Werk & Studie alle pijlers

2x part-time versus full-time

13-03-2014 13:30 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk part-time (vast contract). Daar kan ik niet van rondkomen, dus solliciteer ik naar full-time functies. Dat wil helaas niet zo... dus als er een losse klus langskomt, pak ik die ook graag aan. Dat is wel gerommel in de marge moet ik zeggen, maar goed, het is ook weer leuk voor op mijn cv/netwerk... Momenteel heb ik een paar sollicitatiebrieven uitstaan voor functies van 40 uur. Het kan natuurlijk heel goed zijn dat dat niks wordt, sterker... die kans is best groot tegenwoordig.

Nu heeft iemand gevraagd of ik de overige uren bij hem wil komen werken. Dan wordt het een tijdelijke baan erbij. Hij wil een contract voor 2 maanden opstellen (dus niet freelance). Ik vraag me af of dat gunstig is voor mij. Voor de belasting is het dat al niet maar misschien kan ik dat in mijn vraagprijs verwerken? Ik zie door de bomen het bos niet meer en vraag me af of ik dit moet doen, omdat ik dan ook niet vrij kan solliciteren naar een fulltime baan.
Voor de belasting maakt het helemaal niks uit. Je betaalt op basis van je totale inkomen, onafhankelijk van het aantal banen dat je hebt. Gewoon aanpakken dus.
Dat maakt belastingtechnisch zeker wel uit! Je krijgt maar bij 1 baan loonheffingskorting. Ik zou even uitzoeken wat dat inhoud voor je loon en of je bij die andere baan niet teveel inlevert. Leg het ook voor bij ze, misschien kunnen ze daar wat in betekenen.
Dat maakt belastingtechnisch niks uit Eva!!! Teveel of te weinig betaald wordt weer rechtgetrokken met de belastingaangifte die je doet.
Wat LillyFeeee zegt en bovendien kun je toch gewoon door blijven solliciteren als je deze baan wel aanneemt.
Wat Lilly zegt: al je inkomen gaat op een hoop en daarover betaal je het bijbehorende tarief.
Schreeuwen is nou ook weer niet nodig Lillyfee.

Ik zou het sowieso even na zoeken TO. Kom je niet voor verrassingen te staan, bel de belastingdienst, weet je het helemaal zeker.
Eva, ze hoeft het noet na te zoeken en te bellen want jij hebt er overduidelijk te weinig van begrepen.
Overduidelijk ja. Thx voor je alertheid ;)
Ik schreeuw niet hoor Eva. SCHREEUWEN DOE JE IN HOOFDLETTERS. Als je ergens duidelijk geen verstand van hebt, moet je anderen daar gewoon niet over (foutief!) gaan adviseren.
Zorg er dus wél voor dat je maar bij 1 baan loonheffingskorting toepast...anders mag je aan het einde van het jaar gruwelijk veel bijdokken....en wat je teveel ontvangt/betaalt uiteindelijk word inderdaad met je belastingaangifte rechtgetrokken.

Ik zou het dus doen..ideaal dat iemand je voor de overige uren wil hebben....Lijkt me ook best leuk...2 verschillende banen...qua afwisseling enzo...tenzij je bij beide banen net niet alles meekrijgt...omdat je als enige parttime werkt..
Ik zou t zeker doen, maar geen heffingskorting toepassen op baan 2 (of 3 of 4). Ik heb 4 baantjes, een houdt heffingskorting in de rest niet. Aan het eind van het jaar gaat al het inkomen op een hoop. Ik krijg ieder jaar terug.

En gezien de economie zou ik t nog zekerder doen, wie weet wat er nog uit komt!
Ik zou het doen, inderdaad de heffingskorting niet laten toepassen bij baan 2 om te voorkomen dat je moet terugbetalen.

En een contract voor 2 maanden is niet 'te bindend' voor het zoeken van een fulltime baan, het kan je zomaar veel langer kosten om die baan te vinden en ondanks het overschot aan sollicitanten is een uitwerktijd van 1 a 2 maanden op je huidige/oude baan voor een nieuwe werkgever ook niet raar. Zeker gezien je niet rondkomt van je huidige uren zou ik dit aanbod niet laten schieten. En wie weet bevalt het zo goed van beide kanten dat het verlengd kan worden als je dan nog geen fulltime baan hebt gevonden? Ik zie vooral voordelen..
Waarom zou je het niet doen? Het is maar 2 maanden, voordat je iets anders hebt en daar kan starten ben je ook 2 maanden verder naar alle waarschijnlijkheid. En dit kan weer leiden naar iets anders, aanpakken dus!
Je kan het al eerder terugkrijgen hoor. Download maar:

Correctie of wijziging voorlopige teruggave 2014.
Doen.

Ik heb ook twee parttime banen. En daarnaast doe ik regelmatig nog een klusje voor een heul andere job dusja. Moneymoneymoneeyyy

Hiervoor was ik een paar maanden werkeloos en dat trok ik na twee weken eigenlijk al slecht. Dus: lekker werken, die twee maanden vliegen voorbij.
Ik heb al mijn hele leven twee parttime banen. Super leuk!

Ik zou echt niet fulltime het zelfde werk willen doen met de zelfde collega's, afwisseling is leuk!

Dus lekker doen!
Eens met lillyfee, als je ergens geen verstand van hebt moet je mensen niet gaan adviseren.

Voor de te betalen belasting maakt het niks uit. Alles wat je eventueel te veel aan loonheffing betaald krijg je met het aangifte doen weer terug. Inderdaad wel loonheffingskorting bij 1 werkgever laten toepassen (daar waar je het meeste loon ontvangt)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven