ervaringen Mexico, Riviera Maya

07-06-2007 13:56 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

We hebben gisteren besloten om naar Mexico te gaan.

We vertrekken op 24 augustus en gaan dan 13 dagen naar een hotel in Riviera Maya.

Wie is hier al eens geweest, wat moeten we echt zien daar??

Alle tips zijn welkom!

Groetjes, Wilma
Geweldig daar! Mmmmm, ik zou zo weer terug gaan. In welk hotel zit je? Wij zijn daar 3 jaar geleden geweest in Iberostar Paraiso Lindo. Super Top Hotel! Het leuke dorpje Playa del Carmen ligt vlakbij, je kunt aan de weg een soort taxibusjes aanhouden die overal mensen oppikken voor een paar dollar brengen ze je weg. Zo zijn wij ook naar Cancun gegaan. Da's een grote, supertoeristische stad met véél Amerikanen. Maar wel leuk om eens te kijken en te shoppen. Wij waren er juist toen de Amerikaanse jeugd 'Spring Break'  had met de nodige zuippartijen, dat was minder. Ik was blij dat we geen hotel in Cancun hadden. 1 dag is genoeg. 

Wat ik heel leuk vond is onze zelf georganiseerde excursie naar het eilandje Cozumel. Je kunt de boot naar Cozumel nemen vanaf het haventje in Playa del Carmen. Wij hebben daar een scooter gehuurd en lekker over het eiland gereden. Fantastisch vond ik dat. De enige georganiseerde excursie die we hebben gedaan was naar het maya-dorp Chitzen Itza. Indrukwekkend, maar het was zo vreselijk warm dat ik moeite had me te concentreren. Het was ook een heel lange busreis (ca. 4 uur heen en 4 uur terug). 

Wij gaan niet vaak terug naar hetzelfde adres maar we hebben besloten dat we volgend jaar weer een reisje naar Riviera Maya gaan doen. Het was echt een droomreis! Ik denk dat je een goeie keuze hebt gemaakt.
Hoi Mopsmops,

Bedankt voor je reactie.

Wij gaan naar hotel El Dorado Royale. Ziet er op de plaatjes fantastisch uit.

Wij zijn in ieder geval van plan om met dolfijnen te gaan zwemmen. De dame van het reisburea was er in april ook naar Mexico geweest en raadde ons dat aan, dat schijnt een hele dag excursie te zijn. Lijkt me ontzettend leuk.

Het enige waar ik tegenop zie ik de lange vliegreis, maar ja als je wat wilt zien moet je er wat voor over hebben he?

Leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent!!  In welke maand zijn jullie geweest dan? Toen was het dus ontzettend heet. Wij gaan dus eind augustus, hoop dat het niet te warm is:).

Groetjes Wilma
Oh, en dat plaatsje Cozumel, dat is dus wel leuk om een keer naar toe te gaan? En jullie hebben daar dus een scootertje gehuurd! is wel lekker met datt warme weer, beetje rondtuffen op een scootertje.
Hoi wij zijn 3 jaar geleden in Playa del carmen geweest in Grand porte real hotel en het was super...Je hebt echt een fantastische vakantie daar,witte stranden,warm,zon cocktail en genoeg te doen,lieve mensen.

Alleen zou ik je aanraden om zelf een auto te huren want ten eerste ben je goedkoper uit dan dat je het met de touroperater zou doen en je ziet ook nog eens veel meer.

Met dolfijnen zwemmen is een geweldige ervaring wij hebben dat gedaan puerto aventuras(hoop dat ik de naam goed heb onthouden) en dat is super omdat je maar in een klein groepje zit en als je het zou doen in X-aret zit je met veel meer mensen in een groep en koop ook de dvd(waar je zelf op staat terwijl je met de dolfijnen aan het zwemmen bent) is erg leuk om nog eens terug te zien(was wel 50 dollar) maar de moeite waard.

Aanraders zijn: Xel-ha(groot waterpark kun je snorkelen enz..),X-aret,tulum(de maya's) er zit nog ergens een apenpark(weet de naam niet meer) en nog zoveel meer....

Heel veel plezier!!!:D
quote:

Hoi met dolfijnen zwemmen is een geweldige ervaring wij hebben dat gedaan puerto aventuras(hoop dat ik de naam goed heb onthouden) en dat is super omdat je maar in een klein groepje zit en als je het zou doen in X-aret zit je met veel meer mensen in een groep en koop ook de dvd(waar je zelf op staat terwijl je met de dolfijnen aan het zwemmen bent) is erg leuk om nog eens terug te zien(was wel 50 dollar) maar de moeite waard.

Aanraders zijn: Xel-ha(groot waterpark kun je snorkelen enz..),X-aret,tulum(de maya's) er zit nog ergens een apenpark(weet de naam niet meer) en nog zoveel meer....

Heel veel plezier!!!:D Hoi Bettyboob,

Is dat Puerto Aventuras dichtbij? En mocht je daar de hele dag met dolfijnen zwemmen of wat het maar een uurtje of zo?

En Xel-ha is dus een groot waterpark. Moet ik met dan zoiets voorstellen met glijbanen enz. of zit ik er helemaal naast?

We zullen daar in ieder geval wel naar toe gaan, want we willen dus ook gaan snorkelen (nog nooit gedaan).

En is de vliegreis nog een beetje meegevallen? 11 Uur is een hele tijd he?

Bedankt voor de tips in ieder geval, begin er steeds meer zin in te krijgen!

Groetjes, Wilma
quote:

quote: bettyboob reageerde

Hoi met dolfijnen zwemmen is een geweldige ervaring wij hebben dat gedaan puerto aventuras(hoop dat ik de naam goed heb onthouden) en dat is super omdat je maar in een klein groepje zit en als je het zou doen in X-aret zit je met veel meer mensen in een groep en koop ook de dvd(waar je zelf op staat terwijl je met de dolfijnen aan het zwemmen bent) is erg leuk om nog eens terug te zien(was wel 50 dollar) maar de moeite waard.

Heel veel plezier!!!:D Hoi Bettyboob,

Is dat Puerto Aventuras dichtbij? En mocht je daar de hele dag met dolfijnen zwemmen of wat het maar een uurtje of zo?

En Xel-ha is dus een groot waterpark. Moet ik me dan zoiets voorstellen met glijbanen enz. of zit ik er helemaal naast?

We zullen daar in ieder geval wel naar toe gaan, want we willen dus ook gaan snorkelen (nog nooit gedaan).

En is de vliegreis nog een beetje meegevallen? 11 Uur is een hele tijd he?

Bedankt voor de tips in ieder geval, begin er steeds meer zin in te krijgen!

Groetjes, Wilma

De vliegreis is ons ontzettend meegevallen,echt waar.

Puerto aventuras was van ons hotel ongeveer een kwartiertje rijden viel dus heel erg mee,en in totaal met instructie en filmpje bekijken zijn wij wel anderhalf uur bezig geweest,is echt een superervaring!

Xel-ha is niets met glijbanen,je kunt er wel snorkelen of in een grote band gaan zitten en je laten duwen(wat ik deed:D) je kan nog iets van duiken in een speciaal ding, van bruggen afspringen kortom genoeg te doen... en dan van heel hoog he!:o

het is geweldig!
Bettyboob, ik moet zeggen dat als ik je enthousiaste verhalen lees begin ik er steeds meer naar uit te kijken zeg!

We zijn vanavond naar het reisbureau geweest om alles te bevestigen.

Er werkt daar dus iemand die net 4 weken terug is uit Mexico (helaas was ze er vanavond niet). Maar volgens de andere medewerkster konden we gerust volgende week een keer terug komen om de verhalen van haar te horen. 

Wel hebben we een mapje met foto's gezien van haar vakantie. Ze had ook met dolfijnen gezwommen, leuke foto's.

In welke maand zijn jullie geweest? En hoe was het weer toen (of had je dat al verteld? sorry, geen 2e scherm open):D.

Erg leuk om tips en ideetjes te krijgen van iemand die daar al is geweest.

Groetjes
Wij zijn in november geweest en dan 16 dagen en op 1 dag na alleen maar zon gehad(30-35 graden) heerlijk gewoon.

Alleen toen wij er waren kon het 'savonds nog weleens fris zijn en dan in de zin van een lange broek aan en shirt maar verder heerlijk temperatuur.

En de cocktail zijn ook zo lekker:Dwij hadden toen een ober op het strand lopen dat is ook een luxe,en het enige nadeel is(hadden wij "last" van) dat er stukken strand waren weggeslagen door de orkanen en dus best smal strand maar ook dat hinderde niet hoor,mss dat jullie daar ook "last" van hebben.

Als je meer wilt weten,vraag maar raak
Hai!

Ik ben afgelopen november 16 dagen naar Playa del Carmen geweest (ook Riviera Maya), het was super!

We hebben wel wat regen gehad maar dat mocht de pret niet drukken. Vliegen is inderdaad lang maar met een boekje, muziek en wat filmpjes kijken vliegt de tijd voorbij.

Wij hebben alles op eigen houtje gedaan. In Playa zit een groot busstation en daar kan je met een ADO-bus (met aan boord airco en films, spaans weliswaar) overal en nergens naar toe. Echt prima te doen en goedkoop! We zijn met die bus naar Tulum, Xel-ha en Coba geweest. Aanrader is wel om goed op de vertrektijden te kijken want in Tulum hadden we hem net gemist en moesten toen twee uur wachten.

Tulum, Xel-ha en Coba waren allen erg leuk. Xel-Ha is een natuurlijk waterpark, het barst er alleen van die foute Amerikanen. Ik vond het er wel mooi, vooral om op zo'n band door die mangrove te dobberen. Coba is ook mooi, we hebben daar wel een fietsje gehuurd want de afstanden in het park zijn er groot.

Ook hebben we een keer de bus gepakt naar Cancun en toen de boot naar Isla Mujeres, een klein eilandje, ik vond het er erg verloeberd. We hebben daar zo'n fout golfkarretje gehuurd en rondgescheurd, dat was wel lachen.

Ik sprak mensen die de jeepsafari hadden gedaan waarbij je ook gaat snorkelen, die scheen ook super te zijn!

Verder hebben we ook met dolfijnen gezwomen bij Atlantida (in Cancun), het zit bij een waterpark. Het was echt super! We hadden het arrangement 'Trainer dor a day'. Met een groep van 8 en een trainer gingen we 4 keer het water in met dolfijnen, je mocht ze aaien en ging kunstjes met ze doen. Ook met zeeleeuwen gezwomen. Het was een onvergetelijk dag, wel prijzig maar het was het waard!

Nu ik het zo tik allemaal krijg ik echt weer onwijs de kriebels. Ik ga er zeker nog een keer terug!
Haha, excuus voor de spelfouten, was iets te enthousiast aan het tikken!
Play Del Carmen is inderdaad een leuke badplaats met fraaie witte stranden al heeft het niet meer de charme van 10 jaar terug. De stad telt nu 100.000 mensen inclusief de toeristen en dat is voormij een reden om wat meer rond te reizen. De bussen is Mexico zijn perfect en voor een klein bedrag zit je al in een expres bus richting Maya Ruines als Tulum (1 uurtje) en Chitchen Itza (4uur). Echter vergeet de plaatsen niet een paar uur/dag van te voren te reserveren zodat je zeker bent van een plaats. Denk er ook eens overna om een nachtje over te blijven in Piste (dorpje naast Chitchen Itza) waar je hotels vindt voor een redelijke prijs tot duur. Want je zult bekaf zijn na het bezoeken van een busrit van 4 uur, de Ruine en weer terug. Andere aanrader is ook de stad Merida, de Spanjaarden heb tijdens de verovering de stenen van Ruines

gebruikt om kolonialen gebouwen neer te zetten. Nadeel, het is 4 uur verder dan Chitchen Itza.

Daarnaast liggen naast de Highway vele Cenotes waar je ook lekker in kunt snorkelen en/of kunt Cavern Diving. Dit laatste kun je doen met een duikschool als je een duikbrevet hebt, hel Quintana Roo ligt namelijk vol met gangenstelsels waar zout en zoet water met elkaar in aanraking komen waardoor je prachtige verschijnselen ziet. Daarnaast zie je ook veel fosielen en stalagtieten.

Wat betreft het weer betreft, Augustus is een van de heetste maanden in Central America dus wees niet bang dat je het overdag koud krijgt.
Hoi Eef82 en SFO,

Ontzettend bedankt voor jullie reacties. Zo komen we al heel wat te weten.

Bijvoorbeeld dat zwemmen met dolfijnen, we hadden al wel van het reisbureau gehoord dat we dan "trainer for a day" moesten boeken.

Leuk om te horen Eef dat jullie dat dus ook gedaan hebben. Zwemmen met dolfijnen lijkt me super. En naar Xel-ha (schrijf ik het goed??)..... willen we ook zeker gaan.

Hebben jullie in november veel regen gehad?

Ja de temperatuur in augustus zal zeker wel goed zijn maar in de reisgids staat dat er dan gemiddeld maar 6 zonuren per dag zijn.

We zijn ook eens in oktober naar Curacao geweest en daar was het ook geregeld bewolkt.

Nou ja, we zien wel.

Nogmaals, alle tips zijn welkom.

Groetjes, Wilma.
Ik heb trouwens meteen de site van Atlantida, Cancun, opgezocht.

Daar staat het hele programma wat er te doen is op.

Bedankt voor deze tip!
In november hebben wij maar 1 dag regen gehad en verder alle dagen zon,zon en nogeens zon....

Trainer for a day klinkt goed, alleen wat ik al eerder aangaf je zit in een grotere groep...,dus of dat nou wat is? mss ook wel hoor ik heb geen idee alleen waar wij heen waren werken ze met kleinere groepjes.

In welk hotel zit je eigenlijk(of had je dat al genoemd)?

En wat betreft die amerikanen,pff gewoon met een korreltje zout nemen en vooral negeren en niet op gaan letten. Je hoort daar veel mensen over,en bij ons zaten er toen ook heel wat in het hotel maar vooral niet aan storen want dan verpest je het voor jezelf,is tenminste mijn idee daarover.

En ja je kunt idd ook met de bus goedkoop overal heen maar een aanrader is zeker een auto huren,zie je zoveel meer en nogmaal de tip ga zelf excursies doen want dat scheelt je echt een boel geld!

voor vragen..geef maar een gil:D
Hallo allemaal,

Ik vertrek in augustus richting Mexico en heb op dit moment alleen nog een ticket geboekt naar Cancun. De bedoeling is om op Yucatan te blijven omdat ik twee weken na aankomst in Mexico richting Cuba zal vertrekken.

Mijn vraag is eigenlijk of het makkelijk en goedkoop is om de rest van mijn vakantie daar te regelen.

De bedoeling is om een week het een en ander te gaan bezichtigen en dan een week relaxen aan de zee. Welke badplaats raden jullie mij aan voor mijn relax weekje? En zijn hotels dan duur? Aan welke prijzen moet ik dan denken? Op internet staan wel wat hotels, maar met name in cancun en dan ook nog best duur eigenlijk. Ik heb ook het een en ander gelezen over hostels, heeft iemand daar ervaring mee?

Heeft iemand tips voor mij??

Ik hoop het!!!
Ik pak Playa del carmen meestal voor als ik op doorreis ben richting Belize. Ik pak meestal een kamer bij Hotel El Elefante. Misschien ziet het op het eerste gezicht er niet uit want de receptie staat apart op een hoek. De kamers zijn schoon en dat is alles wat je nodig hebt, strand is op nog geen 500 meter plus er zijn genoeg eettentjes. Kamers kosten U$ 25,- per nacht voor 1 persoon en dacht U$ 35,- voor 2 personen.

Daarnaast zijn de internet cafe's dat twee straten verder liggen dan de boulevard stukken goedkoper.
He Wilma, ik zie dat je intussen al veel enthousiaste reacties hebt gehad! Wij zijn drie jaar geleden eind april/begin mei geweest. Het was toen heel warm, maar dat is het eigenlijk altijd wel geloof ik. Vorig jaar waren we in juli/augustus op de Dominicaanse Republiek en daar was het ook vreselijk warm. het enige waar je voor moet uitkijken in de Carribean is in sept/okt het hurricane season.

De vliegreis is idd lang, 14 uur. Maar als je dan daar bent maakt het niks meer uit. Het is echt geweldig. We gaan volgend jaar waarschijnlijk weer!
Hoi allemaal,

Hier nog een vraagje over onze reis naar Mexico. Weten jullie zo of je inentingen nodig hebt? Ik heb het nog niet nagevraagd maar misschien weten jullie er zo het antwoord op.

En waren er in de periode dat jullie er waren veel muggen? Is het verstandig om daar iets tegen mee te nemen?

Mopsmops, ja over dat hurricane seizoen had ik ook al iets gelezen. Maar hopen dat we dat niet hoeven meemaken. Lijkt me doodeng.

Maar we gaan er maar van uit dat dat niet gebeurd.

Groetjes, WIlma.
Oh en Mopsmops, de Dominicaanse Republiek staat ook nog op ons lijstje. We hebben erg getwijfeld tussen Mexico en de DR maar omdat ik zo graag eens met dolfijnen wilde zwemmen werd ons door het reisbureau aangeraden om dan toch naar Mexico te gaan.
Hallo Wilma,

Als je alleen naar Playa del Carmen gaat dan heb je geen inentingen nodig. Wel is muggenspul met deet aan te raden. 's Avonds word ik hier gek van de muggen. Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze maar. Ik woon hier, dus kan je met veel dingen waarschijnlijk wel helpen!

Veel plezier met de voorbereiding van je vakantie!
quote:Oh en Mopsmops, de Dominicaanse Republiek staat ook nog op ons lijstje. We hebben erg getwijfeld tussen Mexico en de DR maar omdat ik zo graag eens met dolfijnen wilde zwemmen werd ons door het reisbureau aangeraden om dan toch naar Mexico te gaan.Mexico is veeeeeeeeeeeel leuker dan de Dominicaanse. Er is veel meer te doen en te beleven.
He Totallyrianne,

Wat leuk om iets te horen van iemand die daar woont. Woon je er al lang?

Bedankt voor de tip voor het muggenspul, zal ik dus zeker meenemen.

En inentingen dus niet nodig, we gaan inderdaad alleen naar Playa del Carmen.

Zijn er in Mexico trouwens veel insecten zoals grote spinnen, schorpioenen enz? Ik hoorde namelijk een verhaal van iemand die naar de Dominicaanse was geweest en 's avonds een grote vogelspin in zijn bed aantrof, iehhhhhhh!!

Hoe meer informatie ik van iedereen krijg, hoe meer zin ik er in krijg om te gaan. Jullie zijn ook allemaal zo enthousiast!

Ik ben er steeds meer van overtuigd dat we de goede keus gemaakt hebben door te kiezen voor Mexico.

Groetjes, Wilma.
quote:

He Totallyrianne,

Wat leuk om iets te horen van iemand die daar woont. Woon je er al lang?

Bedankt voor de tip voor het muggenspul, zal ik dus zeker meenemen.

En inentingen dus niet nodig, we gaan inderdaad alleen naar Playa del Carmen.

Zijn er in Mexico trouwens veel insecten zoals grote spinnen, schorpioenen enz? Ik hoorde namelijk een verhaal van iemand die naar de Dominicaanse was geweest en 's avonds een grote vogelspin in zijn bed aantrof, iehhhhhhh!!

Hoe meer informatie ik van iedereen krijg, hoe meer zin ik er in krijg om te gaan. Jullie zijn ook allemaal zo enthousiast!

Ik ben er steeds meer van overtuigd dat we de goede keus gemaakt hebben door te kiezen voor Mexico.

Groetjes, Wilma.

Hoi wilma,

Ik zit hier nu een aantal maanden. De bedoeling is om hier zo'n 3 jaar te blijven.

Tja beesten, die heb je hier wel. Ik wil nog wel eens een kleine schorpioen of gecko's in mijn huis vinden. Maar niks ernstigs. Gewoon buiten zetten en klaar. Spinnen heb ik hier nog nooit gezien. Ik denk sowieso dat het in de resorts wel mee valt qua dieren.

Ik denk zeker dat je met Mexico een goede keus hebt gemaakt. Een prachtig land.

Saludos desde Playa

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven