Werk & Studie alle pijlers

Afstuderen, hoe effectief zijn jullie?

01-04-2009 14:29 606 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Momenteel ben ik aan het afstuderen en er zijn van die dagen dat ik echt bijna niets gedaan krijg! En op andere dagen ben ik ook niet constant productief...

Nu vraag ik me af, gewoon uit nieuwsgierigheid, hoeveel uur per dag jullie (voor degenen die bezig zijn met hun afstuderen natuurlijk) effectief bezig zijn!
Lasagne, ik had gelukkig voor het inleidende vak statistiek ongeveer een 9, dus veel zorgen maak ik me niet;) Vind het erg leuk, en dat wat meer "rekenen" is ook wat ik in rechten mis. Vandaar dat ik idd een andere studie (of nou ja, combinatie tussen twee studies) heb. Rechten is nu ook, nu ik al een keer collegegeld betaal, een beetje uitproberen voor mij: vind ik alleen het internationale recht leuk, of toch ook de Nederlandse kanten? Vandaar.

Maar goed, ik heb morgenochtend vroeg college. En daarna veel om te lezen en schrijven. Kom je nog even melden of je 500 woorden gelukt zijn?
Oef, ik ben thuisgekomen rond een uur of zeven, heb gegeten, ben even gaan liggen. En toen mega in slaap gevallen!! Nu net pas wakker geworden! Oeps! Zit nu in twijfel of ik nu toch nog wat ga doen of direct doorga naar mn bed. Ik moet er namelijk wel weer om half zes uit en ik vrees dat als ik doorga dat ik dan morgen weer gaar op mijn werk zit. Oh wat dom om zo lang in slaap te vallen. Normaal lukt het me prima om een uurtje bij te komen en dan met de scriptie bezig te gaan.

UCchick, jij hoeft je zo te lezen geen zorgen te maken over statistiek. Dat is fijn! Als je van cijfertje houdt, is dan fiscaal recht of ondernemingsrecht niet iets wat je interesseert? (Brrr ik voel de rillingen meteen al over mn rug)
Zwaartekracht is niet verantwoordelijk voor het feit dat mensen op elkaar vallen (Albert Einstein)
Ik volg nu inderdaad een vak ondernemingsrecht Lasagne, goed gegokt! Ben er echter nog niet over uit of ik daarmee door wil, zou eerder de kant van het fiscaal recht op gaan. Maar dat is een heel ander verhaal, dat pas over een paar jaar gaat spelen(gelukkig!). Ben me nu al zorgen aan het maken over de masterscriptie die ik volgend jaar moet schrijven, ik blijf bezig!

Zometeen weer wat colleges, even weinig zin vandaag. Ben je uiteindelijk gaan slapen of toch nog maar aan het typen gegaan?
Nee, ik ben niet meer gaan typen. Mijn bed lonkte naar me. Vanavond dus maar extra goed aan de slag. Ik ga nu beginnen en moet dus 500 woorden typen. Ik mag na 250 woorden een douchepauze inlassen van mezelf.

Ik had het dus goed gegokt met ondernemingsrecht! Nog niet druk gaan maken over je masterscriptie hoor, eerst maar druk maken over waar je nu mee bezig bent!

Als je geld wilt verdienen is fiscaal recht helemaal aan te raden. Ik heb een paar vriendinnetje die er een goede baan in hebben gevonden! Zelf vind ik dat iets minder leuke rechtsgebieden. Ik hou meer van het persoonlijke drama van met name particulieren zoals bij het personen- en familierecht, jeugdrecht en strafrecht. Tranen, tranen tranen, en daar dan iets juridisch mee moeten, daar krijg ik een kick van. (Het klinkt wat cru, maar ik bedoel het puur mbt interesse qua rechtsgebied, niet kwetsend bedoeld of zo)
Zwaartekracht is niet verantwoordelijk voor het feit dat mensen op elkaar vallen (Albert Einstein)
Hallo dames!

Na een maand onderzoek op de Antillen ben ik weer terug. Heb niet alles bijgelezen, dus gewoon even: heel veel succes voor iedereen!

Ik heb mijn onderzoeksvraag maar weer eens veranderd, maar wel zo dat ik nu juist extra snel klaar kan zijn, omdat mn begeleider een promotievoorstel voor me wil gaan schrijven! Nu even uit-jetlaggen en dan keihard aan de slag!
Hee meiden,

voor degene die nog bezig zijn....lukt het allemaal nog?

@Maryxz: hoe heb je het gehad op de Antillen?? Je onderzoek kunnen uitvoeren zoals je wilde?

Iemand vroeg (Lasagne??) of ik wilde laten weten hoe mijn eerste weken op de Uni zouden bevallen. Nou ik kan jullie zeggen, het tempo zit er al gelijk goed in. Ik heb deze week de eerste hoorcolleges en werkgroepen gehad en kan al lekker aan de slag :S Maar ik vind het allemaal wel erg interessant!! In het 3e blok mag ik al aan mijn bachelorthesis gaan beginnen en heb nu dus ook statistiek. Dus ben genoeg met onderzoek bezig :S:S
Hi there! Hoe gaat het met iedereen? Nog druk bezig met afstuderen?

Bij mij voelt het alsof het uit gaat draaien een grote ramp... Nadat ik twee weken was weggeweest voor een korte vakantie kwam ik weer op kantoor en mijn begeleider vertelde doodleuk dat het project wordt aangepast, en dus ook dat mijn onderzoeksvraag wordt veranderd... en dat nadat ik hier al bijna 4maanden rondloop en ik eigenlijk nog maar 3 maanden te gaan heb hier... EN JA IK BAAAL!!!!!!! Weet dat het uiteindelijk wel goed komt allemaal, maar vind het gewoon rete-irritant.

Verder ben ik momenteel weer afhankelijk van de fiets/bus want heb een ongeluk gehad met mijn auto. Ik ben gelukkig helemaal heel.. maar mijn auto niet meer.. en ik trek 't gewoon niet om 1uur naar kantoor te lopen (Ik durf niet te fietsen en er zit een hele stijle helling tussen, en het openbaar vervoer is hier heel erg onbetrouwbaar).. Dus ja ik BAAL. Pff. moet dit ff kwijt!

@Maryxz: Super dat je begeleider een promotievoorstel voor je wilt schrijven en dat je nu eerder klaar bent door de wijzigingen in je vraagstelling!

@Lasagne: Hoe staat het er mee? Gaat het schrijven nu beter en ben je al bijna klaar?
Oei Zonneschijn, wat een tegenslagen: ongeluk, je project en onderzoeksvraag aanpassen... Ik kan me voorstellen dat je flink baalt en misschien wel een beetje in de put zit! Heb je verder nog wat leuke mensen om je heen waar je nog wat steun aan hebt? Heel veel sterkte met alles!

Maryxz, fijn dat je begeleider een promotievoorstel schrijft! Dat klinkt goed!

Nietjuh nog steeds zo positief en gemotiveerd over de studie?

Ik heb me hier even niet laten zien, maar dat was voornamelijk omdat ik het echt super maar dan ook super superdruk heb. Mijn baan vreet energie en daarnaast helaas nog steeds de scriptie. Ik zag het ook een hele tijd niet zitten, maar ik heb besloten om zometeen (jaja vanavond dus) mijn conceptversie in te leveren. Ik heb al eerder een conceptversie ingeleverd, maar deze is volgens mij echt helemaal compleet. Ik heb gezegd dat ik hooguit nog kleine wijzigingen wil doen de komende dagen en dan er echt een punt achter wil zetten. Nu maar hopen of mijn begeleider het er mee eens is. En wat voor cijfer hij me gaat geven..... Straks vindt hij het helemaal niks. Mannen... zucht....
Ik ga de eindsprint in. En ja, dat heb ik eerder gezegd, maar vandaag ben ik aan het thuiswerken zodat ik vanmiddag om twee uur naar mijn begeleider kan! Spannend!!! Ik ben nu best wel zenuwachtig. Hopelijk valt het commentaar een beetje mee zodat ik het nog snel aan kan passen om nog voor 1 oktober af te studeren.

Hoe gaat het met de rest hier?
Nou, hier weer lekker. Ik heb vandaag alles gedaan behalve huiswerk/scriptie... Bij mijn opleiding is de scriptie gelijk aan 1 vak, en je moet er standaard 4 doen. Ik heb dus naast de scriptie nog 3 vakken, en volgend semester ook nog 4. Studeer dus soieso pas in juni af(ja, heel apart allemaal!:D). Maar ja, ik heb even nergens zin in, ben een beetje aan het kwakkelen met mijn gezondheid. Heb uiteindelijk mijn administratie gedaan, afwas gedaan en zowaar nog wel boeken uit de bieb gehaald. Maar verder wil het voor geen meter. Pfffft. Wie schopt?
UCchick, hier de schop!! Hij is een beetje laat nog vandaag, maar misschien helpt het een beetje?

Wat naar dat je met je gezondheid zit. Ik herken het erg, heb er zelf ook veel last van, het kan enorm invloed hebben op je studie. Denk goed aan jezelf. Voorzichtig hoor! Ga gewoon morgen opnieuw proberen.

Vandaag heb ik mijn gesprek gehad. Mijn begeleider was redelijk positief. Hij had nog wel wat kritiekpunten. Die ga ik nu aanpassen en dan definitief inleveren. Ik ben er bijna....
Schop to UCchick! Beetje laat.. maar hopelijk gaat het vandaag wel beter!

Lasagne: Fijn dat je begeleider nu een stuk positiever was.. maar is hij niet heel errug kritisch? Je hebt het toch al best wel vaak dingen aan moet passen omdat hij/zij(?) zo veel kritiek had?

Hier gaat het langzaam beter.. heb er ondertussen meer rust mee dat er zo veel dingen zijn veranderd.. nu nog even een paar maandjes doorzetten en dat is het klaar.. Ben me momenteel ook aan 't orienteren voor een tweede afstudeervak... best wel spannend allemaal.. Wil namelijk niet echt in NL aan de bak en vind het wel superleuk om nog een keertje een paar maanden naar het buitenland te gaan..
Ok, de schop kwam wat laat;-) Zo weer naar college, en dan vanmiddag toch nog proberen mijn huiswerk voor volgende week vast te maken: dan kan ik het weekend hard aan mijn scriptie. Ik moet namelijk donderdag het eerste deel inleveren, en heb dan ook nog een ander tentamen... Pffft!
UCchick, veel succes met je college vandaag! Wie weet heb je vandaag wat meer motivatie! Wel druk voor je met tentamens en scriptie tegelijk zeg.

Zonneschijn wat spannend allemaal. Oriënteren voor een tweede afstudeervak... Ik ben blij dat ik er bijna vanaf ben! Buitenland is altijd leuk! Als je er eenmaal bent geweest, is het moeilijk om weer in NL te settlen. Ik herken het..

Op dit moment ben ik wat aan het stressen. Ik wil graag vandaag mijn scriptie inleveren. Het is nu twaalf uur, heb dus nog een paar uurtjes, maarrrr.... ik krijg de vriendin die mijn scriptie zou overlezen niet te pakken! Ik snap er helemaal niks van! Ik ben bang dat er iets aan de hand is met haar of haar familie of zo. Dit is niks voor haar! Het vervelende is dat ze niet in de buurt woont, dus ik kan niet langs haar huis rijden. Ook moet ik me nu eigenlijk echt even richten op de scriptie, maar ik maak me wel zorgen... Dubbele stress nu, te meer omdat hij nu niet meer door iemand anders nagekeken kan worden. Waar tover ik binnen een paar minuten nog iemand vandaan die én in mijn onderwerp zit én waarvan ik weet dat diegene slim is en goed kan nakijken? Ik weet wel een paar mensen, maar die zijn nu aan het werk... Ik heb dus nu mijn broertje gedwongen om mijn scriptie nu te gaan overlezen op taalfouten. Zelf ben ik nog een paar kleine dingetjes aan het veranderen. Whaaaaaaaaahhhh, ik vind het zo enorm spannend!!!
Oeh lasagne ik hoop dat het je allemaal lukt!!

Hier schiet het niet heel erg hard op, ik ben een beetje ongemotiveerd en heb daarnaast sinds heel kort een nieuw liefje waar ook iets te veel aandacht heen gaat

Dikke schop voor iedereen die er een nodig heeft!
Oh Maryxz, wat leuk een nieuw liefje... Dat is natuurlijk veel interessanter dan scriptie.. Ik ben weer een beetje aan het proberen bij mijn oude lief... Niet dat iedereen dat een goede oplossing vindt, maar stiekem doen we eerst nog eventjes een poging. Misschien kan de boost die hij je geeft omgezet worden in scriptie-motivatie?

Ik ben nu wel trots op mezelf (sorry voor mijn arrogante post ) Ik heb namelijk mijn scriptie ingeleverd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Heel kort met mijn begeleider gesproken. Hij zei dat hij het sowieso goedkeurt (op basis van wat hij eerder al had gezien) en dat het nu blijkbaar alleen nog het bepalen van het cijfer is. Ik studeer dus nu definitief af!!! Volgende week krijg ik mijn cijfer te horen. WhoehaaahhhH!!!!! (En nu mag ik al die dingen doen die ik mezelf al zo lang had beloofd...)
Oei lasagne...spannend!!! Het is gewoon ingeleverd en ja daar mag je best arrogant over zijn ;) Ik ga heel hard voor je duimen!!

Maryxz: een nieuw liefje...super leuk!! Hopen dat je weer snel de motivatie terugkrijgt om aan je scriptie te werken!

Hier nog steeds enthousiast over de studie hoor. Het is wel veel, maar ja dat hebben we ervoor over..haha! Aankomende maandag gaan we beginnen met SPSS...poeh ben wel benieuwd hoor!!
Lasagne! Je bent bijijijna officieel afgestudeerd! Joepie joepie joepie! Alvast gefeliciteerd! en een mooi afstudeerkado voor jou.

Nietjuh, ik vind de spss-stress over het algemeen zwaar overdreven, het is echt een superhandig programma voor leuke en interessante analyses. Lekker mee gaan spelen!
Maryxz: ja ik heb al in het boek gelezen en snapte het allemaal wel...dus ben ook niet bang dat het super moeilijk gaat worden.
Nou dames, het is hier lekker rustig! Zijn jullie allemaal ZO hard aan het werk, of lijkt dat alleen maar zo?

Ik heb vorige week een goed gesprek gehad met mijn begeleiders, het plan dat nu staat is goed, maar heeft wel een beetje haast. Nu dus nog twee weken om mijn theoretisch kader uit te werken (hoeft nog niet in scriptievorm, gaat om het conceptuele model) zodat ik straks aanvullende data kan verzamelen, analyses kan doen en dan hopelijk in december/januari klaar ben. Even doorbijten dus!

Hoe staat het er bij jullie voor?

(lasagne heb je al een cijfer? Of kom je hier niet meer omdat je nu klaar bent...?)
"Nee ik ben niet effectief", mijn korte en bondige antwoord op de titel van de pagina. Moet nu eigenlijk bezig zijn met een of ander knullig opdrachtje; literatuur zoeken over onderwerp X wat totaal buiten mijn opleidingskennis ligt voor mijn totaal-niet-naar-mij-luisterende begeleider... *Jippie*

Vind mij begeleider echt zo'n flapdrol. "t is eigenlijk een hydroloog en moet mij nu binnen de sociale wetenschap begeleiden. En dat is tot nu toe niet zo'n succes.. Vind dat hij een arrogante houding heeft zo van 'Ja die sociale wetenschap dat is toch maar een eitje". Terwijl het ergens veel complexer is dan ergens een beetje modelleren...

Moest ff mij gal spuwen..

@lasagne: Super dat 't ingeleverd is.. wat je beoordeling?

@Maryxz: Ik heb ook de december/januari deadline.. komt al best wel dicht bij dan he! Moet je nog veel doen eigenlijk? En hoe was 't op de tropische eilanden? (Daar ging je toch heen voor onderzoek)
@neitjuh: SPSS is leuk.. vooral een heel simplistisch model, dus als je weet welke analyses je wanneer uit moet voeren dan komt' t wel goed..

*Ik zie er naar uit dat ik er straks mee kan gaan werken... de data komt eind oktober..*
Joepie, ik heb de eerste 4000 woorden ingeleverd! Voelt toch goed, als een eerste pijlpaal zeg maar. Enige probleem is dat mijn scriptiebegeleidster ook mijn lerares van een ander vak is, en dat ik het niet eens ben met haar aanpak daar. Heel middelbare school, controle achtig. Kom je zonder je huiswerk te maken is er geen probleem, mis je een les(maakt niet uit waarom) dan moet je achteraf je huiswerk perfect inleveren. Zit er een fout in, gaat het van je cijfer af, want dan had je maar moeten komen. Zo moest ik dus een les missen wegens familie omstandigheden, precies over een stuk wat ik neit goed snap. Ja, balen, maar niks aan te doen. Wel heeeel irritant dat zij er dan nog eens met een denigrerend overheen komt: 'Ik verwacht je uitgebreide antwoorden met juiste uitleg snel te ontvangen". Grmbl, en dan zit je dus in het laatste jaar van de uni. Muts.
Dat klinkt inderdaad wel alsof je weer terug op de middelbare school bent. Maar misschien is ze buiten het college om wel een heel andere docent? Sterkte!
MevZonneschijn & UCchick, het zit jullie niet mee met je begeleiders he? Succes! Ik heb er in feite drie, maar met een werk ik veel samen dus die mag me straks niet beoordelen. Met 1 andere moest ik wel even op een lijn komen, maar zoals het er nu voor staat (en met die 3e erbij) heb ik er alle vertrouwen in.

Zonneschijn, leuk dat je vraagt naar de eilanden. Het was er als vanouds weer flink improviseren door allerlei dingen die mis gingen of waar anders mee om werd gegaan dan zou moeten, maar op zich loopt het allemaal redelijk. Volgende maand weer! Dan ga ik mijn laatste data verzamelen... Spannend! Ik heb net als jij echt zin in de analyses, ben zo benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven