raar 'gewone mensen' probleem.

08-07-2011 15:56 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
-rede waarom ik het nu weghaal is niks negatiefs, het is gewoon genoeg informatie zeg maar.

wil jullie nogmaals bedanken voor jullie reacties. (zelfs de sarcastische . die personen snappen niet helemaal watvoor intentie ik heb maar dit is geen drama)

hoop dat de 'quoters' mee willen werken (anders vind ik het persoonlijk een beetje kinderachtig)
Geen herkenning hier. Vraag me af of je 'echt' contact hebt met je buren? Ga je bij ze op bezoek, of groet je ze alleen maar?
Waar loop je tegenaan dan?

Is het schaamte?
Vreemd is het zeker.

Je zegt dat je je niet thuis voelt tussen de 'hoge pieten' en ook niet tussen de 'normale mensen'?

Bij wie voel je je dan wel thuis?
Ik ken twee mensen die ik op het eerste gezicht zo beoordeelde. Een simpele wijk en simpele mensen.

Maar het blijkt dat deze mensen heel simpel lekker niet veroordelen, heel simpel gelukkig zijn en heel simpel gewoon echt goede mensen zijn. En ook simpel gezellig en simpel leuk.

Ik ben er achter gekomen dat ik best wat minder simpel arrogant was.
Waar heb je nou precies moeite mee dan?
ik denk dat je stiekem toch van jezelf vindt dat je meer bent dan 'gewoon' of 'gemiddeld'.

Dat is niet geaccepteerd, maar komt wel vaker voor.
Iedereen in jou buurt is simpel?

Je hebt toch gewoon je eigen vrienden gehouden? Hoeveel zie jij je buren?
Wat loop je tegenaan? Kan je niet aarden? Kan je niet meekomen in de gesprekken met de buren?
maud; gedag zeggen, praatje maken enz.

de ene buren zijn van mijn leeftijd en daar klets ik wel is mee.

hele normale mensen, niks mis mee, geen moeite mee. (geen 'hoge pieten' zeg maar)

met de andere buren (daar komt het dus) heb ik dus wel moeite. het zijn behalve simpele mensen ook wel een beetje 'aparte' mensen met eigen 'normen en waarden'.

hier is opzich niks mis mee, maar ik vind ze bot gezegd een beetje eng en simpel van geest (met alle respect, maar zij zijn echt een beetje simpel van geest)

ik ben idd. bang dat ik arrogant over kan komen, maar dat ben ik absoluut niet. ik voel me ook absoluut niet beter dan ze of wat dan ook.
quote:catootje82 schreef op 08 juli 2011 @ 15:56:

ik heb een raar probleempje waar ik er mee zit.

ik kom uit wat 'meer bedeeld' gezin zeg maar.

hoge studies, goede banen enz. (ook weer geen gooische vrouwen gezin, iets minder.....)

nu ben ik 'groot' en woon ik sinds drie jaar in een rijtjeshuis in een 'gewone mensen'wijk (ik wil absoluut niet zeggen dat 'gewone' arbeidersmensen minder zijn dan ik gewend ben maar ik probeer ut duidelijk te formuleren)

de gemiddelde mens hier is gewoon wat simpeler van geest dan ik gewend ben.

ik vind dit dus echt heel erg, maar ik merk dus dat ik daar echt moeite mee heb. voor de duidelijkheid: ik heb zelf geen superhoog iq en ook een gewone baan. vandaar dat ik zo blij was dat ik eindelijk in een 'normaal' iets kon gaan wonen. tussen de hogere pieten heb ik me namelijk nooit echt thuis gevoeld.

maar goed ik heb er dus toch moeite mee en dat vind ik echt heel erg.

ik heb echt geen idee of hier een oplossing voor is, maar ik wil hier vanaf!

herkent iemand dit mega vreemde probleem??

Ik herken je probleem Catootje, maar dan van de andere kant... Ik kom juist uit een aso-gezin (nog net geen tokkies zeg maar) en ik heb toch wel een iets andere visie op het leven dan mijn familie. Heb altijd geweten dat ik 'anders' was dan mijn familie (niet dat ik nu bekakt ben o.i.d., of een topbaan heb, sterker heb zelfs mn opleiding niet afgemaakt).

Maar bij "gewone" mensen voel ik me op de een of andere manier toch altijd de mindere. Het sluit niet aan. Het nare is dat ik intelligent genoeg ben om te weten dat ik bepaalde sociale vaardigheden van huis uit niet mee heb gekregen en zo 1-2-3 aangeleerd krijg je ze niet, dat gaat met vallen en opstaan (en een lieve vriend die me er constant opwijst, op verzoek van mij).

Dus ik voel me eigenlijk ook nergens thuis. Ja, in mn eigen huis en bij mn lief.
'gewone' arbeidersmensen???? De "gemiddelde" mens. Er bestaat geen gemiddeld mens en ook geen gemiddeld simpel mens.

Je komt ontzettend denigrerend over ookal bedoel je dat allemaal niet maar je wilt het zo duidelijk mogelijk formuleren...jaja.

Ben je wel eens in een cafe / barretje geweest en heb je weleens met het plebs gesproken?

Misschien moet je een bijbaantje nemen bij kruidvat of in horeca (geen grapje) dan weet je meteen hoe het is om een gewoon arbeidersmens te zijn.
Heb je moeite met dat ze 'simpel' zijn (ken je ze goed genoeg om dat te kunnen zeggen)? Of heb je moeite met aarden omdat je een andere omgeving gewend bent?

Je hebt allerlei typen mensen, en ik vind het helemaal niet raar dat je met de één meer hebt dan met de ander. Maar ik kan me eigenlijk niet zoveel voorstellen bij een buurt vol gewone mensen die állemaal niet jouw type zijn. Dat lijkt me een generalisatie. En hoe je het oplost? Door die mensen beter te leren kennen. Dan kom je er vanzelf achter of jullie echt zoveel verschillen.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Ik kan ook niet met al mijn buren (appartement) even goed opschieten hoor, volgens mij is dat volkomen normaal.
Dan ga je toch weer wonen in een wijk waar je wel gelijkgestemden kan vinden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:catootje82 schreef op 08 juli 2011 @ 16:08:

maud; gedag zeggen, praatje maken enz.

de ene buren zijn van mijn leeftijd en daar klets ik wel is mee.

hele normale mensen, niks mis mee, geen moeite mee. (geen 'hoge pieten' zeg maar)

met de andere buren (daar komt het dus) heb ik dus wel moeite. het zijn behalve simpele mensen ook wel een beetje 'aparte' mensen met eigen 'normen en waarden'.

hier is opzich niks mis mee, maar ik vind ze bot gezegd een beetje eng en simpel van geest (met alle respect, maar zij zijn echt een beetje simpel van geest)

ik ben idd. bang dat ik arrogant over kan komen, maar dat ben ik absoluut niet. ik voel me ook absoluut niet beter dan ze of wat dan ook.Als in tokkie?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Had je tweede post nog niet gelezen.

Je hebt dus moeite met de ene buren, maar niet met de andere. Hoe kom je er dan bij om het op de buurt en het soort mensen te schuiven? Dit laat toch juist zien dat je daar niets uit kunt afleiden? Het heeft dus weinig met achtergrond te maken; soms klikt het gewoon niet. Dat moet je niet willen oplossen denk ik, zolang het beschaafd blijft. Je kan niet met iedereen op goede voet staan.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.

Wat bedoel je hier in vredesnaam mee? Gezien jouw schrijfstijl, kom jij op mij een beetje simpel over..
Misschien verwacht je te veel van de relatie met de buren, zolang je geen ruzie of geluidsoverlast hebt zijn het toch prima buren? Het hoeven geen vrienden te worden.
Ik woon in een volksbuurt, mijn buren zijn over het algemeen niet opgeleid. Ze zijn gelukkig wel gezellig en vriendelijk in de omgang. Nee, discussies kan ik niet met ze voeren en vertellen wat voor werk ik doe hoef ik ook niet te proberen (al is het maar om de lading ongefundeerde idioterieen het oproept), maar daar is eigenlijk prima mee om te gaan: dat soort onderwerpen vermijd ik gewoon. Als ik ze tegenkom kletsen we dus over onze huizen, het klussen, de kinderen, gewoon alledaagse dingen dus. Ze hoeven ook geen beste vrienden te zijn natuurlijk. Gewoon goede buren is al hartstikke fijn.
Inderdaad Blyt, buren zijn buren, die krijg je, die kies je niet. Vrienden, die kies je zelf.

Ik heb alleen maar aan één kant buren (ik heb een hoekhuisje aan een voetpad door het park). Dit zijn 5 studenten theologie. Hele aardige jongens, allemaal doen ze dus theologische universiteit én zijn erg gelovig (ik niet). Ze hebben al eens hier gegeten en ik ook al eens bij hen. Ze pakken altijd pakjes voor me aan, want er is er altijd wel eentje thuis (als ik werk).

Ik ga ook vragen of ze mijn post af en toe op tafel willen leggen als ik met vakantie ben, want twee blijven hier in de zomer.

Nee, met hen heb ik niet dié gesprekken die ik met vrienden heb. Maar vriendelijk zijn ze wel.
It takes one to know one! Ik bedoel, 'daar klets ik wel is mee'?...
Wat is simpel. Ik woon in een omgeving waar de meeste mensen hoger tot zeer hoog zijn opgeleid maar er woont ook een aantal mensen met een minder hoge opleiding. Het enige wat ik merk is dat zij meer waarde hechten aan grote auto's, gadgets, blingbling en breedbeeld TV's maar ze doen me daar geen kwaad mee.
verba volant, scripta manent.
Tweede bericht van je net gelezen. Is een ander verhaal.

Je zal toch overal rare mensen tegenkomen, ik zou zeggen gewoon met ze mee praten op hun niveau en verder je niet zo druk maken.
quote:marthesyl schreef op 08 juli 2011 @ 16:06:

ik denk dat je stiekem toch van jezelf vindt dat je meer bent dan 'gewoon' of 'gemiddeld'.

Dat is niet geaccepteerd, maar komt wel vaker voor.

ja daar ben ik dus ook bang voor. ik weet niet zo goed waar ik moeite mee heb. ik heb ook niet met iedereen hier moeite, nogmaals mn ene buren zijn 'normaal', kan ik het prima mee vinden.

ik heb vooral moeite met de vreemde buren (nog net geen tokkies heel bot gezegd....... ik weet ook van ze dat ze oorspronkelijk uit een wijk komen die wel 'fout' is, daar wonen echt alleen maar tokkie types)

het is met hun anders en daarom ook lastiger communiceren zeg maar. daarom vind ik ze eerlijk gezegd een beetje eng.

ik zit zeg maar op een heel ander niveau (dit bedoel ik niet lullig of bot) dan zij ben ik bang. maar goed, dit is bij heel veel mensen geen probleem (denk ik), bij mij blijkbaar wel.ik weet niet zo goed waar dat mee te maken heeft, misschien ben ik gewoon raar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven