Uitgerekend september 2011

11-01-2011 14:03 2189 berichten
Alle reacties Link kopieren
WNW = wil geslacht niet weten

Cookie803001-9 10 mei vk2e jongen Incinta3003-9 28 mei vk 1e jongenLizi-27 2803-9 22 apr 20 w echo - 28 apr vk 1e jongen Juffie8723 05-9 15 apr 20w echo 1e jongen Tsmama2606-9 26 apr 20w echo - 12 mei vk 2e jongen blond7-9 1e meisje Crazydesi3209-9 14 mrt vk3e jongen Loveland339-9 8 jul placenta lokalisatie 1e jongen margriett2412-9 26 apr 20w echo1e meisje yrusjetd12-9 ? jongen Potatohead?13-9 ? jongen Lyt2613-9 15 apr vk - 26 apr 20w echo2e jongen anne_ananasje2513-9 19 mei vk - 14 jun 3D echo ? jongen Weekend2216-9 3 mei 20w echo1e meisje c773416-9 5 mei 20w echo3e wnwhaarspeldjes2916-9 18 jun 3D echo 2e wnwZonnebloem82 2918-9 4 mei 20w echo1e wnwNavimo3118-9 5 mei 20w echo 2e jongen Peetje74 3619-9 21 apr vk - 2 mei 20w echo 3e wnwGympy77 3320-9 17 mei 20w echo2e wnwMeisjegroningen 2620-9 4 mei 20w echo1e meisje 7up2520-9 13 april vk - 26 april 20w echo1e jongen deborahs1ste2020-9 6 mei 20w echo1e wnwm2b 2621-9 6 mei echo1e meisje xxxjes3324-9 15 jun vk 1e jongen dinges812925-9 11 mei 20w echo 1e wnwSofi2010 3426-9 12 mei vk - 24 mei 20w echo4e meisje ? Deernie3028-9 20 mei 20w echo - 28 apr pretecho 1e meisje Nientje82 283-10 18 mei 20w echo1e wnw
Nou, fantastische planning wat betreft de dakkapel (not): plaatsing kan op z'n vroegst 23 september. En ik ben dus 19 september uitgerekend...

Het kan niet eerder omdat hij dan pas klaar is. De bouwvak zit er natuurlijk tussen dus dat kost ons 3 weken...

Ik kan er op gokken dat ik een week later beval, of we moeten hem sowieso verzetten, of misschien ben ik dan al wel bevallen maar zou het in de kraamweek zijn...

Al met al dus niet zoals ik het wil, maar goed, het is niet anders...

P. gaat morgen nog een keer bellen en als hij makkelijk op het laatste moment een paar weken te verschuiven is dan laten we hem staan. Als we toch op het laatst af zouden bellen en het duurt dan weer een paar maanden dan verzetten we hem nu al naar een paar weken later....
Goedemorgen!

Slechte nacht gehad door herrie op straat en nu voor de tweede keer wakker, dacht ga even op het forum kijken

Tjemig Peetje, dat is balen van jullie dakkapel! Om nu in je kraamweek van die werklui in je huis te moeten hebben, ik moet er niet aan denken :( Hopelijk kunnen jullie nog een oplossing vinden! Ik ben trouwens ook de 19de uitgerekend ;)

Cookie wat een goeie tip van dat extra shirt voor je man! Mijn vriend is een zweter ( gelukkig geen stinkerd ) maar zou best een extra shirt kunnen gebruiken! Gaat op de lijst ga ook eens kijken over het bed, ons bed is ook best zwaar nl...

Mijn kinderen zijn al groot :D mijn dochter is 11 en mijn zoon al 9 dus die vinden het reuze interessant om hun nieuwe broertje of zusje al te kunnen zien!

Wij zijn gisteren naar de voorlichting geweest van het ziekenhuis. De vorige twee zijn in een ander ziekenhuis bevallen toch wel handig om te weten waar we heen moeten ;) op zulke momenten

denk je meestal niet zo helder hihi.

De kraamzorg komt toch langs.... Heb ze aan de telefoon gevraagd waarom ze langskwamen Aangezien ik al twee kinderen heb en geloof dat ze die vraag niet verwacht hadden, want mevrouw aan de andere kant viel gelijk stil hihi. Ik zal wel eerlijk vertellen dat ik het niet op m'n aardigst vroeg ;) Ze had het over adviezen geven en dat het toch iets anders is dan een paar jaar terug.... Ik vroeg toen aan m'n vriend wat hij er van vond en hij zei: mwah misschien handig.... Dus nu mag ze komen van ons. Hopelijk gaan die adviezen niet alleen over borstvoeding, want ik heb daar al een keuze ingemaakt. Ben benieuwd!

Morgen gaan we voor de babykamer kijken, mag ook wel het is hier nog maar 8 weekjes nu :D

Nou ik hoop dat t goed met iedereen gaat en dat t zonnetje vandaag wel een beetje gaat schijnen!

Groetjes!
Hahaha, peetje moest erg lachen om je eerste bericht. Dat jij je man hebt ondergespuugd en hij tot twee keer toe langs huis mocht (lekker verstrooid :-) ); zie het zo voor me in een komische film over bevallen

En dan je dochter die meteen de schaar in het haar van de pop zet hahaha. Wat is dat toch met haren knippen. Volgens mij hebben alle vrouwen vroeger weleens hun pop of Barbie (bijna) kaal geknipt Maar kan me wel voorstellen dat je ervan baalt als het bij zo'n dure, net gekregen pop gebeurt.

Wel balen dat de planning van plaatsen van de dakkapel precies rondom je uitgerekende datum valt. Misschien toch maar sowieso een paar weken later doen?? Hoewel het ook maar 1 dag is toch? Of zijn ze met afwerking binnen wel langer bezig? Lastige beslissing.

Anaiteb, dan maken je kinderen het nu inderdaad bewust mee, leuk! Ik heb zelf een beetje het vermoeden dat sommige kraamzorginstanties ook vooral even willen kijken in wat voor gezin(ssituatie) ze terecht komen. Die nieuwe adviezen kunnen ze nl toch ook makkelijk via de telefoon doorgeven. Maar denk dat ze ook even een snelle inschatting willen maken van hoe jullie zijn en hoe jullie huis eruit ziet. Op zich wel begrijpelijk, dat ze even willen weten waar hun medewerkers terecht komen, maar het is wel een gedoe.

Denk dat kraamzorg je niet lastig zal vallen over keuze voor borst- of flesvoeding. Ze willen dat alleen weten omdat je bij flesvoeding minder uren kraamzorg krijgt (volgens mij 46 t.o.v. 49 uur)

Ik had afgelopen keer een hele fijne kraamhulp, maar zie er dit keer weer tegenop dat er een vreemde in je huis rondloopt. Vorige keer hadden we twee dagen een andere hulp en die zei tegen mij: als je vriend zo beneden komt, kan hij even koffie zetten (voor haarzelf bedoelde ze he, ik drink het niet). Ik dacht toen echt 'doe dat even zelf, vriend loopt al de benen onder zn lijf vandaan deze dagen'. Was blij toen zij weer weg was en de fijne hulp weer terug kwam.

Ik heb maandag de intake. Ga wel aangeven dat ik BV wil geven, maar het wel zelf met de baby wil doen. Geen gesjor aan mn borst. De vorige keer ging het de eerste dagen niet zo heel goed, want dochter deed haar mond wel open, maar hapte verder niet. De kraamhulp liet me eerst heel geduldig zelf proberen en gaf van een afstandje tips. Daardoor bleven dochter en ik rustig. Maar twee VK's die op controle kwamen wilden zich er wel mee bemoeien en gingen dus aan mijn borst lopen trekken en dochter er tegenaan duwen. Zij raakte daardoor helemaal overstuurd, waardoor het dus helemáál niet lukte. Ik dacht als jullie dadelijk weg zijn, doe ik het toch weer op mijn eigen manier (had inmiddels samen met de kraamhulp ontdekt dat het in de 'rugbyhouding' wel lukte, alleen VK's vonden dat het anders moest...pfff). Maar vond dat wel echt vervelend.

Nu laat ik me dat echt niet meer gebeuren, dan zeg ik er wat van, maar daar ben ik vaak niet zo goed in :-)

Ze mogen uiteraard wel helpen als ze zien dat het niet helemaal lukt, maar maak mn kind niet overstuur (zo, even moederinstinct laten spreken hahaha)!

Anaiteb, succes met babykamer uitzoeken! Mag nu inderdaad wel gebeuren haha. Wij hebben 'm ook nog niet klaar hoor, maar hebben wel de meubeltjes al. Afgelopen donderdag heb ik behang uitgekozen. Heel leuk met safaridiertjes en veel groen en beetje aqua erbij. Mn dochter is afgelopen weekend overgegaan naar haar nieuwe kamer. Deze week behang afhalen in haar babykamertje, waar schoonmoeder dan maandag gaan behangen. Hoop heel erg dat het behang er straks ook echt leuk uitziet! Dan is het kamertje volgende week klaar. Ben donderdag 34 weken, dus ook hier mag het nu wel

Sorry voor weer lang verhaal van mij :-)
zo ook weer een berichtje van mij. Ik ben twee weken op vakantie geweest in Frankrijk en daarna meteen vertrokken voor een summerschool in Italie (in hetzelfde vliegtuig als robert ten brink en familie ). En daar ben ik nu nog (donderdag weer naar huis). Hier heb ik internet en daardoor ben ik weer helemaal bijgelezen. En een heleboel herkenning. Ook ik heb een beurse rib aan de rechterkant en lig nu in bed te typen. De andere houdingen met mijn olifantenpootjes wat hoger lukken nu even niet zonder last van mijn ribben te krijgen. Die pootjes zijn dus ook erg herkenbaar. Hier is het zo'n 30 graden en hoewel alle locaties dicht bij elkaar zitten, stijgt en daalt het hier sterk. Dus dat is elke keer pittig.

Ook leuk om de tips te lezen. Voor mij is deze periode dat ik niet thuis ben een beetje een breekpunt. Als ik terug ben mag ik vol aan de slag met lijstjes maken, de laatste dingen kopen en etc. Ben dan 31 weken, dus dat mag ook wel. Dus die tips komen op het juiste moment!

Ik moet trouwens na deze week nog 4 weken werken en dan met verlof! Dus dat schiet al mooi op! Al zullen de meesten rond die tijd al wel met verlof zijn en misschien de eersten al geboren?
@ Peetje oe wat een gedoe met die dakkapel! :S Zou ik ook niet blij van worden!

@ Cookie inmiddels gaat het stukken beter! Geen gestress meer...we hebben vorige maand (toen we in ondertrouw gingen) een feestje gegeven voor zo'n 60 man...lekker klein gehouden en nu gaan we alleen nog tekenen. En daarna lunchen met de getuigen en ouders.

Goeie tip van dat shirt voor man! Haha gaat op het lijstje!
Haha Peetje, wat een verhaal van je dochter. Elke vrouw heeft dat wel ooit zelf gedaan of kent wel een vriendin :-)

Wel vervelend van de dakkapel zeg. Hopelijk komt het nog goed.

m2b klinkt lekker, eerst Frankrijk en nu Italië.

Wij zijn nog aan 't kijken waar we naartoe willen gaan over twee weken.

Net 30-weken echo gehad. Alles was goed.

Volgende week weer verloskundige.
Die rib herken ik ook! Auw en ls ik dan in de auto zit of waar dan ook, doet het echt pijn en moet ik eigenlijk met een kussentje in me rug zitten!

Hier iig getrouwd paar daagjes terug! Dus was even aan het genieten en vandaag weer gewerkt, huwelijksreis stellen we een maandje uit dus dan lekker een hotelletje dichtbij NL haha! Je weet het maar nooit!
Gefeliciteerd weekend met je trouwen!
@weekend, ik heb het ook snel in de auto. Volgens mij zit je daar iets meer in elkaar gedrukt.

En natuurlijk gefeliciteerd met je huwelijk!!! Was het een mooie dag?
hey meiden!

bedankt voor de tips! shirt voor vriend lijkt me inderdaad ook erg handig, heb hem er meteen bijgeschreven!

Ging vandaag in de supermarkt kijken voor zo'n klein pakje flesvoeding, aangezien me dat ook erg handig lijkt als de borstvoeding niet meteen wil lukken, maar hier hebben ze dat mooi niet. Alleen die grote blikken met poeder. Binnenkort maar eens naar de drogist of de AH XL ofzo... kijken of ze het daar wel hebben!

Verder heb ik nog bij de kraamintake de volgende tip gekregen, maar die zal niet bij iedereen van toepassing zijn: ¤1,- munt in je tas doen voor de rolstoel. Bij ons in het ziekenhuis zitten de rolstoelen vast aan een ketting, net zoals de winkelwagentjes in de supermarkt zeg maar. Er moet ¤1,- in en als je de rolstoel weer terug zet, komt de munt er weer uit. Dus misschien handig om even te kijken hoe dat bij jullie in het ziekehuis geregeld is.

@peetje: wat een gedoe met dat dakkappel zeg! weet je al of jullie het kunnen verzetten??? komt de dakkappel ook in jullie slaapkamer??

@juffie: wanneer ga je precies trouwen?? alvast een fijne dag! hopelijk regent het niet....

@Lyt: hoe is het met de beweging van je baby?? voel je hem alweer wat meer?

@stuitligging: ik heb gehoord dat het geen pretje is als ze de baby gaan proberen te draaien. En dan ligt mn placenta ook nog eens aan de voorkant, dus ben benieuwd. Ik heb van iemand de tip gekregen om Moxa-therapie te proberen. Is iemand hier bekend mee??
@weekend: nog gefeliciteerd met jullie huwelijk! Nog even niet op huwelijksreis?! ach, des te meer geniet je er straks van!

@xxxjes: gefeliciteerd met de goede echo!

Hoe zwaar is je kindje nu?

@cookie: wat een verhaal over jouw borstvoeding de vorige keer zeg! je dochter helemaal overstuur.... pfff. Kan me voorstellen dat je er toen niets van zij, omdat je ook niet beter wist. Ik heb ook geen idee en laat het straks maar over me heen komen. Maar kan me voorstellen dat je er nu echt wel wat van zou zeggen. Gelijk heb je!
@allen! Wat is er weer veel geschreven! Ik zit nog steeds met m'n zwangere kont in Frankrijk maar het is hier even bere slecht weer. De komende dagen worden weer beter hoor maar nu maar even met de iPad op schoot.

Ik ben nu 30 weken dus ook een van de laatste. Het gebied hier is veel heuveliger dan gedacht waardoor ik dagelijks slaap, zit, eet en waggel ipv het wandelen en fietsen dat ik graag zou willen. Maar ja, iemand zei het al eerder. Je moet nu toe gaan geven dat het fysieke echt niet meer kan.

Ik heb even snel gelezen en aangezien ik 0 ervaring heb zijn die tips welkom. Van washandjes, tot shirts tot de klossen die ik ervan verdenk dat ze niet onder ons bed passen aangezien we geen echte poten hebben onder ons bed. Daar vinden we wat op!

Gefeliciteerd met de 2 huwelijken die ik voorbij heb zien komen.

In mijn omgeving is met druk aan het bevallen. En jawel, de maand juli zit hier vol met meiden! En Britt, een Tessa een Lotte en een Marit en Suzanne.

De kaakontsteking is hier in ieder geval zo veel weg dat het goed te doen is. Ik las dat Peetje terug is dus ik kan nu alle kiespijn vragen weer stellen! Hihi.

Wij twijfelen nog steeds over borstvoeding. Ik vind het prima borstvoeding te geven maar kolven zie ik echt niet zitten. Ook als ik weer ga werken wil klaar zijn met borstvoeding geven.

Mijn man vroeg zich ook af of je fles en borstvoeding door elkaar kan geven vanaf het begin omdat hij zich afvraagt of het in de nachten te doen zal zijn en hij het leuk vind ( jawel, ideale man) om de nachtvoeding te doen als ik er doorheen zit.

De tips ga ik nog maar nalezen en opschrijven. Tot namijn vakantie!
Hier ff tijdje niet mee gelezen maar wil proberen weer wat vaker mee te lezen en te schrijven

@weekend gefeliciteerd met je huwelijk.

Verder reageer ik later ff vriendlief roept dat het eten klaar is :D
Wij zijn ook weer terug van vakantie, 2 weekjes Zuid-Holland vlakbij het strand. We hebben heerlijk op het strand gelegen en ook dagen in de regen gezeten, echt Nederlands weer. Onze oudste (20 maanden) slaapt 's middags, dus hadden wij ook verplicht een relaxmoment overdag. En verder veel peuteruitjes gemaakt, kinderboerderij, zwembad, overdekte speeltuin enz.

Met onze uk gaat het goed, maandag was ik nog bij de verloskundige op controle en mijn baarmoeder groeit nu weer gewoon volgens schema. Ukkie is wel een heel bewegelijk kindje. De verloskundige had moeite om het hartje goed te vinden omdat hij/zij steeds wegzwom. Verder voel ik hem/haar de hele dag door. Ik ben benieuwd of het straks na de bevalling ook echt een druktemaker is. Ook met mij gaat het lekker, al vind ik het verzorgen van mijn oudste wel pittiger nu. Ze loopt nog niet zelf en moet dus nog veel gedragen worden.

Verder vertelde de verloskundige dat ik nog maar 1 controle bij haar heb, over 2 weken, en daarna al voor de verdere controles naar de gyn moet ivm de keizersnede die ik bij mijn oudste heb gehad. Zo komt de bevalling ineens al heel dichtbij.

Over stuitligging: mijn oudste is met 35 weken uit zichzelf omgedraaid. We waren al in het ziekenhuis om haar te laten draaien, maar gelukkig maakte de gyn vlak daarvoor nog een echo en bleek dat ze al met haar hoofdje naar beneden lag. 3 dagen eerder had ze heel lang en heel hard geschopt, waarschijnlijk had ze zich toen zelf omgedraaid. Het kan dus wel.

Moxa heb ik niet geprobeerd, maar de verloskundige heeft het wel genoemd toen ze de stuitligging met mij besprak. Heel stom: ik kan er niet tegen dat iemand aan mijn voeten zit, zelfs mijn man mag ze niet aanraken. Vandaar dat ik moxa (= soort acupunctuur aan je kleine teen) niet wilde.

7 up: hier heb je ook geld nodig om in het ziekenhuis een rolstoel te lenen, hier is dat 2 euro.

Deernie: je kunt je bed ook prima verhogen met bierkratten. Dat hadden wij de vorige keer omdat ons bed ook geen normale poten heeft.

Borstvoeding kun je afbouwen voordat je aan het werk moet, niemand verplicht je te kolven. Of je bouwt zo ver af dat je alleen 's ochtends vroeg en na werktijd zelf voedt en overdag flesvoeding geeft.

Of je borstvoeding en flesvoeding vanaf het begin kunt combineren: echt combineren is lastig, omdat je het risico loopt dat je borstvoeding dan niet goed op gang komt. Je lijf heeft veel voedingen nodig in het begin om je melkproductie op te bouwen. Maar af en toe een flesje als je er doorheen zit kan niet zo veel kwaad. Je man kan je 's nachts wel helpen door jullie kindje uit de wieg te pakken, te verschonen en na de voeding terug te leggen zodat jij je bed niet uit hoeft. Fijn dat hij meedenkt over dit soort dingen, hij wordt vast een lieve en betrokken papa.

Weekend: gefeliciteerd met je huwelijk en juffie: gefeliciteerd met je ondertrouw en een heel mooie huwelijksdag gewenst.

Peetje: wat een gedoe met die dakkapel. Hopelijk kunnen ze de planning nog aanpassen.

Kraamzorg: ze zijn bij mijn oudste langs geweest, bij deze zwangerschap (zelfde bureau) hebben ze gebeld voor de intake. Ze bellen nog een keer aan het eind van de zwangerschap, dat was bij mijn oudste ook.
Ja, P. heeft de afspraak van het plaatsen van de dakkapel verzet naar 4 oktober. Dat is ook beter denk ik zo, anders loop ik toch maar te stressen over het tijdstip van bevallen. En op het laatst verzetten ging niet zo makkelijk.

De dakkapel komt in de computerkamer, dus niet in de kinderkamer of op onze kamer. Dat scheelt, in principe hebben we er dus geen last van dat ie later komt. Alleen de zolder staat vol met een uit elkaar gehaalde kast en dozen met ordners/boeken etc. Nou ja, het zij zo...

Weekend, gefeliciteerd met je huwelijk!

Hmm, ik ben nog steeds niet door de kraamzorg gebeld (ben nu ruim 31 weken). Misschien dat ik zelf maar even bel om te vragen of ik nu wel sta ingeschreven. Met 20 wkn heb ik ook al eens gebeld. Ik had met via internet aangemeld maar op één of andere manier is dat niet doorgekomen, heel fijn. Toen ik gebeld had hebben ze me formulieren toegestuurd die ik vervolgens heb ondertekend en teruggestuurd. Verder heb ik niets meer gehoord. Ik weet ook niet meer wanneer ze de vorige keer hebben gebeld, hoeveel weken ik toen was.

Kraampakket heb ik trouwens ook nog niet gekregen.
Peetje: fijn dat het gelukt is om het plaatsen van de dakkapel uit te stellen.

Bij mij was er vorige keer ook iets niet goed gegaan met mijn aanmelding voor de kraamzorg. Mijn formulier was bij een verkeerde persoon terecht gekomen of zoiets. Ik zou idd even bellen om te vragen hoe het zit.

Heb je het kraampakket al wel aangevraagd? Ik moest zelf bellen naar mijn zorgverzekering om het aan te vragen. Ik heb het al een paar weken in huis.
Nee, ik moet inderdaad ook nog bellen naar de zorgverzekering, heb ik nog helemaal niet gedaan. P. kon zich ook niet herinneren dat we dat de vorige keren hadden gedaan.

Ik heb P. de opdracht gegeven om morgen te bellen (moet ik werken) en anders doe ik het vrijdag.

Kraamzorg zal ik vrijdag in ieder geval even bellen om te vragen of ik nu in het systeem sta.
Goeiemorgen! Lig sinds zes uur klaarwakker (zal je net zien,is dochter eens niet om zes uur wakker, ben ik het) dus dacht dan maar even forummen.

Allereerst Weekend gefeliciteerd met je trouwen!! Leuk!

En juffie, weet niet of jij inmiddels getrouwd bent of dat vandaag gaat doen, maar jij ook gefeliciteerd!! Feest hebben jullie dus al gehad met ondertrouw, maar leuk dat jullie nog wel lunch doen met de ouders!

Peetje, fijn dat het plaatsen van de dakkapel is uitgesteld! Hoef je daar idd niet om te stressen. En t is ook niet heel veel later geworden, dus hoef je ook niet heel lang te wachten tot dakkapel geplaatst is.

Haarspeldjes, fijn dat jullie leuke vakantie hebben gehad! Idd wisselend weer hier. En pff, best zwaar je dochter continu moeten tillen. hoop dat je er niet teveel last van hebt.

M2b wat doe je precies voor summerschool
Oeps, te snel geplaatst...

M2b wat doe je precies voor summerschool in Italië? Wel lekker dat je daar nog zit! Misschien is 30 graden nu niet meer zo fijn, maar de regen hier is ook niet echt gezellig :-)

Deernie, leuk dat je vanaf vakantie reageert en t leuk hebt daar!

Ik vind kolven ook niks, dus wil t als ik ga werken ook weer afbouwen. Volgens mij kun je eerste weken beste alleen BV geven tot dat goed op gang is. Plus als je dan n voeding overslaat, lopen jouw borsten zo vol dat dat echt niet prettig is. Dan zit man flesvoeding te geven en moet jij alsnog kolven/voeden om spanning van je borsten te halen. Maar na tijdje kan dat wel. Wij gingen toen in ieder geval om elf uur 's avonds flesje flesvoeding geven, zodat ze beter door zou slapen. En toen ik ging werken, voedde ik 's ochtends en 's avonds en kreeg ze overdag flesvoeding. Op m'n vrije dagen voedde ik wel weer overdag. Deed t toen n beetje door elkaar tot ze vijf maanden was en ik idee had dat m'n borstvoeding minder goed vulde dan flesvoeding. Toen heb ik definitief afgebouwd (en even flink zitten huilen omdat ik t wel zo mooi vond om te doen )

Maar kortom, ik zou de eerste weken alleen BV doen tot alles goed op gang is en na paar weken combi als je dat wil. Volgens mij adviseren ze ook pas na vijf weken speen te geven, omdat ze anders mss tepel niet meer pakt, maar of dat zo is weet ik niet.

7up, da's ook n goeie van dat muntje! Dat is bij ons ziekenhuis ook! Moest terugdenken aan m'n bevalling: tijdens rondleiding door ZH was verteld dat als de VK belt dat jullie eraan komen er n verpleegster naar ingang komt met n rolstoel. Ik kwam dus met bijna volledige ontsluiting de ingang binnen in m'n eentje (vriend was auto wegzetten en VK had niet zo snel gereden als wij) en dacht 'waar is nou die beloofde rolstoel?' Stonden de rolstoelen aan elkaar vast idd alleen met muntje los te krijgen. Ik kreeg toen enorme wee, dus ben maar over die aan elkaar zittende rolstoelen gaan hangen endaarna was die verpleegster met rolstoel er gelukkig alsnog

Maar voor geval dat neem ik idd maar muntje mee!

En idd laat ik me dat gesjor met borstvoeding nu niet meer gebeuren. Gelukkig liet ik me er niet door van de wijs brengen en deed t toen ze weg waren toch op m'n eigen manier, maar gaf wel n vervelend gevoel. Dus nu geef ik n grotere mond (als ik durf haha)

Oh, ben zo benieuwd hoe t zal zijn straks als hij geboren is!! En hoe hij eruit zal zien! Van de ene kant geniet ik nog van m'n zwangerschap, want is echt mooie tijd! Van de andere kant kan ik ook niet wachten tot ons mannetje er is! En dochter hem n kusje kan geven ipv m'n buik
Hier al wel kraampakket ontvangen, maar behalve bevestigingsbrief van kraamzorg daar nog niks van gehoord. Zal het vandaag eens gaan uitzoeken.

@cookie: Het was een summerschool over statistiek en psychology. 5 dagen les in een mooie omgeving. Gisteravond thuis gekomen met echt hele dikke voeten. Maar ja, dat krijg je van een hele dag reizen en 30+ graden. Ben wel erg blij dat ik thuis ben en zit nu heerlijk met mijn voetjes omhoog op de bank...
Goeiemorgen!

Ik heb het kraampakket ook nog niet, zal het ook eens in de gaten gaan houden ;)

Zaten er bruikbare spulletjes in de babybox van Prenatal? Heb de bon daar ook nog niet voor gekregen, ben nieuwsgierig

Hier gaat t goed, behalve dat ik sinds twee dagen een vreselijke droge huid heb. Met tot gevolg, want heb eczeem, een rug die jeukt en geïrriteerd is. HA gebeld en natuurlijk op vakantie .... Voor spoedgevallen mocht je aan de lijn blijven hangen heb ik gedaan en gelukkig kon de assistente me helpen. Voelde en ben natuurlijk geen spoedgeval, maar wachten tot de dokter terugkomt kon ik echt niet. De jeuk is zo vervelend en ik ben op dat gebied echt wel wat gewend, maar trok het niet meer. Heeft een van jullie een droge huid? Van mij is extreem droog, altijd geweest maar nu was zelfs mn gezicht superdroog. Heb er zwitsal ;) opgesmeerd en dat werkte op mn gezicht goed. Op mn rug kan dat niet ivm uitslag/kleine wondjes. Maar daar haal ik straks die andere creme voor op.

Sorry moest even klagen!

We hebben een kamer gevonden, maandag haalt mn vriend hem op.

Is iedereen weer beetje gewend die op vakantie zijn geweest? Jammer dat het altijd zo snel voorbij is, he...

Mijn kinderen zijn nu met hun vader op vakantie, morgen zijn ze weer thuis

Ga nu naar beneden, m'n vriend komt zo thuis. Hij heeft een racefiets met bijbehorend fietspakje (!!!) gekocht dus dat wordt lachen ;)

Fijn weekend allemaal!
Ik heb net met de verzekering gebeld en het kraampakket aangevraagd. Beter laat dan nooit...

Nou goed, het is geregeld en ik krijg het pakket uiterlijk 6 weken voor de uitgerekende datum toegestuurd.

Verder heb ik de kraamzorg nog even gebeld om te (dubbel)checken of ik nu sta ingeschreven en dat is het geval. Eén dezer dagen/weken wordt ik opgebeld voor een intake-gesprek. Ze zei erbij dat als ik de intake thuis wilde doen dat er dan 1 uur kraamzorg af zou gaan (behalve bij de 1e, dan is het gratis). Maar goed, ze zijn bij mij nog nooit thuis geweest voor de intake, ook bij de eerste niet (stelde ze ook niet voor toen, ze zei gewoon dat ze het telefonisch deden) dus deze keer doe ik het weer telefonisch.

Nog drie weken werken, dan begint m'n verlof.

Ik moet zeggen, deze week viel me 100% mee. Scheelt natuurlijk ook dat ik 3 weken vakantie heb gehad.

Alleen die stoelen waar ik op zit zitten niet echt lekker. Ik ben al van stoel gewisseld, waar ik normaal op zit kan ik nu helemáál niet op zitten, dan krijg ik echt last van m'n schaambeen. Waar ik nu op zit is het iets minder, maar als ik lang achter elkaar heb gezeten en ik kom omhoog dan schiet het er soms ook in, een pijnscheut in mijn schaamstreek. Wat dat dan precies is weet ik niet, zal wel met het bekken te maken hebben???

Anaiteb, je vriend is dus straks helemaal in stijl
Peetje: fijn dat het kraampakket en de kraamzorg geregeld is, dat is weer een zorg minder. Wat vervelend dat je niet meer lekker kunt zitten. Maar fijn dat je verlof in zicht is.

Anaiteb: de bon voor de prenataldoos kreeg ik per e-mail. Zit hij misschien in je spam-box? Er zat veel reclame in de prenataldoos, maar ook een speentje en rompertje voor je kindje en wat luiers in maatje 1. Wat naar dat je zo veel last hebt van de jeuk, hopelijk helpt de creme. Leuk van dat fietspakje van je vriend. Ik zou er erg om moeten lachen als mijn man zoiets aan zou trekken.

Gisteren had ik voor de laatste keer zwangerschapsgym. Pas in oktober zien we elkaar weer, zonder dikke buik maar met baby's.
@Weekend, gefeliciteerd met je huwelijk. Mooie dag gehad?

@7up, bij de intake van de kraamzorg werd me net verteld dat ik niets van voeding in huis hoef te hebben. Mocht de borstvoeding niet lukken, kan iemand naar de winkel of heeft de kraamzorg hier een afspraak met de ziekenhuizen dat ze altijd voeding aan kunnen.

Gewicht van de baby is niet vastgesteld.

@Peetje, wat een rare regel dat je een uur kwijt raakt van je uren zorg als ze de intake thuis komen doen.

@Anaiteb, ik heb ook last van een droge huid, maar gelukkig niet veel jeuk. Ik gebruik wel elke dag bodylotion van dermolin. Van de huisarts heb ik creme voor als het echt droog wordt, maar die trekt niet goed in en dat vind ik vervelender.

Wel heb ik, waarschijnlijk door de zwangerschap, veel last van uitslag op mijn voeten, benen en ellebogen. Huisarts denkt dat het een reactie op de hooikoorts is. Hier heb ik ook weer een zalfje voor dat ik ’s nachts opdoe.

Het is dus een hele creme-pakket elke dag. Op mijn gezicht: dag/nachtcreme. Op mijn voeten en benen ’s avonds creme tegen uitslag. Op mijn buik/borsten olie/zalf. Dan de overige delen bodylotion. Mijn vriend masseert de meeste avonden mijn kuiten in met gelei voor spieren, zodat ik minder kramp krijg. En dan soms nog handcreme of zonnebrandcreme. :-)

Intake kraamzorg net gehad. Gesprek ging goed.

Gisteren inderdaad ook laatste yogales gehad. De lerares vindt het toch lang duren voordat we bevallen, dus misschien dat er nog een extra les komt. Wij hebben in november de terugkomdag.
Kraamzorg, ik heb een telefonische intake gehad omdat het de 2e is. Was ook in 10 minuten gebeurd. Alles wat ze vertelde wist ik eigenlijk nog wel van de eerste. Bij mij zijn ze de eerste keer trouwens niet alles wezen controleren (of je alles wel in huis hebt). Dat hoor je ook nog wel eens.

Verlof, ik moet nog 2 weken werken en dan heb ik heerlijk verlof t/m het einde van het jaar. Ik kijk er wel naar uit maar ik moet zeggen dat ik, mocht ik nog een week of 2 langer moeten werken, het ook wel had gered.

Klossen, hier gaan ze er met een week of 37 onder. Ik moet zeggen dat ik het bij de vorige best fijn vond dat het bed zo hoog stond. Hoefde ik niet zo te bukken.

Ingedaald, de baby is bij mij ook al aan het indalen. Hij ligt nu bibi. Baby in bekkeningang betekend dat volgens mij. Ze heeft niet gezegd of het heel erg vroeg was of niet (ben nu 32+3). Misschien daalt een tweede ook wat eerder in dan een eerste. De eerste lag bij 34 weken bibi.

7up, ik had inderdaad precies hetzelfde qua bewegingen! Ik was gewoon gewend dat ik de hele dag door bewegingen voelde, maar van de ene op de andere dag voelde ik zo veel minder. Toen ik ging tellen kwam ik nog wel op 10 bewegingen per dag (dus echt 10 trapjes, geen 10 beweegmomenten). Maar het voelde gewoon zo anders. Ook inderdaad als ik s'avonds in bed lag (of smorgens), meestal begint hij dan heel erg te bewegen. Dat was ook niet meer zo.

Maar nu, na een week rustig te zijn geweest beweegt hij weer als normaal gelukkig.

Geboortekaartjes, wij hebben ze uitgezocht. En de enveloppen meteen meegekregen. Kan ik die straks mooi een keer gaan schrijven.

Peetje, ik heb manlief ook ondergekotst tijdens de bevalling. Ach ja... heeft hij ook een beetje moeten afzien

En wat balen van de dakkappellen, het zou zo fijn zijn geweest als ze er voor de bevalling nog in konden.

Deernie, wat betreft combinatie bv/fv. Volgens mij wordt dat in de eerste weken erg lastig. Je productie moet namelijk op pijl blijven en dat doe je door zo vaak te voeden als de baby wil. Zo regelt de baby ook wanneer hij bijvoorbeeld een grotere hoeveelheid voeding wil hebben. Door dan een dagje of 2 vaker te komen, stelt je lichaam zich er op in dat het meer voeding moet aanmaken. Als je het met FV combineert meteen vanaf het begin lijkt het me dat de productie niet goed geregeld wordt en dat de borstvoeding dan zal mislukken. Volgens mij kan het met een week of 6 (als je productie wat gestabilliseerd is) wel. En dan 1x per week (ofzo) één BV vervangen door FV.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven