Gezondheid alle pijlers

Ik heb kanker en niks meer aan te doen ben pas 37

03-11-2017 00:50 433 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

2 weken geleden is er lymfeklierkanker bij mij geconstateerd en uit onderzoek is dus gebleken dat er niks meer aan te doen is.

Ik ben pas 37 en alleenstaande vader van 3 schatten van kinderen ik ben zo verdrietig en probeer mij tegenover mijn kinderen groot te houden wat erg moeilijk is.

Mijn oudste 2 zijn 11 en 13 jaar die weten het sinds een paar dagen en oh wat heb ik gehuild toen ik het vertelde.
Mijn jongste zoon is pas 2 die zal mij dus nooit kunnen herrinneren.

Ik weet niet wat mij is overkomen maar ik ga de komende tijd veel met mijn kinderen ondernemen en van hun genieten nu het nog kan.

Gr verdrietige papa
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in het verleden op op een Onco/hematologie afdeling gewerkt. Dit komt wel degelijk voor. Mocht TO wel uit het noorden komen, dan is het wel een volhouder :P .
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-09-2018 09:16
Reden: Troll hinten.
95.52% gewijzigd
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
swifty schreef:
22-12-2017 21:51
Wat bijzonder, ik wist niet dat je bij jouw vorm van kanker met uitzaaingen en ook chemo nog donor kon worden. Dat is nieuwe donor informatie, eerder kon dit niet vanwege slechte staat organen en kans donor op ook kanker...waar kan ik lezen dat dit nu kan, donor zijn? Op huidige donorsite staat dat het je dan niet mee kan doen, want ik wou ook donor worden, dus hoor graag waar ik deze info kan lezen. Liefste ook beenmergdonor, en bloed maar dat kan misschien niet, maar orgaan dus wel? Dat zou geweldig zijn!
Dit is mij altijd bijgebleven.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
10-09-2018 18:24
Ik denk dat met 'genezen ' niet bedoeld wordt 'er komt niets terug'. Dat weet je immers nooit.
Nee, dat weet ik. Sommige mensen hebben na 17 jaar ineens nog uitzaaiingen. Maar de kans dat je na 5 jaar schoon blijft (dus "genezen") is wel groot.
@Maris_90 - statistisch genezen van kanker kan zeker en bij welke termijn dat is is van geval tot geval verschillend. Maar dat is wat anders dan ‘schoon’. Al is dat laatste eigenlijk niet een term die gebruikt wordt omdat kanker op celniveau niet te zien is.

Ik heb vaker bizarre ziekteverhalen gezien. Vaak was er dan sprake van een misverstand of mispresentatie (bewust of onbewust) door de patiënt. En soms logen mensen de hele boel bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Alles is natuurlijk mogelijk, maar wat ik wat vreemd is. Dat hij pas over 6 maanden terug hoeft voor een controle. Helemaal in het begin na een behandeling is het vaak veel eerder. Maar goed, ik kan mij ook haast niet voorstellen dat je over kanker en behandeling gaat liegen.
Alle reacties Link kopieren
raccoon schreef:
10-09-2018 22:17
Alles is natuurlijk mogelijk, maar wat ik wat vreemd is. Dat hij pas over 6 maanden terug hoeft voor een controle. Helemaal in het begin na een behandeling is het vaak veel eerder. Maar goed, ik kan mij ook haast niet voorstellen dat je over kanker en behandeling gaat liegen.
Geloof me, ze bestaan. Ik ken zo'n pathologische leugenaar. Het begon met longkanker, werd ineens NET-kanker, meneer kwam na zijn behandeling meteen voor mijn stoep staan (Terwijl hij net was volgespoten met chemische zooi kwam hij hier op visite, 2 uur rijden!) was na 1 behandeling spontaan genezen en toen dat ineens "genezen" was had hij een hersentumor waar ze niets aan konden doen.
Ik gun niemand kanker, maar hem wel. Echt. Zou hem met alle "liefde" de ziekte van mijn moeder geven.
Alle reacties Link kopieren
Wat verschrikkelijk zeg..
Hopelijk mag je ondanks dit enorm slechte nieuws nog mooie momenten met je schatten meemaken.

Misschien een idee om voor je kinderen voor later aandenkens te verzamelen. Google maar eens op herinneringdoos maken dan kun je veel info vinden.

Sterkte :redrose:
Alle reacties Link kopieren
raccoon schreef:
10-09-2018 22:17
Alles is natuurlijk mogelijk, maar wat ik wat vreemd is. Dat hij pas over 6 maanden terug hoeft voor een controle. Helemaal in het begin na een behandeling is het vaak veel eerder. Maar goed, ik kan mij ook haast niet voorstellen dat je over kanker en behandeling gaat liegen.
Is op dit forum al wel vaker gebeurd.
eze wijzigde dit bericht op 10-09-2018 22:53
0.25% gewijzigd
Ik werd na mijn operatie wel direct schoon verklaard. Dat voelde heel gek want een uur daarvoor had ik nog kanker. Geen uitzaaiingen.

Uiteraard wel onder controle gebleven en dat blijft voorlopig ook zo.

Ik wil gewoon niet geloven dat iemand dit verzint. Terwijl ik hier genoeg topics lees dat het er dik bovenop zit maar nu..?
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
10-09-2018 22:34
Is op dit forum al wel vaker gebeurd.

Helaas wel, maar dan heb je wel een zieke geest.
woelmuisje schreef:
10-09-2018 22:30
Wat verschrikkelijk zeg..
Hopelijk mag je ondanks dit enorm slechte nieuws nog mooie momenten met je schatten meemaken.

Misschien een idee om voor je kinderen voor later aandenkens te verzamelen. Google maar eens op herinneringdoos maken dan kun je veel info vinden.

Sterkte :redrose:
.
Zo hé, even verder lezen dan de OP?
Alle reacties Link kopieren
yajes schreef:
10-09-2018 22:44
Ik werd na mijn operatie wel direct schoon verklaard. Dat voelde heel gek want een uur daarvoor had ik nog kanker. Geen uitzaaiingen.

Uiteraard wel onder controle gebleven en dat blijft voorlopig ook zo.

Ik wil gewoon niet geloven dat iemand dit verzint. Terwijl ik hier genoeg topics lees dat het er dik bovenop zit maar nu..?
Dat kan ook yajes. Als er verder geen nabehandelingen nodig zijn.

Misschien is het ook geen gelogen topic. Maar kan mij ook voorstellen dat sommige mensen zijn gaan twijfelen.
yajes schreef:
10-09-2018 22:44
Ik werd na mijn operatie wel direct schoon verklaard. Dat voelde heel gek want een uur daarvoor had ik nog kanker. Geen uitzaaiingen.

Uiteraard wel onder controle gebleven en dat blijft voorlopig ook zo.

Ik wil gewoon niet geloven dat iemand dit verzint. Terwijl ik hier genoeg topics lees dat het er dik bovenop zit maar nu..?

Als je, zoals TO zegt, stage IV Non Hodgkin hebt met uitzaaingen en daarnaast nog wel organen mag doneren en ook nog de ontvanger van je nog niet geoogste organen mag ontmoeten wordt het voor mij wel op zijn minst een heel twijfelachtig verhaal.
Want dat kan gewoon niet in Nederland. Je mag niet doneren als je kanker hebt en de ontvanger ontmoeten voor je dood is al helemaal niet aan de aan de orde.
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
11-09-2018 00:30
Als je, zoals TO zegt, stage IV Non Hodgkin hebt met uitzaaingen en daarnaast nog wel organen mag doneren en ook nog de ontvanger van je nog niet geoogste organen mag ontmoeten wordt het voor mij wel op zijn minst een heel twijfelachtig verhaal.
Want dat kan gewoon niet in Nederland. Je mag niet doneren als je kanker hebt en de ontvanger ontmoeten voor je dood is al helemaal niet aan de aan de orde.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-09-2018 09:15
Reden: Troll hinten.
4.88% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-09-2018 09:11
Reden: Troll hinten, maatregelen genomen.
97.26% gewijzigd
the_Wicked_Witch schreef:
11-09-2018 00:30
Als je, zoals TO zegt, stage IV Non Hodgkin hebt met uitzaaingen en daarnaast nog wel organen mag doneren en ook nog de ontvanger van je nog niet geoogste organen mag ontmoeten wordt het voor mij wel op zijn minst een heel twijfelachtig verhaal.
Want dat kan gewoon niet in Nederland. Je mag niet doneren als je kanker hebt en de ontvanger ontmoeten voor je dood is al helemaal niet aan de aan de orde.
Het is nog vroeg, misschien doet de koffie zijn werking nog niet, maar waar schrijft TO over orgaandonatie en de donor ontmoeten?
Alle reacties Link kopieren
niekie1 schreef:
11-09-2018 07:05
Het is nog vroeg, misschien doet de koffie zijn werking nog niet, maar waar schrijft TO over orgaandonatie en de donor ontmoeten?
Ergens op pagina 7 ofzo. Of 6, of 8. Npu ja, ergens in het begin.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Waarom-Ik-1980 schreef:
15-11-2017 23:23
Hallo iedereen

Nog een paar dagen en dan is het zo ver de zenuwen beginnen al een beetje op te komen.

Ik ben te weten gekomen als ik toch kom te overlijden dat ik mijn organen kan doneren ondanks de ziekte.

Daarom heb ik meteen een donorcodicil laten maken.
En is het mogelijk de ontvanger te ontmoeten dat zou ik graag willen.

Op dit moment voel ik mij nog best wel goed en ik zorg ervoor dat mijn conditie goed blijft en mezelf warm aankleed als ik van huis af ga zodat ik niks te pakken krijg.
Ik heb trouwens het graviola sap ook al binnen gekregen zit gewoon in een soort caprisone pakje best grappig met een rietje eraan.
En is makkelijk online te verkrijgen.
Hier dus
Hij schrijft toch niet dt hij de ontvanger gaat ontmoeten? Hij schrijft dat hij op zijn codicil heeft aangegeven dat hij dat graag zou willen, als dat mogelijk is. Althans, zo lees ik het.
Ah ja, I see
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
10-09-2018 10:14
Fantastisch, gefeliciteerd!

Maar mag ik eraan toevoegen het een heel vreemd verhaal te vinden dat men driekwart jaar geleden nog aangaf dat er 'niets meer aan te doen was'? Welk dwaallicht van een arts heeft dit toen zo bedacht?
Dat dacht ik dus ook, van terminaal naar schoon..
Alle reacties Link kopieren
27 januari gestopt met de chemo want het sloeg niet aan, 13 februari zag het eruit dat hij de 2 weken niet zou halen terwijl hij 8 maart weer begonnen is met behandelingen en ineens erna genezen is?
Des te langer je wacht met een nieuwe behandeling, des te minder effectief het toch is??
Logica geldt vaak niet bij kanker. Dus of dit verhaal klopt of niet is lastig beoordelen. Laat een ieder verder in stilte zijn eigen oordeel vellen en dit topic niet verder vervuilen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel blij voor je! En ook voor je kinderen en naasten. :heart:

(Ik ben het eens met Bianca dat deze TO sowieso niet echt veel meldde en daardoor eerder aan een misvatting of fout van het ziekenhuis gedacht moet worden dan aan een verzonnen verhaal).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven