En, wat eten we vandaag?

maandag 18 juli 2011 om 17:25
Heb gelukkig vannacht weer wat beter geslapen. Was van plan vanochtend op tijd op te staan, maar moest duidelijk bijslapen. Kwam er pas rond 10.45 uur uit. Voel me verder helaas nog niet zoals het hoort. Pijn lijkt zich te stabiliseren, het wordt nog niet echt minder maar godzijdank wordt het ook niet erger. Ben vanmiddag even het dorp in gegaan, had ineens zin in andijviestamppot met een hamburger (ingegeven door het herfst-achtige takkeweer buiten) en tsja dan moeten de ingredienten natuurlijk wel even gehaald worden. Meteen binnen gedenderd bij de apotheek. Geinformeerd of ik ibuprofen mag slikken bij mijn andere medicijnen. Was geen probleem. Dus net mijn 1e ibu-tje weggetikt met een maagbeschermer erbij.
@Kaatje: hoop dat je hoofd een beetje snel weer ok voelt!
@Jynta: thanks voor de feli! Hmmm behangen.. spannend. Hahaha als je wat dichterbij had gewoond had ik mijn mams wel even langsgestuurd, die is inmiddels aardig bedreven in behangen.
@Koor: vervelend dat je de hele dag zo lamzakkig gevoel hebt gehad. Maar het weer werkt inderdaad allesbehalve mee. Was net op tijd terug van het dorp... Net een gigantisch regen-gordijn hier.... Het ging zo hard dat ik de flat aan de overkant steeds minder goed kon zien.
@GB: als je geen zin hebt om te koken zou ik gaan voor roerbakken... das volgens mij het snelst klaar!
@Sart: en is de werkdag een beetje meegevallen, ondanks de frisse tegenzin?
@Lampje: heb jij toevallig een briljant idee voor een gerecht bij Saltimbocca?
@Drift: katervrij inmiddels?
Hoop dat het met iedereen goed gaat, ook de mensen die ik nu vergeten ben....
Ga zo maar eens aardappels schillen...
@Kaatje: hoop dat je hoofd een beetje snel weer ok voelt!
@Jynta: thanks voor de feli! Hmmm behangen.. spannend. Hahaha als je wat dichterbij had gewoond had ik mijn mams wel even langsgestuurd, die is inmiddels aardig bedreven in behangen.
@Koor: vervelend dat je de hele dag zo lamzakkig gevoel hebt gehad. Maar het weer werkt inderdaad allesbehalve mee. Was net op tijd terug van het dorp... Net een gigantisch regen-gordijn hier.... Het ging zo hard dat ik de flat aan de overkant steeds minder goed kon zien.
@GB: als je geen zin hebt om te koken zou ik gaan voor roerbakken... das volgens mij het snelst klaar!
@Sart: en is de werkdag een beetje meegevallen, ondanks de frisse tegenzin?
@Lampje: heb jij toevallig een briljant idee voor een gerecht bij Saltimbocca?
@Drift: katervrij inmiddels?
Hoop dat het met iedereen goed gaat, ook de mensen die ik nu vergeten ben....
Ga zo maar eens aardappels schillen...

maandag 18 juli 2011 om 17:31
Lampje ik koop mijn gerookte paprika bij een drogist hier in de stad (Winnie weet vast welke ) ze hebben daar echt alle soorten kruiden en specerijen. De smaak is véél sterker en echt "rokerig", is heerlijk in goulash, soepen etc. maar je moet het met mate gebruiken anders overheerst het erg.
Hier is de quinoasalade vanavond doorgeschoven naar morgen. Ik was zo koud, nat en ellendig toen ik thuis kwam dat ik ter plekke besloten heb er niet meer uit te gaan vanavond en heb SartMan via een sms lief aangekeken en hem gevraagd om een lekker groentetaartje te halen. Eentje met ratatouille en geitenkaas en een met wilde spinazie, feta en cashewnoten. Heerlijk en lekker warm. Vanavond met een dekentje en kopje thee op de bank.... brrrrrrr.
Kaaaaatje kijk je uit met die bult op je hoofd als je je echt niet lekker blijft voelen of hoofdpijn blijft houden dan moet je je even laten nakijken hoor je hebt zo een hersenschudding.
Hier is de quinoasalade vanavond doorgeschoven naar morgen. Ik was zo koud, nat en ellendig toen ik thuis kwam dat ik ter plekke besloten heb er niet meer uit te gaan vanavond en heb SartMan via een sms lief aangekeken en hem gevraagd om een lekker groentetaartje te halen. Eentje met ratatouille en geitenkaas en een met wilde spinazie, feta en cashewnoten. Heerlijk en lekker warm. Vanavond met een dekentje en kopje thee op de bank.... brrrrrrr.
Kaaaaatje kijk je uit met die bult op je hoofd als je je echt niet lekker blijft voelen of hoofdpijn blijft houden dan moet je je even laten nakijken hoor je hebt zo een hersenschudding.

maandag 18 juli 2011 om 17:35
Win, (we waren simultaan aan t typen denk ik) fijn dat je in ieder geval wat beter geslapen hebt nu hopen dat je je met die ibu in ieder geval even kunt ontspannen, soms verkramp je van de pijn en dat maakt de zaak nog erger --> vicieuze cirkel
Eh nee het viel niet mee vandaag <zeurmodus aan> toen ik door de stromende regen bij mijn bushalte aankwam bleek die tijdelijk opgeheven dus moest ik een roteind lopen (nog steeds door de stromende regen) mét buikpijn want "hormonally challenged", kom ik dus kletsnat (natte sokken, schoenen etc) op mijn werk aan heb het de hele dag koud gehad... en ja op de terugweg dus weer. Vandaar mijn voornemen er niet meer uit te gaan vanavond </zeurmodus uit>
Eh nee het viel niet mee vandaag <zeurmodus aan> toen ik door de stromende regen bij mijn bushalte aankwam bleek die tijdelijk opgeheven dus moest ik een roteind lopen (nog steeds door de stromende regen) mét buikpijn want "hormonally challenged", kom ik dus kletsnat (natte sokken, schoenen etc) op mijn werk aan heb het de hele dag koud gehad... en ja op de terugweg dus weer. Vandaar mijn voornemen er niet meer uit te gaan vanavond </zeurmodus uit>
maandag 18 juli 2011 om 17:41
He bah Sart, hormonen en slecht weer is een slechte combi!! Inderdaad lekker op de bank met een dekentje en thee. Mijn plan ook voor de rest van de avond.
Haha en weet inderdaad welke drogist jij bedoelt Sart! Ben er al een tijd niet meer geweest, toch maar weer eens doen.
Nog even een vraagje over de courgette-fritatta die Teig heeft gepost hier. Moet die echt in de oven of kan het ook in een koekenpan?
Haha en weet inderdaad welke drogist jij bedoelt Sart! Ben er al een tijd niet meer geweest, toch maar weer eens doen.
Nog even een vraagje over de courgette-fritatta die Teig heeft gepost hier. Moet die echt in de oven of kan het ook in een koekenpan?

maandag 18 juli 2011 om 17:48
Roerbakken is het snelst idd, maar bij dit weer en in deze bui heb ik meer behoefte aan comfort food. Dus risotto of pasta. iig iets met KAAS. En ik bedenk me net dat ik nog truffelkaas heb. Dus het gaat iets worden als pasta met champignons en truffelkaassaus ofzo. En dan wat broccoli erbij voor de broodnodige vitaminen.

maandag 18 juli 2011 om 18:00
quote:GeorgieBrown schreef op 18 juli 2011 @ 17:48:
Roerbakken is het snelst idd, maar bij dit weer en in deze bui heb ik meer behoefte aan comfort food. Dus risotto of pasta. iig iets met KAAS. En ik bedenk me net dat ik nog truffelkaas heb. Dus het gaat iets worden als pasta met champignons en truffelkaassaus ofzo. En dan wat broccoli erbij voor de broodnodige vitaminen.
Kaas!!!
Hahaha. Same here. Weet niet of jullie Wallace and Gromit kennen maar Wallace is dol op kaas, vooral midden in de nacht, en roept dan steevast uit "oh I do like a bit of cheese" of "cracking cheese Gromit!" dus dat roep ik hier 's avonds regelmatig als ik de koelkast induik voor mijn fix
Kaas!!!
Hahaha. Same here. Weet niet of jullie Wallace and Gromit kennen maar Wallace is dol op kaas, vooral midden in de nacht, en roept dan steevast uit "oh I do like a bit of cheese" of "cracking cheese Gromit!" dus dat roep ik hier 's avonds regelmatig als ik de koelkast induik voor mijn fix
maandag 18 juli 2011 om 18:54
Zie dat Jynta en ik ook simultaan aan het typen waren. Succes met al je klussen!
Jaaa, dekentje en kopje thee op de bank. Same here Sartan. Heb nog een fijne Karen Slaughter liggen om te lezen.
En die kaas, daar had ik ook behoefte aan. Heb net een flinke laag over de aardappelpuree van de pie gestrooid
Jaaa, dekentje en kopje thee op de bank. Same here Sartan. Heb nog een fijne Karen Slaughter liggen om te lezen.
En die kaas, daar had ik ook behoefte aan. Heb net een flinke laag over de aardappelpuree van de pie gestrooid
maandag 18 juli 2011 om 20:02
maandag 18 juli 2011 om 20:08
maandag 18 juli 2011 om 20:09
maandag 18 juli 2011 om 20:19
maandag 18 juli 2011 om 20:21
Pffff werd net gebeld door 2 verschillende mensen die hebben gehoord via de tam tam dat mijn huis in de verkoop gaat. De ene komt woensdag avond kijken, de ander vrijdag. Dat wordt dus morgen al behangen, gelukkig kan nichtje op dochter passen, heb ik de hele dag de tijd om te behangen. Ben benieuwd!!