Een mooie zomerdag deel X

10-08-2011 20:28 3077 berichten
Deel X! Deel 10! Een jubileum!

Wat gaat de tijd toch snel. In deel I was er nog niemand zwanger, en nu hebben we 8 blozende, gezonde en lieve baby's. En 3 onderweg! Waarvan we zeker weten dat er eentje in deel X geboren wordt!

Natuurlijk draait het niet alleen om zwangeren en mama's, maar is er ook ruimte voor zij die helaas nog niet zwanger zijn, of dat hopen te worden via een andere weg.

Dit wordt het 10de topic waarin we naar elkaar luisteren, elkaar advies geven, met elkaar meeleven, elkaar de les lezen, elkaar pesten, en met elkaar lachen!

Naamstand van zakenNieuwsFedeuitgerekend april 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama is zelfs al weer aan het werk! WishUitgerekend juni 2011Babygirl is geboren, mama weer aan het werk! Maar moet wel goed voor zichzelf zorgen!!! Lieke uitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama geniet van verlof, maar is lekker actief! Juniperuitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama kent haar mannetje door en door! Elisauitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama geniet er van! Earthuitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en is een relaxte baby met dito mama! Alleen nu een liesbreuk Floweruitgerekend augustus 2011, dochterBabygirl geboren! Mama is supermama en fiets al weer :-) Dochter doet het goed!! Kristinuitgerekend november 2011 Jongetje/meisje?? blijft een verrassing voor ons. Mama blijft beetje kwakkelen, maar einde is in zicht! (van de zwangerschap dan he...) Gerbera Uitgerekend eind februari / begin maartMeeleesmodus, maar is de blijde boodschap aan het verkondigen aan iedereen! De eerste 3 spannende maanden zitten er op! Iedereen mag het weten!!!! Elmie in de meeleesmodus Is GETROUWD! Gaat voor ICSI, prikinstructies gehad, Draaiorgelaltijd in voor een gesprekje en meetGaat voor eiceldonatie maar eerst afvallen. Counseling gesprekken lopen! Shain de meeleesmodus, maar vergeet niet dat ze hier alijd welkom is Kimmiein de meeleesmodus, want druk aan het klussen in haar huis, en genoeg familieperikelen.Lang genoeg gewacht! Als het niet gaat zoals het moet... dan maar..... Precies! Miekiein de meeleesmodusZWANGER!!!!!!

Vorige topic: Een mooie zomerdag deel IX
Alle reacties Link kopieren
oh die stoeltjes zie ik steeds staan fede, ze lijken zo op een po vind ik...

juun: wat een organisatie he?! haha,..

wish: hoe gaat het werken je af? Al veel werk gekregen?

Vannacht weer een. goede nacht gehad! Danoon sliep van 9:30 tot 02:00 uur en daarna tot 05:30. knap meisje he?!

We hebben een hele goede manier gevonden om haar te troosten: afzuigkap. IDEAAL

Ik ben vanmiddag ff alleen winkelcentrum in geweest. Heerlijk! Ook lekker dat ik niet meer nagekeken wordt en alles vlug kan doen... Voelde me sinsds lange tijd weer flower!

Het bezoek valt ook reuze mee. Zo'n 4 x in de week. Ik vind het wel lekker...
Hartstikke goed, flower!

En hoe gaat het met het spugen van l?

Wasemkap? Haha! Ik heb altijd het idee dat r beter slaapt als ik een wasje draai! En de droger daarna is nog beter!
haha, wat een bijzonder gebruik van huishoudelijk apparatuur. toevallig heb ik vanochtend WB na zijn badje drooggefohnd . Hij zat te gillen vanwege kou, en dit vind hij heerlijk.

Juun, veel plezier! Ik ga ook even googlen op je nieuwe tiny love aanwinst.

Flower, fijn ook een goede nacht gehad. Fijn he om gewoon weer even jezelf te zijn!
Haha, creatieve ouders worden we... stofzuigen is ook favoriet!

Vandaag trouwens mijn hechtingen kwijt geraakt... Joepie!!! Vloei gelukkig ook niet meer, dus voelt stuk ''schoner''

Wel last nog bij poepen, men: soms een bevalling op zich. Wil ook beetje voorzichtg zijn met laxerende middelen vanwege bv. Dus houdt het maar bij veel drinken en vezels. Val hierdoor wel flink af! Ben al 13 kilo kwijt inmiddels.

Ik ga morgen puckababy aanschaffen. We bakeren nu regelmatig in met hydrofiel maar danoontje weet hier toch haar habdjes uit te wurmen. de druktemaker! Earth: WB vond het niks toch?

Vandaag een goede spuug-dag. Ze geeft steeds wel ''mondje terug'' maar nog niet het straal-kotsen gezien... gelukkig maar.

Draai: have fun!!

Sha: mis jou! Hoest???
Flower, bij mij is het ook nog een hel om de grote boodschap kwijt te raken! :( echt pijnlijk....

Ik gs morgen de huisarts bellen, want ik durf bijna niet meer, joh...

En ik drink veel en eet goed en regelmatig verse jus e.d.

Nu hoorde ik dat het wel vaker voorkomt dat de ontlasting heel hard is na de bevalling. Aambeien zijn het volgens mij niet.

Maar oh oh oh wat is dat auwwwwww

Hee goed dat l minder spuugde vandaag.

Ze groeit er misschien snel overheen!

Gaat het wel goed met de bv?
Zwaai! Even werken, kom zo bijlezen. En dan spreek ik jullie wellicht morgen!
Geen zin om te werken Maar moet even. Bah! Gelukkig echt al bijna klaar.
Nog even draai:. zet m op!!

Elisa wat vervelend dat je er nog steeds zo last van hebt. Bij mij is het ook enorm hard! Dat is ook zo lullig eraan: het zijn ook keutels te grote van bakstenen

Heb jij roosvicee lacto geprobeert? Ik ga es googlen...
bv gaat super! Danoon kan er haast niet tegen drinken soms... Kolf de eerste golf bv handmatig af en zorg nu dat ze goed aanhapt. Dat scheelt de helft aan spugen, hik, onrust en krampjes denk ik..

Zou vandaag gaan wegen maar kwam pas om half 11 van bed... Huur morgen zelf even een weegschaal.
Fijn, flower dat de bv zo goed gaat!

R heeft ook best wat lucht met die hoedjes, maar zonder zie ik nog steeds niet zitten en hij is het nu zo gewent .

Gek, hè dat die ontlasting zo hard is, want ik heb normaal een super makkelijke stoelgang, maar ja die darmen zijn verhuisd geweest en sinds kort weer op zijn plek...

Hoe is het met je buik? Al geslonken? En al het vocht al lekker weg? Dat is fijn, hè!
Draai, wat ben jij toch een harde werker!

Ik hoop dat je ook een reuze salaris hebt!
Zo, ik ben er klaar voor morgen!

Hoe is het hier? Heb even vluchtig gelezen. Maar ben best moe, dus uitgebreide reactie zit er niet in.

Geloof wel dat het allemaal positieve verhalen waren he? Over goed slapende en drinkende kindjes! Mooi! Balen alleen van die ontlasting Flower en Elisa. Pijnlijk!

Ik ga nog even aanrommelen, wat andere klusjes doen, en lekker op tijd naar bed!

Tot morgen allemaal!

Kus voor iedereen!!!

(Zal morgen ook wat op H. zetten!)
Elisa, laten we zeggen: ik krijg niet wat ik verdien.

Ik verdien niet slecht hoor, maar ook weer niet belachelijk veel. Als je kijkt naar de hoeveelheid uren....

Daaaag!
Zoals helaas bij zovelen, draai!

En de overuren stapelen zich maar op, hè?

Uitbetalen is helaas niet zo interessant

wij kunnen er wel leuke dingen van kopen, zoals nieuwe lampen voor in de woonkamer en mijn geweldige iPad

Doeiiiii, truste
Ha, overuren! Ha , uitbetalen! Ha, daar doen ze bij mij echt niet aan hoor! Overuren bestaan niet!
Ik lees even op nu.nl: de vriendin van Nick Schilder heeft een miskraam gehad bij 4 weken zwangerschap. Maar... ze is in januari bevallen van nr. 1. Dat is toch wel heel snel om met nr. 2 bezig te zijn? (Het gaat me niet om dat het Nick Schilder is, maar in het algemeen....)

(Ik heb niks met Volendam, en hou niet van die muziek, maar zag dit toevallig.

Wat vinden jullie?
En, 4 weken zwanger? Dan ben je dus net over tijd, toch? Oftewel: kan ook een gewone menstruatie zijn. Of ben ik gek?
Hoi meisjes,

Ik kom alleen even zwaaien vandaag, morgen weer schrijven.

'Ineens' kom ik er achter dat mijn verlof al bijna voorbij is, en ik wil nog zoveel doen thuis... dus ben mijn hele to do lijst aan het afwerken. Morgen onze zoldertrap verven!

Slaap lekker!
draai, precies wat jij schrijft over die 4 weken zwangerschap zeiden vriend en ik ook tegen elkaar... pff: hoe lekt zoiets uit? Beetje vaag.

maar werkse nog even, ik ga slapen!!

Elisa: mijn buik is haast niet meer zichtbaar. Alleen nog beetje slap en mooie donkere streep. Het ziet eruit alsof ik 12 weken zwanger ben ofzo... Vet zit op mijn heupen en benen. Dat wordt trainen...

Over 4 week stap ik in meiden! Een leuk strak kerstjurkje als 1e doel?

Truste...
Goeiemorgen!

Ik had het niet mogen zeggen flower, want vannacht spuugde meneer mijn nek vol! Jakkes:(

Vervelend is dat toch!

Hier ook nog een mooie donkere streep op de buik! Verder nog zacht en mollig, maar zeker fatsoenlijk om te zien!

Ik val best af de laatste week, dus de bv doet zijn werk.

Gister kreeg ik nog de tip toch flink te eten, want anders hou je het niet vol!

Tja over nick zijn vrouw... Ik vond het ook raar nieuws! Zo snel ook! En dan hebben ze het over 9 mnd ontzwangeren?
Shiiiit

Net mega verhaal getypt klik ik per ongeluk het tabje weg terwijl ik zat te bellen

In het kort:

Flower, lekker hè ff in je upje naar het winkelcentrum!

Borstvoedingsdames, jullie mogen nu zo'n 3000 cal. per dag hebben hoor. Borstvoeden kost enorm veel erergie. Vergeet ook niet een liter extra te drinken per dag. Jullie lichaam krijgt dat nu minder doordat dat door je borsten naar buiten gaat. Daar kun je ook goed de harde ontlasting van hebben!

Lieke, wanneer ga je weer werken? Zou je niet nog een paar weken leuke dingen doen ipv stomme klusjes?

Do, als overuren inherent zijn aan de functie dan wil ik dat wel terug zien in mijn basissalaris. Ben niet de beroerdste om wat extra te werken, maar als ik zie wat jij doet mag je daar wel voor gecompenseerd worden toch?

Idioot zeg dat bericht van Nick Schilder. Zag het op twitter en wilde er eigenlijk al een reactie op sturen, maar ben maar even op mijn vingers gaan zitten. Dan hebben ze het over en zware klap

Heb alle respect voor vrouwen met een miskraam, maar 4 weken zwanger is gewoon toch gewoon niet zwanger. Bijna 70% van alle bevruchtingen leidt gewoon tot menstruatie. Wie weet ben ik ook al 5 keer 'zwanger' geweest.

Ik heb ook nog steeds een mooie streep op mijn buik. En het is nog niet strak, maar dat komt wel weer. Heb nog een blubje onder mijn navel zeg maar dat leuk over je broekrand gaat hangen. Maar ach, denk dat 70% van de vrouwen best zou willen ruilen met me dus kan me er nog niet echt aan storen.

Gisteren een hele leuke middag en avond gehad. N. was een voorbeeldige vrolijke baby. Alleen toen hij thuis kwam een huilie, want moe en niet kunnen slapen. Gelukkig na de laatste fles van 23.00 lekker gaan slapen tot 5.00 en toen weer tot 9.30. Heb zelf dus ook behoorlijk uitgeslapen. Lekker hoor.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Hoi hoi!

Vanmorgen de intake van de kraamzorg gehad. Leuk mens en veel vragen beantwoord gekregen. Afgelopen week ook naar voorlichting in ziekenhuis geweest. Was ook leuk. Wordt nu wel echt. We hebben het ook steeds over de bevalling. Ben zo benieuwd hoe dat zal zijn!

Ik heb niet eens een streep.... Alleen maar een bol buikje

Vannacht voelde ik in eens een bult uit steken. Grappig hoor.

Ben overigens nog steeds maar weinig aangekomen. Vraag me wel eens af of dat wel goed is.

Juni: moest jij toen ook niet een extra echo, omdat ze vonden dat je te weinig gegroeid was?

Ik heb trouwens geen plannen in mijn verlof. Gewoon lekker thuis aanrommelen en bijhouden. Misschien nog wat fotobeken maken en mijn babydeken afhaken. Dat is er de afgelopen weken niet echt van gekomen.
Zie H.
SPannend en Kristin, de naderende bevalling! Maar ook jij gaat dat kunnen hoor, weer maar niet bang

Op zich heeft wel of niet aankomen geen invloed of het kindje gezond is hoor. Ik heb gewoon geluk gehad met mijn 8 kilo. Ik kreeg een groeiecho omdat ze constateerden dat mijn baarmoeder in vergelijken met de controle ervoor niet genoeg gegroeid was. Dat had dus niets met mijn gewicht te maken. Maar achteraf bleek het loos alarm. Ik denk zelf dat het komt doordat N. een hele poos overdwars heeft gelegen. Dus mijn baarmoeder zal dan inderdaad niet in de hoogte gegroeid/ gerekt zijn, maar in de breedte.

Toen hij eenmaal gedraaid was klopte alles weer gewoon.

Als ze vermoeden dat je kindje een groeiachterstand heeft zijn ze daar wel heel proactief in hoor, maar je maar geen zorgen. En anders vraag je het de volgende keer voor de zekerheid aan de vk.

Je moet ook lekker niet te veel plannen in je verlof. Alleen leuke dingen. En alle klusjes die je nog wel doen echt in de eerste paar weken doen, dan kun je daarna heerlijk relaxen! Ik ben echt heel blij dat ik nog een week of 2 voor mijn bevalling helemaal niks hoefde...alleen keukenkastjes poetsen dan , maar dat was mijn tic. Zoals Flower zo ijverig met haar voegen bezig was
Oeh, ik heb net 'gesport'. Zo'n online serie 1 aflevering meegedaan. Heb je allemaal blokken van een minuut of 4 met verschillende oefeningen. Eerst warming up, dan rugspieren en armspieren, buikspieren, cardio en nog iets en dan cooling down.

Zijn iets van 20 afleveringen en heb ze vorig jaar ook eens gedaan. Was toen een eitje, maar werd er wel mooi strak van. Nu was ik net een hijgend hert en heb niet eens alles vol kunnen houden

Wel nuttig dus om de komende tijd dagelijks een aflevering te doen..

Verder opruimering. Kast in de woonkamer uitzocht en opgeruimd, nachtkastjes opgeruimd etc. Is wel fijn.

Nu relaxen. Moet wel, want voel mijn benen niet meer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven