Beetje raar

04-07-2011 18:27 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht; we doen het toetje eens anders en zijn met het hele gezin (peuter en dreumes) met een bakje chocola onder de tafel gaan zitten. Doen jullie ook wel eens 'gekke' dingen met jullie kinderen?
O ja, mijn broertje en ik gleden in een wasmand of kartonnen doos, samen met onze knuffels, de zoldertrap af dat dat nooit tanden heeft gekost...
Oja en slagroom zo in de mond spuiten. Ook zo'n succes!
Wat een geweldig topic!! Dochter is nog maar net een half jaar maar ik ga deze gekke dingen onthouden voor als ze wat ouder is! Hoe heerlijk is het om het leven soms met een korreltje zout te nemen en maffe dingen te doen!!! Wordt er helemaal blij van!
Beetje rare post in eerste instantie, maar zo roept het bij mij ook wel wat op. Toen ik als kind in bed lag, werd ik wel eens wakker van frietlucht, paps en mams gingen snacken.. En soms hoorde ik iemand zachtjes naar boven sluipen, en werd er een bordje op bed gebracht
Haaaa ik word hier blij van! Dochter is anderhalf dus nog iets te jong voor de meeste dingen, maar als we naar zo'n indoorspeeltuin gaan doe ik toch echt wel lekker mee! Gekke dansjes, ja hoor, graag zelfs! En, wat ik dan weer raar van haar vind, ze speelt graag dirigentje met de tvzender Mezzo op.. Van wie ze dat heeft?? Maar vooruit, volume flink omhoog en lekker dramatisch meedansen dan maar!

Leuke tips voor later ben ik hier tegen gekomen!
ik vond vandaag mijn dochter raar...

heerlijk weer , het zonnetje in de huiskamer

... zij pakt een hand vol piepschuimbolletjes gooit ze in de lucht en zingt blij , "het sneeeeuwt, kijk mamma het sneeeuwt"

heb vlug die verpakking dus even opgeborgen
Wat een geweldig topic! Heb een dochter van 17,5 maand en tot nu toe nog nooit zoiets 'geks' gedaan. (behalve gekke bekken, zingen, dansen, stoeien etc)

Ze maakt het natuurlijk ook nog niet heel bewust mee. Hele leuke ideeen heb ik al gelezen. Ik geloof dat ik als ik maar 'gewoon' doe niet zo snel op die maffe ideeen kom en blijf hangen in gewoontes. Maar het is zoooo leuk! Dus ik prent het in mn gedachten!
Mijn zoontje en ik (en man in weekend) picknicken regelmatig in bed.

Als we frietjes bij de McDrive halen, en hij wil ze in de auto vast opeten, stop ik ze tussen de gleufjes van de luchtroostertjes in de auto om af te koelen. Airco aan,. pret gegarandeerd.

We maken ook regelmatig " taartjes" voor knuffels die jarig zijn. dat zijn beschuiten met heeeeeel veeeel lekkere dingen in laagjes er op.( jam, stroop, poedersuiker, druiven, cornflakes, smarties enz)

Het meest rare wat mijn eigen vader ooit gedaan heeft, is me op een werkweekend (4havo) op komen halen met heeeeeele rare schoenen aan met enorme plateauzolen en hakken eronder. (geleend van kennis) en daarbij heeeel onverschillig kijken.

Ik heb mn longen toen uit mn lijf gegild....en achteraf vreselijk gelachen met mn klasgenoten.
Echt "gekke" dingen doe ik niet met mijn kinderen. Wat we wel eens hebben gedaan:

In de winter picknicken

Een tent maken van de tafel en daarin eten

zichzelf laten schminken

Al mijn makeup laten gebruiken incl. parfum *wow*
Wat een leuk topic!

Laatst hebben we de verjaardag van de pop van dochter (3,5) gevierd. Compleet met slingers en ballonnen, cadeautjes voor pop, wat vriendinnetjes en taart. Dochter vond t geweldig!! Vooral de voorpret (feesthoed voor pop maken en de taart bakken). En ik genoot net zo hard mee.
quote:norma_jeane schreef op 04 juli 2011 @ 18:30:

En wat was de rede dat je onder de tafel ging zitten?redeN bedoel je
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
wauw, had ik maar een kind! kan niet wachten... gelukkig wordt ik binnen nu en 2 weken tante!
Wij mochten vroeger met alle knuffels die we maar konden vinden op het grote bed van mijn ouders. En dat waren er veeeeeeeeeeeeel want mijn moeder gooit nooit iets weg. En dan maakte mijn moeder foto's van ons tussen de knuffels. Op de foto's moet je echt zoeken naar de kinderkoppies tussen al die poppen en beren.

Ik heb een foto in mijn fotoboek waarop wij in onderbroek en met regenlaarzen aan de ramen van het huis aan het 'schoonmaken' zijn.

Als het gesneeuwd had maakte papa met ons de grootste sneeuwman van de buurt + nog een fijne iglo.

En mijn vader nam ons met regelmaat voor schooltijd mee naar het zwembad. Niet heel gek, wel heel leuk vonden wij.

In het bos deden wij altijd verstoppertje met mijn vader.

Met mijn moeder deden wij soms 'rare woorden zingen/roepen' dat doe ik nu ook met de kinderen.

Verder deed mijn moeder vaak toneelstukjes, gekke stemmetjes, leuke anekdotes, imitaties. Dat doet eigenlijk iedereen in haar familie (opa, broers en zussen) en ik doe het ook weer met mijn kinderen. Het leuke is dat in ieder geval 3 van de 4 kinderen dat talent voor drama geërfd hebben (van de jongste weet ik dat nog niet, die is nog klein).

Mijn vader maakte ook kastelen met slotgrachten van de stampot.

Slapen in de tuin hebben wij zelf wel eens gedaan.

In de klas doe ik regelmatig gekke dingen met de kinderen.

Erg leuk topic dit!
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
In de winter voor de openhaard gaan zitten een een ''feestje'' bouwen, dat was dan heerlijk met warme chocolademelk met slagroom en een grote zak met frietjes...

Goh.. als je er zo bij stil gaat staan mis je die dingen toch wel, het blijft altijd iets speciaals...

Hoop dat jullie allemaal zulke mooie dingen mogen mee maken in jullie leven en kiddies!
Wat leuk!! Ik heb zelf geen kids, maar het zou zo mijn actie kunnen zijn als ik ze wel had. Misschien doe ik het wel gewoon een keer alleen :p ik ben wel van dit soort dingen. Vinden je kinderen ook geweldig! En later nog steeds hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven