Vakantie €5000, waarheen?

09-11-2017 20:05 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke dit is dus echt een luxeprobleem.

In mei/juni willen vriend en ik graag 3-4 weken op vakantie. We houden van een beetje rondtrekken in mooie, afwisselende natuur en wildlife spotten. Daarnaast vinden we het leuk om af en toe te chillen aan zwembad/meer/zee en een stad te bezoeken.

Budget is €5000 voor 2 personen.
Hebben jullie leuke tips? Mag in en buiten Europa.
Alle reacties Link kopieren
Heb je zo'n budget. Kun je nou zelf niks verzinnen? Helemaal niks?
Ik zou thuisblijven.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Zuid-Afrika
Alle reacties Link kopieren
Nepal, en dan een aantal dagen trekken door Chitwan? Gezien de duur zou je het ook kunnen combineren met Noord India. Jullie budget is ruim voldoende en beide zijn prachtige landen. Ik heb 3 dagen door Chitwan getrokken en o.a. allerlei vogels, herten, apen, krokodillen, neushoorns en een Bengaalse tijger gezien in het wild.
Verenigde Staten, vliegen op Las Vegas of Los Angeles:

Ticket buiten hoogseizoen is 500 euro. 1000 voor jullie 2.
Auto huren voor 3 weken: 600 euro
20 hotelovernachtingen (eenvoudig maar fatsoenlijk): 40 euro per nacht: 800 euro

Dan zit je op 2400 aan reis en verblijfskosten.
Kun je nog geld opmaken aan eten en andere dingen.

Het Zuidwesten van de VS is geweldig qua natuur.
Ik zou alweer in Japan zitten met dat budget :).

Wel weinig wildlife.

Borneo wat?
Alle reacties Link kopieren
snoopylynn schreef:
09-11-2017 20:08
Heb je zo'n budget. Kun je nou zelf niks verzinnen? Helemaal niks?
Ik zou thuisblijven.
Jawel maar ik wil graag meerdere opties uitzoeken.
Bedankt voor je geweldige reactie.
Is dat inclusief het verblijf (dus eten en kosten ter plaatse)? Wij maken 1 of 2 keer per jaar een rondreis van een week of 3, maar zijn dan in totaal toch wel dik 8000 (usa zelfs 10000) kwijt aan het einde van de rit. Het ligt er ook aan hoe luxe je wilt. Een kennis ging 3 weken voor een rondreis naar Sri Lanka, alles op de bonnefooi met soms een hostel voor een tientje, en was maar 2800 in totaal kwijt. Ik zou met een totaalbudget van 5000 euro voor Europa kiezen als je wilt rondreizen.
anoniem_95458 wijzigde dit bericht op 09-11-2017 20:22
0.41% gewijzigd
Als je zo'n bedrag zou ik voor een bestemming gaan die al lang op je verlanglijstje stond maar waar geen geld voor was. Vind het bedrag te groot om zomaar een land te kiezen omdat anderen dat aangeraden hebben of gezegd hebben dat het een leuk land is.
Alle reacties Link kopieren
Cuba!
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Sri Lanka!
Roodhaarr schreef:
09-11-2017 20:18
Verenigde Staten, vliegen op Las Vegas of Los Angeles:

Ticket buiten hoogseizoen is 500 euro. 1000 voor jullie 2.
Auto huren voor 3 weken: 600 euro
20 hotelovernachtingen (eenvoudig maar fatsoenlijk): 40 euro per nacht: 800 euro

Dan zit je op 2400 aan reis en verblijfskosten.
Kun je nog geld opmaken aan eten en andere dingen.

Het Zuidwesten van de VS is geweldig qua natuur.
40 euro per nacht voor eenvoudig maar fatsoenlijk? Waar in godsnaam?

Ik reis wekelijks voor mijn werk en word in echt eenvoudig maar fatsoenlijke hotels gestopt en die kosten echt geen 40 euro. Minstens 70 maar op bepaalde plekken / steden een stuk meer, eerder zon 100 dollar gemiddeld.

Maar goed, zelfs dan past het allemaal nog in budget :)
Tickel schreef:
09-11-2017 20:25
Cuba!
Vertrekken wij volgende week heen. Vlucht + overnachtingen + auto + 2 excursies rond de 5000 euro. Dan ga je wel ruim over dat budget. Wij hebben niet eens superluxe. Maar omdat november wel de beste periode is om naar Cuba te gaan is het wellicht duurder.
Coco87 schreef:
09-11-2017 20:21
Is dat inclusief het verblijf (dus eten en kosten ter plaatse)? Wij maken 1 of 2 keer per jaar een rondreis van een week of 3, maar zijn dan in totaal toch wel dik 8000 (usa zelfs 10000) kwijt aan het einde van de rit. Het ligt er ook aan hoe luxe je wilt. Een kennis ging 3 weken voor een rondreis naar Sri Lanka, alles op de bonnefooi met soms een hostel voor een tientje, en was maar 2800 in totaal kwijt. Ik zou met een totaalbudget van 5000 euro voor Europa kiezen als je wilt rondreizen.
Het ligt er helemaal aan hoe luxe je het wil inderdaad.

Want de meeste mensen die ik ken die een reis van 3weken doen zijn echt niet 5k per persoon kwijt. Van 5k zou ik een stuk langer kunnen reizen dan 3 weken :)
Zebra123 schreef:
09-11-2017 20:21
Jawel maar ik wil graag meerdere opties uitzoeken.
Bedankt voor je geweldige reactie.
Misschien handig om te vermelden waar jullie allemaal al geweest zijn.
dwynwen schreef:
09-11-2017 20:29
Het ligt er helemaal aan hoe luxe je het wil inderdaad.

Want de meeste mensen die ik ken die een reis van 3weken doen zijn echt niet 5k per persoon kwijt. Van 5k zou ik een stuk langer kunnen reizen dan 3 weken :)
Wij zitten ook niet superdeluxe hoor. In zuid afrika zie je soms van die lodges met uitkijk over de Savanne en een bad buiten bijv. Nou echt niet dat wij dat hadden :hihi: en dan toch ruim de 5000 kwijt.

In de usa hadden we een camper en dat is sowieso duurder dan een auto, maar voor het ultieme natuurgevoel is dat wel dik aan te raden. Je kunt dan kiezen voor goedkopere campings met "dry spots", dus waar je geen stroom en water kunt aansluiten.
Noordwest usa Washington/ Oregon en een stuk Canada.
SallySpectra schreef:
09-11-2017 20:32
Misschien handig om te vermelden waar jullie allemaal al geweest zijn.
En waar jullie van houden. Kan wel roepen Maleisie o.i.d., maar misschien heb je niks met Azië. :-D
Alle reacties Link kopieren
Las Vegas en Hawaii.
Lukt denk ik voor dat bedrag maar zonder eten.
Alle reacties Link kopieren
is die 2500 inclusief eten en drinken? Dan zou ik 3 weken gaan, kun je iets luxer. 2.500 euro pp voor 4 weken is krap. Ik zou dan naar Thailand/Sri lanka/Maleisie of Indonesie gaan, dan kom je met dit budget denk ik (net) uit voor 4 weken.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
09-11-2017 20:25
Cuba!
Dat is duurder dan 2.500 euro voor 3 weken en je moet er van houden. Vond het van al mijn verre reizen veruit de minste bestemming. Dan is Costa Rica of Mexico leuker naar mijn mening.
vis28 schreef:
09-11-2017 20:26
Sri Lanka!
Dit wilde ik ook zeggen. Fantastische stranden, prachtig binnenland, goed rond te reizen, maar ook mooie resorts.
dwynwen schreef:
09-11-2017 20:27
40 euro per nacht voor eenvoudig maar fatsoenlijk? Waar in godsnaam?

Ik reis wekelijks voor mijn werk en word in echt eenvoudig maar fatsoenlijke hotels gestopt en die kosten echt geen 40 euro. Minstens 70 maar op bepaalde plekken / steden een stuk meer, eerder zon 100 dollar gemiddeld.

Maar goed, zelfs dan past het allemaal nog in budget :)
In Las Vegas betaal je buiten het weekend echt een habbekrats, net gekeken: 24-38 dollar. Daar moet je dan wel in de gaten houden dat je geen resort-fee betaalt.
Via booking heb ik aardig wat hotels gehad voor 45-50 euro. Zonder bed-bugs en met een schone badkamer.
Motel6: 41 euro vlakbij Zion.

Maar voor een paar tientjes meer per nacht hoef je inderdaad minder hard te zoeken en is er veel meer keuze.
En dan past het nog steeds binnen budget.
gewoon je OV chipkaart opladen met 5000 euro en dan 4 weken met de trein, tram, metro en bus door Nederland scheuren.

Moet je eens kijken wat je onderweg allemaal tegenkomt. Je komt ogen tekort.
Alle reacties Link kopieren
Er is niets mis met vakantie in Nederland, Maar goed die 5000 moet natuurlijk even vermeld worden en natuurlijk moet het op.
Wij hebben het naar onze zin met een vakantie van 500 euro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven