Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
woensdag 12 december 2007 om 15:50

zondag 16 december 2007 om 00:04
quote:Catooo schreef op 15 december 2007 @ 15:18:
Wat vinden jullie van Rafi/Ravi??Een beetje sjappie, eerlijk gezegd.... Ik stel me er een gelikt mannetje bij voor, zo'n playertje met een satijnen bloesje, een diamanten horloge en de P van player in zijn haar geschoren.... Als het een donker kindje word, vind ik Ravinder mooier (is gewoon een Hindoestaanse variatie op Ravi).
Wat vinden jullie van Rafi/Ravi??Een beetje sjappie, eerlijk gezegd.... Ik stel me er een gelikt mannetje bij voor, zo'n playertje met een satijnen bloesje, een diamanten horloge en de P van player in zijn haar geschoren.... Als het een donker kindje word, vind ik Ravinder mooier (is gewoon een Hindoestaanse variatie op Ravi).

zondag 16 december 2007 om 00:09
quote:marmir schreef op 30 november 2007 @ 12:13:
Catooo bedankt voor het meedenken. Ties vind ik erg leuk, zal ik ook manief voorleggen. Thijs vind ik erg leuke naam, maar hoor ik op het moment veel te veel in mijn omgeving. Tim vond ik vorige keer ook al erg leuk en nog steeds maar ik heb een indirecte collega die zo heet en waar ik niet zoveel mee heb (dan associeer je toch )Timon?
Catooo bedankt voor het meedenken. Ties vind ik erg leuk, zal ik ook manief voorleggen. Thijs vind ik erg leuke naam, maar hoor ik op het moment veel te veel in mijn omgeving. Tim vond ik vorige keer ook al erg leuk en nog steeds maar ik heb een indirecte collega die zo heet en waar ik niet zoveel mee heb (dan associeer je toch )Timon?

zondag 16 december 2007 om 00:17
quote:Najdiz schreef op 06 december 2007 @ 20:23:
[...]
Joram en Joshua klinkt voor mij een beetje als het komische duo.
Rafael doet me aan Rafael van der Vaart denken. Eerder vond ik het wel een mooie naam en nu vind ik 'm een beetje aso. Gek hoe dat kan veranderen. Tobias vind ik wat te braaf. Simeon heb ik ook nog op m'n lijstje staan.
En wat vinden jullie van Elias? Najdizman vond dit al een mooie naam toen Joram geboren moest worden, maar ik weet het nog niet zo...
Catooo, wel bedankt voor je reactie hoor! Ben geloof ik nogal kritisch
Elias vind ik heel mooi, maar als je het wat stoerder wil is Esras misschien ook een optie. Dat is de Griekse vorm van Ezra. Armin is ook mooi, maar vind ik wat klank betreft net teveel op Joram lijken. Of:
Boas
Salomon
Dimas
Caspar
Casper
Saul
Tobias
Timon
Lucan
Aaron
Abel
Gabriel
[...]
Joram en Joshua klinkt voor mij een beetje als het komische duo.
Rafael doet me aan Rafael van der Vaart denken. Eerder vond ik het wel een mooie naam en nu vind ik 'm een beetje aso. Gek hoe dat kan veranderen. Tobias vind ik wat te braaf. Simeon heb ik ook nog op m'n lijstje staan.
En wat vinden jullie van Elias? Najdizman vond dit al een mooie naam toen Joram geboren moest worden, maar ik weet het nog niet zo...
Catooo, wel bedankt voor je reactie hoor! Ben geloof ik nogal kritisch
Elias vind ik heel mooi, maar als je het wat stoerder wil is Esras misschien ook een optie. Dat is de Griekse vorm van Ezra. Armin is ook mooi, maar vind ik wat klank betreft net teveel op Joram lijken. Of:
Boas
Salomon
Dimas
Caspar
Casper
Saul
Tobias
Timon
Lucan
Aaron
Abel
Gabriel
vrijdag 21 december 2007 om 16:15
Hallo ik ben al een tijdje op zoek naar de juiste jongensnaam (en ook meisjesnaam). We hebben al een hele lijst en ook al het een en ander geschrapt. Misschien willen jullie nog is jullie blik erop werpen. Ik zelf ben verliefd op de naam Noah maar manlief heeft daar nog zijn twijfels over dus hier ons lijstje:
Noah, Ralph, Kyan, Dean, Gillian, Dinan, Jamie, Jordy, Andy, Ian
Noah, Ralph, Kyan, Dean, Gillian, Dinan, Jamie, Jordy, Andy, Ian
vrijdag 21 december 2007 om 20:58
Hallo,
Nicolien: Karst vind ik een mooie naam (een tantezegger van ons heet zo) en sten klinkt ook wel leuk.
Rafi / Ravi vind ik ook een beetje aso klinken.
Missy M: Noah vind ik mooie naam (onze pasgeboren tantezegger heet zo), Kyan en Ian vind ik ook mooie namen.
Zelf twijfel ik over de naam Fedde en Stijn (onze dochter heet Mirthe, zoals al eerder beschreven staat). Manlief en ik vonden Hidde mooie naam, eindelijk een die we allebei echt leuk vonden en nu heet de zoon van zijn nicht zo.. net geboren
Succes met uitzoeken allemaal
Nicolien: Karst vind ik een mooie naam (een tantezegger van ons heet zo) en sten klinkt ook wel leuk.
Missy M: Noah vind ik mooie naam (onze pasgeboren tantezegger heet zo), Kyan en Ian vind ik ook mooie namen.
Zelf twijfel ik over de naam Fedde en Stijn (onze dochter heet Mirthe, zoals al eerder beschreven staat). Manlief en ik vonden Hidde mooie naam, eindelijk een die we allebei echt leuk vonden en nu heet de zoon van zijn nicht zo.. net geboren

dinsdag 25 december 2007 om 01:23
quote:marmir schreef op 21 december 2007 @ 20:58:
Hallo,
Fedde vind ik het leukst. Ook leuk:
Herre
Tibbe
Jenne
Rense
Jurre
Jesse
Ferre
Robbe
Senne
Hallo,
Fedde vind ik het leukst. Ook leuk:
Herre
Tibbe
Jenne
Rense
Jurre
Jesse
Ferre
Robbe
Senne
dinsdag 25 december 2007 om 11:45
dinsdag 25 december 2007 om 12:39
donderdag 27 december 2007 om 11:55
Hoi allemaal,
Vormt het aantal lettergrepen van de achternaam een heet hangijzer bij jullie in de keuze voor een voornaam?
Ik ben op zoek naar leuke voornamen die passen bij een éénlettergrepige achternaam (denk aan Bos ofzo). Eerst was ik er heilig van overtuigd dat de voornaam minstens twee lettergrepen moest hebben, maar naarmate de tijd verstrijkt merk ik dat ik veel meer toe trek naar leuke éénlettergrepige namen, zoals Gijs en Bram.
Ben ik een zeur dat ik hierover nadenk? Wat zouden jullie doen, cq hebben jullie gedaan?
Alvast dank voor jullie spinsels.
Lieve groet, Miek
Vormt het aantal lettergrepen van de achternaam een heet hangijzer bij jullie in de keuze voor een voornaam?
Ik ben op zoek naar leuke voornamen die passen bij een éénlettergrepige achternaam (denk aan Bos ofzo). Eerst was ik er heilig van overtuigd dat de voornaam minstens twee lettergrepen moest hebben, maar naarmate de tijd verstrijkt merk ik dat ik veel meer toe trek naar leuke éénlettergrepige namen, zoals Gijs en Bram.
Ben ik een zeur dat ik hierover nadenk? Wat zouden jullie doen, cq hebben jullie gedaan?
Alvast dank voor jullie spinsels.
Lieve groet, Miek
donderdag 27 december 2007 om 12:21
Wij hebben ook een achternaam met 1 lettergreep en ik wilde per se een voornaam hebben voor de kinderen met 2 lettergrepen omdat ik dat vriendelijker vind klinken.
Sommige familie leden hebben wel een naam met 1 lettergreep bij dezelfde achternaam en dat gaat ook best, maar zelf zou ik er niet voor kiezen.
Maar ja, zo iets blijft altijd persoonlijk natuurlijk
Gijs Bos
Bram Bos
Sander Bos
Lucas Bos
Sommige familie leden hebben wel een naam met 1 lettergreep bij dezelfde achternaam en dat gaat ook best, maar zelf zou ik er niet voor kiezen.
Maar ja, zo iets blijft altijd persoonlijk natuurlijk
Gijs Bos
Bram Bos
Sander Bos
Lucas Bos
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
donderdag 27 december 2007 om 12:40
Tsja bij de eerste heb ik daar wel steeds over nagedacht maar moet eerlijk zeggen dat ik daar nu dus bij de tweede niet over nagedacht heb. Dit omdat ik het al moeilijk genoeg vond om een leuke / passende naam in combinatie met de eerste te vinden.
Ach als je verliefd wordt op een naam dan maakt het niet uit.
Ach als je verliefd wordt op een naam dan maakt het niet uit.
donderdag 27 december 2007 om 13:17
Gsis en Marmir, dank voor jullie reacties!
Fijn dat je het zo opgeschreven hebt Gsis. Nu ik dat lees, denk ik meteen, het maakt niet uit. Ik vind de éénlettergrepige namen net zo leuk staan als de tweelettergrepigen. Mooie eye-opener voor mij!
En Marmir, inderdaad, tien jaar geleden heb ik niet naar de achternaam gekeken met deze blik haha.
Ik ben gerustgesteld, thanx! Tzt laat ik het wel weten.
Miek
Fijn dat je het zo opgeschreven hebt Gsis. Nu ik dat lees, denk ik meteen, het maakt niet uit. Ik vind de éénlettergrepige namen net zo leuk staan als de tweelettergrepigen. Mooie eye-opener voor mij!
En Marmir, inderdaad, tien jaar geleden heb ik niet naar de achternaam gekeken met deze blik haha.
Ik ben gerustgesteld, thanx! Tzt laat ik het wel weten.
Miek
maandag 7 januari 2008 om 18:29
29 weken zwanger, een jochie, maar nog geen naam....
Heb nu aan de hand van internetnamenlijsten en namenboekjes een lijst gemaakt met namen die ik wel leuk vind (staan er 30 op...) en vriendlief gaat hetzelfde doen. Dan leggen we de lijstjes naast elkaar en hopen dat er overlap tussen zit!
Valt mezelf op dat ik eigenlijk in 3 groepen namen wel wat leuks kan zien.
Enerzijds de wat populaire, korte, hollandse jongensnamen, zoals
Koen
Teun
Tijs (valt al af, beste vriend van lief heet zo)
Gijs (valt af, vriendin is net bevallen, zoontje heet Gijs)
Bob
Anderzijds meer aparte namen, zoals
Zeger
Feije
Ivar
Owen
Imme
Maar ook klassieke namen, zoals
Olivier
Boudewijn
Julius
Douwe
Moeilijk!! Ben benieuwd naar lijstje van lief. Hij gaat in het weekend echt er voor zitten heeft hij beloofd. Weet ieder geval dat hij Daan en Tijn leuk vindt, maar Daan staat echt al 7 jaar in de top 3, dus dat wil ik echt niet en Tijn vind ik te soft klinken (dan vind ik Tijs of Teun echt leuker).
Wat vinden jullie van bovenstaande namen?
Heb nu aan de hand van internetnamenlijsten en namenboekjes een lijst gemaakt met namen die ik wel leuk vind (staan er 30 op...) en vriendlief gaat hetzelfde doen. Dan leggen we de lijstjes naast elkaar en hopen dat er overlap tussen zit!
Valt mezelf op dat ik eigenlijk in 3 groepen namen wel wat leuks kan zien.
Enerzijds de wat populaire, korte, hollandse jongensnamen, zoals
Koen
Teun
Tijs (valt al af, beste vriend van lief heet zo)
Gijs (valt af, vriendin is net bevallen, zoontje heet Gijs)
Bob
Anderzijds meer aparte namen, zoals
Zeger
Feije
Ivar
Owen
Imme
Maar ook klassieke namen, zoals
Olivier
Boudewijn
Julius
Douwe
Moeilijk!! Ben benieuwd naar lijstje van lief. Hij gaat in het weekend echt er voor zitten heeft hij beloofd. Weet ieder geval dat hij Daan en Tijn leuk vindt, maar Daan staat echt al 7 jaar in de top 3, dus dat wil ik echt niet en Tijn vind ik te soft klinken (dan vind ik Tijs of Teun echt leuker).
Wat vinden jullie van bovenstaande namen?
maandag 7 januari 2008 om 18:32
quote:Miek x schreef op 27 december 2007 @ 11:55:
Hey Miek!!
Vond aanvankelijk eigenlijk ook dat bij 1-lettergrepige achternaam een voornaam met meer lettergrepen mooier zou klinken. Maar vriendinnetje van mij is net bevallen en heeft zoontje Gijs gekregen, 2e naam ook maar 1 lettergreep en de achternaam ook. Klinkt heel leuk en stoer, niks mis mee!
Liefs, isis
Hey Miek!!
Vond aanvankelijk eigenlijk ook dat bij 1-lettergrepige achternaam een voornaam met meer lettergrepen mooier zou klinken. Maar vriendinnetje van mij is net bevallen en heeft zoontje Gijs gekregen, 2e naam ook maar 1 lettergreep en de achternaam ook. Klinkt heel leuk en stoer, niks mis mee!
Liefs, isis
maandag 7 januari 2008 om 18:34
quote:marmir schreef op 25 december 2007 @ 12:39:
Iduna bedankt voor je reactie!
Waarom is het zo moeilijk .. ik denk dat het een kleine Fedde wordt als het een jongen is, deze naam heeft vriendlief nl geopperd en denk niet dat ie weer een nieuwe wil uitzoeken (we zijn ondertussen 37 weken). En, ben je al bevallen intussen? Vind Fedde een leuke naam!
Iduna bedankt voor je reactie!
Waarom is het zo moeilijk .. ik denk dat het een kleine Fedde wordt als het een jongen is, deze naam heeft vriendlief nl geopperd en denk niet dat ie weer een nieuwe wil uitzoeken (we zijn ondertussen 37 weken). En, ben je al bevallen intussen? Vind Fedde een leuke naam!