hardlopen
vrijdag 15 juli 2011 om 18:17
Ja maaique zwaar verslavend he. Maar 4/5 keer per week is eigenlijk best wel veel hoor als je nog niet zo lang bezig bent. Dan is het beter of in ieder geval veiliger om na iedere training een rustdag in te plannen. Gezellig dat je mee komt kletsen. Hoe lang loop je nu en volg je een bepaald schema?
zaterdag 16 juli 2011 om 10:04
Heb het idee weer helemaal lekker in mijn vel te zitten en het lopen ging vanmorgen dan ook heerlijk. Clubgenoten hadden maar een uurtje gepland dus ik ben hardlopend naar het bos gegaan, daar gezamelijk een rondje gedaan en daarna weer via een ommetje naar huis. Goed voor net iets meer dan 20km. Het laatste half uurtje het tempo wat verhoogd. Maar dat gaat bijna vanzelf als je vanuit het toch nog natte bos het asfalt weer betreed en dan zeker als je de stal al weer ruikt.
Ik denk dat ik morgen met een andere loopgroep meeloop. Die hebben een rustige 20km gepland.
Ik denk dat ik morgen met een andere loopgroep meeloop. Die hebben een rustige 20km gepland.
zaterdag 16 juli 2011 om 11:42
@ baukje: ha jij bent weer lekker aan het lopen. Ik was gisteren een beetje laat klaar met alles n heb mijn training dus ingekort maar het ging wel lekker op mijn nieuwe slofjes. Morgen moet ik beessie wegbrengen Zal haar zo vreselijk missen. Alle rondjes voor de Hm dus vanaf nu in mijn uppie. Boehoe
@ lauwe: mmmm was je al eerder op pfeiffer geprikt? bij veel volwassenen komt dat eruit zonder dat je kunt zeggen wanneer iemand dat nou had
of is dat recent pas voor de eerste keer opgedoken in het bloed? heb je nog kunnen lopen?
@ lauwe: mmmm was je al eerder op pfeiffer geprikt? bij veel volwassenen komt dat eruit zonder dat je kunt zeggen wanneer iemand dat nou had
zaterdag 16 juli 2011 om 18:43
Max, nee was nooit eerder geprikt op pfeifer, maar er zit nog steeds te veel bloed in mijn urine,dus maandag ga ik een verwijsbrief halen voor het diagnostich centrum, dan worden mijn nieren, blaas en waarschijnlijk ook buik gecontroleerd door een echo. Na donderdag niet meer gelopen, gelukkig was het gisteren zonning want moest mijn schoenen nog even nadrogen in het zonnetje. Maar ga morgen weer naar de trainig.
En jij morgen sterkte als je je hondje moet wegbrengen!! Zal toch tegenvallen denk ik.
Baukje, fijn dat het al weer beter gaat en dat je weer lekker loopt.
En jij morgen sterkte als je je hondje moet wegbrengen!! Zal toch tegenvallen denk ik.
Baukje, fijn dat het al weer beter gaat en dat je weer lekker loopt.
zondag 17 juli 2011 om 12:05
Wat een lekker weer was het vanmorgen (tegenover donderdag)! Alles bij elkaar toch 14 km gelopen, het ging niet helemaal van harte, maar de terugweg heb ik nog een paar snellere mensen weer een stukje bij kunnen houden. Dus toch bijna 10 km aan een stuk gelopen. Maar mijn hartslag was op de fiets ernaar toe al 133! Veel te hoog dus. Maar begin ook steeds meer te denken dat mijn conditie gewoon heel slecht is geworden door die combinatie van de halve en antibiotica. Jammer dat fiekes er niet meer is, die had er misschien nog iets zinnigs over kunnen zeggen.
Baukje, ook vanmorgen alweer lekker gelopen?
Max, het hondje al weggebracht?
Baukje, ook vanmorgen alweer lekker gelopen?
Max, het hondje al weggebracht?
zondag 17 juli 2011 om 12:49
Antibiotica kan er schijnbaar toch aardig inhakken wat betreft conditie, maar ik denk vooral dat je niet moet onderschatten wat het van je lichaam vergt om steeds die blaasontsteking de baas te worden. ik denk dat dat effect groter is dan het effect van de medicijnen.
Ik heb vanmorgen inderdaad weer heerlijk gelopen. 21km en het ging gewoon vanzelf. Nu hebben we wel heel rustig gelopen want we hebben er bijna twee uur over gedaan. Maar het voelt wel goed dat ik nu in de beginfase van de opbouw naar de marathon gewoon met ruim 40 km in het weekend kan beginnen.
Max al afscheid genoemen van je hond. Hier zijn alle plannen om nog een nest te fokken in een keer van de baan. De hond was nog niet geröntgend. Maar nu ze haar exames had gehaald zou ze naar de aankeuring kunnen en moesten we dus ellebogen en heupen laten röntgenen en dna onderzoek laten doen. Nu blijken haar heupen niet goed te zijn. Dus wat betreft fokken is het nu einde verhaal. Gelukkig heeft ze verder nergens last van dus ze kan ze gewoon verder in de africhitng. Alhoewel ik denk dat mijn man nu minder gemotiveerd zou zijn.
Ik heb vanmorgen inderdaad weer heerlijk gelopen. 21km en het ging gewoon vanzelf. Nu hebben we wel heel rustig gelopen want we hebben er bijna twee uur over gedaan. Maar het voelt wel goed dat ik nu in de beginfase van de opbouw naar de marathon gewoon met ruim 40 km in het weekend kan beginnen.
Max al afscheid genoemen van je hond. Hier zijn alle plannen om nog een nest te fokken in een keer van de baan. De hond was nog niet geröntgend. Maar nu ze haar exames had gehaald zou ze naar de aankeuring kunnen en moesten we dus ellebogen en heupen laten röntgenen en dna onderzoek laten doen. Nu blijken haar heupen niet goed te zijn. Dus wat betreft fokken is het nu einde verhaal. Gelukkig heeft ze verder nergens last van dus ze kan ze gewoon verder in de africhitng. Alhoewel ik denk dat mijn man nu minder gemotiveerd zou zijn.
zondag 17 juli 2011 om 17:03
Geen schema, ik ga gewoon zo lang als het voor mn lijf goed voelt Ik gebruik endomondo en daar zie ik dat ik gemm 4 km loop en ong 10/11 min over een km doe (zoals ik in mn vorige post al zei, ik wandel ook veel tussendoor en ren traaaaaag) heb goede schoenen laten aanmeten bij de renwinkel
Ik ren omdat ik t heel fijn vind en niet met een 'doel' (als een marathon oid)
Just for fun laten we maar zeggen!
Ik ren omdat ik t heel fijn vind en niet met een 'doel' (als een marathon oid)
Just for fun laten we maar zeggen!
Internagelaktisch
zondag 17 juli 2011 om 20:20
@ baukje: jemig dat was dus shit nieuws over de heupen hoop dat het africhtingwerk goed blijft gaan en dat ze geen last krijgt. hoe oud is ze nu?
@ lauwe: ehm.. ik kan er ook wel wat van zeggen hoor l-) is mijn vak he. antibiotica doet ontzettend veel voor het lichaam. nou ja eigenlijk tegen het lichaam. je zou kunnen overwegen om als ondersteuning wat probiotica supplementen te gebruiken. en dan bedoel ik dus geen yakult of weet ik veel maar een goed supplement met veel verschillende stammen. als je daar iets over wilt weten, stuur dan even een PB-tje.
vanmorgen de hond weggebracht, nou ja ik niet, want dat kon ik echt niet. ik was zooooooooooooo aan het janken. mutserig misschien maar goed, zo ben ik nou eenmaal. ik had dus afgesproken dat maxman haar zou wegbrengen en dat ik thuis haar zou aaien en zelf weg zou gaan. fietsje op het dak geladen, jankend haar geaaid en met zakdoek in mijn hand weggereden op weg naar de start voor de fietstocht. ik kwam wat verdwaasd en behuild aan maar goed. op zich was het wel erg fijn om even mijn hoofd leeg te fietsen en na 68 km kwam ik weer terug bij de start. het was erg stil ten ik thuis kwam.
maar ik ga er maar gewoon van 'genieten' nu de komende 9 weken. niet meer om 7 uur buiten in de regen... lekker nu in bad en meteen door naar bed, niet meer 6 keer per dag slenteren omdat ze steeds moest plassen. lekker trainen, slapen en werken de komende 9 weken, op naar de halve marathin op11 seotember in de UK. het feit dat zij weg moest, was immers ook de reden om daar aan mee te doen!
maar het is heel vreemd en stil
@ lauwe: ehm.. ik kan er ook wel wat van zeggen hoor l-) is mijn vak he. antibiotica doet ontzettend veel voor het lichaam. nou ja eigenlijk tegen het lichaam. je zou kunnen overwegen om als ondersteuning wat probiotica supplementen te gebruiken. en dan bedoel ik dus geen yakult of weet ik veel maar een goed supplement met veel verschillende stammen. als je daar iets over wilt weten, stuur dan even een PB-tje.
vanmorgen de hond weggebracht, nou ja ik niet, want dat kon ik echt niet. ik was zooooooooooooo aan het janken. mutserig misschien maar goed, zo ben ik nou eenmaal. ik had dus afgesproken dat maxman haar zou wegbrengen en dat ik thuis haar zou aaien en zelf weg zou gaan. fietsje op het dak geladen, jankend haar geaaid en met zakdoek in mijn hand weggereden op weg naar de start voor de fietstocht. ik kwam wat verdwaasd en behuild aan maar goed. op zich was het wel erg fijn om even mijn hoofd leeg te fietsen en na 68 km kwam ik weer terug bij de start. het was erg stil ten ik thuis kwam.
maar ik ga er maar gewoon van 'genieten' nu de komende 9 weken. niet meer om 7 uur buiten in de regen... lekker nu in bad en meteen door naar bed, niet meer 6 keer per dag slenteren omdat ze steeds moest plassen. lekker trainen, slapen en werken de komende 9 weken, op naar de halve marathin op11 seotember in de UK. het feit dat zij weg moest, was immers ook de reden om daar aan mee te doen!
maar het is heel vreemd en stil
maandag 18 juli 2011 om 07:49
De hond is nu 4 jaar. Nooit geen problemen gehad. En dat verwacht ik ook helemaal niet. Alleen voor de fokkery is ze natuurlijk niet meer geschikt. Dat is inderdaad wel jammer. Kan me geod voorstellen hoor dat je de directe confrontatie van afscheid nemen niet aan wilde gaan.
Maar inderdaad nu ook proberen te genieten van de mogelijkheden die het bied. Twee maanden zijn zo om. Leuk vooruitzicht die halve in de UK.
Maaique op zich goed bezig als je in die 4 maanden nog geen problemen ben tegen gekomen. En blessurevrij kunnen lopen is altijd nog het belangrijkste. Maar ik denk dat jij wel veel meer rendement zou kunnen halen uit je inspanningen als je wel wat gerichter ging trainen. oeft nog niet met een ingewikkeld schema. Maar met steeds het zelfde te doen prikkel je je lichaam op een gegeven moment niet meer.
Vandaag een rustdagje wat lopen betreft. Als het weer een beetje meezit wil ik vanmiddag wel gaan fietsen. Dinsdag en donderdag moet ik de hele dag werken. Beetje saai voor de kinderen maar het is niet anders. Donderdad de wedstrijd en dan vrijdag een half dagje werken en dan vakantie!!!!
Maar inderdaad nu ook proberen te genieten van de mogelijkheden die het bied. Twee maanden zijn zo om. Leuk vooruitzicht die halve in de UK.
Maaique op zich goed bezig als je in die 4 maanden nog geen problemen ben tegen gekomen. En blessurevrij kunnen lopen is altijd nog het belangrijkste. Maar ik denk dat jij wel veel meer rendement zou kunnen halen uit je inspanningen als je wel wat gerichter ging trainen. oeft nog niet met een ingewikkeld schema. Maar met steeds het zelfde te doen prikkel je je lichaam op een gegeven moment niet meer.
Vandaag een rustdagje wat lopen betreft. Als het weer een beetje meezit wil ik vanmiddag wel gaan fietsen. Dinsdag en donderdag moet ik de hele dag werken. Beetje saai voor de kinderen maar het is niet anders. Donderdad de wedstrijd en dan vrijdag een half dagje werken en dan vakantie!!!!
maandag 18 juli 2011 om 09:03
Max, sorry hoor!! Dat wist ik niet!! Ja, ik wil daar graag wat meer over weten. Maar ik heb geen idee hoe dat werkt met die berichtjes. (of moet je eerst vrienden worden en dan kun je een berichtje sturen)
Baukje, ik heb het even op jou uitgeprobeerd.
Max, heb je nog wel een beetje lekker gefietst gisteren. Of is dat ritje helemaal langs je heen gegaan. Is ook niet leuk als je hondje zo lang wegblijft.
Ik hoop voor je dat je de dingen die je wil gaan doen zonder hond dat je daar toch een beetje van kunt genieten.
Maaique, je hoeft ook geen doel te hebben om lekker te lopen! Maar wat baukje zegt, met een beetje afwisseling gaat het misschien nog iets lekkerder.
Baukje, ik heb het even op jou uitgeprobeerd.
Max, heb je nog wel een beetje lekker gefietst gisteren. Of is dat ritje helemaal langs je heen gegaan. Is ook niet leuk als je hondje zo lang wegblijft.
Ik hoop voor je dat je de dingen die je wil gaan doen zonder hond dat je daar toch een beetje van kunt genieten.
Maaique, je hoeft ook geen doel te hebben om lekker te lopen! Maar wat baukje zegt, met een beetje afwisseling gaat het misschien nog iets lekkerder.
dinsdag 19 juli 2011 om 21:10
Nou, uiteindelijk weet ik wat het probleem is!! Nierbekkenontsteking oftewel een niersteen. En die blijft constant bacterien uitstoten, zodat je eigelijk de hele tijd een soort van blaasontsteking hebt. Verder zijn er ook nog een flinke rits stenen gezien in mijn galblaas. En is er ook nog iets met mijn lever. Soort verkleving.
Dus morgen weer een verwijzing halen voor het ziekenhuis. Maar ja we wilden eigellijk ook nog op vakantie.
Toch heb ik vanavond nog een lekker rondje gelopen van ong. 9 km. Gewoon rustig aan. En een stukje afgesneden met een paar andere. De rest ging voor 14 km. Dat vond ik iets te ver.
Dus morgen weer een verwijzing halen voor het ziekenhuis. Maar ja we wilden eigellijk ook nog op vakantie.
Toch heb ik vanavond nog een lekker rondje gelopen van ong. 9 km. Gewoon rustig aan. En een stukje afgesneden met een paar andere. De rest ging voor 14 km. Dat vond ik iets te ver.
dinsdag 19 juli 2011 om 21:15
dinsdag 19 juli 2011 om 21:20
Ik geloof datik hier ook kan tikken nu. Lauwe ik schreef net een berichtje. Hoop dat dat is aangekomen. Moet beetje wennen aan die iPad die ik te leen heb hier. Balen allemaal. Heb je een echo gehad? en nu? Hele kleine galstenen die geen klachten geven laat je meestal zitten. Is er echt een niersteen gezien? Heb je ook koliekpijnen gehad? Dat wist ik niet. Meestal heb je van een steen enorme koliekpijn.
dinsdag 19 juli 2011 om 22:33
Max, nou dat is het net, ik heb bijna geen pijn. De laatste week heb ik een beetje last van pijn in mijn zij, maar dat is het dan wel. Daarom vond de dokter het ook zo vreemd dat er zoveel bloed in de urine zit. Ook van die galstenen heb ik weinig last, en dat vond die arts van de echo ook al zo vreemd.
woensdag 20 juli 2011 om 07:45
Inderdaad wonderlijk lauwe dat je dan relatief weindig last hebt. Ik heb een keer een acute nierbekken ontsteking gehad en dan zonder nierstenen maar het is dat ik veel te ziek was maar anders had ik over de grond gekropen van de pijn. Maar het voordeel van dat soort acute dingen itt chronische gevallen is natuurlijk dat je er vaak ook weer heel snel definitief van af bent. En langdurig vage klachten kunnen vaak veel frustrerender zijn.
Ik heb me toch een partij spierpijn. En nee niet van het lopen. Gisteren te fanatiek aan het opdrukken geweest. De spieren onder mijn arm zo aan de zijkant van mijn romp die doen me toch pijn. Mag hopen dat he tmorgne een beetje weg is. Hoef er welliswaar niet mee telopen maar het bevordert nu ook niet echt een ontspannen loophouding.
Ik heb me toch een partij spierpijn. En nee niet van het lopen. Gisteren te fanatiek aan het opdrukken geweest. De spieren onder mijn arm zo aan de zijkant van mijn romp die doen me toch pijn. Mag hopen dat he tmorgne een beetje weg is. Hoef er welliswaar niet mee telopen maar het bevordert nu ook niet echt een ontspannen loophouding.
woensdag 20 juli 2011 om 08:34
Lauwe ik ga het straks proberen via de mail, ga straks richting huis
Baukje spierpijn.... Vaker gebruiken dus. Geintje. Ik heb gisteren 76 km gefietst, 8 km gelopen en gezwommen. Soort triathlon in de verkeerde volgorde want ik begon met fietsen en eindigde lekker met zwemmen.
Ga straks weer richting huis. Hondje schijnt nog erg te groeien dus ik ben benieuwd hoeveel pups er nou komen,
Baukje spierpijn.... Vaker gebruiken dus. Geintje. Ik heb gisteren 76 km gefietst, 8 km gelopen en gezwommen. Soort triathlon in de verkeerde volgorde want ik begon met fietsen en eindigde lekker met zwemmen.
Ga straks weer richting huis. Hondje schijnt nog erg te groeien dus ik ben benieuwd hoeveel pups er nou komen,
woensdag 20 juli 2011 om 19:01
De spierpijn is ecth dramatisch en ik bedacht me nu ook dat het waarschijnlijk helemaal niet van het opdrukken komt maar van het ontvetten van de afzuigkap. Ik vond het gelijk al niet een handige houding. Dat gaat morgen echt niets worden. Nou ja was ook maar een gezelligheidsloopje.
Flink bezig geweest max. Vandaag de hele dag moeten werken en met deze spierpijn ook maar besloten vanavond geen activiteiten meer te ondernemen.
Flink bezig geweest max. Vandaag de hele dag moeten werken en met deze spierpijn ook maar besloten vanavond geen activiteiten meer te ondernemen.
woensdag 20 juli 2011 om 22:13
Baukje, ja het huishouden is ook een echte krachtsport!!! haha. Maar waarschijnlijk is dat met een paar dagen weer weg.
De dokter heeft voor vrijdag een afspraak gemaakt bij de afdeling urologie, dus misschien weet ik dan iets meer.
Max, heel goed zeg een triatlon! Maar wel lekker bezig geweest dus.
De dokter heeft voor vrijdag een afspraak gemaakt bij de afdeling urologie, dus misschien weet ik dan iets meer.
Max, heel goed zeg een triatlon! Maar wel lekker bezig geweest dus.
woensdag 20 juli 2011 om 22:16
@ baukje: hahaha ja wie gaat dát nou ook doen :-0 Ik krijg wel altijd spierpijn van tuinieren. Grappig dat je daarbij ook rare bewegingen maakt. Hoop dat het snel weg is bij je!
@ lauwe: hahaha ja het was wel lekker.
Verslag staat weer op http://www.runpower.nl
@ lauwe: hahaha ja het was wel lekker.
Verslag staat weer op http://www.runpower.nl
zaterdag 23 juli 2011 om 07:20
Dwars door kasterlee was echt heel leuk afgelopen donderdag. De spierpijn nekte me wel aardig hoor. Hoewel ik tijdens het lopen er wel steeds minder last van kreeg. Bij de finish was de opzet heel gezellig en alles kort bij elkaar. Maar we moesten dus eerst nog met de bus naar de start. En bij de start ook nog 50min staan wachten. Nou ja niet helemaal. Eerst op zoek naar een plasplek en een half uurtje voor de start nog een kwartiertje gaan inlopen. En toenik weer terugkwam bij de start werdmet duidelijk dat er er inmiddels heel wat meer bussen gedropt waren. Nu was de start op een brede weg in lichtaart dus de meute kon zich even voegen voor we een smal paadje van de kastelse bergen indoken na zo'n 750m. Toen begon het feest echt. Behalve mooie smalle paadjes ook behoorlijk wat heuvels en modder in de eerste 6km. Het stroopte hier en daar dus wel een beetje op. Na precies 6,1km kwamen we aan bij het startpunt van de 10km (dier overigens al meer dan een uur eerder vertrokken waren) op de grens van een aanliggend bosgebied. Door volgde we een jogpad voor de bossen. Leuk trainingrsgebied overigens. Maar wel minder uitdagend dan die eerste 6km. Op een gegeven moment nog een paar km buitengebied meegenomen. En dat was even lekker. Ik had het namelijk zo warm. Eigenlijk raar want het was maar iets van 20graden. Maar ik was gewoon blij met die wind ook al zat hij wat richting betreft tegen. Vervolgens via de bospaadjes weer op weg naar de finish. Op de sportvelden nog een ereboog.
Omdat ik alles behalve fit voelde voor de start had ik mijn doelstelling niet te hoog gelegd. Zo 1hr20. En toen wist ik nog niet dat de eerste 6km echt pittig waren. Maar uiteindelijk is het toch nog iets sneller gegaan 1hr17. Maar niet het gevoel dat ik nu echt rustig aan gedaan had hoor. Dus er had voor die dag ook niet veel meer ingezeten. Spierpijn doet schijnbaar toch meer met je dan alleen maar pijn. (heb jij dar nog een fysiologische verklaring voor max , of zou het toch de verkrampte houding en de bemoeiklijkte ademhaling zijn geweest- want dat laatste merkte ik wel tijdens het hardlopen.- het zat ook echt in mijn borst spieren. Oef val ik door de mand,schijnbaar toch geen goede buikademhaling).
Bij de finish een gezellig onvangst, nog wat streekprodcuten meegekregen waaronder een paar flesjes plaatselijk bier.
Goe en wel op weg naar huis en er breekt me daar noodweer uit. We zagen niets meer in de auto. En heel frapant precies bij de grensovergang was het van wolkbreuk ineens droog. Zo te zien was er ook helemaal niets gevallen hier. We kregen nog wel een buitje 's avonds, maar die was in het niets vergeleken wat we onderweg hadden.
Spierpijn in de borst is nu zo goed als helemaal weg. Ga om achtuur richting bos mijn clubgenootjes oppikken. En dan ga ik morgen met een andere club een duurloop van 25km doen.
En lauwe wat zij de uroloog? Of wacht je nog op uitslagen?
Omdat ik alles behalve fit voelde voor de start had ik mijn doelstelling niet te hoog gelegd. Zo 1hr20. En toen wist ik nog niet dat de eerste 6km echt pittig waren. Maar uiteindelijk is het toch nog iets sneller gegaan 1hr17. Maar niet het gevoel dat ik nu echt rustig aan gedaan had hoor. Dus er had voor die dag ook niet veel meer ingezeten. Spierpijn doet schijnbaar toch meer met je dan alleen maar pijn. (heb jij dar nog een fysiologische verklaring voor max , of zou het toch de verkrampte houding en de bemoeiklijkte ademhaling zijn geweest- want dat laatste merkte ik wel tijdens het hardlopen.- het zat ook echt in mijn borst spieren. Oef val ik door de mand,schijnbaar toch geen goede buikademhaling).
Bij de finish een gezellig onvangst, nog wat streekprodcuten meegekregen waaronder een paar flesjes plaatselijk bier.
Goe en wel op weg naar huis en er breekt me daar noodweer uit. We zagen niets meer in de auto. En heel frapant precies bij de grensovergang was het van wolkbreuk ineens droog. Zo te zien was er ook helemaal niets gevallen hier. We kregen nog wel een buitje 's avonds, maar die was in het niets vergeleken wat we onderweg hadden.
Spierpijn in de borst is nu zo goed als helemaal weg. Ga om achtuur richting bos mijn clubgenootjes oppikken. En dan ga ik morgen met een andere club een duurloop van 25km doen.
En lauwe wat zij de uroloog? Of wacht je nog op uitslagen?