9/11 wtc
zaterdag 10 september 2011 om 01:10
Omdat het bijna 11 september is en er veel documantaires zijn op het moment op de tv. Vroeg ik mij af:
Waar was je toen je het nieuws hoorde?
Ik zal zelf aftrappen:
Ik was op brugklaskamp en de dag erna fietste ik met m'n zus terug naar huis en vertelde ze het mij. 'heb je dat gehoord van die vliegtuigen die gebouwen in nyc'? Ik had geen idee waar ze het over had!! Ben voor de tv gaan zitten en heb het nog een dag gevolgd. Ik was ontzettend boos dat onze leraren dit hadden kunnen verzwijgen! Achteraf gezien ook maar goed!!
Waar was je toen je het nieuws hoorde?
Ik zal zelf aftrappen:
Ik was op brugklaskamp en de dag erna fietste ik met m'n zus terug naar huis en vertelde ze het mij. 'heb je dat gehoord van die vliegtuigen die gebouwen in nyc'? Ik had geen idee waar ze het over had!! Ben voor de tv gaan zitten en heb het nog een dag gevolgd. Ik was ontzettend boos dat onze leraren dit hadden kunnen verzwijgen! Achteraf gezien ook maar goed!!
zaterdag 10 september 2011 om 01:31
In m'n geheugen gegrift: met verse baby en dwarse peuter naar consultatiebureau geweest, net terug thuis, sleutels vd voordeur rechts, zware maxi-cosi links gaat m'n mobiel. Ik zet baby neer, doe deur open en neemtelefoon op (vrouw, kan multitasken ). Het blijkt echtgenoot, die mij "opdraagt" om tv te gaan kijken, want enz. enz.
Na mijn eerste irritatie ("ik sta hier met baby en peuter en jij vertelt mij wat ik moet doen?") ging ik toch maar kijken.
Vervolgens heb ik, met baby in mijn armen, gekeken en gehuild. Was nog erg hormonaal en vroeg me af in wat voor wereld ik m'n kindjes had gezet. In mijn herinnering heb ik dagen lang op de bank gezeten, knuffelend, voedend en zappend.
De herdenking doet me dus ook nog eens wat, omdat ik me realiseer hoe snel die heel kleine, onwetende kindjes zijn veranderd in de eigenwijze puber en kleine wijsneus vannet 10 .......
Na mijn eerste irritatie ("ik sta hier met baby en peuter en jij vertelt mij wat ik moet doen?") ging ik toch maar kijken.
Vervolgens heb ik, met baby in mijn armen, gekeken en gehuild. Was nog erg hormonaal en vroeg me af in wat voor wereld ik m'n kindjes had gezet. In mijn herinnering heb ik dagen lang op de bank gezeten, knuffelend, voedend en zappend.
De herdenking doet me dus ook nog eens wat, omdat ik me realiseer hoe snel die heel kleine, onwetende kindjes zijn veranderd in de eigenwijze puber en kleine wijsneus vannet 10 .......

zaterdag 10 september 2011 om 01:38
zaterdag 10 september 2011 om 01:58
eens met khemam, wat totaal niet wil zeggen dat t niet heftig was. Wat ik 10 jaar later veel belangrijker en heftiger vind, is wat er in die 10 jaar is gebeurd in bijv quantanamo. Zie nieuwsuur van afgelopen avond. Afschuwelijk. Dan zie ik het nut niet om op te schrijven waar ik was en hoe ikheb gehuild, de nasleep is pas echt om te huilen

zaterdag 10 september 2011 om 02:22

zaterdag 10 september 2011 om 03:22
Ik had net een paar weken een nieuwe baan. Liep naar het hok waar het kopieerapparaat stond. Dat had kuren en er stonden twee vrouwen bij. Zegt de een tegen de ander: 'Ach, in het WTC hebben ze helemaal geen kopieerproblemen meer'. Zo hoorde ik van 9/11. Ik ging op een drafje terug naar mijn kamer en zette de tv die daar stond aan. Ik zag live het tweede vliegtuig de tweede toren binnen vliegen. Ik dacht dat ik naar een slechte actiefilm zat te kijken.

zaterdag 10 september 2011 om 09:01
ik kwam net thuis van mijn werk en zat wat rond te zappen toen de beelden dorokwamen.
Toen was er nog sprake van een 'ongeluk' (hoewel men achteraf best wist dat er vliegtuigen gekaapt waren en dat vliegtuigen op prachtig heldere dagen meestal niet per ongeluk tegen gebouwen vliegen).
En toen live die tweede erin, heel heftig..
En toen het instorten. Ik kreeg plaatsvervangende claustrofobie ervan.
Alles was de dagen erna heel onzeker, de boosdoeners, het motief, wat er nog meer kon gebeuren en waar.
Ik ben zeker een week best angstig geweest dat er in mijn eigen omgeving ook dergelijke dingen zouden gebeuren.
Ik heb deze week ook een hoop docu's gezien en ik kan dat gevoel nog levendig oproepen.
Toen was er nog sprake van een 'ongeluk' (hoewel men achteraf best wist dat er vliegtuigen gekaapt waren en dat vliegtuigen op prachtig heldere dagen meestal niet per ongeluk tegen gebouwen vliegen).
En toen live die tweede erin, heel heftig..
En toen het instorten. Ik kreeg plaatsvervangende claustrofobie ervan.
Alles was de dagen erna heel onzeker, de boosdoeners, het motief, wat er nog meer kon gebeuren en waar.
Ik ben zeker een week best angstig geweest dat er in mijn eigen omgeving ook dergelijke dingen zouden gebeuren.
Ik heb deze week ook een hoop docu's gezien en ik kan dat gevoel nog levendig oproepen.
zaterdag 10 september 2011 om 09:05
Ondanks dat het al weer bijna 10 jaar geleden is, was het voor mij een gebeurtenis die mij heeft aangegrepen. En weet ik niet waar ik was met de vuurwerkramp in Enschede (wel dat ik die avond alleen thuis was, zowaar eens het Eurovisiesongfestival wilde zien en er een beetje van baalde dat het niet op de Nederlandse zender werd uitgezonden), ik weet wel waar ik was op 9/11.
Ik zat in de auto, onderweg naar de bank en hoorde Ruud de Wild het op de radio zeggen; kon het niet geloven, juist omdat hij het zei. Hij raadde iedereen aan de televisie aan te zetten. Bij de bank stond de televisie aan en inderdaad, het was waar, de aanslag was echt!
Wat ook is bijgebleven, was een aantal maanden later, in mei 2002. We waren op vakantie in Florida en hoorden op de radio een nummer hierover met daarin deze vraag gesteld. In mijn emotionele (zwanger) bui, moest ik om dit nummer huilen. Later in Nederland opgezocht en nog vaak beluisterd.
Ik zat in de auto, onderweg naar de bank en hoorde Ruud de Wild het op de radio zeggen; kon het niet geloven, juist omdat hij het zei. Hij raadde iedereen aan de televisie aan te zetten. Bij de bank stond de televisie aan en inderdaad, het was waar, de aanslag was echt!
Wat ook is bijgebleven, was een aantal maanden later, in mei 2002. We waren op vakantie in Florida en hoorden op de radio een nummer hierover met daarin deze vraag gesteld. In mijn emotionele (zwanger) bui, moest ik om dit nummer huilen. Later in Nederland opgezocht en nog vaak beluisterd.

zaterdag 10 september 2011 om 09:21
quote:VotesforLeo schreef op 10 september 2011 @ 01:58:
eens met khemam, wat totaal niet wil zeggen dat t niet heftig was. Wat ik 10 jaar later veel belangrijker en heftiger vind, is wat er in die 10 jaar is gebeurd in bijv quantanamo. Zie nieuwsuur van afgelopen avond. Afschuwelijk. Dan zie ik het nut niet om op te schrijven waar ik was en hoe ikheb gehuild, de nasleep is pas echt om te huilen
nee, de vraag waar je was etc is ook niet belangrijk, maar ik denk dat de vraag wel belangrijk is in de verwerking. In Amerika is het nog steeds een hele normale vraag waar je was toen je hoorde dat JFK dood was?
Over de nasleep van 9/11 kun je in andere topics discussieren.
Ik hoop dat reacties als deze niet in alle topics op gaan duiken zeg. Dan krijg je in een topic als 'welke outfit draag jij vandaag? ' gezeur over sweatshops en kinderarbeid.
In make-up topics gedoe over dierproeven.
etc.
nee, de vraag waar je was etc is ook niet belangrijk, maar ik denk dat de vraag wel belangrijk is in de verwerking. In Amerika is het nog steeds een hele normale vraag waar je was toen je hoorde dat JFK dood was?
Over de nasleep van 9/11 kun je in andere topics discussieren.
Ik hoop dat reacties als deze niet in alle topics op gaan duiken zeg. Dan krijg je in een topic als 'welke outfit draag jij vandaag? ' gezeur over sweatshops en kinderarbeid.
In make-up topics gedoe over dierproeven.
etc.
zaterdag 10 september 2011 om 09:33
Ook al was ik toen nog maar 11, ik weet het nog heel goed. Wij (moeder met name haha) waren aan het oppassen en de moeder van de kindjes kwam ze net ophalen toen ze gebeld werd door haar man, met diezelfde boodschap 'zet de tv aan'. De beide moeders hebben gehuild, ik heb ademloos naar de tv zitten kijken. Vreselijk.
zaterdag 10 september 2011 om 09:39
Ik vind dat zo'n vraag best gesteld mag worden,er zijn toch meer dan 3000 doden bij gevallen.En nog steeds zijn er mensen vermist.
Ik kan me die dagen ook nog herinneren.We waren bezig met het overlijden van mijn ex-schoonvader.
een kennis belde dat ik heel gauw de t.v. aan moest zetten.
En net als iemand hier al zei had ik ook het gevoel naar een slechte actie-film te zitten kijken..
Ik kan me die dagen ook nog herinneren.We waren bezig met het overlijden van mijn ex-schoonvader.
een kennis belde dat ik heel gauw de t.v. aan moest zetten.
En net als iemand hier al zei had ik ook het gevoel naar een slechte actie-film te zitten kijken..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...

zaterdag 10 september 2011 om 10:02
Wat ik me elk jaar weer afvraag:
Hoe kan een groep ongeschoolde voor zoveel ellende gezorgd hebben?
Als je naar de beelden kijkt van 11/09 lijkt het onvoorstelbaar.
En sinds 11/09 gebeuren er in de wereld onbegrijpelijke gebeurtenisse; oorlogen, kredietcrisissen, verval van de economie etc etc
Toen Bin Laden opgepakt werd en vervolgens in de zee gedumpt is zet ik mijn vraagtekens bij.
Het lijkt me allemaal zo onlogisch.
Ik geloof niet in complotheorieen maar het verhaal dat ons voorgeschoold wordt geloof ik evenmin.
Draait het allemaal toch niet om het gouden grondstof:
Olie?
Ontopic: Op het werk.
En sinds 11/09 gebeuren er in de wereld onbegrijpelijke gebeurtenisse; oorlogen, kredietcrisissen, verval van de economie etc etc
Toen Bin Laden opgepakt werd en vervolgens in de zee gedumpt is zet ik mijn vraagtekens bij.
Ik geloof niet in complotheorieen maar het verhaal dat ons voorgeschoold wordt geloof ik evenmin.
Olie?
zaterdag 10 september 2011 om 10:27
quote:Nina28 schreef op 10 september 2011 @ 10:02:
Oorlogen geweld en verval; van economie is echt niet sinds 9/11 hoor. Waarom denk je uberhaupt dat die aanslagen zijn gebeurd? O.a. door alle oorlogsvoering die de VS daarvoor heeft gevoerd en bombardementen uitgevoerd op onschuldige burgers
Oorlogen geweld en verval; van economie is echt niet sinds 9/11 hoor. Waarom denk je uberhaupt dat die aanslagen zijn gebeurd? O.a. door alle oorlogsvoering die de VS daarvoor heeft gevoerd en bombardementen uitgevoerd op onschuldige burgers
zaterdag 10 september 2011 om 14:46
Ben ik nou de enige die heel somber wordt als ik terugkijk op de ontwikkelingen in de wereld van afgelopen 10 jaar?
Ik merk dat ik onbewust allerlei soorten docu en programma's hierover mijd.
Zoveel 10 tallen duizendeb onschuldige mensenlevens genomen, zoveel gezinnen die iemand of meerdere leden moeten missen vanwege, vanwege wat eigenlijk?
Ik merk dat ik onbewust allerlei soorten docu en programma's hierover mijd.
Zoveel 10 tallen duizendeb onschuldige mensenlevens genomen, zoveel gezinnen die iemand of meerdere leden moeten missen vanwege, vanwege wat eigenlijk?
zaterdag 10 september 2011 om 16:11
quote:Nina28 schreef op 10 september 2011 @ 10:02:
Olie?
Nee, ik geloof niet dat 9/11 een complottheorie is/was. Waarom denk je dat?
Ik zie steeds vaker dat mensen die ten tijde van 9/11 kind waren en het nieuws nog niet zo volgenden nu zo in complottheorieen geloven.
En ook voor 9/11 gebeurde er van alles is de wereld. Verdiep je eens in de geschiedenis.
Olie?
Nee, ik geloof niet dat 9/11 een complottheorie is/was. Waarom denk je dat?
Ik zie steeds vaker dat mensen die ten tijde van 9/11 kind waren en het nieuws nog niet zo volgenden nu zo in complottheorieen geloven.
En ook voor 9/11 gebeurde er van alles is de wereld. Verdiep je eens in de geschiedenis.
zaterdag 10 september 2011 om 20:56
beauke, vind je je reactie niet een beetje naief? het was geen complot therapie zeg je,9/11 was maandelang voorbereid niet 1 maar meerderen vliegtuigen waren betrokken en al q
en mbt je opmerking verdiep je eens in de geschiedeis, mbt 2e wereldoorlog, hitler wordt als leider gezien maar hij had vele volgelingen dus wat wil je nu precies zeggen met je opmerkingen? Achter elke gek zitten meerdere gekken en dan kan je zeggen dat het geen complot theorie maar wat is jouw verklaring dan?
en mbt je opmerking verdiep je eens in de geschiedeis, mbt 2e wereldoorlog, hitler wordt als leider gezien maar hij had vele volgelingen dus wat wil je nu precies zeggen met je opmerkingen? Achter elke gek zitten meerdere gekken en dan kan je zeggen dat het geen complot theorie maar wat is jouw verklaring dan?
zaterdag 10 september 2011 om 21:58
Ik was btw volwassen toen het gebeurde en door de vele vragen die blijven bestaan en niet beantwoord worden ga je wel argwaan krijgen.
En sovezo is het naïef om niet kritisch te zijn over de ladingen informatie die dagelijks over ons heen wordt gestort door media e.d
Ik had ooit eenuitdrukking gehoord in de film The usual suspects:
The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.
En sovezo is het naïef om niet kritisch te zijn over de ladingen informatie die dagelijks over ons heen wordt gestort door media e.d
Ik had ooit eenuitdrukking gehoord in de film The usual suspects:
The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.