Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
bij Yente en Nova:

Milan

Tygo

Tijmen
Yentje:

Midas

Roemer

Lodeis

Bruno/Bruun

Ingmar

Mattias

Duco/Duuk

Seger vind ik ook top, en ook mijn man vind het niets... Bovenstaande namen worden het ook niet, maar stonden wel op ons favorietenlijstje. Misschien heb je er iets aan.

Jij nog meer suggesties? We hebben wel redelijk dezelfde smaak...
Yente, Nova en

Jorgen

Jesmer

Kjelt

Jareth

Jelger

Jelmer

Arvid

Derrick

Julius

Reiner

Einar

Bjarne

Lennart

Torben

Olaf
quote:yentje schreef op 25 januari 2008 @ 09:40:

Hier hetzelfde als bij de meisjesnamen. Heel dicht in de buurt.

Ik las gisteren 'Seger'. Vond ik ook gaaf, maar vindt mijn man waarschijnlijk te ver gezocht.

Jonathan is topper, staat genoteerd.

Verder staan al op het lijstje:

Sylvester (Syl)

Roman

Karsten

Samuel

Krachtige namen dus.....

Meer ideetjes?

Gatverdamme, heb ik net de hele Bijbel uitgeplozen, wil ze weer krachtige namen.....

Eeeeeh:

Arthur

Tristan

Alexander

Erben

Laurens

Leander

Ruben

Joram
Je zat wel heel erf goed met je Bijbel anders, hoor!

Enne, het stoere rijtje komt toch ook voor een deel uit de Bijbel? of is mijn Bijbel-kennis nu echt tot een historisch dieptepunt gezakt?

Tristan vind ik mooooooooooooooooi! Ruben is te bekend, Leander geen vrouwennaam?

Maar eh, nog een subgroepje: scandinavisch (past ook bij Nova en Yente, toch)??

Ik heb bij Yentjeman al wel 't een en ander in de week gelegd, maar die wil wachten tot we het geslacht weten (over 3 weken bij de 20-wkn-echo); kan zich niet op 2 dingen tegelijk concentreren. Jawel, een echt alphamannetje

Brite, als ik er nog meer weet, ben jij de eerste

Satire, mooie namen. Vooral Kjelt, Julius (ben zo stom geweest mijn kat al eens zo te noemen), Bjarne en Torben. Past Kjelt bij Yente? Daar twijfel ik aan. Kjelt...ja,....erg mooi! Ik was altijd weg van Jelte, maar dat kan echt niet bij Yente. Dus Kjelt is een goeie variant daarop.

Ken een Zweedse jongen die Jonte het. Als onze eerste een jongen was geweest had Yente Jonte geheten.....

En nu vind ik Dante ook geweldig voor een jongen, maar ja, Yente en Dante...ik vind het niet zo'n combi....

Fijn dat jullie ook meedenken en dito!!!
quote:yentje schreef op 27 januari 2008 @ 20:06:

Je zat wel heel erf goed met je Bijbel anders, hoor!

Enne, het stoere rijtje komt toch ook voor een deel uit de Bijbel? of is mijn Bijbel-kennis nu echt tot een historisch dieptepunt gezakt?

Tristan vind ik mooooooooooooooooi! Ruben is te bekend, Leander geen vrouwennaam?

Maar eh, nog een subgroepje: scandinavisch (past ook bij Nova en Yente, toch)??

!!

Alleen Ruben en Joram zijn Bijbels volgens mij. Leander is echt een mannetjesnaam hoor. Scandinavisch vind ik ook tof bij Yente en Nova, mits ze "frisse" klanken hebben. Namen als Thorsten, Bjorn of Olaf vind ik iets te rond en te "hardrockachtig" voor bij Yente en Nova. Stom he, dat je zulke associaties met namen kunt hebben.

Met fris bedoel ik dan:

Sverre

Lasse

Jonas

Espen

Iver

Jesper

Mats

Per

Rune

Terje

Arve

Birger

Kay

Viggo

Tyge
Wat vind je dan van Karsten? Zwaar en hardrockerig? Of juist licht?

Ik vind Lasse zo gaaf!!! Maar lassen doen ze hier in Brabant vooral met carnavalswagens en zo, dus ik hoor de reacties al: Lasse, gaode meej lasse?

Jonas blijft ook altijd een toppertje. Die ga ik ook maar even op het lijstje zetten. Vindt Yentjeman vast heel mooi, want is een 'gewone' naam .

Gelukkig bij Kindertijd altijd veel Scandinavische programma's dus ik hou de aftitelingen goed bij.

Verder nog wat ideeën opgedaan:

Boaz

Binck

Rover

Storm

Kian

Liam

Mikke

Mikkel

Niks voor mij, maar misschien kan ik er iemand anders mee blij maken
Hallo, wij hadden voor jongentje óf Karsten óf Mats. Het gaat Mats worden, vanwege vernoemen. Karsten klinkt niet zwaar of hardrockerig vind ik, ik vind het een naam in de categorie Jasper, Mathijs etc.
Ik ben nu 32 weken zwanger en we zijn er nog helemaal niet uit qua namen.

Mijn man wil zijn vader perse vernoemen, en zijn naam is Leo.

Verder dan Leo, Leone, Leander komen we niet. Hebben jullie nog leuke ideeen? Eventueel een samengestelde naam, dus 2 namen, maar dan allebei als roepnaam?

Groetjes Els
Fyrin, ik vind Jasper en Matthijs niet mooi, bijzonder of stoer en Karsten juist wel. Mats is echte kwajongensnaam, leuk!

Else77, Lennart? Komt een beetje in de buurt en is ook wel hip, niet? Of

Leon? Leonno? Ik ''puzzel' even .

Welke namen vind je verder leuk? Misschien valt er een mooie combi van te maken?

Wij zijn onlangs een neefje verloren en geven onze eventuele zoon zijn naam als tweede naam. Is dat misschien iets om in de strijd te gooien?

Groetjes,

Yentje
Nee, Lennert, zo heet mijn man... hahah!

Leon wil hij niet, Leonno... hmnm niet echt, beetje gezocht vind ik.

Ik vond Jesper en Matthijs, Timo, Finn wel erg leuk.

groetjes!
haha Yentje, Jasper heet broer vriend en Mathijs mijn broertje, hele stoere bijzondere mannen Maar kleine Mats wordt vast een boefje, ik kan me eigenlijk al niet meer voorstellen dat die kleine in mijn buik een andere naam zou krijgen. Nou ja. Tenzij het toch een meisje blijkt te zijn
Wat dacht je van Lior? Is een hebreeuwse naam die "my light" betekent. En als je geen moeite hebt met zelfbedachte namen, dan zou je ook nog voor Leor kunnen kiezen.
Am Yisrael Chai!
[quote]yentje schreef op 28 januari 2008 @ 11:45:

Ik vind Lasse zo gaaf!!! Maar lassen doen ze hier in Brabant vooral met carnavalswagens en zo, dus ik hoor de reacties al: Lasse, gaode meej lasse?

quote]

Karsten vind ik niet fris, niet zwaar of hardrockerig, maar eigenlijk een beetje saai bij Yente en Nova..... Een beetje een naam voor een ambtenaar of een beursanalyst van RTL Z. Sorry... Bij Yente en Nova stel ik me juist heel levendige, haast hippieachtige vlindermeisjes voor.

Als je Lasse leuk vindt is misschien dit ook wat:

Kalle

Bosse

Ferre

Fedde

Renze
quote:iduna schreef op 28 januari 2008 @ 21:42:

[quote]yentje schreef op 28 januari 2008 @ 11:45:

quote]

Karsten vind ik niet fris, niet zwaar of hardrockerig, maar eigenlijk een beetje saai bij Yente en Nova..... Een beetje een naam voor een ambtenaar of een beursanalyst van RTL Z.

WOEHAAAAAA!!!! Iduna, IK BEN EEN AMBTENAAR

(kan je opmerking trouwens wel erg waarderen, hoor...mensen zijn altijd verbaasd als ze horen dat ik ambtenaar ben, dus trek het me niet aan

Verder vind ik Fedde wel erg mooi, maar is die inmiddels ook niet een beetje heel veel populair aan het worden?
quote:fashionvictim schreef op 28 januari 2008 @ 19:18:

Wat dacht je van Lior? Is een hebreeuwse naam die "my light" betekent. En als je geen moeite hebt met zelfbedachte namen, dan zou je ook nog voor Leor kunnen kiezen.Gaaf! Leor is inderdaad errug mooi en ik vind hem niet gekunsteld...
quote:else77 schreef op 28 januari 2008 @ 16:23:

Nee, Lennert, zo heet mijn man... hahah!

Leon wil hij niet, Leonno... hmnm niet echt, beetje gezocht vind ik.

Ik vond Jesper en Matthijs, Timo, Finn wel erg leuk.

groetjes!

Finn Leo of Finn-Leo vind ik een mooie combi.

Ik noem mijn dochters ook best vaak bij allebei hun namen en als je ze vraagt hoe ze voluit heten zeggen ze zelf de namen er ook bij. Ook heb ik de namen vaak gebruikt op geboortekaartjes. Ik vond hun tweede namen namelijk zooo mooi, dat ik wilde dat mensen dat wisten

(wisten jullie trouwens dat Yente's tweede naam is vanwege de plek waar ze verwekt is? In de 'dunes' van Namibië waar we op huwelijksreis waren.......). De tweede naam is voor ons dus niet zomaar een naam.
Hoi ik heb hier lang geleden eens een naam geopperd, ben niet zwanger of zo, maar vond het gewoon leuk, en ik ben altijd wel nieuwsgierig hoe iemand zijn haar kind gaat noemen

Ik vind Jesse ook een mooie naam......past misschien wel bij Yente en Nova?? Ik weet het niet?

Wat zijn de 2de namen van je kinderen dan Yentje, als je dat wilt vertellen?? Wat daar ben ik wel nieuwsgierig naar, ook omdat Yente en Nova al mooie namen zijn...;-]
Thanks, MMR. Het zijn Yente Dune en Nova Maria.

Jesse is helaas te populair.
Leuk hoor

Ja ik dacht al zo iets, maar ja ik dacht ik moet iig met 1 naam komen voor dat ik je een vraag mag stellen Voor wat hoort wat hahaha!!

Ik ben dan nog maar 20 maar ik ben benieuwd als ik al die namen zo ziet, hoe mijn kinderen (als ik ze mag/kan krijgen, gaan heten De tijd zal het zeggen

Dames Suc6 met het beslissen van de namen!!!! Een moeilijke opgave!!
Hee Yentje, wat grappig... wij lijken wel erg op elkaar zeg (qua namensmaak en het feit dat je ook in het Brabantse woont ). Onze dochter heet ook Yente en we zijn ook weg van Scandinavische namen (we zijn Zwedofiel zeg maar gerust). Ik ben nu bijna 20 weken zwanger van nummer twee en zijn hard op zoek naar namen. Vooral jongensnamen vinden we lastig. Tristan vind ik erg mooi voor een jongen, maar Silvijn ook. Verder spreekt Kjellt/Kjell me ook aan, alleen in Zweden spreken ze dat uit als "Sjell" en dat vind ik toch minder (zeker omdat de kans groot is dat we die kant op gaan verhuizen. Ik neus regelmatig op een Zweeds forum om daar de namen een beetje in de gaten te houden
Oja, wat vind je van de naam Linus trouwens? Vind ik ook wel wat hebben ;)
Grappig Vrolijkie inderdaad!!

Linus vind ik zo leuk omdat dat zo'n lief jochie is op teevee en onze meiden er zo graag naar kijken.

Maar eh, wat vind je dan van Jonte? Voor een jongen?
Ja klopt, dat vind ik ook. Jammer dat het niet meer op tv is tegenwoordig.

Jonte doet me wel erg veel aan Yente en Jonne (welke ik ook erg leuk vond voor een meisje trouwens) denken en daar heb ik toch een erge meidennaam associatie bij. Ik weet dat Jente ook een jongensnaam is, maar ik vind het echt een meidennaam.

Moeilijk he om een leuke naam te vinden (ik vind Nova trouwens ook een hele leuke naam, erg populair in Zweden btw)? Jij hebt toch binnenkort ook een 20wk echo? Wil je weten wat het gaat worden?
Hallo!

Vraagje, wij zijn van plan om de tweede naam van mijn zoon aan ons tweede kindje te geven (als het een jongen wordt). Die tweede naam wordt nooit gebruikt en we vinden het eigenlijk nog steeds de mooiste naam. En ergens is het ook wel leuk dat de tweede dan vernoemd is naar de eerste. Het enige beetje rare vinden wij dat als je de twee namen van de jongens dan zegt dan noem je iegenlijk de volle naam van de eerste. Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

groetjes, Zusje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven