Werk & Studie alle pijlers

contract niet verlengd

05-06-2012 21:33 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Jij bent minstens net zo berekenend als hij. Dat is wat ik zeg.
quote:_puck_ schreef op 05 juni 2012 @ 22:21:

Waar het in feite om neer komt is dat werkgever optimaal van mij heeft geprofiteerd, weinig verplichtingen richting mij. Maar als ik eens zou profiteren, namelijk zwangerschapsverlof, dat kan dan niet? Dat vind ik bizar.

Maar als je 2,3 x ziek was geweest in de afgelopen tijd, 4x naar de tandarts moest in de baas zijn tijd en ook een keer thuis moest blijven omdat je lekkage had gehad, dan had je niet zwanger willen worden, want dan had je je credits al verbruid?

quote:Als je de risico's niet aandurft prima, maar neem dan of geen werknemers in dienst of ben er eerlijk over.

Tuurlijk zal hij daar niet eerlijk over zijn als dat zijn overweging is, omdat hij dan nog een proces aan zijn broek kan krijgen vanwege discriminatie ofzo.

En zou je het minder erg hebben gevonden dat je contract niet verlengd werd als hij zou zeggen 'je bent van plan om zwanger te worden in de komende tijd, dus daarom geef ik je geen vast contract'?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als we allemaal niet zwanger zouden worden omdat dat zo rot uitkomt voor werkgevers, dan zouden er geen kinderen meer geboren worden...

TO, rot voor je en hopelijk vindt je snel iets anders (en leukers).
Ozo.
quote:_puck_ schreef op 05 juni 2012 @ 22:21:

Waar het in feite om neer komt is dat werkgever optimaal van mij heeft geprofiteerd, weinig verplichtingen richting mij. Maar als ik eens zou profiteren, namelijk zwangerschapsverlof, dat kan dan niet? Dat vind ik bizar.

Uhhhh, dus jij vindt dat je al die jaren dat je gewerkt hebt en netjes betaald heb gekregen van je baas, dat hij van jou geprofiteerd heeft???? Waar is de tijd gebleven dat een werkgever mocht verwachten dat een werknemer gewoon zijn werk deed waarvoor deze betaald kreeg.

Niks profiteren, werken heet dat. In ruil voor werk, krijg je geld. Je wordt dus betaald voor wat je hoort te doen en niet dat hij op zijn blote knietjes moet danken dat je even tijd vrijmaakt om hem vooruit te helpen, want zo komt deze zin wel op mij over.
Ik hoor om me heen steeds vaker dat voor relatief makkelijk vervangbare functies nooit meer contracten voor onbepaalde tijd worden gegeven. Ook niet bij heel grote bedrijven. Dit is dus al een tijdje aan de gang.

Het nadeel is dat de rest van de maatschappij daar nog niet op is ingesteld, het voordeel is dat je ook vast weer vrij makkelijk (niet in deze tijd misschien maar over een jaar of 5 wel) aan een andere baan komt, omdat al die anderen die in soortgelijke functies werken ook vervangen worden na 3 jaar.

Je kunt ook gewoon een vak gaan leren natuurlijk en zorgen dat je een minder makkelijk vervangbare positie krijgt.
Helemaal eens met de laatste reactie van ZinOok. En ook met de visie van Amand.

Je lijkt de werkrealiteit behoorlijk uit het oog te hebben verloren.
Wat zijn jullie streng. Tuurlijk is het balen en voel je je klote en afgedankt. En tuurlijk weet je dat het zakelijk is maar trek je het je toch persoonlijk aan. Het is toch niet leuk om weggestuurd te worden?
quote:kerstklok schreef op 05 juni 2012 @ 22:52:

Wat zijn jullie streng. Tuurlijk is het balen en voel je je klote en afgedankt. En tuurlijk weet je dat het zakelijk is maar trek je het je toch persoonlijk aan. Het is toch niet leuk om weggestuurd te worden?Heb jij ook gelijk in. Het is altijd kut als je contract niet verlengd wordt, zelfs als je er zelf ook niet meer wilt werken.
quote:kerstklok schreef op 05 juni 2012 @ 22:52:

Wat zijn jullie streng. Tuurlijk is het balen en voel je je klote en afgedankt. En tuurlijk weet je dat het zakelijk is maar trek je het je toch persoonlijk aan. Het is toch niet leuk om weggestuurd te worden?Dat zegt ook niemand hoor.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Sjee ik kan me wel vinden in TO. Ik snap dat je wacht tot je meer financiele zekerheid hebt voor je aan een kind begint. Helaas wordt je contract niet verlengd. Ga je nu je kinderwens 3 tijdelijke jaarcontracten on hold zetten?? Met het risico dat er na die 3 jaar weer precies hetzelfde gebeurt??
quote:Zinook schreef op 05 juni 2012 @ 22:34:

[...]

Uhhhh, dus jij vindt dat je al die jaren dat je gewerkt hebt en netjes betaald heb gekregen van je baas, dat hij van jou geprofiteerd heeft???? Waar is de tijd gebleven dat een werkgever mocht verwachten dat een werknemer gewoon zijn werk deed waarvoor deze betaald kreeg.

Niks profiteren, werken heet dat. In ruil voor werk, krijg je geld. Je wordt dus betaald voor wat je hoort te doen en niet dat hij op zijn blote knietjes moet danken dat je even tijd vrijmaakt om hem vooruit te helpen, want zo komt deze zin wel op mij over.

Maar dat werkt twee kanten op he. Dat de werkgever haar betaalt is geen goodwil; hij profiteert wel degelijk van een werknemer anders nam hij die niet in dienst. En de werknemer profiteert in de vorm van salaris.

En zonder vast contract wordt het ook wel lastiger om plannen te maken, dat betreft niet alleen kinderen krijgen maar ook het nemen van een hypotheek.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

En bovendien vergeten mensen nogal eens dat de werkgever het salaris van de zwangerschapsverlofnemer niet betaalt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven