Entertainment alle pijlers

Dokument: Machteloos

10-07-2011 23:37 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.tvgids.nl/artikel/41862/Hulp ... verlening/

Hulpeloze hulpverlening

Zeventig procent van de ouders met een verstandelijke beperking is niet in staat om hun kinderen goed op te voeden. Dus bieden allerlei instanties hulp, maar uiteindelijk kunnen ze weinig doen. De hulpverlening mag de regie in huis namelijk niet overnemen. Ze kunnen enkel de ouders proberen ‘opvoedles’ te geven.

Verstandelijke beperking

Het probleem is echter dat deze ouders vaak niet in staat zijn om te leren. Tegelijkertijd zijn de chaos en de problemen in huis levensgroot. Uiteindelijk zit er in de meeste gevallen niets anders op dan de kinderen uit huis te plaatsen. Patricia, een moeder met een verstandelijke beperking, overkwam dat al drie keer. Over haar vierde kind gaat de rechter beslissen. Inmiddels is ze zwanger van haar vijfde.

Bij het linkje staat nog een filmpje.

Morgenavond 11 juli op Nederland 2 om 22.45.

Lijkt me een interessante doch heftige docu, dat filmpje vond ik al schrijnend.

Wellicht kijken er morgen mensen met me mee?
Ik ga dus niet kijken omdat ik ook met dezelfde vraagstukken zit als die jullie hier opgooien..

Mijn dochter heeft ook een verstandelijke beperking en het is voor mij nu heel moeilijk om in te schatten wat ik kan en mag verwachten van mijn dochter.. Nu en in de toekomst...

iedereen bedankt voor de knuffels..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Ik kijk mee!

Lijkt me een interessante docu. Ben sowieso al fan van Dokument,
Wat een zorgen Lichtbron. Ik kan me voorstellen dat een dergelijke documentaire te heftig voor je is.
Ik kijk mee.
Ik kijk ook
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ik heb het al gezien, is een herhaling.

Mooie serie (meerdere afleveringen) maar wat een ellende. En een geduld van de begeleiders. Ongelofelijk.
Had even telefoon, heb ik belangrijke informatie gemist?
Nee dit is ook nog de introductie
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ik vind dit gezin wel goed overkomen, met die vader en die moeder. Doen wel hun best volgens mij.
Lijkt me zwaar hoor voor zo'n hulpverlener, dit gesprek gaat nergens heen..
Oefff vind het nu al confronterend met die dame die voor de 5e keer zwanger is....
Ai ai wat een pijnlijk moeizame conversatie. Lijkt me heel frustrerend voor de gezinsvoogd.
Ondanks de verstandelijke beperking vind ik dat ze verbaal best wel goed onderlegd zijn. Mondig ook; bij sommige vragen zou ik met met mijn mond vol tanden staan, maar zij kunnen rustig aangeven waarom zij iets niet/wel willen.
Oh en ze maken nu schulden.. maar dat snappen ze dan niet. Lijkt me zo frustrerend...
Frits drinkt een biertje, ma rookt een peukie, en dat kind ligt ernaast...
Jemig nog meer nieuwe huisbeesten...
Pffff... Ik weet even niet wat ik vind.
och hemeltje lief fretten op de vloer en een peuter in huis.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Vind de fretten nog niet het ergste!
Zouden die begeleiders ook kinderen hebben?
Hummm frappant dat bloeddruk opnemen terwijl ze over de zeik is...
Het lijkt me echt verschrikkelijk voor die begeleiders, je kunt gewoon niets. je ziet ook dat ze echt heel erg bezorgd zijn
Pffff wat heftig dit.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Pfffft weet even niets te zeggen...
Wat ik me wel afvraag waarom deze begeleider zich dit zo aantrekt. Ik vind haar té begaan. Of is dat te kort door de bocht? Ik doe dit werk natuurlijk niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven