Werk & Studie alle pijlers

Collega heeft naam verkeerd

23-12-2011 09:54 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Van de week had ik samen met een collega een gesprek met een adviseur en toen hij mij voorstelde zei hij: Dit is Malinka van Dijk maar ik heet Malinka van Dam! (niet mijn echte naam trouwens, maar iets vergelijkbaars).

Als dit nu een vage collega was, maar we werken al zo'n 3 jaar op dezelfde afdeling (van zo'n 10 personen).

Ik heb hem wel gecorrigeerd en mijn juiste naam gezegd tegen de adviseur maar ik vond het wel een genante situatie, hij praatte er een beetje overheen.

Eigenlijk weet ik niet of ik er nog wat van zal zeggen, hij had wel door dat hij het verkeerd had maar is er verder niet op teruggekomen.

Ik kan soms best onzeker zijn en nu lijkt het net of ik helemaal niet van belang ben of zo, kan het niet helemaal uitleggen.

En dat terwijl ik zelf altijd probeer de namen te onthouden van collega's en hun vrouw/man en kinderen en zo.

Misschien moet ik het me niet zo aantrekken (waarschijnlijk), maar het was gewoon zo niet leuk eigenlijk.
Zou er ook niks persoonlijks achter zoeken. Ben zelf ook erg slecht met namen en zoveel mensen met mij .

Bij zoon op school werkt een juf, die vergist zich altijd in zoons naam, heeft ook een bekende met bijna dezelfde naam. Nou dacht zoon dat hij nooit naar groep 3 kon omdat de juf zijn naam niet kent .
@Tia

Om maar te zwijgen wat mijn buitenlandse collega's allemaal wel niet van mijn achternaam maken!
Die van Dries Roelvink vind ik trouwens wel echt een belediging!
quote:malinka schreef op 23 december 2011 @ 10:15:

[...]

.

(Ik heb trouwens een klasgenoot gehad die heette Maurits van Gogh en iemand anders noemde hem ook altijd Vincent.....)Oh, heel herkenbaar. Er betsaat een transportbedrijf dat heet Peter Appel, noem ik standaard Karel Appel, en dan ook nog verward kijken als mensen gaan lachen...
Jep namen husselen, doe ik ook altijd. Ook ik ben extern en heb dus heel veel collega's en heel veel ex collega's, al die namen hussel ik door elkaar. Heel vervelend. Als ik bij de vorige opdrachtgever een piet had, en bij deze weer, geheid dat de nieuwe Piet een half jaar rondloopt met de achternaam van de oude Piet.
quote:nummerzoveel schreef op 23 december 2011 @ 10:22:

Die van Dries Roelvink vind ik trouwens wel echt een belediging! Inderdaad
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:roos981 schreef op 23 december 2011 @ 10:19:

[...]

Waar heb je het over?

Een voor jou.. Als je die opmerking niet begrijpt, kan alleen een knuffel nog maar helpen.

Kun je anders niet even achter je man aan vangen? Je reacties worden wat vermoeiend.
quote:nummerzoveel schreef op 23 december 2011 @ 10:22:

Die van Dries Roelvink vind ik trouwens wel echt een belediging! Het was geen Dries, maar wel vergelijkbaar. heel erg. Die man was toen vrij veel in het 'nieuws' tsja, waar het hart vol van is...
@TO: maak je druk, je collega heeft zich gewoon vergist. Wat mensen hier al zeggen: kortsluiting, stress voor de feestdagen, of iets anders.

Heb het zelf ook: zowel in spraak als in schrift. Laatst een mail getypt aan Piet:

Beste Piep,

Ik heb je gisteren een ...blabla

Groeten!

Kreeg ik terug:

Beste Chrip,

Ik heb je mail gezien.

Groeten,

Piet

Als je er echt heel erg mee zit, kaart het aan met humor. Maar als ik jou was, zou ik het laten zitten.
Er van uigaande dat als je al 3 jaar op een afdeling werkt, met iets van (maar)10 dezelfde personen, dan neem ik aan dat men elkaars voor en achternaam wel kent.

Denk dat je het als een soort van verspreking kunt zien. Na 3 jaar ken je elkaar toch wel een beetje mag ik hopen. Zou zelf op neutrale toon iets gezegd hebben van "waar zit jij met je gedachten". Zou er zelf niet zo zwaar aan tillen. Misschien was hij met iets in gedachten en leek die verkeerde naam daarop?

Heb zelf eens gehad dat ik iemand die ik regelmatig trof met sporten, z'n voornaam ineens kwijt was. Ik was in de kantine en hij kwam binnen en in gedachten dacht ik "hé daar is ?uh?uh?" Met een algemeen "hoi" van mijn kant, heeft hij er niets van gemerkt.

Heel vreemd, ik kon op dat moment echt niet op z'n voornaam komen, terwijl ik hem al jaren ken.
Ik kan soms ECHT niet op namen komen van collega's of kennissen. Zo stom! Maar gezichten daarentegen zal ik nooit vergeten....

Ik probeer me er altijd wel leuk uit te lullen, maar soms lukt het niet.
Inderdaad Muzze.... ik ben echt een draak met namen. Ik noem zelfs mijn kinderen wel eens regelmatig dagelijks bij een naam van een van de andere kinderen (nou ja, deed mijn moeder vroeger ook dus ik denk dat dat vrij normaal is), maar bij vrienden e.d. kom ik ook wel eens niet op een naam.

Nummers, daar ben ik vreselijk goed in. Maar namen....
gaat ie lekker crissiy? Waarom zit jij Roos981 zo op de huid? Rellert.
..popcorn?
Over oeps momentjes met namen;

Mijn man heeft vorige week, mijn moeder schatje genoemd! Mama belde op een tijdstip waarop hij mij had verwacht en keek dus niet naar het nummer!

(mama was helemaal in de wolken )
Ik weet soms mijn eigen naam niet... Ook leuk als je dan de telefoon opneemt...

Die vrienden van de moeder van Its maken het ook wel bont zeg, al 30!!!! jaar iemand met de verkeerde naam aanspreken
quote:nola schreef op 23 december 2011 @ 10:37:

gaat ie lekker crissiy? Waarom zit jij Roos981 zo op de huid? Rellert.Misschien moet je Roos even loepen
Ik had dit dus laatst; Ik loop met manlief in een winkel kom ik een bekend gezicht tegen... en ik maar denken.. Hoe heet ze nou ook alweer? Dus die vrouw kijkt mij aan en ik zeg heel spontaan: HOI! Want ja, ik moest deze mevrouw kennen...

Bleek dat het de dame van het tankstation was.. En ik wij elkaar dus helemaal niet kennen, ik haar gezicht gewoon herkende..
Ik ben te lui om te loepen..
..popcorn?
Mijn ouders hebben me wel eens een horoscopenboekje gegeven voor het verkeerde sterrenbeeld.
Dames, dames, het is bijna kerst! Lees gewoon over de reacties die je niet aanstaan heen. Vrede op aarde. ;)
Een collega van mij werd steeds "van Dijk" genoemd door een klant. En kreeg het maar niet aan diens verstand gepeuterd dat hij "Dijk" heet.

Hij is de klant toen consequent "Van de Vries" gaan noemen, en na drie keer viel eindelijk het kwartje, en gebruikte de klant voortaan de goede naam.

Kwestie van opvoeden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:pinky_1980 schreef op 23 december 2011 @ 09:59:

Ik heb mijn collega na 4 jaar naast hem te hebben gezeten wel een mamma genoemd. Kan gebeuren... Op deze manier maak je jezelf alleen maar onzeker. Maak er een keer een grap over en klaar.
I am surrounded by morons
Wij hadden een leverancier die mailde ons standaard met hoi Pieter (heeft nooit een Pieter bij ons gewerkt).. En als ik belde en mn naam + bedrijfsnaam noemde riep hij meteen: o van (totaal ander bedrijf)! Ja ik kom er nu aan met die en die spullen. En toch kwam hij altijd netjes bij ons op kantoor. Wel leuk want hij maakte onze brochures dus onze naam moest hij toch wel kennen..
Ik heb een vriendin die nog steeds de namen van mij en een andere vriendin verwart. Ik heet bijvoorbeeld Daphne en de andere vriendin Dagmar.

Ze verbetert het wel altijd meteen. Kennelijk zit er in haar hoofd een linkje verkeerd waardoor het altijd mis gaat :-)

Ik vind het niet zo erg.

Mijn moeder haalt ook wel eens mijn broers door elkaar en mijn tante gebruikt voor haar kinderen wel eens onze namen. Zegt ze: Pietje ligt al te slapen..... nee.... eh.... Kareltje heet die van mij.
Mijn schoonmoeder noemt mij steevast bij de naam van mijn schoonzus. Al zo'n 4 jaar..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven