Contractbespreking
maandag 29 april 2019 om 19:16
Beste leden,
In juli studeer ik af bij de opleiding mediavormgeving. Op dit moment werk ik naast mijn studie voor 21 uur in Amsterdam als visual designer en verdien ik ongeveer €1.350 bruto per maand. Zelf kom ik uit Enschede, dus de reisafstand is redelijk groot. De reiskosten kunnen nu nog mooi gedekt worden door studenten OV, maar dat kan straks niet meer. Reiskosten komen dan straks op ruim €300 per maand.
De reiskosten zijn iets waar we allemaal nog over twijfelen, maar wat ik mijzelf ook afvraag is wat ik kan verwachten qua salaris voor 35-40 uur per week (fulltime), als ik dit nu zou verdienen voor 21 uur en nu ben ik nog student, straks dus afgestudeerd.
Ik hoor graag wat jullie meningen hierover zijn. Ook hoor ik het graag als mensen tips hebben om wellicht goedkopoer te kunnen reizen voor 2 dagen per week naar Amsterdam en terug. 3 dagen zal ik vanuit huis werken overigens.
In juli studeer ik af bij de opleiding mediavormgeving. Op dit moment werk ik naast mijn studie voor 21 uur in Amsterdam als visual designer en verdien ik ongeveer €1.350 bruto per maand. Zelf kom ik uit Enschede, dus de reisafstand is redelijk groot. De reiskosten kunnen nu nog mooi gedekt worden door studenten OV, maar dat kan straks niet meer. Reiskosten komen dan straks op ruim €300 per maand.
De reiskosten zijn iets waar we allemaal nog over twijfelen, maar wat ik mijzelf ook afvraag is wat ik kan verwachten qua salaris voor 35-40 uur per week (fulltime), als ik dit nu zou verdienen voor 21 uur en nu ben ik nog student, straks dus afgestudeerd.
Ik hoor graag wat jullie meningen hierover zijn. Ook hoor ik het graag als mensen tips hebben om wellicht goedkopoer te kunnen reizen voor 2 dagen per week naar Amsterdam en terug. 3 dagen zal ik vanuit huis werken overigens.
maandag 29 april 2019 om 19:25
Niet iedereen wil in Amsterdam wonen...Moet je ook nog maar net een woning vinden en die kunnen betalen.
TO, je opleiding is op mbo-niveau toch? Ik werk zelf in de media en denk dat je als starter tussen de 1800 en 2000 bruto kan gaan vinden. Maar waarom vraag je het je werkgever niet gewoon? Die kan daar veel beter antwoord op geven dan wij.
Vraag ook meteen of je reiskosten worden vergoed of dat je een tegemoetkoming krijgt. Dat is namelijk vrij normaal als je ergens in dienst ben.
Is er trouwens geen werk dichterbij huis?
Those who don’t believe in magic will never find it
maandag 29 april 2019 om 19:39
€1350 voor 21 uur is €2250 voor 35 uur en €2571,43 voor 40 uur. Bruto. Het kan natuurlijk meer worden als je werkgever je een loonsverhoging geeft na het behalen van je diploma.
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!
Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
maandag 29 april 2019 om 19:41
Parttime werken loont vaak beter dan fulltime. Dus zo omrekenen gaat niet altijd op, al hoop ik het natuurlijk wel voor to.Dreamchild schreef: ↑29-04-2019 19:39€1350 voor 21 uur is €2250 voor 35 uur en €2571,43 voor 40 uur. Bruto. Het kan natuurlijk meer worden als je werkgever je een loonsverhoging geeft na het behalen van je diploma.
Those who don’t believe in magic will never find it
maandag 29 april 2019 om 19:50
dropfruitje schreef: ↑29-04-2019 19:41Parttime werken loont vaak beter dan fulltime. Dus zo omrekenen gaat niet altijd op, al hoop ik het natuurlijk wel voor to.
Als je parttime werkt hou je netto per uur meer over dan wanneer je fulltime werkt, omdat heffingskortingen percentueel afnemen naarmate je inkomen toeneemt. TO noemt echter haar bruto loon voor 21 uur, dat is gewoon om te rekenen naar een bruto uurloon en dan naar het bruto loon bij 35 of 40 uur.
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!
dinsdag 30 april 2019 om 14:24
Onzin, bruto uurloon is daar hetzelfde. Alleen netto zal het uurloon bij fulltime wat lager worden.dropfruitje schreef: ↑29-04-2019 19:41Parttime werken loont vaak beter dan fulltime. Dus zo omrekenen gaat niet altijd op, al hoop ik het natuurlijk wel voor to.
Verder gewoon vragen dat ze jouw reiskosten betalen.