Furminator voor katten

23-07-2011 10:02 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit te twijfelen om een Furminator aan te schaffen. Zo vlak na de rui word ik helemaal gek van de grote plukken haar in huis.

Ik heb 2 katten die korthaar hebben en 1 met lang haar (een Maine Coon). Ik kan alleen nergens vinden of ik voor de langhaar ook de Furminator kan gebruiken. Heeft iemand er al ervaring mee?
Grief is just love with nowhere to go
En ding om de haren eruit te duwen (naam kwijt) vind ik juist wel handig
@ Nummerzoveel, hoe moet het dan, want ik krijg bij de kat alleen de bovenvacht te pakken. Bij de hond werkt hij prima, maar daarnaast gebruik ik ook zo'n handschoenborstel.

Ik heb de mijne bij een trimsalon uit Amsterdam (dacht ik )gekocht. Via een topic, dat hier eerder was geopend. Ook niet veel betaald.
@nike

Als je normaal borstelt, dan hou je de kam recht op de vacht. Als je dat met een furminator doet, dan strijk je inderdaad over de vacht heen. Je moet de furminator dus een beetje schuin houden, zodat je de tandjes van de kam echt goed in de vacht kunt steken. Vervolgens kam je in korte haaltjes, met de richting van de haren mee. Je moet dus echt naar de ondervacht toe gaan, probeert daar wat haren te pakken, en haalt dan de kam weer naar boven om de zien of het gelukt is.

Het is wat lastig uit te leggen, maar op internet zijn er ook filmpjes van, wellicht dat je het daar beter uit op kunt maken.
En inderdaad, bij de hond werkt het bij ons ook anders. Daar kam ik wel 'normaal' (maar die is dan ook kortharig en heeft niet echt een duidelijke dikke ondervacht).
Geweldig ding, al een paar jaar in gebruik bij 3 kortharige katten, gekocht bij de dierenarts. 1x borstelen is een paar dagen een stuk minder haaruitval
OK, bedankt. Ik ga eens kijken naar filmpjes.
Ik heb 'm sinds kort ook voor mijn 2 BK's. Werkt geweldig!! Er komt zo veel haar vanaf met dat ding dat ik bijna een hele nieuwe kat kan bouwen :P. Scheelt een hoop stofzuigwerk.
@nike

Ik zit me suf te prakkiseren hoe ik het goed uit kan leggen!

Tuinier je wel eens? Ik denk dat je het uit kunt leggen als het verschil tussen met een harkje de onkruidwortels uit de grond vissen en met een harkje de rulle aarde netjes aanharken.
quote:klavertjevijf schreef op 23 juli 2011 @ 11:36:

Nog nooit van gehoord! Is deze ook geschikt voor konijnen? Blijf aan het stofzuigen en daarna weer overal pluis...De furminator kun je idd ook voor konijnen, fretten gebruiken
Ik vind de furminator ideaal op oa de kortharige katten van anderen en een konijn van familie, maar niet voor onze langharige Pers. De furminator komt dan niet bij de onderlaag, maar snijdt het haar door, waardoor ze een tijdje korte plukken had :S Heb overigens niet de versie voor langharige beesten
quote:gympie26 schreef op 25 juli 2011 @ 10:31: niet voor onze langharige Pers. De furminator komt dan niet bij de onderlaag, maar snijdt het haar door, waardoor ze een tijdje korte plukken had :S

Heb overigens niet de versie voor langharige beesten

en dan vind je dat raar?

juist daarvoor heb je een furminator voor lang haar hé.....
er zit een furminator in mijn tas ...

en er slaapt een witte haarbal op mijn bank

haarbal slaapt niet meer , haarbal staat boos bij de achterdeur ...

maar wat een goeie kam zeg he!!!!
quote:boterblommetje schreef op 25 juli 2011 @ 11:27:

[...]

en dan vind je dat raar?

juist daarvoor heb je een furminator voor lang haar hé.....Ik wist toendertijd niet dat die bestond Maar ik geef maar even aan dat TO waarschijnlijk dus niet de kortharige variant van de furminator voor al haar dieren kan gebruiken.
quote:Yamuna schreef op 25 juli 2011 @ 12:48:

haarbal slaapt niet meer , haarbal staat boos bij de achterdeur ...

maar wat een goeie kam zeg he!!!!
heb inmiddels een flinke maatbeker vol kattenhaar ...

iets minder haarbal is gevlucht naar buiten en zit boos te kijken vanaf de hondenkennel

wat een fantastische kam ! hier ga ik nog veel plezier van hebben.
Ik heb een goedkope variant van de Furminator, maar ben er erg blij mee. Ook hier een Brits Korthaar en een htk. Beide goed te doen, hoewel ik eigenlijk een hand tekort kom met borstelen, vasthouden en haar uit de borstel halen. Poezen blijven nl. niet gewoon zitten, maar lijken het ook niet echt erg te vinden, want komen wel spinnend weer terug. Ze zijn al een stuk zachter, terwijl ik ze pas 1 keer gekamd heb!
quote:Yamuna schreef op 25 juli 2011 @ 17:32:

heb inmiddels een flinke maatbeker vol kattenhaar ...

iets minder haarbal is gevlucht naar buiten en zit boos te kijken vanaf de hondenkennel

wat een fantastische kam ! hier ga ik nog veel plezier van hebben. Geweldig!
Ik heb bij zooplus de Perfect Care Furmaster gekocht. Die was goedkoper én voor kort en langharigen.

Hopelijk is ie snel binnen!
Zooplus levert altijd snel toch?!

Ik zit te wachten op 20 kilo kattenvoer...denk vanmiddag.

enne

de foto's bij de Perfect Care Furmaster:

http://www.zooplus.nl/cus ... _tondeuses_scharen/130058

die rooie kat is helemaal in de war
Zo, ik heb hem vandaag binnen gehad. De katten moeten er wel een beetje aan wennen. Ze vinden het op zich wel lekker maar liggen niet stil. Ik heb er wel een halve emmer uit gekregen, maar ik denk dat als ze stil zitten er wel meer uit kan.

Het werkt wel makkelijk en snel zeg! En de kam die ik heb is voor beide haarlengtes en dat klopt indd. Ik ben tevreden!
Ja! Heb een furminator besteld op marktplaats, n.a.v. de positieve berichten hier. Heb 2 konijnen en al eentje ermee geharkt. De andere wil niet zo (totaal niet eigenlijk).

Werkt inderdaad erg goed, maar koos moet er nog wel aan wennen!
Een voor kort- en langharige katten?! Daar hebben ze in de winkel niets over gezegd! Misschien rennen mijn halflangharige pussies daarom steeds zo snel weg als ik hem tevoorschijn haal... Al vinden ze het wel prima speelgoed als ik niet probeer te borstelen.

Wij hebben een paarse... Zegt dat iets over de kort/langharige versie?!
Ik heb de perfect care furmaster gekocht. Dat is een ander merk.
quote:Maleficent schreef op 28 juli 2011 @ 20:26:

Ik heb de perfect care furmaster gekocht. Dat is een ander merk.

Ja ik weet dat het een oud topic is maar een van mijn katten heeft momenteel zoveel last van zijn haren dat hij steeds moet overgeven, erg zielig. En dat terwijl ik dacht een verre verre voorganger van de fuminator in huis te hebben. Maar sinds ik vorige week de echte even een weekje mocht lenen van iemand, zie ik echt het verschil. Dit zou hem echt helpen.

Op MP zijn ze nog onbetaalbaar die echte. Voor mij gaat het maar om 1 oude kat met problemen, een brits korthaar. Ik kan dus denk ik doen met de kleinste kam die er is.

Waar heb jij destijds de perfect care furmaster gekocht en hoeveel kost die ongeveer?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven