Werk & Studie alle pijlers

adelig

17-07-2013 14:59 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedmiddag Dames,

ik zit met een probleem en ik hoop dat jullie mij hierin van goed advies kunnen voorzien,

Ik ben werkzaam in een verpleeghuis op en somatische afdeling. Op deze afdeling wonen 13 bewoners en er zijn 16 medewerkers werkzaam. Doordat er natuurlijk teveel medewerkers zijn werden wij uitgeleend naar andere afdelingen.

Dit vonden wij niet leuk, maar we deden het wel. Wij waren een goed team, vulden elkaar aan, maar nu is daar een eind aangekomen.

Van de ene op de andere dag kregen een aantal medewerkers te horen dat zij werden overgeplaatst naar een andere afdeling.

Dit genomen besluit heeft voor veel onrust gezorgd binnen het team. Wij hebben gevraagd om dit besluit te bespreken in een werkbespreking, maar kregen te horen dat er niets te veranderen en te praten viel. Het besluit was al genomen.

Nu hebben wij het idee opgevat om een mail te sturen naar de directeur en daar aansluitend naar de raad van bestuur.

Wij willen ons genoegen hierover uiten, omdat er voorgenomen was dat er duidelijker gecommuniceerd zou worden.

Is dit een slimme zet om te doen, wij weten het gewoon niet meer.

alvast bedankt.
volg je hart, want dat klopt.
mi is directuer en RvB te hoog gegrepen.

Stap naar je zorgmanager of locatiemanager en benoem da tje het jammer vindt dat jullie niet betrokken zijn in het proces.
Ik ben nu in staat om te reageren op de adviezen en meningen die jullie mij gegeven hebben.

Het was een soort van laatste redmiddel van mijn kant om een mail te sturen naar de rvb. Ik wil niet te hoog van de toren blazen, ik wil mij niet bemoeien met beleidszaken, ik wil alleen dat er beter om wordt gegaan met de gevoelens van de medewerkers. Misschien is dat inderdaad teveel gevraagd in deze huidige tijd.

Als persoon ben ik echt dankbaar dat ik nog werk hebt, alleen lijkt het nu een trend te worden om te zeggen dat ik blij mag zijn dat ik nog werk hebt. Ik ben echt blij met mijn werk, ik vind het nog steeds leuk, ondanks alle bezuinigingen die er plaatsvinden, alleen hoef ik toch niet blij te zijn met de beslissingen die genomen worden die betrekking hebben op mijn werkplezier. Zoals ik al eerder schreef, ja ik heb begrip voor het besluit, ik kan het alleen niet bevatten dat er pats boem van de een op de andere dag mensen worden overgeplaatst. Misschien ben ik te gevoelig of hoe je het noemen wilt. Misschien moet ik de zaken maar eens vanuit het perspectief van een leidingegende gaan bekijken. Ik ben een simpele medewerker die dit soort besluiten wekelijks moet aanhoren en maar slikken. Soms wordt het inderdaad mij teveel en moet ik de zaken in het juiste perspectief bekijken. Ik zal dit aankaarten bij mijn manager, maar dan vanuit mijn perspectief en niet vanuit het wij gevoel.

Allen bedankt voor jullie adviezen en meningen.

ps: moest inderdaad afdeling staan,maar te snel getikt.
volg je hart, want dat klopt.
quote:lolapaloeza schreef op 17 juli 2013 @ 15:15:

Hebben jullie een OR? Daar zou je dit aan kunnen kaarten.Precies! OR weet vaak van beide kanten wat er speelt: waarom bepaalde besluiten genomen worden en waarom die soms niet goed vallen op de werkvloer. OR is bij uitstek het orgaan om dan te bemiddelen, als je het mij vraagt. Als jullie geen OR hebben, vraag dan om advies bij de vakbond.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Rekening houden met de gevoelens? Het is werk, geen therapie. Bedenk wat er te "winnen" valt met die email. De beslissing is genomen, iedereen heeft zijn baan nog ondanks de crisis, ondanks de boventalligheid. Wilde je nu echt je "gevoelens" aan gaan stippen bij de directie? Ik zou mijn energie aanwenden om de schouders er weer onder te zetten in plaats van onderling gaan zitten sippen over jullie gevoelens.
Als een directie met alle individuele medewerkers moet overleggen en hun belangen moet meewegen alvorens er een besluit genomen kan worden, is het onmogelijk om tot actie te komen. Daarom kennen we in Nederland een OR. Een situatie waarin een groep medewerkers wordt overgeplaatst is waarschijnlijk adviesplichtig. Ik zou daarom checken of er een OR is en vragen of zij op de hoogte zijn gebracht hiervan.

Als er geen OR is zou ik bij je eigen leidinggevende ter sprake brengen dat je graag wil dat er eerder gecommuniceerd wordt. Niet meteen naar de RvB.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven