Ik snap het niet??!!!

01-09-2011 10:59 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mensen,

Ik heb wel eens berichten geplaatst over mijn onzekerheid en verlatingsangst. Maar wat ik nu heb meegemaakt.

Ik (23 jaar) heb laatst in mijn vriend (22 jaar) zijn telefoon gekeken. (doe ik eigenlijk nooit!) Ik had ook geen reden om te kijken maar ik zat in de auto te wachten en ging er doorheen bladeren.

Toen zag ik dat hij een meisje als "sletje" had opgeslagen in zijn telefoon...

Hij SMSde er o.a. naar: Hey schoonheid wat leuk dat je me nog kent hihi! Wanneer zien we elkaar weer??

Toen ik hem er mee confronteerde zei hij dat er niets aan de hand is en het gewoon voor de gezelligheid was. Hij kende haar van het stappen. Nou moet ik toegeven dat mijn vriend nogal een gezellig persoon is en graag met mensen buurt maar voor mijn gevoel gaat dit gewoon te ver!

Het ergste is... dat ik laatst nog aan hem vroeg (want hij gaat wel vaker zonder mij op stap "mannen avond" ) of hij wel eens nummers aan iemand uitdeeld ofzo. Waarop hij zei dat hij dat een stap te ver vind en dat dus niet doet.

Hij zegt: Kijk het stappen is heel leuk en ik vind het super gezellig om met mensen te buurten en te leren kennen maar als ze beginnen te flirten te zeg ik gewoon: Ik kom hier om gezellig te stappen maar ik heb thuis een lief vriendinnetje zitten.

Ook zei hij: Dat hij geen spijt had van dat smsje dat hij vertuurde naar haar omdat hij er geen bedoelingen bij had. Maar op het moment dat hij mijn reactie zag kreeg hij er wel spijt van. Hij wist niet ik er zo op zou reageren.

Ik weet niet wat ik hiermee aan moet.

Als oplossing zegt hij: Ik zal niet meer zonder jou op stap gaan en zulke smsjes sturen. Tot ik je vertrouwen weer terug heb gewonnen.

Ik ben bang dat juist dit het begin van het einde is...

Meneer gaat niet meer vaak op stap..

Meneer vind dat niet leuk..

Meneer gaat bij me weg..

Hij zegt wel dat ik de ware ben maar ik kan dat zo niet geloven.

Kon ik al die negatieve gedachten maar uit mijn hoofd zetten.

Is hij echt zo gezellig en heeft hij er geen bedoelingen bij?

Of is hij gewoon net zoals al die andere !!!
quote:ladyw schreef op 01 september 2011 @ 11:33:

[...]

Nou het punt is... Hij zegt dat hij geen nummers wisselt maar hij doet het wel.

Dat maakt mij erg onzeker.

Kijk het kan best dat je met je zatte kop uiteindelijk toch nummers verwisselt. Maar de volgende dag ben je nuchter... en om dan toch smsjes te sturen.... ggrr..!!Precies! Hij gaat je grenzen over en jij tolereert dit of niet.
Maar... ik denk dat je gewoon nog heel erg jong bent en een aantal van dit soort ervaringen gaat krijgen voordat je beseft wat wel en niet ok is en niet meer accepteert wat niet ok is. En dat je dan pas een écht leuke vriend krijgt.

(wijsheid van een 36 jarige vrouw die ook ooit zo goedgelovig was als jij )
quote:SummerDee schreef op 01 september 2011 @ 11:34:

Er staat in je OP trouwens hij smste o.a. , wat heeft hij dan nog meer naar haar gestuurd? Kun je daar iets uit opmaken of juist niet?

Nou hij heeft volgens mij (zo ver ik kon zien) 3 smsjes gestuurd.

En daar stond o.a. datgene in wat ik in deTopic heb gezet.
quote:ladyw schreef op 01 september 2011 @ 10:59:

Ik weet niet wat ik hiermee aan moet.

Als oplossing zegt hij: Ik zal niet meer zonder jou op stap gaan en zulke smsjes sturen. Tot ik je vertrouwen weer terug heb gewonnen.

Wat een overtrokken reactie van hem als er verder niets aan de hand is .
Eens met Phoebexx (zelfde leeftijd, zelfde levensles gehad), maar ook met Ster89.
Wat pijnlijk dit.........
quote:Ka32 schreef op 01 september 2011 @ 11:24:

Nu ben ik misschien naief, maar mijn man ging (toen we nog jong waren ) ook veel stappen met vrienden. En ja, ook flirten. Maar verder dan dat is het nooit gekomen. En ik deed het trouwens ook als ik zonder hem uitging. Dat is toch het leuke van jong zijn?

Toen was de mobiele telefoon nog niet zo ingeburgerd, dus daar had ik geen last van. Maar ik vind zijn reactie juist heel netjes: dat hij eerst wil dat jij hem weer vertrouwd en dan pas weer uit wil gaan.

Nu weet ik niet of jij hem weer gaat vertrouwen wanneer hij niet uit gaat. Ik weet dus niet of dat de goede weg is, maar zijn reactie vind ik eigenlijk wel heel lief.Tijden zijn veranderd. Ik wil nu niet de wijsneus uithangen, echt niet. Maar ik zie het zoveel om me heen gebeuren. Bij vriendinnen die met dit soort onzin keer op keer in de maling worden genomen. Mannelijke collega's en kennissen van me die met 6 meiden smssen/daten/n**ken terwijl ze gewoon een vriendin hebben. En die meiden dus aanduiden/aanspreken als sletje/schoonheid

Ik vraag mezelf altijd af dan of deze meisjes dan écht niets door hebben en vind het dan altijd weer zielig voor hen. Maar als ik dan jouw verhaal lees of een vriendin haar excuses hoor die zij voor haar vriend maakt dan denk ik je wil het gewoon niet zien.
Zodra je je partner/vriend/man als ´meneer´ gaat omschrijven is het wat mij betreft klaar met de relatie.
Vind je het niet een ongelofelijk afknapper dat je vriend een meisje opslaat onder de naam sletje en vervolgens wel poeslief in haar gezicht doet? En ook nog eens liegt over wel/niet nummers uitwisselen.

Het roept bij mij in ieder geval een gevoel van walging/minachting op en ik denk dat mijn relatie het niet zou overleven.
Met foute mannen bedoel ik trouwens niet het type van het kamp of maffia, maar een jongen die lekker playt in de termen van tegenwoordig.

Ook ik ben er in getrapt. Van beide kanten overigens. Als je vriend ziet dat je zoiets pikt dan blijft hij lekker doorgaan en zorgt de volgende keer er beter voor dat hij geen steken laat vallen. Je zal het wel aanvoelen en blijft excuses voor hem verzinnen 'want hij heeft zo'n goed karakter', wordt onzekerder en onzekerder tot of jij zelf het punt bereikt dat je eindelijk het licht ziet, of hij een ander, blonder, slanker, seksiejer sletje tegenkomt.
Door de suggestie te doen thuis te blijven ipv te gaan stappen maakt hij van zijn probleem jou probleem. Hij praat jou hiermee een schuldgevoel aan. Oh wat ergerlijk die (inderdaad) overtrokken reactie van hem!! Wat een kleuter.

En mannen die 'hihi' zeggen vind ik eng.

Om over dat sletje nog maar te zwijgen, bahbah.
Liefs & Sterkte..
quote:sgeetebees schreef op 01 september 2011 @ 11:57:

Zorg dat hij 100% eerlijk tegen je is! En maak hem zeker duidelijk dat jij zoiets nooit meer wil meemaken..

het heeft helemaal geen zin om met hem in discussie te gaan. Hij klinkt als iemand die zich daar zo uit lult. Luister naar Ster89 en ga weg bij deze onbetrouwbare jongen.
Ehm, mag jij wel eens mee als hij gaat stappen? Gaat hij wel eens met jou stappen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:sgeetebees schreef op 01 september 2011 @ 11:57:

Zorg dat hij 100% eerlijk tegen je is! In mijn optiek kun je dat van iemand verwachten binnen een gezonde relatie. Maar er voor zorgen dat iemand dat ook 100% is....?. Je kunt er alleen maar voor zorgen dat jij zelf vertrouwen hebt in een ander. Als die ander ergens over liegt, dan schaadt dat jou vertrouwen in hem. Dat is waar je iemand op aan kunt spreken.
Pfffffffffffffffff ik vind dat je groot gelijk hebt dat je er een punt

van maakt.

Kijk je kan het "sletje" natuurlijk uitleggen als onschuldig en "wanneer zien we elkaar weer" als een spontane

actie maar het geheel komt op mij meer over als het klassieke

thuis en buiten vrouw.

Jij zit op de bank en wacht op hem, hij amuseert zich zowel

thuis als in de kroeg en god mag weten waar.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Janna_ schreef op 01 september 2011 @ 11:11:

Heb je al gekeken hoe jij in zijn telefoon staat?

Supersletje?

Zegt al genoeg over een persoon als je iemand onder Sletje in de telefoon zet. Zou gelijk zijn afgeknap op die vent.
Sletje vind ik zwaar respectloos klinken. Dat hij zo over dat meisje praat zou voor mij al genoeg zijn. Hoe denk je dat hij over jou denkt dan?

Verder vind ik die smsjes ook zwaar fout.

Hij is niet eerlijk tegen je geweest en nu is de vraag of jij daarmee kan leven en of je geloofd dat er niks is tussen jou meneer en zijn sletje.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven