en denk 1 of 2 x per maand op zaterdagavond. Maar soms ook periodes dat we gewoon weken andere plannen op zaterdagavond hebben. Heel gezond imo: doen gewoon graag ons eigen ding maar gaan ook graag samen op pad. Alleen móet Ik wel accepteren dat zijn vrienden bij zn ouders in het dorp wonen, dus dat hij daar (uur rijden) ook graag wil zijn.

Voor jou zou Ik adviseren: maak duidelijke afspraken, en geef zelf aan wat je nodig hebt. En geef die volwassenheid tijd, meestal is het juist zo als je hem meer ruimte geeft dat ie zelf mss wel dingen voorstelt.
Alleen even snel je op gescand....hij 'moet' best veel van jou lees ik....

Waarom wil je hem zo graag veranderen in iemand die volgens jouw maatstaven 100% bij je past? Vind je dat redelijk?

Ik niet nl.
quote:kimberly010 schreef op 02 juli 2011 @ 22:05:

Ik twijfel nu dus of ik het uit moet maken of niet.Grow up.
Inderdaad! Geniet gewoon van leven!
Als ik jou was zou ik lekker dat jaartje studeren in het buitenland gaan doen! Kunnen jullie beiden eens kijken wat er dan nog overblijft van de relatie. Het lijkt me dat hij nog helemaal niet weet wat hij met zijn leven wil (qua werk, opleiding en vriendin), wat natuurlijk ook niet zo vreemd is op jullie leeftijd. Geef hem (en jezelf!) de ruimte.

Krijg er echt de kriebels van dat je op jouw leeftijd al zo je leven hebt uitgestippeld. Daar is nog zoveel tijd voor!

Waarom was het eerder trouwens vijf maanden uit?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
uitmaken en gaan flierefluiten. Je bent 22 maar je praat als een veertiger

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven