Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Ik ben net begonnen in Herinner mij van Ann Brashares. Iemand 'm al gelezen? Tot nu toe bevalt ie.
Misschien is het al voorbij gekomen hoor, maar ik heb het topic niet goed bijgehouden. Excuses daarvoor.

Leest hier iemand de nieuwe van Nicci French; Blauwe maandag? En zo ja, wat vinden jullie ervan?

Ik vind het een zware tegenvaller (ben nu op de helft). Terwijl ik echt idolaat ben van hun boeken.
Ik heb de nieuwe van nicci french besteld bij de bieb, ik vind sowieso de laatste jaren het tegenvallen, was ook echt gek op hun boeken ( vandaar mijn nickname). Meende recensies te hebben gelezen dat ze met dit boek weer op het oude niveau zaten, maar niet dus....
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
Nou niccifrench, ik heb echt hele wisselende recensies gelezen hoor, op bol.com. De één vindt het geweldig, de ander vindt het niks. Zo zie je maar weer dat smaken verschillen.

Ik vind het gewoon een heel rommelig geheel, vooral in het begin. Veel verschillende personages, en erg van de hak op de tak. Ik ben nu dus op de helft, en eigenlijk is er nog geen spannend moment geweest. Ik begin natuurlijk wel het verband tussen de personages te zien, dus misschien wordt de tweede helft wel zinderdend!

We gaan het beleven.
Heb net chevy stevens-Vermist gelezen. Ze wordt aangeraden door Slaughter. Ik ben een slaughter-fan, vandaar dat ik er benieuwd was. Het las lekker weg, maar ik had een soort slaughterstijl verwacht(stom van me), maar de stijl is heel anders.
quote:Zazana1985 schreef op 13 juli 2011 @ 22:53:

Tyche: Kafka op het strand al uit? Ik ben halverwege gestrand vorig jaar. Moet het weer eens proberen op te pakken...Alle andere dunnere boeken van Murakami wel met veel plezier gelezen.

Ja, heb ik uit! Vond het een mooi boek, al begreep ik niet alles. Eén van de personages was ook erg ontroerend, terwijl een ander voor mij juist niet echt ging leven. Maar al met al erg goed, ik wil wel meer van hem lezen. Welke titels vind jij goed?

Ik ben nu bezig in de trilogie van Philip Pullman, His dark materials. Ben nu in het laatste boek, en vind het erg goed. Heel mooi hoe alles verweven is, mooie beschrijvingen van andere werelden, en spannend.

Ook ben ik begonnen in Oracle Night van Paul Auster, maar het wil me nog niet pakken. Twijfel of ik nog verder zal lezen, want vind het gegeven wel interessant. Maar lange voetnoten in fictie zijn een afknapper.
This is an unacceptable timeline
@Zazana - Check, heb ze beide uitgelezen. Ben werkelijk verliefd op de schrijf- en denkstijl van Esther Gerritsen en vind dus tot nu toe al haar teksten mooi. Het verhaal op zich niet per se, maar haar boeken raken me gewoon. De stad der blinden is ook erg mooi. Wel erg heftig!

Mijn vakantiestapel ligt klaar. Dit ga ik niet allemaal uitlezen hoor, maar dan heb ik het maar bij me:

- Het meisje uit Buenos Aires (Ross)

- 100 jaar eenzaamheid (Garcia Marquez)

- De Oversteek (Cronin)

- Noorderlichttrilogie (Pullman)

- De verborgen universiteit (Natalie Koch)

- De zomer van de vrolijke stieren (Paasilinna)

- De therapie (Fitzek)

- Wilde lavendel (zo'n überzoet boek)

- Bal masque (Barcelo)

- De biografie van Dhiagilev

- Wij zijn ons brein (Schwaab)

Dit ga ik hoogstwaarschijnlijk dus niet allemaal uitlezen, maar ik heb ruimte over in de auto en ik heb graag iets te kiezen!
Ik heb inmiddels weer wat meer rust gevonden om te lezen. Gisteren begonnen in De blauwe kamer van Susan Henderson. Ben benieuwd!
@Fiorah: klinkt als een fijne lijst.

Ik heb mijn vriend opdracht gegeven te bedenken welke boeken hij mee wil op vakantie, dan kan ik op basis daarvan zelf kiezen welke boeken ik nog meer mee wil nemen, als er boeken bij zitten die we beiden leuk vinden kunnen we weer wat meer meenemen :D
Iemand in mijn dromen van Simone van der Vlugt al gelezen?

Een echte aanrader. Hoe vonden jullie 'm?
quote:Pastcy2 schreef op 15 juli 2011 @ 18:49:

Iemand in mijn dromen van Simone van der Vlugt al gelezen?

Een echte aanrader. Hoe vonden jullie 'm?

Goeie tip!

Heb nog een boekenbon, en ga deze kopen.

Ik wist helemaal niet dat ze weer een nieuw boek had.
Hij is onwijs leuk, ben op een gegeven moment bewust even gestopt. Dit omdat ik het jammer vond dat ie anders zo snel uit zou zijn. Wilde daarna ook even niets anders. Veel plezier ermee Lotte35, en laat even weten wat je ervan vond.
Doe ik!

Moet me eerst nog wel even door het tweede gedeelte van Nicci French heen worstelen
Net 'Uitglijder' van Loes den Hollander uit. Las hier al dat 'ie wat matig wa Daar sluit ik me bij aan. Zeker niet haar beste boek. Bij vlagen moeilijk te volgen. Haar schrijfstijl blijft me wel aanspreken.

Hier ligt nu 'In mijn dromen' klaar. Ben benieuwd!

Ga in de bieb ook eens op zoek naar Fitzek.
Ik lees the chosen van Chaim Potok, het blijft een mooi boek!
Hoi Lotte, dus eigenlijk valt ie wat tegen, die nieuwe van Nicci French, ik weet nog dat ik Bezeten van mij las, ik kon niet meer stoppen, daarna nog een paar goeie van hun , maar toen zakte het steeds verder in, maar gelukkig zijn er nog vele goede schrijvers. De boeken van Sabine Thiesler zijn ook erg mooi.
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
Ik heb Blauwe maandag Van N. French ook gelezen. Ben niet zo'n fan maar hoorde dat dit boek geweldig is. Deel die mening niet.

Van de week Parnassia van Josha Zwaan gelezen. Heel heftig.

Nu Franse slag van die engelse schrijfster geleend en daar heb ik wel zin in. Wat luchtigs.

Keukenmeidenroman wordt hem niet, kom er niet in.
N French is niet meer zoals het was.

Suzanne van de meer, simone van de vlugt......en loes den hollander vind ik waardeloos.. Saaie manier van schrijven..
N French is niet meer zoals het was.

Suzanne van de meer, simone van de vlugt......en loes den hollander vind ik waardeloos.. Saaie manier van schrijven..
Ik heb boeken gekocht voor de vakantie:

- de 100 jarige man die uit het raam klom en verdween van jonas jonasson

- de kok van martin suter

- morality for beautiful girls van alexander mccall smith

verder gaan mee:

- Norwegian wood van Haruki Murakami

- Black Swan van Nassim Nicholas Taleb

- Schadevolle jaren van Richard Russo

- The Fry chronicles van Stephen fry.

- het boekenweekgeschenk van de week van het spannede boek.

Daarnaast neemt mijn vriend nog een paar boeken mee, die zou ik eventueel ook nog kunnen lezen, maar ik ben over het algemeen niet zo heel erg van de thrillers.
Ik kan niet wachten om op vakantie te gaan :D
Oh The Fry Chronicles heb ik hier ook liggen, goed idee!
This is an unacceptable timeline
Net het boek "We moeten het even over Kevin hebben" van Lionel Shriver gelezen. Echt een fantastich boek waar je stil van wordt als je het uit hebt. Ik moest er in het begin een beetje inkomen, maar als het verhaal je een maal pakt kun je het gewoon niet meer wegleggen.

http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresu ... index.html

Absolute aanrader.
Niets is blijvend, behalve de verandering.
quote:niccifrench schreef op 13 juli 2011 @ 15:49:

Momienteel lees ik Chimaera van Xenia Kasper, is volgens mij haar debuut, tot nu toe goed boek.'

Ben benieuwd of iemand de boeken van Sabine Thiesler ook gelezen heeft, en verder zoveel boeken gelezen.Meerdere boeken van Thiesler gelezen. Zijn heerlijke thrillers vind ik!
quote:Moontje138 schreef op 17 juli 2011 @ 11:36:

Net het boek "We moeten het even over Kevin hebben" van Lionel Shriver gelezen. Echt een fantastich boek waar je stil van wordt als je het uit hebt. Ik moest er in het begin een beetje inkomen, maar als het verhaal je een maal pakt kun je het gewoon niet meer wegleggen.

Absolute aanrader.Alweer een aantal jaar geleden gelezen, maar inderdaad, blijft een heftig maar mooi boek!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven