December 2006

06-11-2007 20:07 8911 berichten
Alle reacties Link kopieren

hier kun je het vorige topic terugvinden
Jammer trouwens dat je geen groeps-foto's kunt simpsonizen anders had ik de foto van de vorige meeting er even doorheen gejast.

ik heb even tijd want Brian slaapt al vanaf 3 uur en ik ben ondertussen ook bijgeslapen.
quote:Mette Mare schreef op 01 februari 2008 @ 15:48:

Hey meiden, we zijn weer thuis.

Joni; lief van je aanbod maar ik ga niet mee. Nova moet morgenochtend weer naar het zh, bloedprikken, en aangezien dat niet zo makkelijk gaat (5 buisjes, ze brengen dan zo'n 'aftap' slangetje in.

Aangezien ze alleen haar linkerarm kunnen prikken en dat ook heel moeilijk gaat, moet ze misschien weer even onder een roesje. Dus mocht dat het geval zijn, wil ik er wel bij zijn.

Sowieso hangt Noof erg aan mij de laatste tijd, en na het prikken wilt ze alleen door mij getroost worden, dus vind ik het mijn 'moedertaak' om er voor haar te zijn. Ze vindt het zo vervelend als ze haar 'goede' arm stevig vasthouden om te prikken, echt zo zielig.

De inentingen zijn er peanuts bij

Hè meid... bah... ik leef echt met jullie mee!!!

Nurse; heeft ze wel echt honger dan? Ik was echt van het 'op verzoek' voeden. Dus niet rekken, of zoals je schrijft 'de fles onder enige dwang aanbieden'.

Misschien is een strak schema zoals je met Rox hebt gedaan ook wel niet helemaal haalbaar. In flesvoeding zit steeds dezelfde voedingswaarden en volgens mij is je bv af en toe lichter/zwaarder. Je schrijft dat je haar graag die voeding in het begin van de avond wilt geven omdat ze anders eerder komt. Waarom vindt je dat erg?

Euuhh waar schrijf ik dat?

Wat doet ze als je het echt een dag op z'n beloop laat en echt op verzoek geeft?

Heb ik geprobeerd maar dan drinkt ze kleine beetjes waardoor ze weer heel snel komt... ook trekt ze dan al drinkende aan mn tepel enzo.. echt heel veel onrust als ik het puur op verzoek doe.. iets wat ik wel wil eigenlijk... Nu probeer ik dus om er zoveel tijd tussen te laten zitten dat ze echt honger heeft en voor een goeie drinkt zeg maar....

Misschien heeft ze wel alleen dorst, in het begin van de avond en wilt ze later op de avond 'clusteren' voor de nacht?

Ja, zou ook nog kunnen... weet t echt niet... maar op de arm is ze altijd wel rustig ja...

Yoraaaaaaaaaaa; jij bent onze borstvoedingsgoeroe Laat jij je licht er eens over schijnen..

Juist! Yora! kom eens op!?

xxMoet nu gaan, ga naar mn oma!
De meeting gaat morgen toch wel gewoon door he?

Ik ben in ieder geval van de partij.
hier wel wat problemen.. Casper is ziek, koorts, spugen... Balen dus.. Maar goed ik zal wel komen, anders staan jullie voor een dichte deur.. verder even op HM
Nurse, zo he dat is al een aardige lijst aan woorden en begrippen!

Ainne, fijn dat het allemaal goed gaat en dat Leah ook een beetje aan haar zusje begint te wennen!

Maincoon, aha dat verklaard een hoop!

Tinus, klinkt als een heftige maar mooie dag....ik hoop dat jullie snel weer een beetje in het ritme komen. Al zullen er ongetwijfeld nog dalen genoeg komen...

Fijn dat zijn broer er ook bij was!

Mette, jeetje meid ik heb er echt geen woorden voor...wat een ellende krijgen jullie allemaal te verstouwen....kan me zo voorstellen dat je hart gisteren al weer een paar keer bijna heeft stil gestaan met alles waar ze haar van verdachten...ik hoop zo dat het allemaal mee valt en dat jullie snel duidelijkheid hebben zonder al te veel rotonderzoeken voor Noof.

En je hebt groot gelijk dat je bij haar blijft morgen!

Knorretje, nog wezen shoppen?

Oef, sterkte met je ventje!

Lekker dat je even hebt kunnen bijslapen!!

Ik weet nog wel 2 huizen voor jullie hoor Nee zonder gekheid, ik hoop dat jullie snel een leuk huisje vinden!

Hier zijn er vanmiddag ook weer kijkers geweest en van de week komen er nog 2!!!

Amber klimt sinds vanmorgen zelf in haar kinderstoel, beetje link zeg maar....zet hem nu achterstevoren bij de muur ik hoop dat dat voldoende is...en erg goed opletten dus maar!

Ik ben moooooeeeeeee vanavond lekker optijd naar bed!!

Jeetje er blijft inderdaad niet veel over voor de meeting, snel nog maar een keer inderdaad!! Maar in iedergeval veel plezier morgen!

Marloes
Nurse, volgens mij klinkt het als klusteren, iets wat je vaker hoort bij kindjes die borstvoeding krijgen 's avonds... gewoon regelmatig aanleggen... en bedenk dat je ook rond de 6 weken bent (oke iets later), dan kan de voeding ook wat rommeliger zijn..- regeldagen..

Mette, nee, wat een gedoe weer. Wordt jullie ook niets bespaard??? Heel veel succes morgen... We denken aan je...
Ook heb ik het idee dat als ze drinkt, ze dan geen volledige voeding drinkt zo 's avonds aan de borst (uit de fles wel) waardoor ze dus weer eerder honger heeft.quote Nurse..

Hey nursie, ik dacht dat je dat vervelend vond vanwege wat je hierboven beschreef, maar dan zal ik het wel verkeerd begrepen hebben Ik dacht dat je juist volgens schema wilde geven en daarom hier tegenaan liep. Het zal mij benieuwen wat de lactatiedeskundige zegt. En dat spiraal kan echt in het begin geen verandering geven?

Je doet het echt super met de 2 kleine dametjes, dat wilde ik even zeggen!

Oef; wow 4! huizen? Da's veel! Tegen die tijd wil ik wel even via HM het internetadres, ben gek op huizen kijken via internet! Ben benieuwd waar jullie naar op zoek zijn!

Hihi, de groepsfoto simpsonizen Jammer dat het niet kan..

Nou zeg, je moet je niet tegen laten houden om over Brian te schrijven door onze Uberkneus Weet je, Noof zal altijd een zorgenkindje blijven, door die immuunafwijking zal ze altijd 'bijzondere' dingen houden. Wij schieten dus niet zomaar meer in de stress. Maar daarom is ze niet 'zieliger' dan een kindje met ontstoken oren oid. Nee hoor, ben je mal.. Ik vind het gewoon sneu voor ieder kind als het niet lekker is, wat het kindje dan ook heeft..

Noof heeft op het moment; niet lekker,verhoging, soms koorts, wat bloed bij de ontlasting, kleine bloeduitstortinkjes op haar onderbenen, en ze zakt vaak door haar beentjes.

Ze is dus niet stikberoerd ofzo, maar gewoon hangerig en snel pieperig. Ze lijkt last te hebben van haar beentjes, dus dat is wel sneu.

Waarschijnlijk is toch een virus, maar goed dat moeten de testen nog uitwijzen.

Wat wel raar is, haar blauwe plekjes leken vanmiddag minder van kleur en waren nu weer paars. Het ziet er een beetje uit alsof ze een blauwe plek heeft met een schot hagel eromheen. Misschien zijn ze wel wat donkerder door het kruipen, bedenk ik me net..

Sannie; he meis, das ook wat.. Nu is Casper ziek, en ben jij verplicht om te komen omdat jij de acc. geregeld hebt.. Misschien toch datum verzetten??

Sterkte met Casper!!

We hebben een nieuwe set met dvdrecorder enz. Onze vorige dvdrecorder was niet meer te maken, dus nu een nieuwe. Hebben nu een Sony, want die was net even gebruiksvriendelijker dan de JVC die we hadden.

Ga me even over de gebruiksaanwijzing buigen,

xx
anoniem_5439 wijzigde dit bericht op 01-02-2008 19:44
Reden: even de quote van Nurse cursief gemaakt
% gewijzigd
Haha Nurse,

Onder welke steen heb jij geleefd?? Ik moest zo lachen op HM!! Hihi, lekker wijffie ben je!

Speciaal voor Renske;

(die vond ze toch zo leuk? )
Nurse ik had er ook uit begrepen wat Mette zo ongeveer zei. Omdat jet had over om de drie uur en laten wachten meer naar binnen willen laten krijgen etc.

Mocht je trouwens in de avond wat hulp willen hebben kun je ook de borstvoedingslijn bellen (0900-2677886, 45 eurocent p.m.) Die zijn er ook op rottijden voor je. Of iemand van LLL of VBN VBN: 0343-576626

LLL: 0111-413189 Dat is gratis maar niet altijd bereikbaar. Een lactatiekundige kost volgens mij best veel geld en misschien kunnen deze mensen je ook helpen.

Ik denk ook aan clusteren (omdat de borst leger is, mama-honger, krampjes) en daar is toegeven volgens mij de beste oplossing.

Sowieso niet op de klok kijken maar goed letten op de hongersignalen:

(Een baby laat op verschillende manieren zien wanneer hij aan de borst wil. Ook als hij nog een beetje slaapt, kan je dat al zien: zijn mondje gaat af en toe open en dicht of het staat heel ver open, alsof hij direct aan je borst wil aanhappen. Dit is zijn eerste hongersignaal! Je baby is nu niet zomaar van je borsten aan het dromen, hij wil bij je drinken. Maakt hij al lichte zuigbewegingen met zijn mondje en wordt hij al wakker, dan is dat het tweede hongersignaal. Zuigt hij verwoed op zijn handjes, een mouw of een stukje deken? Dan zoekt hij de borst en heeft hij al flink honger.

Daarna is er voor je kleintje nog maar één hongersignaal, nu kan hij alleen nog maar huilen om te kennen te geven dat hij nu echt eten nodig heeft.

Kijk rustig naar je baby en leg hem aan zodra je het eerste of tweede hongersignaal ziet. Je zult zien dat het aanleggen dan meer vanzelfsprekend is dan op een later moment. Wacht dus niet tot zijn honger te groot is geworden, want dan is hij ongeduldig en dan is het lastiger om hem goed aan te leggen. Je baby aanleggen en voeden als hij dat vraagt, heeft nog een voordeel: je baby hoeft niet te huilen om aandacht te krijgen. Dat is fijn voor alle partijen.)

Aan de borst trekken is volgens mij een teken dat ze ongeduldig is misschien komt de toeschietreflex niet snel genoeg als je begint (zou je iets voor kunnen kolven totdat er echt melk komt en dan Yasmine aanleggen. Misschien heeft ze er meer last van in het midden/einde omdat de 2e toeschietreflex niet zo snel komt? Maar dan zou je volgens mij vaker moeten aanleggen.

Is het niet een rgeldagje of weekje?

Misschien moet je ongesteld worden zonder dat je het zelf al weet? (Daar had Yora echt ontzettend veel last van bij mij)

Ik heb die borstvoedingsthee ook in huis. Kabouterthee van De Tuinen. Ik kan wel een paar zakjes opsturen als je zou willen.

Je zou ook op het borstvoedingsforum kunnen kijken

http://www.borstvoeding.com/sitemap/ of hier bij kindje aan de borst.

Maar wat vooral belangrijk is volgens mij is niet op de klok kijken en vraag is aanbod principe.
Yora, heb het op HM al gezet, ben even na 10.00 uur bij jou! Goed? Ik kijk hier en op HM zo nog even, ga nu even een filmpje kijken: Hairspray!
Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
Knorretje Ik vind het goed. Dat is natuurlijk helemaal luxe dat je ons gewoon voor de deur komt ophalen! HEEL ERG LIEF!! Tot morgen!
Mette; heeeeeeeeeel veel succes meid !! Toch jammer dat jullie er niet zijn morgen !! (Voor de rest die er niet is ook hoor !!)

Vanmorgen lekker strandrit gemaakt. Heeeeerlijk !! Ook een goede nacht gehad !! Ben nu wel helemaal rozig......

Nurse; wat lastig dat ze zo onrustig is. Hoop dat de meiden en hulptroepen je op weg kunnen helpen !!

Verder natuurlijk weer te veel om op te reageren..........Ruben wacht op me
Ben gister bij de ha geweest om mijn hart te luchten. Woe was zo kut dat ik er helemaal door zat.

Ben bij Vrienden van Amstel Live geweest en was heeeeeel erg leuk !! Waren veel leuke artiesten. Maar ging 01.00 uur slapen en 01.30 uur begon dat draakje. Is tot 03.30 uur bezig geweest. Heb wel even een traantje van frustratie gelaten.

Ha kon mij niet veel meer vertellen dan anderen maar kon wel even kijken. Zag wel weer een klein rood randje in oor. En vandaag heeft ze een loop oor. Voila. Maar ze is nu wel vrolijk, dat scheelt.

Nurse; wanneer ga jij naar vrienden ?? Ben je vorig jaar ook geweest ??

Wel weer gelachen om lama's trouwens !! Blijft leuk !!
Mette; wil het lukken ??

Marloes; spannend die kijkers !! Lig je al op 1 oor ??

Oh haha, over 1 oor gesproken.........heb afgelopen nacht met herrie stoppers in geslapen. En nog werd ik wakker van Floor hahaha. Gelukkig deed P haar en sliep ze na de fles weer !!

Sannie; hoop dat Casper het redt morgen !! Maar anders kunnen Timo en Renske lekker spelen !!

Oef; wat heerlijk dat je bij hebt kunnen slapen !!

Ik ga ook maar eens. Nog ff ATWT kijken !! Tot morgen of anders prettig weekend !!
Jeetje Floddertje hopelijk gaat het vanavond weer beter!

Dames heb het net ook op HM gezet maar zolang ik niet zeker weet dat ik weer terug kan komen naar het station (via auto of bij juiste bushalte afgezet) ga ik niet naar de meeting morgen ........
Heb gereageerd al op je stukje op hm !! Ach, en gelukkig zorg ik zelf voor de koffie morgen ochtend :-) !!
Thanks Floddertje dan komen wij morgen gewoon! De oven is bijna op temperatuur dus dan ik de mini pizza'tjes gaan bakken.
Flodder leuk vrienden van Amstel. Ik dacht dat Nurse dezelfde dag was gegaan.

Balen van Floortje dr nachten, ik ken het een beetje. Maar ja altijd is er wel iets (oren, verkouden, honger weet ik veel). Sterkte weer he!

Mette ja vind je het leuk om mee te kijken? Ik wil de links wel op HM zetten hoor kun je je mening geven over 4 huizen.

Ennuh Brian Uberkneus :( ja best wel he? We hebben al een paar keer gedacht dat hij niet goed kan zien misschien. Mn nichtjes hebben ook slechte ogen en Peet ook. Nou goed voorlopig ook niet echt te testen.

Marloes haha ja ik weet ook die 2 huizen alleen liggen ze een beetje uit de richting. Wel lekker dat je weer kijkers krijgt. Gaat goed komen met de verkoop hoor zoveel belangstelling.

En Amber klimt zelf in haar stoel hahaha. Da's inderdaad wel link ja.

Sannie jammer dat Casper ziek is zeg.

Meiden die morgen gaan VEEL PLEZIER! Maken jullie wat foto's?
Ik probeer al sinds gisteren een foto te simpsonizen, maar elke keer staat er dat het niet gelukt is! Nou, en ik wil zo graag een foto simpsonizen!!!

Hmmm....

Oef, als ik eraan denk neem ik ons foto toestel mee!

Joeri komt nu naar me toe met een boekje...ik moet voorlezen, en zo te ruiken ook een broek verschonen!
Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
WHAHAHAHAHA, Nee Oef, ik bedoelde Noof als Uberkneus!!

Nog even om het te verduidelijken; Noof is een zorgenkindje en zal dat met haar immuunafwijking altijd blijven. En ze zal dan wat 'ergere' dingen oplopen dan het gemiddelde kind.

Maar dat betekend niet dat je je bezwaard moet voelen om te vertellen dat Brian keelamandelen onsteking heeft of bv verkouden is, en daar even lekker over te spuien. Lekker doen hoor, het is toch sowieso klote als je kind ziek is.

Ik vond het zelfs lastig om het weer op te schrijven dat we met haar naar het ziekenhuis moeten. Krijg ik ook zo'n idee van dat jullie en anderen denken; daar heb je haar weer. Altijd wat..

Had ik ook, ik zat daar bij de huisartsenpost die meteen de kinderartsten liet oproepen, en ik dacht; neeeee daar gaan we weer.. En ik had gehoopt op een beter 2008.

Maar ik heb besloten dat ik dat idee los ga laten :-) Anders valt het iedere keer zo tegen. Noof is gewoon een zorgenkind en zal dat blijven. Dus dat we regelmatig in het ziekenhuis zitten moeten we accepteren.

Dat heeft niets te maken met vuurwerk afsteken en een dikke middelvinger opsteken naar 2007, en hopen op een beter nieuw jaar. Dat schept valse verwachtingen, het is zo en niet anders.

Januari was super, niet 1 bezoek gehad aan een arts, en daar moeten we blij om zijn! En we hopen op nog meer van die maanden dit jaar, maar komen die niet hebben we iig 1 ziekenhuisvrijemaand gehad!

xx
oh hahahaha Mette ik vond het al wat overdreven maar ik dacht dat je dan doelde op al die tanden door zn lip enzo hahahaha

ik lig in een deuk

Nee ik voel me niet bezwaard om te schrijven dat ik baal als Brian weer ziek is, want dat is ie al best vaak geweest. Bijna elke maand een keer, is best veel vind ik.

Nou en jij moet helemaal juist vertellen als je met haar naar t ziekenhuis moet. Daar denk ik helemaal niet bij 'heb je haar weer'. Echt niet. Ik leef alleen maar met jullie mee en hoop, net als iedereen, op goede berichten.

Anyways...

2008 is gewoon beter, nu al, juist omdat je idd al 1 ziekenhuisvrije maand hebt gehad. Wel goed om niet steeds te denken 'shit daar gaan we weer zal het nou nooit eens ophouden' Ziekenhuis hoort jammer genoeg voorlopig even bij Noof, het is alleen maar goed dat alles continu in de gaten wordt gehouden.

Succes vanmiddag he!
Ik ben wel benieuwd hoor hoe ze het hebben in Utrecht!

Mette, je moet je niet bezwaard voelen hoor om hier te schrijven over Nova, we leven juist met jullie mee...gooi het er maar lekker uit! En ik vind het knap dat je het zo kunt bekijken, dan valt het misschien inderdaad wel minder zwaar elke keer!

En die ene maand heb je inderdaad maar mooi te pakken, dat er toch nog wel wat meer mogen volgen dit jaar!

Hoe is het vandaag met haar? succes in het zkh.

Floddertje, goed van je dat je bij de ha bent geweest!! Ookal kan hij dan misschien niet zo veel doen, het lucht wel op denk ik!

Ja toen jij je stukje schreef lag ik er al een kwartier in!!

Jeetje dwars door de herriestoppers heen! Dan zet ze echt een keel op!

Oef, ik ben ook wel benieuwd naar de link van de huizen!

Moet over een uurtje gaan werken, dus zie denk ik morgen het verslag van de meeting pas...

Marloes
Mette / Marloes ik heb de huizenlinks bij HM neergezet.
Hey lieve meiden!

Nou, onze dames zijn ondergebracht bij de opa's en oma's.

Roxanne bij de ouders van M.

Yasmine bij de mijne.

Yora, kei bedankt voor je tips en adviezen!

Mette, we willen graag weten hoe het met Nova is, en idd, ik heb ook helemaal niet het gevoel van ''Daar heb je dr weer''

Dikke kus!

Meeting meiden:

Veel plezier en foto's maken!!!

Flodder:

'Wij gaan vanavond naar 'de vrienden'

Ben dr nog nooit eerder geweest, ben zowiezo nog nooit in Ahoy geweest

Nou de lactatie deskundige dacht dat Yasmine misschien spruw heeft.....zou kunnen maar dan vind ik het vreemd dat ze overdag gewoon drinkt uit fles en borst.... ik kijk het nog heel even aan... we hebben verder ook geen klachten enzo...

Nou, ik ga onze tas pakken, blijven vanavond in een hotelletje.

We gaan trouwens met dat stel die in aug. een kleine hebben gekregen... is hun eerste avond/nacht zonder Teun...

Zo. Ben echt weg nu!

dikke kus!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven