ik ga opgenomen worden

16-07-2011 22:17 336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

al een paar jaar, vanaf ongeveer 2005, heb ik last van depressie en stemmingswisselingen. Die werden tot nu eigenlijk steeds erger. Ik heb van 2005 tot nu eigenlijk totaal geen rust gehad. Eerst straatvrees/burn-out/paniek- en angstklachten, toen ernstige constitutioneel eczeem waar ik telkens voor naar het ziekenhuis moest en toen is het in 2010 uitgegaan met mijn maatje:( Dat was denk ik de druppel van alle stress en van het vechten/overleven. Dit jaar werden de depressieklachten veel erger dan dat ze waren. Ik heb altijd wel hulp gehad en ik slik ook medicatie (anti-depressiva), maar ik blijf me extreem ongelukkig voelen.

Dit jaar heb ik een paar keer het gevoel gehad dat ik gewoon weg wilde, dood eigenlijk. Ik kon het gewoon niet meer aan. Miste mijn ex heel erg en nog steeds heb ik het er vreselijk moeilijk mee en kan ik het slecht loslaten(zie loepje). Vandaar dat ik, uit mezelf, naar mijn ouders en de dokter ben gestapt, en heb gezegd dat ik eigenlijk niet meer wilde leven omdat ik me zoooo slecht voelde dat ik geen uitweg meer zag. Toen ben ik op internet gaan zoeken naar opname, ben naar de dokter geweest en hij heeft me doorverwezen naar een herstellingsoord. Ik ben erg trots op mezelf dat ik de stap ga nemen! Ook ga ik stoppen met mijn medicatie. Soms heb ik namelijk het idee dat de medicatie averechts werkt. Vorige week heb ik de intake gehad en ik mag binnenkort starten daar.

Maar natuurlijk ben ik ook heel bang om opgenomen te worden, maar ik moet nu even doorbijten en gewoon gaan. Ik zie dit als een kans, ook om van mijn medicatie af te komen onder begeleiding, maar natuurlijk op de eerste plaats voor de rust.

Iemand ervaring met opname?
Nee, maar je maakt actieve stappen naar herstel en dat vind ik heel knap van je in deze situatie. Ik wil je veel sterkte wensen!
Nope, maar goede stap! Veel succes de komende tijd!!

(Hai Buikje!)
Wat goed dat je deze grote stap genomen hebt! Veel sterkte! Er is een topic waar je ws je ei kwijt kunt, het heet Goede dag slechte dag. Ik kan even geen link plaatsen ivm mobiel, ik hoop dat je daar steun vindt!
Klavertje, wat goed van je dat je hulp hebt gezocht en eerlijk bent geweest! Ik kan me voorstellen dat het heel eng is, vooral omdat je niet weet hoe het is om opgenomen te zijn. Ik hoop dat je er veel baat bij hebt. Nog even over die medicatie: niet zomaar op eigen houtje stoppen hoor! Ik zou dat overleggen met de arts, misschien reageer je beter op een ander soort.

Sterkte de komende tijd !
Ik ben vaker opgenomen geweest dan ik nog kan tellen. Dat was telkens een uiterste noodoplossing, die weinig aan mijn gezondheid bijdroeg maar meer een kwestie was van pappen en nathouden. Voor echte oplossingen is geen geld in de psychiatrie.
Geen ervaring, maar wil je ontzettend veel succes en geluk wensen klavertje!

(Wat een goede instelling van je om zo actief bezig te zijn met "beter worden" dat moet gewoon lukken!)

X Sam
Lekkere opmerking Frankie

TO, wat goed dat je de stap hebt gezet en toch voor jezelf wil blijven vechten! Heel veel sterkte. En als je je ei kwijt wil, gewoon hier op het forum blijven schrijven.
quote:Frankie33 schreef op 16 juli 2011 @ 22:27:

Ik ben vaker opgenomen geweest dan ik nog kan tellen. Dat was telkens een uiterste noodoplossing, die weinig aan mijn gezondheid bijdroeg maar meer een kwestie was van pappen en nathouden. Voor echte oplossingen is geen geld in de psychiatrie.

Ruim 30 jaar geleden ben ik werkzaam geweest op een opname afdeling .De reden dat ik ander werk ben gaan doen is omdat er te weinig geld was om een goede behandeling te kunnen geven .

Triest Frankie dat dit van een andere kant ook jouw ervaring is .

T.O veel sterkte en goed van je dat je stappen onderneemt !!.Wat bedoel je met herstellingsoord ?
Hallo dit is een kans en die moet je aanpakken ,ik weet er alles van .

Niet uit je zelf stoppen met medicatie.

Sterkte, ik heb dit allemaal meegemaakt het is een lange weg.

Vaak val je terug maar hou vol .
quote:alexisss schreef op 16 juli 2011 @ 22:32:

Lekkere opmerking Frankie Nee, gouden bergen beloven, dat is fijn. Of een rozentuin
quote:plompiedom schreef op 16 juli 2011 @ 22:37:

Ruim 30 jaar geleden ben ik werkzaam geweest op een opname afdeling .De reden dat ik ander werk ben gaan doen is omdat er te weinig geld was om een goede behandeling te kunnen geven .

Triest Frankie dat dit van een andere kant ook jouw ervaring is .Ik heb ervan geleerd dat er niemand deskundiger is over mij dan ik.
Nee vantevoren iemand al de put in praten. Dat heeft zin joh!

Kijk, dat het voor jou niet werkt is heel naar, maar betekent niet dat het voor To automatisch ook niet werkt. Wat is er mis met een beetje steun en bemoedigende woorden?
maar soms kan een andere/realistischer/objectievere kijk ook helpen, denk je niet?
dat was @Frankie
Trouwens, een herstellingsoord is iets anders dan de hardcore psychiatrie. Hou daar ook even rekening mee.
quote:alexisss schreef op 16 juli 2011 @ 22:42:

Kijk, dat het voor jou niet werkt is heel naar, maar betekent niet dat het voor To automatisch ook niet werkt. Wat is er mis met een beetje steun en bemoedigende woorden?

Volledig eens!

TO: heel veel sterkte en geluk gewenst!
quote:Frankie33 schreef op 16 juli 2011 @ 22:27:

Ik ben vaker opgenomen geweest dan ik nog kan tellen. Dat was telkens een uiterste noodoplossing, die weinig aan mijn gezondheid bijdroeg maar meer een kwestie was van pappen en nathouden. Voor echte oplossingen is geen geld in de psychiatrie.Noodoplossingen zijn crisisinterventies Frank, en da's een heel ander hoofdstuk dan behandeling. Crisisopvang hangt tegen medische behandeling aan. Levens redden.

Er zijn wel degelijk goede behandelafdelingen in Nederland, die hoge kwaliteit (Psychotherapeutische) behandeling bieden. Ik noem even de Gelderse Roos, de Viersprong, kliniek Altrecht.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Frankie jij bent teleurgesteld,ik heb geweldige hulp gehad anders was ik er niet meer geweest.
Ik vind dit een akelig topic .
Heb hier (gelukkig) geen ervaring mee. Vind het heel goed van je dat je deze stap genomen hebt en wens je veel kracht en sterkte toe
quote:alexisss schreef op 16 juli 2011 @ 22:42:

Of het 'werkt' hangt af met welke insteek en verwachting je de opname ingaat, en dat hangt weer o.m. af van wat je verteld en niet verteld wordt. Mij is opgevallen dat wat doorgaat voor en in je dossier uitvoerig wordt omschreven als 'De Behandeling' meestal niet meer behelst dan een gesprekje van een halfuur per week met de psychiater (als je geluk hebt), op tijd je pilletje krijgen van de verpleging, een uurtje gymen en twee uurtjes frobelen per week. Eten wordt bewust smerig gehouden om hospitaliseren te voorkomen.

De psychiatrie is beter in opgeklopt beroepsprestige en in grote woorden als 'De Behandeling' dan in daadwerkelijke hulp.
ik vind je stoer klavertje!
quote:Frankie33 schreef op 16 juli 2011 @ 22:41:

[...]

Ik heb ervan geleerd dat er niemand deskundiger is over mij dan ik.Hoe bedoel je dat ?
quote:Sanne2000 schreef op 16 juli 2011 @ 22:48:

Ik vind dit een akelig topic .Pffff... want? Dan lees je het toch gewoon niet?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven