Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
quote:Rasa schreef op 02 september 2011 @ 11:05:

Wil ook eindelijk weer eens ver weg. Thailand klinkt wel heel lekker, zeker in de winter straks! Ik dacht in eerste instantie aan een groepsreis. Ik zag bij Shoestring wel aardige dingen. Maar begin nu toch een beetje te twijfelen of ik niet gewoon mijn eigen ding moet gaan doen. Hoe makkelijk kom je mensen tegen als je achter in de dertig bent en gaat backpacken? Zitten die hostels niet helemaal vol met 20-jarigen?Wij gaan ook voor het eerst naar thailand binnenkort. Ik dacht in eerste instantie ook aan een groepsreis, maar kwam er al snel achter dat alles zelf uitzoeken en regelen veeeel leuker en goedkoper is! Ik heb een paar excursies bij thailandonline geboekt, de rest allemaal zelf kunnen regelen, supermakkelijk allemaal op internet. Ben blij dat we nu in hotels e.d. zitten die ik lekker zelf heb opgezocht en we niet constant met anderen opgescheept zitten.
@ rasa: ik ben vorig jaar 3 weken alleen geweest, dit jaar 4 maanden. Ben midden dertig, slaap niet in hostels en heb zoveel leuke mensen ontmoet! Sommigen 20, anderen in de 60. Ik vond het alleen reizen geweldig!
Ha Kris, dat klinkt goed! Jij hebt dus ook regelmatig met anderen opgetrokken? Ik wil wel graag de vrijheid, maar steeds alles alleen doen vind ik (met name 's avonds) een beetje teveel van het goede. En heb jij ook kamers gedeeld, of altijd de eenpersoonsprijs betaald?
Voor de ervaren Thailandreizigers: hoe bevalt Bangkok?

Wij gaan volgend jaar naar Indonesië maar zullen -afhankelijk van de prijzen- vliegen over Bangkok of Kuala Lumpur (en dan verder met Air Asia naar Jakarta en op het eind terug van Bali naar Bangkok of KL). Een shopping-/citytripje op het einde van de reis staat ons wel aan dus we zouden ofwel een nacht of 2/3 in Bangkok blijven ofwel in KL. In KL zijn we al geweest en we vinden het een aangename stad (weten er ondertussen de lekkere food courts zijn, de leuke winkels, de kinderen willen nog eens naar het draaiend restaurant... en we zijn nog altijd niet op de Petronas geraakt dus misschien komt dat er dan eens van). Bangkok kennen we niet, maar vrienden raden het af. Vinden het een vuile stinkstad. Wat zeggen jullie?

En zijn er tips voor hotels in Bangkok? We houden ervan om een reis in luxe af te sluiten dus denk krakend witte lakens, slippers naast het bed, zwembad en dertig meter ontbijtbuffet. Enige voorwaarde: familiekamers/ interconnecting rooms (we zijn met vier -jongens zijn dan 5 en 7).

Alvast bedankt!
quote:Rasa schreef op 03 september 2011 @ 15:44:

Ha Kris, dat klinkt goed! Jij hebt dus ook regelmatig met anderen opgetrokken? Ik wil wel graag de vrijheid, maar steeds alles alleen doen vind ik (met name 's avonds) een beetje teveel van het goede. En heb jij ook kamers gedeeld, of altijd de eenpersoonsprijs betaald?

Wat ik van de hotels in thailand op internet heb gezien, is dat je een prijs per kamer betaald.

Maakt niet uit of je er alleen of smaen in slaapt
Ja, dat bedoel ik eigenlijk ook. En dat maakt alleen reizen dus (qua overnachting) 2x zo duur als met zijn tweeën. Nou weet ik dat Thailand niet duur is, maar toch. Op een stuk of 20 overnachtingen (ik denk aan een week of drie) scheelt dat toch best veel.
Dat klopt, maar ik zou er zelf niet aan moeten denken met iemand samen een kamer te delen.

Dat is niet mijn idee van vrijheid
The4ofus: The Shangri-la!!!!!!!!!!
Rasa, de meeste hotels hebben ook 1 persoonskamers hoor en een kamer delen gebeurt niet vaak, tenzij je in een dormitory gaat slapen, maar dan lig je vaak weer met 4 of meer op een zaal en vaak ook gemengd. Dat heb ik nog nooit gedaan.

Verder zijn er - zeker op de eilanden - genoeg resorts/hotels/hostels waar je in hutjes slaapt. Die zijn dan wel voor 2 personen, maar die beginnen vaak al bij een euro of 10, erg goedkoop dus)

The 4ofus, Bangkok is geweldig! Natuurlijk is het een stinkstad, maar dat zijn alle grote steden in Azië.

Leuke dingen om te doen daar: shoppen, fietsen, klongtocht, rondlopen...

Shop till you drop moet ik Bangkok uitgevonden zijn!
The Shangri La ziet er inderdaad prachtig uit en ze hebben een family room! Wel even slikken dat het ontbijt nog niet mee in die kamerprijs zat....Ik onthoud het in ieder geval.

Als er nog tips zijn.... Voorlopig zijn de vluchten naar Bangkok goedkoper dan die naar KL (maar de Air Asia prijzen vanuit Parijs voor 'onze' periode zijn nog niet bekend).
Als het Shangri boven budget is, kijk dan eens naar het Mariott. Niet zo geweldig als het Shangri maar ook heel goed en vaak een stuk goedkoper. Verder schijnt het Hilton millenium heel goed betaalbaar te zijn en ook goed.
Wij verblijven in Bangkok in het Swissotel nai lert park, ziet er ook prachtig uit en heeft hele goeie recensies. Vijf sterren hotel. Weet de prijs zo niet meer, niet goedkoop maar wel betaalbaar.
Wij zaten in Bangkok in het Prince Palace hotel.

Ik vond BKK super gaaf!
quote:the4ofus schreef op 04 september 2011 @ 09:05:

L (maar de Air Asia prijzen vanuit Parijs voor 'onze' periode zijn nog niet bekend).De Air Asia prijzen zijn altijd hetzelfde Gemiddeld zijn ze ronde 600 euro retour (incl tax), maar soms hebben ze promo tickets ertussen zitten(goed in de gaten houden) en dan zijn ze rond de 450 euro. Als je te lang wacht met boeken zijn de tickets 900 euro. Je kunt ook nog met AA via Londen trouwens.
@ mayou, ja, dat weet ik, we hebben er al mee gevlogen, maar ik ben dus inderdaad aan het wachten op die promo's (we spreken over volgende zomer, ik ben een planner als het op reizen aankom). Normaal gezien vlieg ik liever over Londen, maar met de olympische spelen lijkt me dat ook weer niet zo handig.

Rest van de hotels zien er goed uit alleen vind ik het Hilton en Swissotel niet meteen Family rooms. Prince Palace had ik al gevonden (en is helemaal niet duur), maar 't is dus wel best luxe?
Ik vond Prince Palace best luxe maar ik ben dan ook niks gewend en ben snel tevreden.

Nadeel was dat de bar vrij duur was als je daar wat wilde eten en/of drinken maar we hebben er wel gezeten want je zit bij het zwembad op de 10e verdieping buiten met een schitterend uitzicht over de stad.

Naast het hotel is een taxi boot stop dat was wel handig.
Even een vraagje, ik heb op het internet een erg leuke excursie in Bangkok gezien, fietsen olv een nederlandse gids.

3 uur lang, ik schrok alleen van de prijs, dacht iets van 30 of 35 euro.

Nu zou ik dat in Nederland al best prijzig vinden voor 3 uur met een groep fietsen, maar voor Thailand is dat toch echt een heel erg hoog bedrag?

Ik wil heus niet krenterig doen, maar het stuit me wel een beetje tegen de borst. of is het toch normaal?
@the4ofus In Shangri La zitten alleen maar blanke toeristen (veel package deals, georganiseerde round trips eindigen daar). Wat wel weer geweldig is het zwembad aan de rivierkant. Sowieso dat het hotel aan de rivier ligt en het personeel spreekt echt goed Engels.

Uiteindelijk hebben wij er niet voor gekozen omdat wij geen zin hadden in alleen maar Europese toeristen en eigenlijk nog meer luxe wilden. We kozen voor Lebua (ongeveer 3 minuten van Shangri La, maar helaas niet aan de rivier); dat is wel het beste hotel dat je in Bangkok kan krijgen en een mix van gasten (zowel Aziaten als Europeanen). Als je de centen voor hebt zou ik zeker weten gaan eten in het restaurant The Dome op de 54e verdieping (Duitse tweelingchefs, waarvan 1 opgeleid is in o.a. De Librije; echt zij hebben mijn verjaardag tot een feestje gemaakt) en dan uiteraard daarna van het uitzicht genieten in de Sirocco bar). Ontbijt was daar overigens super!!! Persoonlijk vond ik het buffet beter dan in Shangri La, maar goed daar spreekt het personeel weer beter Engels

Check ook Agoda.nl of agoda.fr voor goede aanbiedingen.
Pompiedoe heeft ten dele gelijk; maar Labua is zeker niet luxer dan de Shangri Krungthep wing. Ook zitten daar niet alleen Europeanen maar juist veel Aziaten . De prijs is hoog maar inclusief ontbijt ( aan tafel geserveerd maar je kan naar het giga buffet in het gewone Shangri waar je door de tuin naar toe loopt), de hele dag drankjes en Engelse sandwiches aan het privé zwembad, cocktails en sushi en lekkere hapjes in de avond, high tea smiddags, een butler op je verdieping , etc etc..

Ik had vorig jaar een 2 nachten halen, 1 betalen deal waardoor ik het kon betalen . Verder wilde kind en ik bkk niet in dus waren we veel goedkoper uit dan als we dure ijsthees een cappucino's bij het gewone shangri aan hadden laten rukken. Ik moest wel wennen aan een butler die je koffer uit wil pakken en je bad vol wilde laten lopen, maar het was geweldig!

Prince Palace is echt een andere categorie. Wel veel goedkoper ook. Alle waar naar z'n geld.

Zelf vond ik het Peninsula ook echt geweldig en als ik ooit de loterij win, check ik meteen in in het Oriental . Maar dat zal wel nooit gebeuren....
Ooooh Lebua, wat een topkamers daar! Ben daar voor m'n werk zo vaak geweest. Heb met m'n man een keer op de 68e verdieping gezeten. Wat een uitzicht! En Sirocco en de Dome zijn geweldig (wel veel geld meenemen). Ontbijt vond ik dan weer tegenvallen daar. En geen idee of ze familiekamers hebben.

Andere hotels in dat segment in BKK zijn:

Sheraton (direct aan de rivier, erg goed zwembad)

Banyan Tree hotel (met Vertigo op het dak. Vind ik persoonlijk nóg leuker dan Sirocco)

En rond MBK, volgens mij bij skytrainstop Nana, zitten een hele lading 5 sterren hotels, maar daar weet ik zo de namen niet van uit mn hoofd.

Pearle, de meeste fietstochten zijn 25 euro pp, daar ben je dan een hele ochtend of middag mee onder de pannen. Ik vond Bangkok Biking het leukste/beste (heb ze alle 3 gedaan).
Wij zaten in the Aspen Suites in Bangkok, heerlijk hotel met enorme kamers/suites en een lekker zwembad om in af te koelen. Kostte vorig jaar maar 30 euro per nacht.

@Mayou: waar moet ik shoppen in Bangkok?

Ik vond al die malls rondom Sukhumvit echt onwijs duur, net zo duur als in Nederland eigenlijk.
MBK MBK MBK (enne had ik MBK al genoemd??) voor alle nepspijkerbroeken, tshirts, dvd's, electronica, snuisterijen etc

Central is ook goed en groot met Zara, Mango en alle andere winkels die je in NL ook hebt

Paragon, Siam Square/Discovery, duur maar mooi

Silom Village voor goedkope neptassen (is voor tassen goedkoper en beter dan MBK)

Chaktutchak (of zo iets) weekend market, ben ik zelf nooit geweest, ik haat markten, maar hoor van iedereen dat het een bezoek waard is
Lieve allemaal,

We zijn (weer, en nu echt hopen dat het doorgaat!) plannen aan het maken voor een reis naar Thailand in juli volgend jaar met onze dochter van dan 7. Nu weten we al wel onzen globale plannen (bangkok-chiang mai, vanuit daar pai en Mae hong son) en we willen afsluiten met een heerlijke (luxe) strandresort in de buurt van Bangkok waar onze dochter ook heerlijk kan zwemmen/spelen.

Iemand tips? (Neele?)
Wat leuk al die tips! Superbedankt ! Ga ze binnenkort allemaal eens op mijn gemak uitpluizen. Dome klinkt geweldig en mijn man en ik zijn ook dol op dat soort restaurants (proberen elk jaar toch een paar keer samen zo'n zaak te bezoeken), maar de kinderen zijn echt nog culinaire barbaren dus dat wordt het helaas niet....
quote:americagirl schreef op 05 september 2011 @ 15:29:

@Mayou: waar moet ik shoppen in Bangkok?

Ik vond al die malls rondom Sukhumvit echt onwijs duur, net zo duur als in Nederland eigenlijk.

Ik ben Mayou wel niet, maar heb wel een aantal keren uitgebreid gewinkeld in BKK . Het hangt er natuurlijk vanaf wat je wilt. Zelf ben ik totaal niet van de leren tassen en nep-merkartikelen en elektronica koop ik liever hier vanwege de garantie. Wel houd ik van lekker geurende handcreme en douchegelletjes en dan is Boots geweldig (zit op heeeel veel plekken in Bangkok, oa Silom). Ze hebben ook zonnecreme van Banana Boat:

Bij de apotheek of kleine buurtwinkeltjes haal ik lekker ruikende anti-mug met DEET en verder koop ik kleine dingetjes op straat en bij 7Eleven. Goede kwaliteit sarongs heb je op de hoek van Phra Athit en Chakrabhong, op het marktje daar om de hoek heb ik een superlief babybloesje gekocht (voor 20 baht of zo?). Op Chakrabhong zelf heb je de currywinkel en de stalletjes op Rambuttri hebben ook weleens leuke dingen (leuker dan Khao San imo). Engelstalige paperbacks zijn bij AsiaBooks goedkoper dan in NL.

Voor snuisterijen was de avondmarkt bij Lumphini Park altijd handig (maar die is er niet meer) en op Chatuchak / J&J kun je ook makkelijk een dag rondsnuffelen. Tussen de kraampjes van de bloemenmarkt in Ratanakosin (volgens mij is dat op Chakkaphet) heb ik ooit twee pauwen gemaakt van bierblikjes gekocht (je ziet overal die tuktuks uit vellen bedrukt alu, maar 'mijn' pauwen zijn handwerk en zichtbaar uit een echt bierblikje gemaakt!).

Jullie hebben het vast al door: ik plan BKK aan het einde van mijn reis, anders kan ik mijn bagage niet meer meezeulen.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven