Werk & Studie alle pijlers

2e baan HAP voordelig?

08-06-2012 09:28 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
vraagje, werken bij de huisartsenpost als 2e baan is dat wel voordelig? Ik hoor hier en daar dat er erg veel belasting van af gaat.

Wat kun je gemiddeld verdienen bij de huisartsenpost?
Ligt aan de functie lijkt me.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ja, als huisarts verdien je er doorgaans meer dan als schoonmaker.
Bij de tweede baan wordt wordt geen loonheffingskorting toegepast, maar dat wordt rechtgetrokken bij je belastingaangifte
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Kijk even in welke schijf je dan nog valt. Anders ga je achteruit.
En een tweede baan levert netto natuurlijk geld op. Veel of niet, geld is geld. JE hoeft nooit meer belasting te betalen dan je verdient natuurlijk. Dat zou heel vreemd zijn.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je hebt dan altijd ORT. Lijkt mij dat je daardoor sowieso meer gaat verdienen dan een doktersassistente die alleen vaste uren overdag werkt.

Heb je wel recente ervaring? Ik heb er ook wel eens over nagedacht. Maar dat je altijd op rare tijden moet werken spreekt me niet zo aan.
ik heb 5jr werkervaring. ik hoorde dat je op de HAP wat meer verdient omdat je ANW diensten draait
Precies. Daarom verdient het echt veel meer. Door die ORT.

Ik verdiende in mijn bijbaan als ziekenverzorgende (wel gediplomeerd) in een lagere schaal ook meer met ORT als ik nu doe met mijn 'normale' doktersassistente baan.
quote:Eylo schreef op 08 juni 2012 @ 09:28:

vraagje, werken bij de huisartsenpost als 2e baan is dat wel voordelig? Ik hoor hier en daar dat er erg veel belasting van af gaat.

Wat kun je gemiddeld verdienen bij de huisartsenpost?

Bij een tweede baan mag de heffingskorting niet worden toegepast, dus betaal je bij die tweede baan het volle pond aan belasting.

Maar: je betaalt nooit meer dan je verschuldigd bent, dus als je vervolgens het jaar daarop aangifte doet krijg je alles netjes weer terug

Ik heb al jaren twee banen (had zelfs enige tijd drie banen) en krijg ieder jaar omstreeks juni een fors bedrag terug. Toevallig deze week weer een paar duizend euro's ontvangen en heb meteen mijn najaarsvakantie geboekt en betaald ......
Joyce het ligt wel aan je situatie (grootte van beide banen) of je geld terugkrijgt of moet bijbetalen. Ik moet juist bijbetalen omdat ze bij mijn tweede baan te weinig inhouden.

Maar in principe maakt het qua belasting niet uit of je je salaris bij 1 of 2 werkgevers verdient. Kan wel zijn dat er iets rechtgezet moet worden, daarvoor doe je aangifte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven