December 2006

06-11-2007 20:07 8911 berichten
Alle reacties Link kopieren

hier kun je het vorige topic terugvinden
Ohhhhhhh Mette; jeetje zeg !!!! Succes !!

Tinus; klinkt wel heftig hoor allemaal !!!! Slaap lekker !!!!
Snel voor het slapen gaan:

Tinus en Mette, allebei een dikke knuffel, ik denk aan jullie....

Mainecoon:

Jullie meis ookal met de kiezen bezig!

Flodder en de rest:

Weltusten!

Hier ging de bv weer ruk!

Live voeden wilt ze 's avonds gewoon echt niet, kolven gaat wel goed, genoeg melk, deze maar aangeboden in de fles... dronk ze wel goed.... overdag geen problemen maar zo vanaf een uur of 19:00-20:00 is het echt vervelend...

Snap het niet...

Slaap lekker iedereen

xx
Allereerst we zijn weer thuis, we zitten weer midden in de molen maar de levensbedreigende ziektes zijn uitgesloten. Eerst was er sprake van een opname, maar gelukkig mochten we naar huis en morgen terugkomen.

Nou dat HS was het niet, 'de alarmbellen' gingen meteen af voor acute leukemie. Van de huisartsenpost meteen door naar het ziekenhuis. Nou dat wachten op de labuitslagen duurt dan zooo lang

Gelukkig geen leukemie of hersenvliesontsteking.

Ik kon die man wel zoenen, haha!

Wat het wel is weten ze niet (góh..) dus nu weer morgen en de rest van de week onderzoeken en aan de hand daarvan een verdere plan de campagne.

Kut dus..

Het komt doordat Noof d'r immuunsysteem niet goed werkt, dus een 'gewone' virale infectie kan dus al behoorlijk hard aankomen in het lijfje, terwijl ze helemaal niet erg ziek oogt. Ze is hangerig, en slaperig, en 'lummelig' (valt veel)

Maar Nova en ik zijn er dus ook niet bij zaterdag..

Ik ga even een kopje thee zetten, en lekker naar bed.

Noof was weer de uberbikkel vanaaf, wauw wat een wijffie hebben we toch!

Tinus; och meis, wat zal je gesloopt zijn.. Hele dikke knuf van mij
Mette jeetje zeg wat balen! Nou ja gelukkig geen leukemie of hersenvlies ontsteking das dan maar weer mooi mee genomen. Wat jammer dat jullie niet komen!!! En heel veel succes met de onderzoeken enzo hopelijk valt het allemaal mee voor jullie kleine bikkel.

Dames zo word het wel een klein clubje voor de meeting .......... kunnen we niet beter uitstellen? Of moeten we sowieso betalen voor die ruimte Sannie? Nou ja ik zal in ieder geval even het schema aanpassen.
Hey meiden, ja maar ik betaal wel gewoon mee hoor aan de ruimte!

Noof wordt wakker, ik ga een fles maken.

xx
Oh jee Mette, ik vind het wel erg voor jullie hoor. Weer al die onderzoeken! En je was er juist weer vanaf. Ik wens jullie heel veel sterkte en hou ons op de hoogte...

(en mijn welgemeende excuses... misschien heb je het niet eens gezien, maar in mijn wazige toestand van gisteren heb ik gisteren per ongeluk jouw echte naam hier neergezet.... sorry, sorry!!! Hopelijk heeft niemand het gezien!)
Jemug Mette wéér dat geklooi met onderzoeken. Och wat onwijs balen toch. Ik hoop dat ze er snel achter zijn wat het nu is. En jij ook nog met die gezondheidsverklaring. Schiet niet op. 2008 begint toch niet zo lekker dan. K*t.

Tinus ik denk ook veel aan jullie *knuf*

Ik laat t hier even bij. Brian is ziekig er komen op t moment veel tanden en kiezen door tegelijk. Slapen ging wel goed de laatste 2 weken, behalve vorige week met die dikke lip maar nu was t weer niks. Ben weer van half 4 tot 5 bezig geweest. uiteindelijk maar weer paracetamol en een fles en toen heeft hij geslapen tot half 8. Zodra hij slaapt zometeen stort ik ook in mn bed.

doei
Wat een dag gisteren dus... had gister geen tijd om te lezen of te reageren, maar Tinus had een heftig dagje en voor Mette eindigde het dus ook niet tof...

Eerst maar eens terug en reageren...

Ik begin bij de laatste 25 postings.

Nurse

ik was vroeger ook heel blond en mijn haarkleur nu neigt naar heeel donker (verf is fijn!). Joeri is nu ook lichtblond maar niet zo blond als ik was. Ben ook heel benieuwd dus!

Jammer dat je er bij de meeting niet bij kan zijn!

Zou het door je spiraaltje kunnen komen dat het niet zo goed gaat met de borstvoeding savonds? Hmmm.... en om meer te produceren zou je tussen de voedingen door moeten kolven... maar dan heb je idd niet genoeg voor de volgende voeding... hmmm...als ze genoeg heeft aan 1 kant zou je de andere kant kunnen kolven. Na 3 uur heb je als het goed is weer genoeg voor de volgende voeding toch?

En genoeg vocht drinken uiteraard! Je hebt van die speciaal mamathee, daar schijnen kruiden in te zitten die je borstvoeding stimuleren. (bij de tuinen bijvoorbeeld)

Wat zegt en weet Roxanne al veel! Super!

Joeri heeft een boekje waar een indiaan instaat, als hij die ziet dan doet hij het geluid van een indiaan na met zijn handje op zijn mondje, echt heel schattig!

Yora

Hup, dokter bellen voor de stap! En ik kom je morgen wel halen, ik zet wel even op hangmoeders het een en ander aan tijd enzo!

Mette Simpson

Hahaha! Je nieuwe avator is leuk! Miss Simpson!

Oh lieve meid....wat hebben jij en tris toch een hoop mee te maken met Noofje! Ik wil je in ieder geval laten weten dat we aan jullie denken!!!

Ben benieuwd wat het zal zijn... Dikke dikke knuf!!!

Blij te lezen trouwens dat het geen leukemie of hersenvliesontsteking is....

Patries

fijn dat je je weer eens laat zien! We hebben hier ook niet allemaal evenveel de tijd om te posten, en af en toe een egopost is ook niet erg hoor, als je je maar af en toe laat zien!!!

Jeetje, waterpokken en de 5e ziekte! Bah! En al 80 cm! Stoer hoor al naast de buggy lopen! Wat voor schoentjes heb je voor Tim? Klinkt alsof het echt super gaat met hem! Top!

Leuk en spannend dat je bent aangenomen! Succes vandaag!

Sannie

hahahaha! Volgens mij verwachten ze een of andere 80jarige of zo! Hahahaha! Ik wil hun gezichten wel eens zien!

En wat lief dat Casper jou gaat voeren als hij genoeg heeft! Lief!

Mainecoon

Wat goed van Davina! Hahahaha! Ja ze zijn al heel wat slimmer dan wij af en toe denken!

Geweldig! Ze begint dus al lekker te babbelen!

Yeah, twee kiezen!!!

marloes

wat balen van die bon, en dan net de dag voor jullie dat dingen hebben gekocht!! Wij hebben gelukkig al een tijdje geen bonnen binnen gehad! (afkloppen!)

Balen is dat als je elkaar niet zo vaak ziet...we weten er alles van hier! Maar het houdt het wel spannend! Hahaha!

ainne

wat super dat het goed gaat! Ja, kan me voorstellen dat de gebroken nachten wel weer wennen zijn, dat lijkt mij wel een van de dingen waar ik tegen op zou zien! Mooi dat Leah ook begint te wennen, fijn! Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet wist dat je dus ook teveel zuivel binnen kon krijgen! Hmm, handig om te weten! En wat mag ze max aan zuivel hebben?

Tinus

klinkt als een heel indrukwekkende dag! Klinkt ook als een heel mooi afscheid. Het is fijn om te weten dat hij zo geliefd was...schrale troost misschien, maar wel fijn. Mooi dat de broers hem zelf hebben gedragen, zelfs de moslimbroer... Wat een vreemde ervaring zal dat zijn geweest dat hij er was met zijn vrouw...

Jammer dat je niet komt zaterdag, maar wel heel begrijpelijk. Ik kan me voorstellen dat JP ook een dagje met zijn vrouw en kind door wil brengen na deze heftige emotie-week...

Sterkte vast voor zondag!

oef

meid, weltrusten! Hopelijk gaat het slapen snel weer lekker en goed!~

zo, smurf slaapt weer dus ga ik snel even douchen....
Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
We zijn vanmorgen en net gebeld door de dokter, om te vragen hoe het ging. Straks nog even voor onderzoek heen.

Ze slaapt al een hele tijd, maar goed was ook een heule heule lange avond gister, haha!

Tinus; geeft niks hoor dat je m'n naam hier hebt neergezet. Heb zelf weleens een link naar Nova's site hier neergezet dus daar konden 'mensen' ook zien hoe ik heet.

Hoe is het nu met jullie?

Oef; succes met Brian, ik hoop dat hij lekker lang slaapt vanmiddag!

Ik ga even een broodje eten en dan weer richting het ziekenhuis.

Kus!
O ja, knor; Het is zo grappig om je foto te 'simpsonizen'

via; www.simpsonizeme.com

x
nou zometeen ook even met Brian naar de dokter.

Hij eet bijna niks, drinkt wel zn flessen. Vanacht dacht ik al dat hij uit zn mond stonk en vanmorgen was t nog erger. Ik heb even naar de binnenkant van zn lip gekeken en dat ziet er niet prettig uit. toch maar even laten checken voor de zekerheid. Hij heeft ook een beetje verhoging. Kan gewoon zn tanden/kiezen zijn maar ik wil het zeker weten.

Mette succes weer straks!
Mette

fijn dat de dok jullie al twee keer gebeld heeft. Succes met alle onderzoeken... Ik hoop dat het echt niets bijzonders is en dat ze er weer heel snel van af is! Ik had net trouwens al geprobeerd een foto van Joeri te simpsonizen, maar de website is erg druk....ik heb nl nog geen foto van mezelf op de pc staan, dan is Joeri maar het 1e slachtoffer!

oef

jij ook beterschap met Brian, hopelijk zijn het alleen zijn tanden....trouwens, Joeri ruikt ook uit zijn mondje hoor, komt bij hem door de verkoudheid... En toen we op vakantie waren in Frankrijk had Joeri ook uitslag op zijn lip en aan de binnenkant van zijn lippen en wangen, kwam volgens de franse dok van combi speen, tandjes, warmte (augustus)

Dikke knuf voor lieve Oef!
Ben benieuwd naar Joeri Simpson!

Vandaag lekker een daggie vrij wijffie? Kom je eigenlijk ook nog wel aan iets voor jezelf toe?

Oef; Succes bij de dokter! Wat zit er dan bij z'n lip? Plekje ofzo?

Ik ga zo weer naar het ziekenhuis,

xx
Hoi Dames!

Ben net thuis, heb vanaf 10:00 geshopt en geluncht met ons mam en Roxanne, Yasmine lekker thuis bij dr papa.

Nu ligt Roxanne op 1 oor en Yasmine slaapt ook nog dus ikke even viva-en!

Vannacht heeft iedereen doorgeslapen! Roxanne tot 7:30 en Yasmine tot 8:00, toen weer tot 11:45 en nu slaapt ze weer... wat een genot, zo'n 'hendig kindje' !!

Eens kijken...

Mette:

Ach meis toch, wat een gekloot! wel fijn dat Nova zo'n bikkel is maar wat heb ik het met jullie te doen....ik denk aan jullie.. hopelijk valt het allemaal mee.. dikke knuffel van ons!

Mainecoon:

Ja! ik ben ook voor het verzetten vd meeting! kan ik dr ook bij zijn met mn meiden!!

Sannie:

Ja, als dr betaald moet worden dan moet je het zeggen hoor!

Hmm... zal trouwens eens naar HM gaan straks!

Oef:

Succes met jullie knulletje! Sneu hoor dat ie dr zo'n last van heeft...

Knor:

Bedankt voor het meedenken erg lief! Ik denk dat ik de lactatiedeskundige eens een mail ga sturen maar ik hou jou tips ook in mn achterhoofd!

Gezellige lap tekst trouwens!

Nou, ik heb nu nog eventjes de tijd ga dus snel naar HM en dan die deskundige mailen.

Dikke zoen!
Bedoel met dat stukje dat ik HM moet gaan dat ik mee wil doen aan cadeautjes/ zaaltje oid.... die mopperende smiley kan ook anders opgevat worden namelijk... hihi
Mette,

Wat jammer dat je niet kunt komen.

Misschien een suggestie? Je kan ook met mij mee en dan laat je Nova thuis bij Tris? Kan je toch kletsen met de meiden.

Het is maar een idee, ik hoor het wel van je.
Mette succes weer in het ziekenhuis... Is tris mee? Ik hoop het, is wel zo fijn...

Ik ben inderdaad vrij vandaag, maar Joeri doet nog steeds 2 slaapjes, anders is het een groot chaggerijn! Dus echt aan jezelf toekomen of dingen doen lutk niet echt... Hij ligt er nu weer in omdat ik het idee had dat hij moe was, is ie ook wel maar hij wil nog niet echt slapen. Af en toe denk ik dat hij vertrokken is maar dan hoor ik hem toch weer... Nou ja, even volhouden maar, kan ik daarna nog naar buiten met hem en dan hoop ik dat vriendlief er ook al is dan kunnen we nog even shoppen. Morgenmiddag hebben we een verjaardag van een vriendin haar jongste dochtertje, die is vandaag alweer 2 jaar...... Hmm...

Ik ga nog maar even naar smurf toe...even een knuf geven en zijn sterretje geven... (plastic badsterretje, is zijn favo speeltje samen met beer Robijntje)
uhhh, knorrtje, je bent er toch ook bij morgen??
Nou, ik moet echt vaker naar HM, mis anders vanalles!

Heb net de deskundige gemaild.. dit heb ik haar geschreven:

Hi ........,

Graag zou ik weer wat advies van je willen...

Yasmine is nu bijna 8 weken oud, de bv loopt goed, heb genoeg melk.

Yasmine is verder erg tevreden en groeit goed.

Haar schema is nu globaal:

8:00, 11:00, 14:00 17:00, 20:00, 23:00 en slaapt dan de gehele nacht door (afgelopen week tenminste)

Alleen het probleem is nu dat Yasmine na de voeding van 17:00 een beetje begint te 'spoken' wil eerder aan de borst dan 20:00, zo rond een uur of 19:00

alleen drinkt dan maar kort en erg onrustig.... tijd rekken (dus laten wachten tot 20:00) en dan aanleggen werkt ook niet goed

Ze hapt heel onrustig, laat los, huilt en mopperd, maar zeker als we haar hebben laten wachten tot 20:00 heeft ze duidelijk honger.

Kan niet zeggen dat ik merk dat ze te veel melk in 1 keer krijgt zodat het te snel gaat voor haar... soms wordt ze alleen al boos als ze de borst ziet/ als ik hem aanbiedt.

Als ik de melk afkolf en uit de fles geef drinkt ze deze wel goed, maar ik moet zeggen, dan drinkt ze ook onrustig en soms met lichte dwang (de borst kun je niet zo aandringen als een speen van een fles),en ze drinkt hem dan wel.

Ik weet niet goed wat ik nu moet... overdag geen problemen, het lijkt wel ofdat ze 's avonds de tijd/moeite er niet voor wilt nemen... maar ja, telkens afkolven en het uit de fles geven is ook dubbel werk, is ook vervelend als je ergens op bezoek bent...

Ook heb ik het idee dat als ze drinkt, ze dan geen volledige voeding drinkt zo 's avonds aan de borst (uit de fles wel) waardoor ze dus weer eerder honger heeft.

Hopelijk hoor ik snel iets van je... via de mail of telefonisch, maakt mij niet uit.

Met vriendelijke groeten,

.........

Ben benieuwd naar wat zij te vertellen heeft.

Dikke kus!
zo ondertussen weer terug van de dokter.

Brian heeft ontstoken amandelen vandaar die meur uit zn mondje. Ligt nu met 39 koorts in zn bedje.

Lip en neus waren ok nog een beetje dik maar geen ontsteking.

Nou weer 3 dagen onder de pannen en flink spenen uitkoken zodat er geen bacterie overeen komt.

Jaa Nurse je moet inderdaad HM regelmatig bijhouden! Ik hoop dat je een goede tip krijgt. Wel vreemd dat het overdag goed gaat en 's avonds niet.

dat simpsonizen is echt grappig. Ik ga t ook doen!
Sannie, ben er wel morgen hoor! Ik spreek ook nog even wat met Yora af zodat ik die mee kan nemen. Ik heb alleen smiddags dus een verjaardag, maar dat is pas vanaf 15.00 uur... Ben er dus wel hoor! Hahahaha! Moet nu even snel weg, doei!
Hey meiden, we zijn weer thuis.

Joni; lief van je aanbod maar ik ga niet mee. Nova moet morgenochtend weer naar het zh, bloedprikken, en aangezien dat niet zo makkelijk gaat (5 buisjes, ze brengen dan zo'n 'aftap' slangetje in.

Aangezien ze alleen haar linkerarm kunnen prikken en dat ook heel moeilijk gaat, moet ze misschien weer even onder een roesje. Dus mocht dat het geval zijn, wil ik er wel bij zijn.

Sowieso hangt Noof erg aan mij de laatste tijd, en na het prikken wilt ze alleen door mij getroost worden, dus vind ik het mijn 'moedertaak' om er voor haar te zijn. Ze vindt het zo vervelend als ze haar 'goede' arm stevig vasthouden om te prikken, echt zo zielig.

De inentingen zijn er peanuts bij

Oef; Ach wat pijnlijk voor Brian. Weet nog dat ik dat ook vaak als kind had en hoe vervelend dat was.. Hij had daar toch al vaker last van gehad?

Ik ben ben benieuwd naar Oef Simpson

Nurse; heeft ze wel echt honger dan? Ik was echt van het 'op verzoek' voeden. Dus niet rekken, of zoals je schrijft 'de fles onder enige dwang aanbieden'.

Misschien is een strak schema zoals je met Rox hebt gedaan ook wel niet helemaal haalbaar. In flesvoeding zit steeds dezelfde voedingswaarden en volgens mij is je bv af en toe lichter/zwaarder. Je schrijft dat je haar graag die voeding in het begin van de avond wilt geven omdat ze anders eerder komt. Waarom vindt je dat erg?

Wat doet ze als je het echt een dag op z'n beloop laat en echt op verzoek geeft?

Misschien heeft ze wel alleen dorst, in het begin van de avond en wilt ze later op de avond 'clusteren' voor de nacht?

Yoraaaaaaaaaaa; jij bent onze borstvoedingsgoeroe Laat jij je licht er eens over schijnen..

xx
Mette: Ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Gezien de heftige onderzoeken (ik vind bloedprikken bij die kleintjes behoorlijk heftig!) moet je lekker bij je meissie blijven. Sjonge zeg, ik hoop zo dat het meevalt en dat je snel iets te horen krijgt waar je wijzer van wordt. Niet weeeeeer zo lang in de onzekerheid!!

Ik heb mezelf ook nog even gesimpsonized, maar ik was gewoon Lisa met krullen... haha!

Oef: Arm ventje! Beterschap joh!

Nurse: Moest wel om je lachen hoor... zwangerschapsdementie mag je nog wel even opvoeren als excuus voor het vergeten van de meeting. Maar wel jammer joh! Ik heb ook al op HM gezegd dat wat mij betreft snel een nieuwe datum moet worden geprikt. Maar morgen moet het maar gewoon doorgaan hoor. Het is nu zo kort dag en iedereen heeft er vast al veel zin in.

Vaag probleem met de bv... Ik kan je niet zo goed helpen ben ik bang. Ik hoop maar dat je snel antwoord krijgt. Ik weet nog dat Manuel een tijdje niet aan de linkerkant wilde drinken. Omdraaien, doorschuiven, gecheckt op oorpijn ofzo... alles geprobeerd maar het lukte niet. Ook zo vaag! Na een week lukte het ineens weer wel. Blijven rare wezens die babies...

Ik ben weer lekker aan het werk. Ben zo blij dat ik daar mijn afleiding vandaan kan halen! Jp is nog een lekker dagje thuisgebeleven. Ik dacht eigenlijk dat ie naar zijn familie zou gaan maar hij had geen zin zei hij. Hi wilde lekker een dagje niksen en alleen zijn. Gelijk heeft ie!

Morgen een dagje met zijn drietjes en dan zondag weer naar de familie.
Mette tuurlijk moet je bij je meisje zijn morgen. He wat gaan ze allemaal onderzoeken? Wat zijn haar 'klachten' nu? (behalve dan dat ze van alles wil wat ze nog niet kan )

Ik voel het soms als best wel moeilijk om te schrijven dat ik baal dat Brian weer ziek is als ik jouw verhalen hoor. Ontstoken amandelen stellen niks voor vergeleken met onze Noof. Maar toch voor Brian blijft t kut. Ik heb het touwens vroeger ook vaak gehad, rot gevoel. Toen ik 17 was zijn ze er eindelijk uitgehaald.

Meid veel sterkte morgen toch weer heftig.

oh, Oef simpson is nog niet gefabriceerd moet even een goed foto maken.

Nursie naast Yora en de lactatiedeskundige kun je je vraag misschien ook stellen op een van de bv-topics.

Ik deed trouwens net als Mette alleen op verzoek geven. Maar ja ik kolfde weer alles af dus dan gaat t misschien weer anders.
oh we hebben nu trouwens 4(!) huizen op t oog die ons leuk lijken om te kopen. Binnenkort wat serieuze bezichtigingen plannen.

Vooral dat Peet ze leuk vind is heeeeel bijzonder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven