En, wat eten we vandaag?

26-06-2011 14:11 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten en kom inspiratie opdoen!

Vorig topic: En, wat eten we vandaag?
Ik bedoelde ook Aziatisch eigenlijk, Moos. Beetje slecht gekozen woord. Hoewel ik midden-oosters ook wel lekker vind. Maar ik dacht ook meer Dim Sum, Sushi, (vietnamese) loempia's, dat soort dingen.
Jee! Ik ben voor :-) Dan draag ik jou bij deze alvast de Tom Sam op als het mag, ben ik wel heel nieuwsgierig naar.
quote:Moosey schreef op 03 juli 2011 @ 23:35:

Jee! Ik ben voor :-) Dan draag ik jou bij deze alvast de Tom Sam op als het mag, ben ik wel heel nieuwsgierig naar.haha, daar is dan natuurlijk sowieso geen ontkomen aan. :-)
Leuk, Aziatisch thema klinkt goed!

Ik maak vandaag wat ik gisteren had gepland: nuggets en Chinese kool salade. Watermeloen toe.
quote:sartan schreef op 02 juli 2011 @ 14:17:

@Moos & Kaaaaatje: "Plenty" is een prachtig vegetarisch kookboek maar níet geschikt om "snel ff" iets te maken, het zijn vrij uitgebreide recepten (die ik vandaag maak valt wel mee hoor maar het merendeel is niet binnen een half uurtje of zo te maken) met behoorlijk wat ingredienten. Het zijn wél prachtige/ hele lekkere recepten trouwens, kijk anders even op Amazon om een indruk te krijgen

Ik heb even gekeken, kon hem in de boekhandel niet vinden. Op Amazon wel wat plaatjes, maar niet zo veel recepten. Het ziet er wel mooi uit. Heb je nog goede ideeen voor een vega kookboek? Ik vind het uitgangspunt namelijk wel heel mooi, goede gerechten waarin groentes centraal staan. De rode linzen schotel ziet er echt goed uit! Die staat op mijn lijstje voor volgende week.

quote:Drift schreef op 03 juli 2011 @ 10:50:

[...]

Sommige dingen zijn nu eenmaal ingewikkeld en moeilijk in je hoofd. Ondanks dat je misschien heus wel weet dat het makkelijk op te lossen is. Maar makkelijk voelt niet altijd goed.

GB hier sluit ik me bij aan, soms moet het gewoon moeilijkquote:

Ik ben naar Source geweest. Dance met ook wat theater erbij. Jammer genoeg was het weer niet heel goed, zonnetje erbij was fijn geweest. Op sommige momenten was het zelfs koud.

.

Ik zag vanochtend de aankondiging ineens ergens hangen, wilde nog uitzoeken of het wat was, maar het is dus al geweest. Is het de moeite waard om te onthouden voor volgend jaar?

Ik heb de meet genoteerd, ik moet nog even afwachten of en zo ja hoe laat ik een wedstrijd heb, maar ik hoop dat ik er gewoon bij kan zijn.

Dit weekend best heel druk geweest. En geen dag thuis gegeten. Vrijdag na mijn werk bij mijn broer aangeschoven die had couscous gemaakt op basis van een pak van de AH, dat is dan weer 1 van de 2 pakjes die ik echt heel lekker vind. Zaterdag at ik bij mijn schoonouders een knor wereldgerecht kip jambalaya, dat vond ik niet zo de moeite waard, die ga ik zelf niet proberen. Gister had ik een picknick in het park en heb ik daarna burgers gehaald bij Burgermeester, smaakte goed ik had de feta, falafel en spaanse lam burger en ik vond het heerlijk. Ik kan niet wachten tot ze ook in Utrecht open gaan.

Vandaag eet ik ravioli salade met gerookte kip en dat is lekker dus daar heb ik zin in.

Ik ben echt kapot van dit weekend, maar mijn schema voor de komende week heeft niet heel veel slack, wordt dus een pittig weekje!.
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 04 juli 2011 @ 10:03:

Ik zag vanochtend de aankondiging ineens ergens hangen, wilde nog uitzoeken of het wat was, maar het is dus al geweest. Is het de moeite waard om te onthouden voor volgend jaar?

Ja, zeker wel! Het is een nog relatief klein opgezet festival maar wel goed geregeld. Je moet wel een beetje van dance-achtige dingen houden. Ik had het na een dag wel gezien omdat ik normaal gesproken meer van de gitaarmuziek ben.

Die posters hangen er trouwens al maanden

Ik heb het kookboek 'De Vegetarische Optie' en ben daar erg blij mee. Veel gerechten die prima te bereiden zijn.

En komen de burgers van de Burgemeester naar Utrecht toe dan? Zou wel leuk zijn!!

Ik eet vanavond couscoussalade. Ongeveer zoals ik hem vorige week ook gemaakt heb. Dat was geslaagd dus vandaar.
Goodmorning ladies (ja het kan nog net)....

Weer eens wat later mijn bed uit dan gepland, maar toen de wekker vroeg ging was ik nog zo verrot dat ik 'm wat later gezet heb.

Zou vanavond eigenlijk rijst met kipfilet en wokgroenten eten, maar aangezien ik gisteren al iets soortgelijks heb gegeten bij mijn ouders heb ik daar vandaag niet zoveel trek in.

Ik kook vanavond aardappeltjes en doe er rode kool bij. Zelfgedraaid gehaktballetje en klaar.

Als ik weer eens in the big city ben moet ik echt eens naar de Burgermeester. Heb nu al zoveel goede berichten gehoord...
Ik ga uit eten, zin in, best lang geleden.
Veel plezier Maris!! Uiteraard daarna wel even komen vermelden wat je gegeten hebt he?!
Ik heb een komkommer/tomaat/ijsbergsla voor mezelf gemaakt met geitenkaas en honing mosterdressing,moet dadelijk werken en overblijven.Voor erna heb ik kersen en ook nog yoghurt.
Werkze Dolfje! En eet smakelijk alvast. Klinkt goed, behalve die geitenkaas dan..;-)
Dressing is trouwens wel uit een zakje:)En heb net voor de lunch de andere helft van de komkommer,geitenkaas en de dressing opgemaakt.
Zo, net terug van een wandelingetje door het dorp. Best een lekkere temperatuur buiten, heb het gewoon warm nu. Moest even een brief op de post doen en kon wel wat lichaamsbeweging gebruiken. Dus heb een brievenbus ver weg uitgezocht. In totaal drie kwartier gelopen. Wil dat eigenlijk iedere dag gaan doen. Haha nu nog vol zien te houden. Meteen even gekeken of ik ergens nog een bos bloemen voor mezelf kon scoren, maar helaas waren ze of achterlijk duur of niet in de gewenste kleur.

Zo voor de vitamines nog maar even een meloen en ananas schoon maken, lekker als tussendoortje en als toetje vanavond.
Vandaag zowel voor de lunch als diner bruine rijst salade. Is lekker geworden al zeg ik het zelf!
Net even boodschappen gedaan. Heb alvast eea in huis gehaald voor de quinoa salade. Misschien maak ik dat morgen. Hoewel ik morgen een afspraak buiten de deur heb en 's avonds naar een concert/feestje ga. Even kijken of het allemaal lukt. Moet alleen nog quinoa halen (wel handig bij quinoa salade), want dat had de Marokkaanse super niet.

Vandaag eet ik Vietnamese springrolls. Is al een tijdje geleden. Echt trek in. Ik heb ook trek, dus ik duik zo de keuken in.
quote:Teigera schreef op 03 juli 2011 @ 22:13:

De zuurkoolschotel was gewoon met een pakje ..

Deze had ik vandaag gemaakt, maar dan de witlofvariant met gehakt, spekjes en witlof .

Gister had ik een late dienst en hebben we lekker chinees gehaald. Nasi & bami, babi pangang, Chinese groente met cashewnoten, kip met champignons, pindasaus en kroepoek. Best lekker voor een keer en ze eten het erg weinig dus voor de cliënten ook leuk, alleen zit ik binnen een half uur altijd op de wc; vette zooi.
Zo, de gehaktballen zitten in de pan, aardappels staan op... rode kool erbij....
hoi liefjes, ben ook weer op de wereld.beetje veel gewerkt de afgelopen 4dg en nachten,maar weer veel leuke dingen beleefd!morgen is ut zover...zwoegen inde sportschool,heb dr zin an

leuk dat jullie gaan meeten,wel foto,s maken van al het lekkers hoor! ik heb net gevulde pasta met spinazie en ricotta gegeten (lidl)

had er wat parmazaanse kaas en olijfolie over gedaan.salade erbij van tomaat,komkommer en bosui.was erg lekker,kwaliteit deed niet onder van AH.

heb voor vd week nog een portie,denk dat ik er dan wat vis en groenvoer bij eet.morgen aanschuiven bij een vriendin en woensdag uit eten bij de japanner met andere din en savonds naar muziekfeest.
Irritant dat je daar zo'n last van krijgt, Jynta.

Lekker hollands, Win.

Lekker Desteny, japans!

Mijn springrolls waren lekker. Soms vergeet je gewoon weleens hoe lekker iets is. Heb nog veel ingrediënten over, dus ik kan het deze week nog wel een keer eten.
Zo, ik zit Junior Masterchef te kijken. Damn wat kunnen die kids goed en lekker koken zeg!
gebakken aardappels met spekjes en ei en een potje schorseneren.
Herkenbaar Jynta, ik heb ook erg snel last van dat soort maaltijden.

Mijn couscoussalade smaakte prima. Zo nog even wat rommelen in de tuin. Ik had een erg drukke werkdag en op die manier kan ik mijn hoofd nog net een beetje meer leeg maken.
Heb alles even hapsnap bijgelezen op mijn telefoon afgelopen dagen. Meiden wat kleppen wij veel! Ik was druk met het opbouwen van mijn werkuren en verder thuis weinig waard.

Ik at vanavond een pastasalade met rucola, tomaat, komkommer, feta, lenteui en olijven. Gelijk voor twee keer gemaakt.

Zag dat er een datum voor de meet is geprikt, leuk! Nu even snel een beetje huishouden.
Hoe gaat het met je gezondheid Lacomida? Opbouwen zal inderdaad nog veel moeite en energie kosten!

Hmmm ik heb gegeten vanavond, maar heb gewoon weer trek. Terwijl ik net nog een bakje meloen en ananas leeg heb zitten happen.

Zo eerst maar eens afwassen en kijken of ik nog iets verantwoords in huis heb om te "snacken".
Net een receppie gemaakt wat op de achterkant van de zak Yellow fin soles van de AH stond en dat was lekkerrrrrr: visrolletjes bestreken met tomatentapenade opgerold met slierten courgette met tomatensaus met ui en wijn en tagliatelle. Was voor herhaling vatbaar.

Ben ongelofelijk stijf aan het worden. Gisteren iets teveel gesport: eerst een uur spinning, daarna een uur fitness en 's middags nog dik 1,5 uur gekayakt. Alles begint zeer te doen. Maar ja, deze pijn is fijn.....

ff bijlezen, jullie hebben weer flink geklept vandaag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven