Werk & Studie alle pijlers

Blowen en werk

03-07-2019 19:01 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je gaat na werktijd op je scooter naar de coffeeshop om een joint te halen. Voor het eerst sinds lange tijd weer. Je kan niet wachten om de joint op te steken tot je thuis bent en steekt hem al rijdend op de scooter op. Oké dat is stom en strafbaar. Dus bij het eerste trekje word je al aangehouden door de politie en moet je mee naar het bureau om bloed te prikken. Daar komt verder niks uit want het was na 1 trekje al dus dosis was nog heel laag.
De dag daarna vertel je dit verhaal op je werk onder het mom van:”nou wat me nu toch is gebeurd”
1 van de drie collega’s stapt naar de leidinggevende met dit verhaal en de volgende dag moet je naar de leidinggevende van de leidinggevende komen en word je op non actief gesteld. Wegens no drugs policy.
Mag dit?
Nummer*Zoveel schreef:
03-07-2019 21:04
De man van TO werkt beschermd, en daar werken vaak mensen die gebaat zijn en leren van een hele duidelijke actie = consequentie benadering.
Dat gebeurd dus niet. Is maar net in welke ploeg je zit en hoe de ploegleider daar tegen over staat
maze schreef:
03-07-2019 21:08
Mijn man was destijds de eerste in onze gemeente die via de participatiewet in dienst kwam bij dit bedrijf. Die vrouw van personeelszaken heeft zich toen echt hard gemaakt voor ons en ons erg geholpen. Daarom vind ik het zo erg dat mijn man dit nu gedaan heeft, en daar schaam ik me voor.
Die mevrouw van personeelszaken heeft duidelijk het hart op de juiste plek, dus daar zou ik me echt geen zorgen over maken.
Nummer*Zoveel schreef:
03-07-2019 21:09
Die mevrouw van personeelszaken heeft duidelijk het hart op de juiste plek, dus daar zou ik me echt geen zorgen over maken.
Dank je!
Star² schreef:
03-07-2019 21:07
:rose:
Lief!
Nummer*Zoveel schreef:
03-07-2019 21:05
To schrijft dat haar man NAH heeft, dus iets minder hard oordelen mag dan wel.
Want als je NAH hebt begrijp je niet meer dat je niet mag rijden onder invloed?
nachtvlinder1977 schreef:
03-07-2019 21:32
Want als je NAH hebt begrijp je niet meer dat je niet mag rijden onder invloed?
Mensen met NAH zijn inderdaad vaak impulsiever, overzien vaak minder goed de consequenties van hun acties, en hebben vaak hulp nodig bij zelfreflectie. Dan kennen ze dus wel de regels, maar linken zij dat niet aan hun eigen gedrag op het moment dat het nodig is. (Uiteraard afhankelijk van het letsel, maar dit is een veelvoorkomend probleem bij NAH).
Nummer*Zoveel schreef:
03-07-2019 21:38
Mensen met NAH zijn inderdaad vaak impulsiever, overzien vaak minder goed de consequenties van hun acties, en hebben vaak hulp nodig bij zelfreflectie. Dan kennen ze dus wel de regels, maar linken zij dat niet aan hun eigen gedrag op het moment dat het nodig is. (Uiteraard afhankelijk van het letsel, maar dit is een veelvoorkomend probleem bij NAH).
Ja, nou ik het lees weet ik dat dat zo is.
nachtvlinder1977 schreef:
03-07-2019 21:41
Ja, nou ik het lees weet ik dat dat zo is.
Fijn. Er is vaak zo weinig begrip voor, en dat maakt het voor die mensen en hun omgeving niet makkelijker.

Ik ken zelf een patiënt van heel dichtbij, en die kan ook heel vreemde en echt onbegrijpelijke dingen doen. Dan verdedigt hij bijvoorbeeld met vuur twee uiterste kanten van dezelfde politieke kwestie, en heeft dan absoluut niet door dat hij zichzelf tegen spreekt.
Nummer*Zoveel schreef:
Als hij zo beperkt is dat hij niet begrijpt dat hij niet mag rijden onder invloed, mogen ze van mij ook zijn rijbewijs afnemen! Onbegrijpelijk dit. Een gevaarlijke bestuurder op de weg laten? Echt niet. Beter jammer voor hem dan jammer voor mij omdat hij iemand (mij, jou) aanrijdt.
Nummer*Zoveel schreef:
Ja dit dus precies.
Maar ja zelfs ik, partner van, heb het hier over dommigheid. Omdat ik zijn nah niet als “excuus” wil gebruiken omdat er zo vaak onbegrip over is
maze schreef:
03-07-2019 21:59
Ja dit dus precies.
Maar ja zelfs ik, partner van, heb het hier over dommigheid. Omdat ik zijn nah niet als “excuus” wil gebruiken omdat er zo vaak onbegrip over is
Het is geen excuus maar een reden. Het rechtvaardigt de actie ook niet, maar wel de beoordelingsfout die daaraan ten grondslag lag.
Mermedina schreef:
03-07-2019 21:51
Als hij zo beperkt is dat hij niet begrijpt dat hij niet mag rijden onder invloed, mogen ze van mij ook zijn rijbewijs afnemen! Onbegrijpelijk dit. Een gevaarlijke bestuurder op de weg laten? Echt niet. Beter jammer voor hem dan jammer voor mij omdat hij iemand (mij, jou) aanrijdt.
Mensen met NAH zijn vaak ook heel rechtlijnig en kennen alleen zwart en wit. Als ik deze post zo lees, dan zou ik bijna denken dat jij ook een patiënt bent.
Mermedina schreef:
03-07-2019 21:51
Hij heeft ook geen rijbewijs. Wel een bromfietscertificaat. Die kreeg hij toen nog gewoon toen die verplicht werd.
Nummer*Zoveel schreef:
03-07-2019 22:11
Mensen met NAH zijn vaak ook heel rechtlijnig en kennen alleen zwart en wit. Als ik deze post zo lees, dan zou ik bijna denken dat jij ook een patiënt bent.
Haha!
Meer “ik ken dit niet dus het bestaat ook niet”
Nummer*Zoveel schreef:
03-07-2019 22:11
:heart:
Ddennis schreef:
03-07-2019 20:06
Ik ben zelf procesoperator bij het grootste staalbedrijf van nederland.
Op het werk is een regel geen alcohol en drugs. Maar wat ik na werktijd of weekend doe bepaal ik zelf.
Toevallig :lol: weet ik dat jij op jouw werk wel degelijk onverwacht op een blaastest getracteerd kan worden. Je mag best drinken maar dat moet tijdens je dienst wel je bloed uit zijn.
Heeft je man NAH door het blowen?
Sugar and spice, and everything nice.
maze schreef:
03-07-2019 22:16
Hij heeft ook geen rijbewijs. Wel een bromfietscertificaat. Die kreeg hij toen nog gewoon toen die verplicht werd.
Misschien zou het wel verstandig zijn (ik weet niet óf jullie dat hebben gedaan hoor, ik reageer even puur op jouw post nu) om te checken of hij dan wel verzekerd is als hij de brommer bestuurd?
Er staat (volgens mij) niet letterlijk in de wet wanneer je geen geautomatiseerd voertuig mag besturen als je iets "mankeert", maar er staat zoiets als dat men er van uit gaat dat je daar zelf verantwoordelijk voor bent, maar als er iets gebeurt, en men vind je niet geschikt om dat voertuig te besturen, dat ben je dus onverzekerd....
Als je willens en wetens met een "beperking" (en dat kan NAH zijn, maar ook gewoon een gebroken teen of zo hoor, of zware medicatie) zo'n voertuig bestuurd, zonder dat je verzekering daar van op de hoogte is (en je dus een rijtest hebt gedaan) dat je dan dus onverzekerd bent, strikt genomen.

Nogmaals; ik weet helemaal niet of jullie dit allang geregeld hebben hoor, maar nu ik je zo las, schoot mij dit te binnen, en het zou zo lullig zijn als jullie daardoor in de problemen zouden komen.....

Verder on topic; als je van een hijsje na werktijd al op non-actief gesteld mag worden (in een beroep waar je geen piloot of zo bent); hoe zit dat dan met een pilsje drinken thuis? Dan zou dat dus ook niet mogen..... (ik vind het dom hoor, daar niet van, en terecht dat de politie hier aan te pas is gekomen, maar het gaat even over of en wat een werkgever mag vinden en doen, met iets dat je tijdens je privétijd doet...)
irish_wasser_woman wijzigde dit bericht op 03-07-2019 22:34
Reden: zin liep niet....
0.43% gewijzigd
Kandijsuiker schreef:
03-07-2019 22:32
:facepalm:
Daarom mijn vraag. Als hij NAH door overmatig blowen heeft snap ik dat hij dan meteen weg moet. Heeft hij een infarct gehad is dat een ander verhaal.
stellar schreef:
03-07-2019 22:36
:facepalm:
Ik ken mensen die nu schizofreen zijn door een wietverslaving. Het kan.
Kandijsuiker schreef:
03-07-2019 22:37
Je kunt van drugsgebruik idd psychisch ziek worden, maar hersenletsel loop je er niet door op.
Kandijsuiker schreef:
Nee door een ernstig ongeluk
Kandijsuiker schreef:
03-07-2019 22:37
Dat kan ja maar dat is geen NAH
Kandijsuiker schreef:
Pardon?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven