En, wat eten we vandaag?

26-06-2011 14:11 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten en kom inspiratie opdoen!

Vorig topic: En, wat eten we vandaag?
Je salade klinkt erg lekker. Bij de linzen en bietjes lijkt geitenkaas me ook nog lekker. Maar verder, niets meer aan doen.

Ik ga die paella een keer proberen. Vind paella sowieso lekker.
Ik ben gisteravond naar de Parade geweest (was het fantastisch weer voor natuurlijk ). Erg leuke avond gehad maar nu een behoorlijke kater (niets semi's aan helaas ).

Heb er ravioli van bietjes en geitenkaas met een pittige paprikasaus gegeten. Was erg lekker! Helaas te weinig bodem voor de forse drankinname die volgde.

Voor vandaag geen enkel ander plan dan bijkomen.
Haha, arme Drift.
Ja, lach er maar om

Geheel en al mijn eigen schuld natuurlijk. Bij de Parade hoort rose maar ik heb er gisteren zoveel van gehad dat ik voorlopig geen trek heb in rose denk ik

Leuk van de meet trouwens GB!

Dolfje, ben benieuwd hoe Extrema was trouwens. Ik vrees dat je behoorlijk bent weg geregend maar hoop dat jullie een leuke dag gehad hebben.
Hoi allemaal,

Wij hebben inderdaad veel regen gehad op Extrema maar wij hebben er niet zo veel last van gehad want stonden eerst onder een overkapping en later in een tent.Het was wel jammer maar ik heb er geen minder leuke dag door gehad.Een hoop andere mensen wel want het liep al vroeg leeg volgens mij.

Nu lekker relaxen thuis en morgen ook nog vrij,ben tenslotte geen 20 meer

Weten nog niet wat we gaan eten,heb een pizza maar heb daar geen zin in.Misschien wat bestellen...we zien wel...
Hi ladies,

Fijn om te horen dat iedereen leuke uitstapjes/evenementen gehad heeft! Jammer alleen van de regen Dolfje!

Hier weinig nieuws eigenlijk. Lamlendig van de medicijnen en heb vannacht ook niet heel geweldig geslapen (bleef bij mijn ouders, heb me 2 dagen laten vertroetelen). Maar slapen in een ander bed is toch altijd even wennen. Vanavond dus maar weer in mijn eigen bedje, hopelijk met iets meer nachtrust.

Eet nog wel bij paps en mams... Gebakken krieltjes, sla met tomaat, komkommer, parmezaan en pijnboompitjes en erbij vers gebraden beenham.
quote:GeorgieBrown schreef op 17 juli 2011 @ 14:04:

Laco, ik heb ook wel eens loempia's van te voren gemaakt, tenminste, ik had over en bewaard voor de volgende dag, maar dat werkte niet. De vellen drogen idd uit. Misschien beter de vulling bewaren en morgenochtend even snel rollen.Bedankt voor de tip, ik vermoedde al dat ze zouden uitdrogen. Ik heb vier rolls gemaakt, waarbij ik bij twee vergeten om de mihoen mee te rollen. Dus ik heb voor morgenmiddag van de restjes maar een noodlesalad gemaakt. Ook lekker!
Bah, Win, wat waardeloos. Wanneer ga je naar Heliomare? Ik hoop echt dat ze je daar verder kunnen helpen, want zo schiet het ook niet op. Hopelijk slaap je vannacht iig beter.

Dacht nog aan je Dolfje. Jammer van het weer, maar goed dat je droog kon staan en dat het evengoed leuk was.

Drift, ik lachte mn omdat ik mezelf erin herkende. Gedeelde smart. Ben je al weer een beetje bijgekomen?

Ik heb de wilde spinazie geroerbakt met ui, knof, rode peper, wat nam pla, beetje sojasaus en limoensap. Met witte rijst. Soms zijn de simpelste dingen zóóóóó lekker. Het is echt heerlijk.
Oh wat klinkt jouw spinazie heerlijk GB! Hoe gaat het eigenlijk met je mams?

Heliomare gaat waarschijnlijk nog wel maanden duren voordat ik überhaupt een intake heb. Volgens mijn manueel therapeut zijn er lange wachtlijsten.
zo mn 1ste dagje van de minivakantie zit er ook op.dagje de hort op geweest hobbiegericht.was suc6vol,en bijna droog gehouden.daar lekker broodje frikandel spec gegeten!!straks restje gamba,s in pittige tomatengroentensaus opwarmen..lekker simpel
Ow Win wat vervelend joh, als je je zo slecht voelt en dan ook nog zo rot slapen. Hopelijk helpt het als je vannacht weer in je eigen bedje ligt!

Mmmmh GB die spinazie klinkt idd verukkelijk!!

De kikkererwten-spinaziesoep was heerlijk heb er in de kom nog wat cayennepeper en za'atar (arabische kruidenmix) overheen gegooid.
Hai ladies! Ben bijgelezen hoor! Hele week weggeweest met werk. Even alleen snel OT, ik pak het vanaf hier weer op.

Gister hadden we eters en heb ik 2 quiches gemaakt. 1 loraine en 1 met broccoli/ courgette/ pijnb. pit/ pesto en erbij een salade. We hadden nog bijna een hele quiche over, dus die aten we vanavond.
quote:winniethepooh schreef op 17 juli 2011 @ 19:52:

Oh wat klinkt jouw spinazie heerlijk GB! Hoe gaat het eigenlijk met je mams?

Heliomare gaat waarschijnlijk nog wel maanden duren voordat ik überhaupt een intake heb. Volgens mijn manueel therapeut zijn er lange wachtlijsten.

Hoop voor je dat er misschien in de vakantietijd een gat valt ergens.

Met mijn moeder gaat het goed. Had haar net nog even aan de telefoon. Ze had de pleisters eraf gehaald en gedoucht. Was ze enorm van opgeknapt. Ze verzekerde me dat ze rustig aan deed (maar het is natuurlijk maar net wat je referentiekader is... ).
quote:GeorgieBrown schreef op 17 juli 2011 @ 19:29:

Drift, ik lachte mn omdat ik mezelf erin herkende. Gedeelde smart. Ben je al weer een beetje bijgekomen?

Zo'n idee had ik ook hoor Ik voel me inmiddels weer wat beter gelukkig.

Je eten klinkt heerlijk GB!

Winnie, wat vervelend dat je zo slecht slaapt. Goed dat je je even hebt laten verwennen bij je ouders.
Haha inderdaad dat referentiekader GB.... Als mijn moeder en oma zeggen dat ze het rustig aan doen, moet ik altijd heel hard lachen.. Want dan zijn ze doorgaans nog rete-actief.

Fijn dat je mams even heeft kunnen douchen. Opfrissen is altijd prettig!

@Drift: fijn dat je zwaarlijvige kater al wat rustiger is! Hahah veel thee drinken, dat hielp mij altijd.
Ik ben nogal vreemd. Ik hou namelijk niet van thee. Heb wel veel water gehad vandaag. En heel rustig aan gedaan.
Ahhh water werkt ook hoor!!!
Net thuisgekomen. Was erg gezellig en een mooi huis. We hebben lekker zelfbouwwraps gegeten. Bakjes met guacamole, crème fraiche, kip, zalm, maïs, tomaat en komkommer stonden op tafel om zelf te kiezen. Toe vanillekwark met frambozen en kersen.

Bleeeegh heb helemaaaal geen zin in maandag!
Weekenden gaan altijd veel te snel he Koor?!
quote:winniethepooh schreef op 17 juli 2011 @ 23:02:

Weekenden gaan altijd veel te snel he Koor?!

Amen to that en goeiemorgen

Buiten klettert de regen weer op het dak en ik mag over een kwartiertje de deur weer uit naar mijn werk... met frisse tegenzin.

Heb gisteren mijn eten al voorbereid, een quinoa salade. Nog wat last minute toevoegingen en ik ben klaar voor vandaag.

(toch een) fijne dag allemaal!

Leuk dat jullie een gezellige meet hebben gehad, GB! Ik maak de teriyaki marinade niet zelf. Het is een flesje van Kikkoman als ik me niet vergis. Fijn dat het goed gaat met je moeder!

Waar koop je gerookt paprikapoeder, Sartan? Ik zie dat heel vaak in Amerikaanse recepten staan, maar heb het nog nooit kunnen vinden. Kom altijd uit bij de geijkte Hongaarse milde of pikante paprikapoeder. Ik hou niet van bietjes en geitenkaas, maar los daarvan klinkt je quinoasalade erg lekker!

Heb je je kater weten weg te werken, Drift? Wat grappig dat je niet van thee houdt... Heb ik echt nog nooit gehoord.

Fijn dat jullie toch een leuke dag gehad hebben, Dolfje, ondanks alle regen.

Wat waardeloos dat je je zo ellendig voelt, Winnie! Wel lekker dat je je hebt laten vertroetelen door je ouders. Heb je vannacht wel goed geslapen in je eigen bed?

Hoe gaat het met het maandaggevoel, KV? Het weer helpt ook niet echt mee hè... Een sprankelende zonnige maandagochtend, daar kan je nog wat mee, maar met deze grauwe, grijze, natte bende wordt het maandagochtendgevoel nog 'ns extra versterkt.

Ik heb gisteravond bij thuiskomst pasta gemaakt met verse tomaten, aubergine, knoflook, feta en basilicum. Erg lekker! De teriyaki kip en gesmoorde paksoi gaan naar vanavond.
@Koreveen: De risotto had ik gemaakt terwijl lief al aan tafel zat met vrienden met een glas wijn. Had hij wel verdiend na een week voor mij koken ;).

@Drift: gaat het weer een beetje?

Ik drink ook geen thee, en geen koffie. Ik drink in een normale week ongeveer 10 liter water, 1 glas fris/sap en dan her en der nog wat alcoholische versnaperingen. Daar moeten mensen altijd heel erg aan wennen.

Weekenden gaan inderdaad veeeeeel te snel. Ik zit alweer meer dan een uur op mijn werk. Heb wel een leuk weekend gehad, gister wezen wandelen en daarna een plak dadel walnoten cake gegeten, super nice!

's avonds chinees gegeten bij mijn schoonouders, wilde mijn vriend heel graag, ik had liever wat anders gegeten, maar goed. Heb veel te veel gegeten, voelde niet fijn.

Ik heb overigens hoofdpijn omdat ik gister echt knoertens hard mijn hoofd heb gestoten, zit echt een dikke bult op, voel me net een tekenfilmfiguur.

Vanavond maak ik salade met groosterde zoete aardappel en tomaten uit de delicious van deze maand, misschien wat garnalen erbij/door. Maar ik eet morgen en overmorgen ook al garnalen en ik vind die dingen lekker, maar zo lekker?..... Verder niet zo veel in huis, want volgende week rond deze tijd kom ik net terug van een weekendje weg en ben ik mijn spullen aan het pakken voor..... VAKANTIE!
Vanmiddag boodschappen gedaan, heb lente ui, broccoli, champignons en een rode paprika gekocht. Zou kunnen roerbakken. Of risotto maken. Of quiche. Punt is... Heb totáál geen zin om te koken.
Heerlijk Kaaaaaaaatje, vakantie!!

Ik moet nog wachten tot eind augustus, maar vriend gaat eind deze week naar het buitenland voor 6 dagen en dan ben ik vrij om bij kind te zijn, dus een soort minivakantie. Wel wat dingen in de planning staan voor de 2 dagen dat kind op kdv zit. Muurtje behangen, kasten uitruimen, ramen zemen, alles om het huis er beter uit te laten zien voor een eventuele verkoop binnenkort. Vandaag al plinten geverfd beneden in de gang en behang gekocht voor eerder genoemde muur. Nog nooit behangen, dus dat wordt een uitdaging, maar het is maar een heel klein muurtje.

Win, gefeliciteerd met je baan!!

GB, fijn dat het goed gaat met je moeder!!

Drift, weer helemaal fit?

Hier eten we gekookte aardappels, doperwt/wortels en ik heb 2 bbq-worstjes en een hamburger uit de vriezer gehaald.

Genoeg aardappels geschild om ook morgen van te kunnen eten. Dan bak ik ze lekker op. Toe hebben we eventueel verse ananas, alleen kind weigert te proeven . Hij is heel lekker, dus een paar stukjes na het eten gaat er wel in!
Weekenden gaan zeker te snel. Dat bleeeegh-gevoel is niet bijgetrokken. Zat de hele dag te gapen... yuk... komt gewoon doordat het geen zonnig weer is waardoor je accu lekker opgeladen raakt. Vanavond gelukkig niets op de planning.

We eten ook nog eens een kliekje vispie: lekker lui!

Balen van je tekenfilmhoofd, Kaaaatje. Is je hoofdpijn al weg? Anders heb je misschien wel een hersenschudding opgelopen. Je salade klinkt lekker.

Ik drink trouwens de hele dag door thee, af en toe koffie (heb moeten afkicken van 12 bakjes naar 2-4 per dag) en water.

Jij opgeknapt, Win?

Jynta, welkom terug. Hoezzie verder?

GB, fijn dat het beter gaat met je moeder en dat je meet gezellig was!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven