Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Ik zal binnenkort weer eens naar de boekenwinkel gaan,Fiorah. Ik heb nog een boekenbon liggen.

En die bouqutreeksen,je weet vanaf de eerste blz. al dat ze mekaar toch gaan krijgen,neuh,veuls te voorspellend.. Ha,ha inderdaad genotsknots..

Of "Hij vond de weg naar haar verborgen gelegen paradijs" jaha,duhhh!!
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Haha ja mooi toch! Er zijn dus echt mensen die dat schrijven. Je moet er maar opkomen....!

Ik vind De verborgen universiteit nog steeds fantastisch. Wat zonde dat dat boek zo weinig aandacht krijgt, je hoort er nooit iemand over, terwijl het echt goed is...!
Heb net kwetsbaar van Tatiana de Rosnay uit. Vond het een beetje tegenvallen eerlijk gezegd. Vond haar naam was Sarah nog wel aardig (het oorlogsgedeelte), maar deze... hmm. Eigenlijk ook precies hetzelfde plot.

Maar eens gaan bedenken wat ik nu ga lezen. Dat "De verborgen universiteit" klinkt goed.
Help, ik zoek een boek maar weet de titel/auteur niet! Heb een aantal weken terug bij de kapper in één van de bladen daar een stukje zien staan over een nieuw boek, beetje vergelijkbaar met 'PS I love you' maar dan ging het over een vrouw die stierf en brieven (of een dagboek?) voor haar vriendinnen naliet. Ik heb alle mogelijke zoektermen geprobeerd, maar kan niets vinden dat er op lijkt. Iemand een idee?
Leuke titels weer voorbij zijn komen!

Ik heb voor het eerst iets van Michael Robotham gelezen (Gebroken, heette dit boek). Wat een heerlijke schrijver!!!

Nu bezig in 'Paleis van Sterren' van John Shors, moooiii!!!
quote:Lotte35 schreef op 05 augustus 2011 @ 22:09:

Hèhè, EINDELIJK Blauwe maandag van Nicci French uit.

Blij toe, vond ik er niks aan.

Het laatste stuk was beter te pruimen dan het begin, dat wel, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Nee, Frieda Klein wordt niet mijn nieuwe idool, ben ik bang.

Hoi Lotte,

Even een tijdje niet hier geweest, druk druk druk, maar heb inmiddels wel een paar boeken gelezen.

Simone van der Vlugt viel erg tegen, heb het halverwege neergegooid.

Nu in Blauwe Maandag van nicci french bezig, ik vind het tot nu toe( pagina 200) een goed boek, leest prettig, maar geloof wel dat de plot tegen zal vallen. Niks verraden hoor. Maar ook van hun vroegere boeken was dat ook wel zo, dan was het heel spannend en dan dacht ik aan het eind, wat vreemd haha.

Nou lees nog steeds verder, is ook wel leuk over Londen te lezen ga ik zelf volgende week naar toe met vakantie.
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
quote:Lotte35 schreef op 05 augustus 2011 @ 22:09:

Hèhè, EINDELIJK Blauwe maandag van Nicci French uit.

Blij toe, vond ik er niks aan.

Het laatste stuk was beter te pruimen dan het begin, dat wel, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Nee, Frieda Klein wordt niet mijn nieuwe idool, ben ik bang.Sorry dubbel gepost.
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
Ik heb de verborgen uni, en de Hungergames serie net op mijn ereader gezet!

Lekker weer lezen... ik heb er zin in!
We live in a free world
oja ik ben nu in het tweede deel van de hongerspelen bezig, had ik al eerder geleend van de bieb maar moest terug...
We live in a free world
Wel alle... ik heb over een e-reader gedroomd.

Ik ga nu beginnen in de Opwindvogelkronieken want daar kwam ik in mijn vakantie niet aan toe.
quote:Boardgirl schreef op 12 augustus 2011 @ 17:39:

Leuke titels weer voorbij zijn komen!

Ik heb voor het eerst iets van Michael Robotham gelezen (Gebroken, heette dit boek). Wat een heerlijke schrijver!!!

Nu bezig in 'Paleis van Sterren' van John Shors, moooiii!!!Michael Robotham is goed he! Spannend met een heel sympathieke hoofdpersoon. Ik ben nu bezig in "boetedoening" zijn laatste boek volgens mij.
quote:Fiorah schreef op 14 augustus 2011 @ 09:33:

Wel alle... ik heb over een e-reader gedroomd.

Ik ga nu beginnen in de Opwindvogelkronieken want daar kwam ik in mijn vakantie niet aan toe.

Hopelijk vind jij het wel leuk, ik kwam er niet doorheen. 1q84 van dezelfde schrijver vond ik meer dan prachtig.

Ik heb net The forest of hands & teeth uit van Carrie Ryan. Ik vond er niet veel aan.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Bonita Avenue was niet mijn ding en heb het vluchtig doorgelezen omdat ik toch wel nieuwsgierig was.

Nu bezig in Gevallen van Karin Slaughter,zit er weer lekker in!
Ik had/heb me voorgenomen thuis minder achter de computer te hangen en meer te lezen. Opvallend genoeg lukt dat eerste best goed en dat tweede nog niet zo goed. Ben druk met andere dingen, vooral in mijn hoofd en kom niet zo veel verder dan een tijdschrift hier en daar.
@Tonkje - haha, ik heb hem van Chatterly gekregen omdat zij er ook niet doorheen kwam. Maar ik ben nog steeds hoopvol. Iemand een idee over Geschiedenis van een genotzoeker? Zou dat wat zijn?
quote:Bananabread schreef op 12 augustus 2011 @ 15:13:

Help, ik zoek een boek maar weet de titel/auteur niet! Heb een aantal weken terug bij de kapper in één van de bladen daar een stukje zien staan over een nieuw boek, beetje vergelijkbaar met 'PS I love you' maar dan ging het over een vrouw die stierf en brieven (of een dagboek?) voor haar vriendinnen naliet. Ik heb alle mogelijke zoektermen geprobeerd, maar kan niets vinden dat er op lijkt. Iemand een idee?Schrijfster is Cecelia Ahern en ik kan alleen de engelse versie vinden bij bol.com. Boek was prachtig, film vond ik weinig aan.
ben nu bezig in de boeken van Camilla Lackberg, die lezen heel lekker. En volgende maand verschijnt de nieuwste van Judith Visser (Time-out) en Saskia Noort (Koorts) en daar heb ik heel veel zin in!!
let the sun shine
@Bananabread - Je weet zeker dat het een recent boek is? Ik zal eens even voor je gaan nadenken....
Gevallen van Karin Slaughter is uit,wel leuk maar niet zo spannend als de andere boeken vind ik.

Ga nu beginnen in Erica james,titel even kwijt.
quote:sallie68 schreef op 14 augustus 2011 @ 22:52:

[...]

Schrijfster is Cecelia Ahern en ik kan alleen de engelse versie vinden bij bol.com. Boek was prachtig, film vond ik weinig aan.Dat is inderdaad de schrijfster van P.S. I love you, maar daar vroeg Bananabread niet om... Ik kan je verder ook niet helpen met het boek dat je zoekt!
Mijn nichtjes zijn compleet verslaafd aan de Lord of the Rings films (de uitgebreide versie met nieuwe scenes, uitgebreidere scenes en nog meer scenes, er komt geen einde aan), dus ik ga de boeken maar eens herlezen. Da's geen straf. Ik blijf het geweldige boeken vinden, hoevaak ik ze ook lees. De films zijn goed natuurlijk (al komt er geen einde aan...), maar ik ben toch meer van de boeken. Mijn nichtjes zijn trouwens 6 en 9, officieel niet helemaal de doelgroep. De spin slaan ze over. Want die is wel eng.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik vond de spin ook het engst.

De trilogie heb ik gelezen op vakantie in de Ardennen toen ik 15 was, nog steeds moet ik bij de boeken aan die zomer en dat landschap denken, met de heuvels en de stilte en het oude huis waarin we logeerden. Hebben jullie dat ook, dat je bepaalde boeken verbindt aan een gebeurtenis of tijd in je eigen leven?
This is an unacceptable timeline
Mijn kinderen vinden de films ook geweldig, Tonkje, hoewel sommige dingen inderdaad ook griezelig (vooral Gollum).

Tyche, dat heb ik ook! De stam van de holebeer bijv. is paasvakantie op het gras bij mijn ouders (toen was ik een jaar of 13, 14). Ik heb ook boeken die echt 'winter' of 'zomer'boeken vind.

Nu lees ik trouwens Ségou. Erg vrolijk word ik er niet van, maar ik vind het wel interessant!
Fiorah: Heb me toch door Kafka op het strand heengeworsteld. Die is nu uit!
Hoe vond je Kafka op het strand, Zanzana?
This is an unacceptable timeline

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven