Werk & Studie alle pijlers

Aantal contracturen bepalen

24-11-2014 17:45 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van mijn werkgever heb ik de keus gekregen: een contract van 32 uur voor 3 maanden of een contract van 24 uur voor 4 maanden. In die maanden moet ik bepaalde targets behalen waarna wordt bekeken of mijn contract wordt verlengd.

Op dit moment werk ik 36 uur. Het liefste wil ik zo min mogelijk uur 'verliezen' en zou ik dus neigen naar 32 uur voor 3 maanden. Echter, dan heb ik natuurlijk wel een korter contract en sta ik dus mogelijk sneller werkeloos op straat.

Ik blijf er maar over dubben, vandaar een topic voor tips en adviezen.

Welk contract zou je mij aanraden?

Totaal aantal stemmen: 14

32 uur p/w voor 3 maanden (79%)
24 uur p/w voor 4 maanden (14%)
Iets anders (7%)
daarna wordt bekeken of je contract wordt verlengd, in beide gevallen.

dus in beide gevallen is er een kans dat je op straat staat of juist niet.

als jij zo min mogelijk wilt inleveren, zou ik die 32 uur pakken, of je mag blijven hangt immers van het behalen van die targets af en niet van het aantal uren en maanden dat je werkt
En je uitkering zal denk ik hoger uitvallen met meer uren.
Ja en?
Wat mijn voorgangsters zeggen dus
Zoveel mogelijk uur in zo min mogelijk tijd. Dan maak je per saldo minder verlies, of ze jou nu wel of niet aannemen.

Vergeet niet direct een uitkering aan te vragen voor de uren die je verliest, want anders heb je daarna alleen recht op WW over die 32 uur.
Het klopt dat het al dan niet mogen blijven na die x aantal maanden samenhangt met het halen van mijn targets. Echter de targets zijn zo dat met meer weken ze gemakkelijker te halen zijn. Dat zorgt weer dat ik twijfel over die 4 maanden.

Bij 3 maanden is het een stuk lastiger haalbaar (zeker ivm de december maand waarin weinig mogelijkheid is).

En wat betreft die WW aanvraag. Ik dacht dat je meer uur moest verliezen om WW aan te kunnen vragen?
Ondanks lastig te behalen targets binnen 3 maanden stemmen de meeste toch daarvoor.

Vind het zelf zo'n lastige beslissing! Mochten mensen hun keuze verder willen toelichten, dan graag.

Ik redeneerde zelf eerst zoals itsme, maar begin nu toch weer te dubben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven