Werk & Studie alle pijlers

Bedrijfseconomie studie ?!

05-08-2010 18:52 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang wikken en wegen heb ik besloten om na 4 jaar weer aan de studie te gaan.. Ik wil graag een HBO studie doen maar daarvoor moet ik een 21 + toelatingstest afleggen omdat ik alleen een mavo diploma heb behaald.

De HBO studie ik wil gaan volgen is tralala Bedrijfseconomie!

Velen zullen me misschien voor gek verklaren omdat het bekend staat als een pittige opleiding. Maar economie en wiskunde heb ik altijd het minste moeite mee gehad Bedrijfseconomie bekend staat als een pittige opleiding!!! Daarom ben ik benieuwd of er meer mensen bedrijfseconomie studeren en wat jullie van deze opleiding vinden. En denken jullie, gezien wat jullie voor stof krijgen, misschien wel te hoog gegrepen zal zijn??

Verder lijkt me commerciële economie ook wel een leuke opleiding...

Help!

xxx
Ben je van plan om over een maand te beginnen? Want waarschijnlijk ben je dan al te laat om die toelatingstoets te doen.
20 augustus heb ik de toelatingstest, ik heb me al ingeschreven voor de toelatingstest!
Ik heb na het VWO HBO-bedrijfseconomie gestudeerd. Ik vond het een moeilijke studie maar ja: ik hou dan ook niet van cijfers. Ik heb het met pijn en moeite gehaald.

De meeste mensen met een mavo- en MBO-opleiding vonden de HEAO moeilijk. Maar als je goed met cijfers bent, zal het misschien geen probleem worden. Ik zou gewoon de boeken eens inkijken en een inschatting maken van het niveau.
Nee, ik verklaar je niet voor gek. Ik vind je moedig! En als BE je ligt, moet je dat zeker gaan doen. Ik zou me eerst maar eens richten op die toelatingstest, want mocht je daarvoor "zakken", dan kun je sowieso niet naar het HBO. Ga je voltijd studeren? Zo ja, dan bieden veel HBO-studies de mogelijkheid halverwege over te stappen.

Waarom ik dit zeg? Ik heb in het verleden kansen laten liggen. Jij bent nog jong met een toekomst voor je.

En mijn grote voorbeeld is een vriend van me. MAVO & politie-opleiding.Jaren als agent op straat gewerkt. Toen colloquim doctum gedaan en is rechten gaan studeren. Hij is nu fiscaal jurist.

You go fot it girl!
Bedankt voor jullie reactie en advies. Ik dacht niemand gaat hier ooit op reageren haha. De meesten denken vast bedrijfseconomie?! : BAH!
PS verder nog andere mensen die bedrijfseconomie hebben gestudeerd of momenteel nog bezig zijn ?
quote:loveaddict schreef op 05 augustus 2010 @ 18:52:

Na lang wikken en wegen heb ik besloten om na 4 jaar weer aan de studie te gaan.. Ik wil graag een HBO studie doen maar daarvoor moet ik een 21 + toelatingstest afleggen omdat ik alleen een mavo diploma heb behaald.

De HBO studie ik wil gaan volgen is tralala Bedrijfseconomie!Gefeliciteerd, mooie studie!quote:Velen zullen me misschien voor gek verklaren omdat het bekend staat als een pittige opleiding.Welnee, hardstikke leuke studie, en helemaal niet zo moeilijk als je er een beetje talent voor hebt.quote:Maar economie en wiskunde heb ik altijd het minste moeite mee gehad Bedrijfseconomie bekend staat als een pittige opleiding!!! Daarom ben ik benieuwd of er meer mensen bedrijfseconomie studeren en wat jullie van deze opleiding vinden.ik ben bedrijfseconoom. Mooie studie.quote:En denken jullie, gezien wat jullie voor stof krijgen, misschien wel te hoog gegrepen zal zijn??Dat hangt van jouw talent af.quote:Verder lijkt me commerciële economie ook wel een leuke opleiding...DOE HET NIET!quote:Help!Bij deze.quote:xxxeh, ik kus geen vreemde vrouwen.
Bedrijfseconomie is een erg mooie studie. Een functie als controller lijkt mij dan ook een zeer aangename tijdsbesteding. Werk moet vooral plezierig zijn. Lijken de studie en het vak je wat, dan zou ik het zeker doen!
Leuk joh! Waar ga je de opleiding doen?

Ook ik heb na lang wikken en wegen besloten deze opleiding te gaan doen, heb zelf geen 21+ toets hoeven doen omdat ik MBO 4 heb gehaald vorig jaar, ben wel al 23 dus ga me denk wel erg oud voelen!
quote:rider schreef op 05 augustus 2010 @ 22:00:

[...]

Gefeliciteerd, mooie studie!

[...]

Welnee, hardstikke hartstikke , vergeef je me het zwarte boek? leuke studie, en helemaal niet zo moeilijk als je er een beetje talent voor hebt.

[...]

ik ben bedrijfseconoom. Mooie studie.

[...]

Dat hangt van jouw talent af.

[...]

DOE HET NIET!

[...]

Bij deze.

[...]

eh, ik kus geen vreemde vrouwen.
quote:PixiePink schreef op 06 augustus 2010 @ 19:34:

[...]

je hebt zooooo gelijk
quote:rider schreef op 06 augustus 2010 @ 19:37:

[...]

je hebt zooooo gelijk Whahaha je bent altijd zo gebrand op de spelling, ik dacht ik wijs je er ff op . Ben zelf geen wereldwonder der spelling maar deze zag ik gelijk .
quote:PixiePink schreef op 06 augustus 2010 @ 19:41:

[...]

Whahaha je bent altijd zo gebrand op de spelling, ik dacht ik wijs je er ff op . Ben zelf geen wereldwonder der spelling maar deze zag ik gelijk .eerlijk gezegd ben ik daar helemaal niet zo op gebrand. Ik ben gevoeliger voor taalfouten dan voor spelfouten. Het verschil tussen een zwartboek, en een zwart boek, is een taalverschil, geen spelfout
Ja idd maar laten we niet teveel offtopic gaan .

Aan TO, ik moest gewoon ff inbreken op je topic, sorry .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven